BANCI | Ultima Ora

Doar 1,5% tentative de frauda online in 2007. Procentul de reusita: 0%

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-02-28 11:06

Procentul tentativelor de fraudã înregistrate în 2007 în magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numãrul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anuntã GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic. Toate încercãrile de fraudare au fost respinse, se arata intr-un comunicat al companiei.

“Printre cele mai frecvente situatii pe care le-am întalnit în 2007 se numãrã cazurile în care copiii au folosit cardurile pãrintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele în care s-au încercat plãti cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de fraudã prin conturi bancare virtuale, din afara României”, declarã Cristian Badea, CIO ePayment.

Din numãrul total al încercãrilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicatiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele si serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice si de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate si respinse de sistemul ePayment.

“Cei care încearcã sã fraudeze au câteva tinte predilecte: magazinele de unde îsi pot efectua reîncãrcare electronicã pentru cartele preplãtite, magazinele care vând produse electronice si IT dar si operatorii aerieni de pe site-urile cãrora încearcã sã îsi plãteascã biletele de avion cu carduri furate”, adaugã Cristian Badea.

Dacã în cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit sã îsi cumpere credite pentru cartele prepay, în ceea ce priveste retailul online, majoritatea tentativelor, adicã aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, în mod surprinzãtor, de site-uri mai putin cunoscute.

“La o primã vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intentioneazã sã producã astfel de fraude, însã suntem plãcut surprinsi sã vedem cã procentul tentativelor în cazul nostru este minim – 2%. Înainte de a folosi solutia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de fraudã si putem confirma cã starea nivelului de infractionalitate este puerilã. Solutia ePayment este sigurã si serverele sunt securizate, iar de când colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de bunã de finalizare a plãtilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.ro

Conform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabilã, însã comunicarea între calculatorul clientului si serverul de procesare se realizeazã pe un protocol total diferit fatã de cel al afisãrii unei pagini oarecare. Acest tip de comunicatii a ajuns la un nivel inalt de securitate.

Chiar dacã 1,5% este un procent mic de tentative de fraudã nu înseamnã cã magazinele sau consumatorii ar trebui sã fie mai putin vigilenti în ceea ce priveste securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumpãrãtorii ar trebui sã stie câteva reguli de bazã pentru comertul pe Internet: sã nu lase niciodatã cardul la vedere sau sã transmitã datele altcuiva, nici mãcar prin email, sã se asigure de seriozitatea si legitimitatea site-ului de pe care cumpãrã si sã îsi înscrie cardul în sistemul 3D Secure pentru un plus de sigurantã.

Motivele pentru care românii fraudeazã sunt multiple. “Multi încearcã sã fraudeze pentru distractie, din sãrãcie sau pur si simplu pentru cã îsi imagineazã cã pot. Multi se cred la adãpost în spatele monitoarelor si nu îsi dau seama cã vor fi prinsi. În acelasi timp, infractorii nu constientizeazã întotdeauna seriozitatea faptei”, afirmã Cristian Badea.

În România, tentativa de fraudã online se pedepseste cu închisoare de pânã la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de cãtre Directia Generalã de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog din cadrul Politiei Române.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Cu venituri de 10.000 de lei, ai servicii dedicate, tip premium banking, la Banca Transilvania

Banca Transilvania a ajuns la 100.000 de clienÈ›i Premium Banking, segment de business diferit de Private Banking, +25% față de aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: “CreÈ™terea numărului de clienÈ›i detalii

IFN-ul Credit Prime a dat credite de 30 milioane euro, cu dobanzi de 900%

IFN-ul Credit Prime, detinut de firma Ecofinance, din grupul Dyninno, inregistrat in paradisul fiscal Malta, anunta intr-un comunicat ca si-a majorat portofoliul de credite cu 40% in 2022: "Valoarea totală a creditelor acordate a ajuns la 30 milioane de euro, detalii

CEC Bank a finantat peste 3.000 de proiecte din fonduri europene

• 9 mai, Ziua Europei: Fondurile europene au contribuit la dezvoltarea României Fondurile europene au un rol esenÈ›ial în dezvoltarea României, CEC Bank finanÈ›ând, de la demararea ExerciÈ›iului Financiar 2007-2013 È™i până detalii

Garanti BBVA are un chatbot pentru comunicarea cu clientii

Garanti BBVA, una dintre cele mai dinamice bănci din România, îÈ™i reafirmă angajamentul pentru digitalizare È™i lansează chatbot-ul de ultimă generaÈ›ie, GIA, conceput pentru a îmbunătăți experienÈ›a clienÈ›ilor È™i a simplifica serviciile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii