BANCI | Interviu

Ce se va intampla cu angajatii, clientii si unitatile Millennium Bank dupa preluarea de catre OTP Bank

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-07-31 09:30

Dupa incheirea tranzactiei prin care OTP Bank a preluat Millennium Bank, toata lumea se intreba ce se va intampla in continuare: clientii vor sa stie daca-si vor putea pastra in aceleasi conditii produsele si serviciile, iar angajatii daca vor mai fi mentinuti pe aceleasi posturi, daca nu cumva o parte dintre ei sunt in pericol de a fi dati afara in urma inchiderii unor unitati.

Seful OTP Bank, Lazslo Diosi, promite ca in privinta clientilor Millennium Bank, acestia vor beneficia in continuare de aceleasi servicii de calitate ca in prezent si in aceleasi conditii. De altfel, conform prevederilor contractuale, produsele si serviciile nu pot fi modificate in urma procesului de trecere a acestora la alta banca.

Cu alte cuvinte, cei care au credite la Millennium Bank vor continua sa le ramburseze in aceleasi conditii, pana la scadenta, chiar si dupa ce contul aferent creditului se va transfera la OTP Bank. La fel se va intampla si cu celelalte produse si servicii ale bancii.

Fireste ca in momentul in care un produs ajunge la scadenta, clientii Millennium vor putea sa-l innoiasca, intrucat seful OTP Bank spune ca va pastra in continuare totate produsele si serviciile Millennium, doar ca acestea vor prelua marca OTP Bank. In plus, clientii Millennium Bank vor beneficia si de servicii si produse noi ale OTP Bank, care nu existau in oferta bancii portugheze.

Va fi o selectie a celor mai buni angajati din ambele banci

In ceea ce-i priveste pe angajatii Millennium Bank, acestia au ceva motive de ingrijorare, dar nu mai multe decat cei ai OTP Bank, dupa cum spune Laszlo Diosi. Asta pentru ca procesul de integrare a Millennium in OTP Bank nu presupune pur si simplu inlocuirea angajatilor Millennium cu cei ai OTP, ci va fi o selectie a celor mai buni din ambele banci.

In procesul de integrare, care va dura 1 an, vom selecta pentru noua banca cei mai buni oameni, atat de la Millennium cat si de la OTP, astfel incat sa rezulte o banca mai buna”, spune Diosi.

E important de precizat ca nu consideram aceasta tranzactie ca o preluare de active, pentru ca valoarea Millennium nu este data doar de active, cat mai ales de angajati, de procese, reteaua. Vom selecta ce e mai bun atat din OTP cat si in Millennium si speram ca rezultatul va fi unul foarte bun”, a adaugat el.

Noi punem mare pret pe angajatii unei banci, pentru ca, dupa cum stim, valorea unei banci este data de oamenii care lucreaza acolo. Clientii lucreaza cu angajatii bancii, cu oameni. Daca pierdem oamenii, pierdem si businessul, de aceea vream sa selectam cei mai buni oameni pentru procesul de integrare”, explica Diosi.

Cate unitati Millennium Bank vor mai ramane?

Acest proces de integrare presupune si eliminarea suprapunerilor rezultate in urma unificarii celor doua banci: atat in cazul retelei de unitati (cand vor fi doua unitati una langa alta) cat si a proceselor si echipamentelor de operare.

Se pune, asadar, intrebarea: cate unitati Millennium vor ramane ca rezultat al suprapunerii cu cele ale OTP?

Radu Petrea, vicepresedintele OTP Bank responsabil de pietele financiare, admite ca o parte din unitatile Millennium Bank vor disparea, insa nu este vorba de integrare simplista in OTP Bank.

Daca analizam foarte simplistic problema retelei de unitati, intr-adevar vom avea situatii cu o unitate Millennium si alta OTP una langa cealalta. In astfel de cazuri, vom analiza si vom decide, in functie de numarul clientilor si de profitabilitate: fie mentinerea ambelor unitati, fie inchiderea uneia dintre ele, fie mutarea intr-o sucursala mai mare. Pentru ca depinde foarte mult de numarul de clienti pe care le au respectivele sucursale. Este foarte simplu sa spui ca se pot transfera clientii unui sucursale la cealalta, problema este ca la OTP avem un sistem foarte optimizat al retelei. Angajatii unei unitati sunt folositi pentru clientii si procesele in derulare si nu putem sa-i incarcam mult mai mult, cu clientii unei alte unitati, fara a face rabat de la calitatea serviciilor”, spune el.

E foarte simplistic sa spunem: inchidem o sucursala Millennium, transferam totul la OTP. Nu, pentru ca trebuie sa avem grija de client, e cel mai important lucru pentru noi, sa oferim aceeasi calitate a serviciilor si clientilor Millennium ca si clientilor existenti OTP. Procesul va fi foarte bine elaborat si vom tine cont de lucrurile mentionate”, a adaugat Radu Petrea.

Daca-mi creste numarul de clienti intr-o unitate OTP cu inca 1500 rezultati din inchiderea unei sucursale Millennium, acestia nu pot fi preluati de o sucursala OTP, de aceea vor fi foarte multe cazuri in care va trebui sa ne mutam in unitati mai mari”, a exemplificat el.

Lazlo Diosi confirma: “Vom mentine calitatea serviciilor pentru clientii Millennium, toate produsele pe care le au acum le vom oferi si in viitor si le vom oferi inclusiv oferta existenta a OTP Bank.

Comentarii

Alex
bye
Pacat de Millennium, era ok banca.

Limbu Roman
deo dex
Daca analizam "foarte simplistic" articolul o sa constatam ca e "foarte simplistic" sa stalcesti frumoasa limba romana in purul stil petrean. Daca analizam foarte complexistic... limba maghiara o sa constatam ca minus plus minus egal plus si ca punand "mare pret pe angajatii unei banci" unii ar putea uita proverbul fa ce spune popa nu ce face popa.

gelu
comentariu
pt. admin site - bancherul.ro - ati putea sa introduceti moderarea comentariilor postate, inainte de afisarea directa pe site. Unele comentarii sunt ... aiurea si altereaza calitatea demersului jurnalistic.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

 



 

Ultimele Comentarii