BANCI | Interviu

Adrian Radu, MKB Romexterra: Negociem cu clientii ce au intarzieri la plata ratelor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-11-28 16:19

MKB Romexterra oferă "unele păsuiri" şi negociază cu clienţii ce au întârzieri la plata creditelor, pe fondul creşterii numărului restanţelor în ultimele două luni, însă toate băncile din România se confruntă cu astfel de probleme, a declarat, vineri, preşedintele executiv al băncii, Adrian Radu.

"Există probleme în toate băncile legate de rambursarea creditelor. Evident că oferim anumite păsuiri clienţilor, sunt unele negocieri, însă nu mărim scadenţa la credite destul de mult", a spus Radu, în cadrul reuniunii anuale a Institutului Bancar Român (IBR).

Tot vineri, directorul Direcţiei de Supraveghere din cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), Nicolae Cinteză, a declarat la Sinaia că totalul creditelor mai mari de 20.000 lei contractate de populaţie şi afectate de restanţe a crescut îngrijorător de la începutul anului, cu aproape două puncte procentuale, până la 8,28% din volumul total al împrumuturilor peste această sumă.

Totuşi, preşedintele executiv al MKB Romexterra Bank consideră că băncile "nu îşi vor lăsa clienţii să cadă decât în situaţii extreme", pe fondul înrăutăţirii contextului crizei internaţionale, care ar putea genera probleme sistemului bancar cel puţin un an de zile de acum înainte.

Pe de altă parte, Radu a spus că acordarea creditelor pe perioade de două generaţii nu este o soluţie în actualul context economic.

Referitor la modificarea noului regulament de creditare impus de Banca Naţională a României (BNR), preşedintele MKB Romexterra susţine că banca centrală "va încerca să relaxeze normele şi, într-adevăr, există posibilitatea ca ele să ajungă la fel ca acum şase luni, însă modificarea va depinde de cât de mult se va contracta creditarea, situaţie care nu neapărat va fi un factor negativ".

Preşedintele MKB Romexterra susţine că băncile trebuie să dea dovadă de prudenţă în perioada următoare, să îşi monitorizeze clienţii şi să găsească soluţii pentru a furniza un flux pozitiv al lichidităţii.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudenÈ›ialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

DeÈ™i economia țării este dependentă de finanÈ›area pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanÈ›ii băncilor spun că populismul unor politicieni È™i instituÈ›ii reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori È™i instituÈ›iile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitaÈ›i Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) È™i Alexandru Păunescu detalii

 



 

Ultimele Comentarii