BANCI | Interviu

Spre surprinderea politiei, multi clienti ai bancilor cad in capcana mesajelor tip phishing

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-10-14 15:31

Direcţia pentru Combaterea Criminalităţii Informatice (DCCI) a arestat, luna trecută, trei persoane în cazul spamului de la Raiffeisen Bank, a declarat, pentru NewsIn, directorul adjunct al Direcţiei pentru Combaterea Criminalităţii Informatice, Virgil Spiridon.

Potrivit informaţiilor reprezentantului DCCI, iniţiatorii atacului de spam îndreptat către Raiffeisen Bank sunt trei români care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atâtea conturi bancare separate cu intenţia de a vira banii obţinuţi prin procedeul de phishing. Surse din interiorul băncii au declarat că s-au înregistrat aproape 200 de plângeri ale clienţilor cărora le-au dispărut bani din conturi.

Spiridon a spus că persoanele contactate pentru a-şi crea un cont bancar, nu ştiau pentru ce sunt rugate să înfiinţeze respectivele conturi, şi nici provenienţa banilor. "Atacatorii au trimis nenumărate mesaje spam, iar spre surprinderea noastră au fost destui clienţi care au răspuns solicitărilor. Am vrut să vedem ce urmează, am urmărit banii şi ne-am creat o imagine a ceea ce urmau să facă. Nu putem specifica suma la care se ridică pierderile clenţilor, deoarece investigaţia este încă în desfăşurare. Cele 15 persoane implicate în acestă acţiune probabil că vor primi pedepse în jurul a trei ani cu suspendare, iar celelalte trei urmează a fi judecate corespunzător ", a precizat Virgil Spiridon.

Acesta a adăugat că există anumite infracţiuni care nu sunt sancţionabile corespunzător, de exemplu phishingul, care este considerat tentativă de fraudă, nu fraudă propriu zisă. "Furtul de date, iarăşi este o infracţiune care poate fi interpretată", a spus directorul adjunct.

În România, 80% dintre ţintele atacurilor de spam şi phishing se îndreaptă către cetăţeni cu un nivel de educaţie mai înaltă şi cu o concepţie mai dezvoltată a comerţului electronic, relevă datele DCCI. Ponderea de tranzacţii frauduloase este alcătuită din licitaţii de produse fictive şi achiziţionări prin cărţi de credit compromise.

Reprezentantul DCCI a adăugat că în România nu există cazuri de bancomate compromise. "Sunt semnale din străinătate legate de astfel de fapte comise de români, dar nu este cazul Românei", a adăugat Virgil Spiridon.

Conform acestuia, cele mai multe atacuri de spam sunt iniţiate din judeţele Craiova, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudenÈ›ialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

DeÈ™i economia țării este dependentă de finanÈ›area pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanÈ›ii băncilor spun că populismul unor politicieni È™i instituÈ›ii reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori È™i instituÈ›iile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitaÈ›i Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) È™i Alexandru Păunescu detalii

 



 

Ultimele Comentarii