BANCI | Interviu

Cinteza (BNR): Creditele neperformante vor atinge nivelul maxim in septembrie-octombrie 2009

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-06-19 09:21

Creditele neperformante vor atinge nivelul maxim în perioada septembrie-octombrie 2009, a spus directorul Direcţiei de Supraveghere din BNR, Nicolae Cinteză, precizând că problemele cele mai mari le ridică creditele mici negarantate, care reprezintă 70% din volumul restanţelor.

"Din punctul nostru de vedere, probleme ridică creditele mici, care în trecut s-au dat cu buletinul. Deşi, ca pondere, ele reprezintă aproximativ 22% din valoarea creditului total, valoarea restanţelor la aceste credite reprezintă aproximativ 70% din total", a spus Cinteză, la The Money Channel.

El a menţionat că şi întârzierile la plată şi-au accelerat creşterea şi în cazul creditelor de valoare mai mare acordate populaţiei, ponderea restanţelor la împrumuturile mai mari de 200.000 lei dublându-se în ultimele 12 luni.

Pe de altă parte, cele mai puţine probleme sunt înregistrate la creditele garantate, "în speţă la cele imobiliare, care reprezintă aproximativ 21% din creditul neguvernamental", a mai spus Cinteză.

În ceea ce priveşte verificarea făcută de BNR asupra provizioanelor constituite de bănci, directorul Direcţiei de Supraveghere din Banca Naţională a României (BNR) a mai spus că principala problemă identificată de banca centrală a fost lipsa reevaluării garanţiilor.

"Au fost păstrate evaluările de acum un an când valoarea bunurilor respective era mai ridicată", a explicat Cinteză.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudenÈ›ialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

DeÈ™i economia țării este dependentă de finanÈ›area pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanÈ›ii băncilor spun că populismul unor politicieni È™i instituÈ›ii reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori È™i instituÈ›iile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitaÈ›i Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) È™i Alexandru Păunescu detalii

 



Profil de Bancher

Toate Profilele

 

Ultimele Comentarii