BANCI | Interviu

Visa: Fraudele cu carduri bancare in Romania sunt mult mai putine decat in Europa

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-01-27 20:30

Desi in ultimul timp s-au inmultit numarul cazurilor de fraude vizand cardurile bancare, reprezentantii Visa, unul dintre cei doi mari procesatori de carduri bancare, alaturi de MasterCard, sustin ca valoarea fraudelor cu cardurile bancare raportata la volumul de tranzactii este mai mic decat media europeana.

Astfel, frauda înregistrată cu cardurile Visa în România este de 0,004% din totalul tranzactiilor, de 14 ori mai mică decât media înregistrată în întreaga Europă, de 0,058%, potrivit datelor Visa, prezentate marţi de companie.

Ceea ce inseamna ca, in România, frauda este de 4 euro la 100.000 euro tranzacţionaţi cu carduri Visa, în vreme ce în Europa, frauda cu carduri Visa este de 58 euro la aceeaşi sumă tranzacţionată.

"Cu toate că s-au semnalat fraude în România, nivelul acestora este nesemnificativ", a declarat directorul general Visa Europe România, Cătălin Creţu, care a adăugat că lupta împotriva fraudei a sporit odată cu implementarea cardurilor cu cip.

Potrivit datelor Visa, la nivel european, pe pieţele cu carduri cip se constată o scădere a fraudei până la 0,012% în 2008 de la 0,026% în 2003.

"Avem deja patru emitenţi de carduri cu cip - ProCredit, ING Bank, Alpha Bank şi BRD SocGen, dar mai sunt şi alţi emitenţi în faza de certificare, iar alţii vor să înceapă de anul viitor", a precizat Creţu.

Acesta a precizat ca aproape toate bancomatele din Romania accepta in prezent carduri cu cip, in timp ce numai 40% dintre POS-uri au fost modernizate pentru acceptarea cardurilor cu cip.

Cât priveşte preschimbarea cardurilor cu bandă magnetică în carduri cu cip, directorul general al Visa Europe România a explicat că "nici o bancă nu va putea să le schimbe peste noapte", dar a precizat că acestea ar putea fi înlocuite treptat, la expirarea cardurilor prezente, ceea ce ar însemna că în decurs de doi până la patru ani (durata de valabilitate a unui card), acestea ar putea fi total înlocuite.

În acest an, Visa România Europe vrea să introducă serviciul "cashback", prin care comercianţii să poată elibera cel mult 150 lei posesorilor de carduri Visa după efectuarea unei tranzacţii.

"În pieţele mature, care au introdus deja acest serviciu, s-a observat o creştere a valorii tranzacţionate la comercianţi", a menţionat Creţu şi a precizat că "serviciul nu ar putea fi implementat la toţi comercianţii, ci numai la cei cu trafic mare, precum reţelele de benzinării sau cele de supermarketuri".

"Lucrăm cu băncile pentru a implementa acest serviciu în România şi sperăm că va fi introdus pe termen scurt sau mediu", a mai spus Creţu.

Visa are în vedere şi introducerea unui serviciu contactless, prin care cardurile nu mai trebuie trecute prin POS, ci doar prin faţa aparatului, economisind timp, şi a unui card pre-payed ce ar putea fi folosit pentru diurne la plecările în delegaţii.

Creţu a mai spus că e posibil ca actuala criză să afecteze creşterea numărului cardurilor de salarii, dar a menţionat că, deocamdată, "nu se observă nici un fenomen dramatic" în acest sens, şi că mizează în continuare pe creştere deoarece există încă un potenţial mare de dezvoltare pe piaţa românească.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

DeÈ™i economia țării este dependentă de finanÈ›area pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanÈ›ii băncilor spun că populismul unor politicieni È™i instituÈ›ii reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori È™i instituÈ›iile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitaÈ›i Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) È™i Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua

Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creÈ™tem preÈ›urile sau marjele clienÈ›ilor existenÈ›i. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii

 



 

Ultimele Comentarii