BANCI | Stirea Zilei

Un client Bancpost: Mi-au majorat dobanda de la 9,95% la 22%!

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2008-12-14 16:37

Creditele tip "subprime", cu dobanda foarte mica sau chiar 0 in primele luni de rambursare, dupa care rata se majoreaza, socant pentru multi oameni, de doua sau de trei ori, au ajuns deja sau urmeaza sa ajunga la scadenta.

Bancpost este una dintre bancile care au acordat astfel de credite de consum si ipotecare, cu dobanda mica in primele trei sau sase luni. A fost o strategie agresiva din partea acestei banci pentru a castiga cota de piata (pentru a acorda cat mai multe credite), acordand astfel mai putina atentie riscului ca aceste credite sa nu poata fi rambursate sau ca problemele cu care clientii Bancpost se confrunta acum sa se intoarca impotriva bancii. Cu alte cuvinte, clientii nemultumiti sa-si refinanteze creditele la alta banca sau pur si simplu sa nu-si continue activitatea cu banca ce le-a creat probleme.

Din exemplul de mai jos aflam cum clientul Bancpost a contractat un credit pentru care a platit initial o dobanda de 9,95%, cu un comision lunar de 0,45%, iar ulterior banca i-a majorat dobanda cu nu mai putin de 12 puncte, la 22%. In plus, Bancpost a modificat si comisionul de administrare, la 0,59%!

Aceasta inseamna un efort financiar socant pentru clientul unei banci, chiar si in conditiile in care acesta ar fi stiut de la inceput conditiile contractuale. Pentru ca, in moomentul contractarii unui credit tip "subprime", cu dobanda fixa in primele luni iar apoi variabila, nu stii care va fi dobanda variabila peste cateva luni, ci doar pe cea din acel moment. Din nefericire, din cauza crizei financiare, dobanzile variabile au crescut foarte mult, asa incat socul suferit de clienti este destul de important.

Un client Bancpost:

"In luna august 2008 am contractat un credit de refinantare in valoare de 14000 RON pe 120 luni de la Bancpost.In primele 3 luni cu dobanda fixa si comision de administrare 0,45%, dupa care urma sa fie variabila.Nu am primit nici o instiintare de la banca in luna noiembrie, cum ca s-a modificat dobanda. Acum in decembrie am primit o adresa de la banca in care scrie urmatorul lucru: "P e aceasta cale dorim sa ne asiguram ca sunteti informata cu privire la modificarea nivelului dobanzii dupa primele 90 de zile de la data acordarii creditului , conform punctului 4.1 din contract,respectiv 22,00%, precum si de noua valoare a comisionului lunar de administrare, in valoare de 0,59%.

Avem rugamintea sa verificati daca sunteti in posesia graficului nou de rambursare, actualizat cu valoarea ratei lunare calculata cu procentul dobanzii variabile."

Intrebarea mea este: 1. Daca este corect ca banca sa nu instiinteze clientul asupra modificarii dobanzii,pentru ca din aceasta adresa reiese ca deja au modificat dobanda doar se asigura acum daca eu stiu sau nu.

2. Spuneti-mi va rog daca este legal sa majoreze dobanda de la 9,95% la 22,00%,ceea ce mie mi se pare foarte exagerat si sunt cam disperata de aceea v-am si scris."

Comentarii

Boitan Florentina

Am un credit de consum la banc post.in primele 3 luni am avut rata cu dobanda fixa.a 4 luna am platit cu 300ron mai mult.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

Nimeni nu poate opri Facebook sa faca profit din promovarea fraudelor online

A trecut mai bine de o luna de zile, din 5 februarie 2024, de cand Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat un comunicat in care atragea atentia asupra clipurilor false (deepfake) care circula pe Facebook cu guvernatorul Mugur Isarescu recomandand diverse „platforme detalii

 



 

Ultimele Comentarii