BANCI | Stirea Zilei

Topul bancilor cu cele mai multe reclamatii de la clienti

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-09-25 00:03

BRD este liderul reclamatiilor primite de la clienti, din cauza problemelor in functionarea aplicatiei de mobile banking si a platformei de internet banking denumita myBRD Net, conform plangerilor inregistrate de site-ul ReclamatiiBanci.ro, dedicat educatiei financiare si rezolvarii problemelor dintre bancii si clientii acestora.

BRD a primit pana acum 28 de reclamatii, fiind urmat de Raiffeisen Bank, cu 9 plangeri, si Banca Transilvania, cu 8 contestatii. 

In total, site-ul Reclamatiibanci.ro a raspuns pana acum la 190 de reclamatii la adresa bancilor si la cereri de informatii utile privind utilizarea produselor si serviciilor bancare.

Reclamatiile reprezinta doar in jur de o treime din totalul intrebarilor primite, restul fiind solicitari de informatii utile si sfaturi privind contractarea creditelor, utilizarea cardurilor, a serviciilor de mobile si internet banking, plati si transferuri, probleme cu popririle, executarile silite, restantele la credite si raportarile la Biroul de Credit.

Fiecare intrebare pusa pe site-ul Reclamatiibanci.ro primeste un raspuns documentat si obiectiv, la care isi aduc contributia si reprezentantii bancilor vizate, prin informatii furnizate la cererea noastra, atunci cand este vorba de o problema mai complicata, ce necesita detalii suplimentare de la banca.

Iata cateva dintre reclamatiile la adresa bancilor:

“Nu se poate sa accesezi de 7 ori my BRD net si sa nu functioneze. Este jenant la cat platesc”, se spune in una dintre ultimele reclamatii la adresa bancii franceze. In ultima perioada, reclamatiile privind accesul la my BRD net sau mobile banking s-au rarit, fiind inlocuite de alte tipuri de probleme, precum cele referitoare la retinerea alocatiei pentru copii incasata intr-un cont al bancii.

In cazul Raiffeisen Bank, cele mai multe plangeri se refera la nereguli in procesul de poprire a conturilor in cadrul procedurii de executare silita: fie banca a retinut mai multi bani decat permite legea, si anume cel mult o treime din venituri in cazul unei datorii si maxim jumatate din salariu pentru mai multe datorii, fie a blocat banii aferenti alocatiei pentru copii, desi de aceasta nu se poate atinge nimeni, indiferent de tipul datoriei.

Una dintre ultimele reclamatii este cea a unui client care a descoperit ca banca i-a luat bani din contul de economii, fara sa-l anunte, pentru acoperirea unei datorii pe care o avea la un credit. (vezi aici detalii)

Clientii Bancii Transilvania s-au plans, printre altele, de perioada lunga in care se efectueaza un transfer de bani international, raportarea unui client la Biroul de Credit fara sa fie anuntat, aprobarea cu intarziere a creditelor Prima Casa sau suspiciuni privind recenta oferta de conversie a creditelor in CHF ale Volksbank.

Clientii BCR, aflata pe locul 4 in topul reclamatiilor, contesta in special practica bancii de a le retine toti banii din conturile clientilor, in cazul in care acestia raman in urma cu achitarea datoriilor. “Am un card de cumparaturi la BCR, nu am mai reusit sa il platesc si acum imi opresc toti banii care imi intra pe cardul de salariu. Ei spun ca nu esti o poprire”, se plange un client al bancii.

Alti clienti ai BCR au reclamat banca pentru ca i-a executat silit si vrea sa-i arunce afara din case, sau ca le-a vandut creditul unor firme de recuperare creante, fara sa-i anunte in prealabil si fara sa mai poata face ceva.

ING, CEC si Bancpost a fost reclamate de trei ori fiecare, clientii acestora contestand diverse probleme legate in special de platile online sau la bancomate, precum si de tranzactiile cu cardurile de credit.

De exemplu, un client al ING s-a plans ca banca a autoritat o plata online pe care nu a recunoscut-o, in timp ce altul a dat vina pe banca pentru ca i-ar fi inregistrat tranzactiile pe descoperitul de cont, desi avea bani pe cardul de salariu.

Un client al CEC Bank s-a plans pentru ca i-a fost poprita alocatia pentru copii, iar altul pentru ca bancomatul nu i-a eliberat tot banii pe care-i ceruse. Un pensionar s-a declarat nemultumit de faptul ca banca a declarat creditul exigibil, adica trebuie sa fie rambursat anticipat, intrucat a ramas in urma cu plata ratelor, cu toate ca este de buna credinta.

Clientii Bancpost s-au plans de faptul ca banca le-a retinut alocatiile copiilor, incasate in conturi poprite din cauza executarii silite.

Clientii Piraeus Bank reclama faptul ca banca le-a majorat abuziv dobanda la creditele in franci elvetieni, iar acum nu vrea sa o scada, in ciuda reclamatiilor.

“Am credit nevoi personale cu ipoteca in CHF luat in 2008 la Piraeus Bank. In 2009, printr-o notificare mi-a marit marja cu 2 procente, de la 4,3 la 6,3. Am platit comision de acordare 2.000 CHF, am platit 3 ani numai dobada fara a-mi scadea ceva din suma imprumutata. Am solicitat bancii de 4 ori revenirea la marja initiala si nu au fost de acord.”

Iata deci cum bancile au majorat dobanzile clientilor, in ciuda crizei si a devalorizarii puternice a leului in raport cu francul elvetian, atragandu-si pe buna dreptate oprobiul acestora si a opiniei publice, afectand astfel destul de serios increderea in banci si declansand diverse scandaluri, precum proteste in strada, proiecte de lege in Parlament, procese in justitie.

Iar Piraeus Bank nu este singura in aceasta situatie. I s-au alaturat Raiffeisen Bank, Bancpost, Credit Europe Bank, Banca Romaneasca si altele.

Comentarii

Mihailescu
-
La BNR nu se reclama nimic?

Elena
Prima casa Piraeus
Buna ziua, Va rog sa imi spuneti cum este posibil sa depun dosarul pentru Prima Casa la Piraeus, de 1 luna si ieri sa fiu sunata ca nu mai sunt fonduri...In tot acest timp intreband stadiul in care se afla dosarul meu si spunandu-mi-se ca dosarul se afla de atunci la banca centrala pentru aprobare si sa stau linistita ca se va aproba, ca sunt fonduri. Mentionez ca a, facut precontractul...am achitat un avans proprietarului...si acum...ce e de facut? Este normal? Cum se poate asa ceva?? Ce as putea face in acest caz?

Constantin Negut
BRD Societe Generale
Daca va ginditi sa contactati un credit , evitati BRD.Pe de o parte atitudinea haotica ofiterilor de credit ,care sint realmente rupti de lege comunicindu-va mai degraba pareri personale care nu reusesc decit sa va puna inutil pe drumuri, pe de alta parte valoarea comisioanelor care descurajeaza colaborarea cu acestia.

carmen
BRD fură din contul clientului
Să vă spun cum BRD Tg Jiu îmi fură lună de lună sume de bani din cont fără nici un mesaj de motivare, fără anunț, nimic. Nu am ce face nu pot renunța la bancă pentru că acolo primesc pensia de ofițer. Deci: Am pe telefon aplicația MyBRD mobile și așa îmi verific câți bani am în cont. Luna aceasta oct. 2017 am primit messaj că a intrat pensia în cont de o anumită sumă. Din sumă imediat BRD a furat 180 lei astfel că m-am trezit că am în cont mai puțin decât mi-a trimis casa de pensii. Fără să îmi spună BRD prin nici un mesaj de ce a scos banii. Niște hoți. Așa au făcut și lunile trecute când mi-a dispărut 100 lei, 58 lei..am zis că poate ceva comisioane. Dar ar fi trebuit să anunțe prin sms. Și nu au făcut. Am făcut sesizare on line, o să fac și la protecția consumatorului. Că la telefon sau sms nici nu răspund.

nelu
banca BCR
am investit o suma consistenta in titluri de stat si dupa un an de zile la rascumparare, cistigul a fost zero,deci, niste tepari, si am fost tratat cu o mare indiferenta, rusine sa le fie.

Ioana
Reclamtie:
Am plătit achiziționare unei mașini la BRD iar doamna de la ghișeu BEREANDA VALERIA mi-a impus sa completez o declarație de proveniență a banilor . Consider că nu este de competența funcționarului de la banca proveniență banilor , daca organele legi consideră că ar trebui să dau socoteală ma supun , dar nu la ghișeul băncii in fata unui funcționar ca toti clientii ce se aflau la acel moment în banca se uitau destul de ciudat la discuțiile pe tema provenienței banilor. Suna nu depășea 15mii € , ma gîndesc că dacă ar fi fost vorba de o sumă mai mare trebuia să trec mai întîi pe la poliție și apoi la banca.? Asemenea oameni nu au ce căuta să lucreze cu publicul.

Ioana
Reclamtie:
Am plătit achiziționare unei mașini la BRD iar doamna de la ghișeu BEREANDA VALERIA mi-a impus sa completez o declarație de proveniență a banilor . Consider că nu este de competența funcționarului de la banca proveniență banilor , daca organele legi consideră că ar trebui să dau socoteală ma supun , dar nu la ghișeul băncii in fata unui funcționar ca toti clientii ce se aflau la acel moment în banca se uitau destul de ciudat la discuțiile pe tema provenienței banilor. Suna nu depășea 15mii € , ma gîndesc că dacă ar fi fost vorba de o sumă mai mare trebuia să trec mai întîi pe la poliție și apoi la banca.? Asemenea oameni nu au ce căuta să lucreze cu publicul.

Loredana
Reclamatie!
Am o fila de cec depusa de pe data de 19 septembrie la BRD. Am facut toate demersurile, am deschis un cont pe care am pus 20€ si m.au pus sa astept 45 de zile pentru a primi banii. Suntem in luna noiembrie si eu nu am primit nimic, in tot acest timp am tot sunat si am fost la banca sa vad ce se intampla, am sunat si la Bucuresti sa.mi explice cineva de ce dureaza atat. Iar ieri m.a sunat de la ghiseu sa.mi spuna ca fila de cec a fost respinsa si ca o sa.mi returneze pt ca ei nu mai lucreaza cu tarile nordice si nu am cum sa incasez banii si ca mai trebuie sa depun 15 € in cont pentru nu stiu ce taxe. Problema este ca ei nu mai lucreaza cu tarile nordice din octombrie iar eu toate demersurile le am facut pe 19 septembrie. Este bataie de joc tot ce se intampla, eu am facut o sesizare si o sa merg sa depun o plangere.

Marius
Brd blocheaza platile firmelor
Buna ziua , stie cineva carui oficiu ar trebui sa ma dresez in situatia in care banca adica BRD ul foloseste nejustificat fondurile societatii fara acordul administratorului? Este in caz de inselaciune , cred.

Loredana Angela
Brd inchide conturi fara acordul clientului
Buna ziua! Mie mi-au inchis doua conturi fara acordul meu. Pe ambele conturi am bani. Stau cu ei pe telefoane de mai bine de o luna. Cred .ca o voi rezolva cu un avocat. Isi bat joc de clienti.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii