BANCI | Interviu

Togay Can, Garanti Bank: Mersul la banca va fi inlocuit de mersul la ATM

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2013-04-09 13:39

Intr-o lume in care tehnologia pune, incet dar sigur, stapanire pe noi, mersul la banca va deveni istorie, in conditiile in care tot mai multa lume foloseste internetul si telefonul mobil. Dar cum numerarul are inca o pondere covarsitoare in portofelele noastre, vom depinde in continuare nu de unitatile bancare ci mai degraba de ATM-urile acestora, mai exact de bancomatele inteligente, care stiu sa faca aproape orice, inlocuind practic ghiseul bancar.

Una dintre bancile care investeste in bancomatele inteligente in Romania este Garanti Bank, iar Togay Can, manager canale alternative de distributie, considera ca mersul la ATM va intra in obisnuinta romanilor. El spune, intr-un interviu acordat Bancherul.ro, ca banca se concentreaza si investeste masiv in tehnologie si inovatie, avand in pregatire, printre altele, un serviciu de transfer de bani prin SMS si o platforma personalizata de internet banking.

Bancherul.ro: De unde a apărut această idee cu bancomatele inteligente, separate de unități bancare? Există un model de succes verificat în alte tări, precum Turcia?

Togay Can: Le numim ATM-uri inteligente fiindcă oricine le poate folosi pentru a face tranzacții, indiferent dacă este sau nu client al băncii. Utilizatorii nu au nevoie de card, si nici măcar nu este necesar să fie clienți ai băncii. Bineînțeles că având deja succes în Turcia, unde Garanti Bank deține aproape 4.000 de ATM-uri inteligente, suntem încrezători că acest mod de comunicare cu banca va fi în curând indispensabil și în România. Tendința a fost evidentă în ultimii ani când am văzut din ce în ce mai mulți oameni activi care vor să beneficieze rapid de servicii bancare și la costuri convenabile, fără să depindă de o bancă sau alta – practic, mersul la ATM se va transforma în curând într-o obisnuinta și ne bucurăm să le putem oferi clienților ceea ce au nevoie, servicii rapide și de înaltă calitate.

- Poate avea succes acest model și în România? Câte astfel de bancomate ar urma să fie instalate în viitor?
 
- România era cunoscută drept țara în care toată lumea folosea numerar, dar acest lucru a început să se schimbe. Există numeroase metode de plată precum cardurile de debit și credit, internet banking, comerț online, mobile banking, tablet banking, social media banking, etc. Exemplele sunt deja pe piață și sunt mii de utilizatori înregistrați. Suntem de părere că nu doar clienții băncii, dar și persoanele care nu au cont deschis la vreo bancă ar trebui să beneficieze de servicii bancare. În acest moment oferim cinci servicii la ATM pentru care nu este necesară utilizarea unui card. Oricine, în toată țara, poate să reîncarce o cartelă de telefon mobil, să plătească facturi, să achite datoria la Bonus Card, să depună bani în cont sau să efectueze schimburi valutare fără să folosească un card bancar. Avem 244 de ATM-uri în toată țara și ne dorim ca până la sfârșitul anului să depășim 300. În anii următori vom continua să creștem numărul acestora.

- Care sunt perspectivele de dezvoltare a altor canale alternative bancare, precum plățile cu mobilul?
 
- Garanti se concentrează și investește masiv în tehnologie și inovație. Suntem entuziaști în a ne dezvolta serviciile, incluzând aici internet banking, mobile banking, mobile payments, social media banking, transferuri bancare și SMS banking. Lucrăm la o strategie complet integrată, pe mai multe canale, cu obiectivul de a oferi clienților aceeași experiență, indiferent de mediul folosit. În plus, managementul finanțelor personale este vital în proiectele noastre de internet banking. Clienții își vor putea administra propriile platforme personalizate de internet banking în viitorul apropiat. Folosirea smart phone-urilor și a tabletelor crește rapid, iar Garanti Bank are proiecte speciale pentru aceste platforme. Mai mult, vrem să le facilităm clienților noștri transferul de bani prin trimiterea unui simplu SMS. Avem foarte multe proiecte interesante pe care abia așteptăm să vi le împărtășim în viitorul apropiat.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua

Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii

 



 

Ultimele Comentarii