BANCI | Ultima Ora

Sondaj Banca Romaneasca: Utilizatorii de carduri de credit se orienteaza spre cumparaturi de valoare ridicata

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-06-07 15:57

Conform unei cercetari online realizate de Banca Românească în perioada 1 – 31 mai 2012, pe un eşantion de 9.093 de respondenţi, în 2012, cardul de credit ar putea fi produsul-vedetă al sistemului bancar, anunta banca intr-un comunicat.

Dacă în 2011, cei mai mulţi dintre românii care deţin un card de credit l-au utilizat pentru achiziţii de valoare mică, urgenţe sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orientează către cumpărături cu valoare ridicată.

În prezent, mai mult de jumătate din români deţin carduri de credit, dintre aceştia 65% fiind posesorii unui singur card, în timp ce restul au două sau chiar trei carduri.

Dintre motivele care stau la baza achiziţionării unui card de credit, cele mai frecvent menţionate sunt cele legate de posibilitatea realizării unor achiziţii majore, dar şi de acoperirea cheltuielilor zilnice.

Astfel, 37,89% dintre respondenti au declarat că au solicitat un card de credit pentru a avea la dispoziţie o sumă mai mare de bani, în timp ce 19,43% au apelat la acesta pentru o urgenţă. 17% din deţinătorii de card de credit afirmă că l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumpărături importante.

„Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionaţi în cadrul studiului comandat de noi declarând că îl vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investiţii importante. În cazul clienţilor Banca Românească, s-a constatat o uşoară tendinţă de creştere, a nivelului tranzacţiilor, iar cea mai ridicată valoare a fost înregistrată în luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzacţie efectuată la comercianţi“, a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.

Pe lista cumpărăturilor efectuate de români cu ajutorul cardului de credit se află produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curăţenie şi îngrijire personală), electronice, gadgeturi, electrocasnice şi tehnologie (39,13%), dar si articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte (24,8%). De asemenea, românii mai utilizează cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar și pentru diferite distracții precum cadouri, vacanţe, călătorii (12,78%).

Tranzacţii mici, de mai multe ori pe lună

Peste jumătate dintre posesorii de carduri de credit îl utilizează de mai multe ori pe lună, 18,31% doar o dată pe lună, iar 17,31% din respondenţi au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgențe. La ultima tranzacţie efectuată prin cardul de credit, peste 41% din respondenţi declară că au plătit între 50 și 200 lei, doar un sfert dintre ei indicând o sumă între 200 și 500 lei.

Pe parcursul acestui an, 1 din 2 români deţinători de carduri de credit declară că vor să achiziţioneze produse cu o valoare ridicată prin intermediul acestora. Printre cumpărăturile menţionate se află electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) și vacanțele (18,31%).

80% din români ţin cont de reduceri

Acelaşi studiu comandat de Banca Românească arată că reducerile oferite reprezintă un factor important în alegerea unui card de credit, 20,31% din respondenţi menţionând că au luat în considerare beneficiile legate de ofertele speciale şi reducerile la cumpărături când au optat pentru un anumit card. Alte criterii luate în considerare sunt legate de costul cardului (24,58%) şi banca emitentă (21,07% au ales aceeaşi bancă pe care o utilizau şi în cazul altor servicii).

În ultima vreme, influenţaţi de criza economică, pentru cei mai mulţi dintre români reducerile au avut o importanţă majoră, cei mai mulți utilizatori (61,02%) susținând că folosesc carduri care le oferă reduceri în anumite magazine. În majoritate, cei chestionaţi - aproximativ 80% - admit că la achiziţia unui produs au fost influenţaţi de reducerile oferite.

De aceea, sezonul reducerilor este perioada preferată de cumpărături pentru cea mai mare parte dintre respondenți, 48,56% dintre aceştia declarând că merg des și foarte des (13,99%) la cumpărături cu aceasta ocazie. Un sfert dintre participanți susțin că merg rar la cumpărături în timpul reducerilor, iar 12% declară că nu sunt interesaţi de acestea. Cu toate acestea, românii se declară în general nemulţumiţi de reducerile afişate în magazinele din ţară: 65% considerându-le puţin sau deloc avantajoase.

„Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat să introducem în oferta noastră de produse şi servicii şi programul Reduceri Deştepte, prin care posesorii de carduri Banca Românească au acces la reduceri substanţiale la cumpărăturile efectuate oricând în magazinele partenerilor noştri“, a mai spus Dan Grigoriu, Director Retail Banca Românească.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Profitul bancilor creste puternic, cu 70%

Profitul sistemului bancar a inregistrat o crestere puternica in primul trimestru al anului, cu 70% fata de aceeasi perioada a anului precedent, de la 2 la 3,4 miliarde lei, conform datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Umflarea castigurilor detalii

Credit pentru panouri fotovoltaice, de la Banca Transilvania

Banca Transilvania lansează un pachet de soluții pentru reducerea costurilor cu energia, care cuprinde finanțare BT pentru panouri fotovoltaice, simulator online de economisire a banilor și oferte specifice din partea partenerilor băncii în acest program, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Soluțiile sunt destinate antreprenorilor care doresc să-și crească sustenabil afacerea prin producerea și utilizarea energiei verzi din surse regenerabile. Soluții pentru reducerea consumului de energie și independență energetică:  Creditul pentru panouri fotovoltaice o Fără comision de acordare până la finalul anului o Perioadă de acordare de până la 10 ani o Împrumuturi detalii

BCR este a 4-a banca la care se pot face transferuri catre un numar de telefon, fara cod IBAN

Banca Comerciala Romana (BCR) este a patra banca ai carei clienti pot face transferuri de bani catre numerele de telefon ale clientilor Bancii Transilvania (BT), ING si CEC Bank, fara a fi necesar codul IBAN.  Banca Comercială Română extinde ecosistemul digital George printr-o nouă funcționalitate și lansează plățile intra și interbancare prin intermediul numerelor de telefon. Astfel, clienții BCR pot transfera bani, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor, fără a utiliza codul IBAN, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Opțiunea de plată funcționează prin intermediul TRANSFOND și este valabilă între băncile participante la serviciu și între clienții care și-au dat acordul de a detalii

ANPC cere bancilor sa schimbe modul de calcul al ratelor la credite

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anuntat ca a sanctionat mai multe banci pentru modul in care calculeaza ratele la credite. Concret, ANPC spune ca "pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat și 75 % dobândă. Prin aceasta modalitate de calcul, consumatorii plateau, de fapt, preponderent dobândă. Comisarii ANPC au propus măsura de emitere a unor noi grafice de rambursare, atât pentru creditele aflate în curs, cât și pentru cele viitoare, unde principalul creditului datorat să fie achitat de către consumatori în rate egale, pe întreaga perioadă de creditare, în raport cu dobânda detalii

 



 

Ultimele Comentarii