Dobânzile sunt foarte ridicate, iar daca vreau un credit trebuie sa ma intreb: „pot sau nu pot să plătesc?”, avertizeaza Vladimir Kalinov, Raiffeisen Bank
Autor: Bancherul.ro
2023-04-26 07:08

• Prin educație, copiii trebuie să învețe bankingul de zi cu zi: cum se face o plată, cum se utilizează un card de credit, ce înseamnă o dobândă
• Bonusurile primite de bancheri au devenit o legendă. Lucrurile s-au reglementat foarte mult după criza din 2009
• O bancă nu poate face profit din neînțelegerea produsului financiar de către client
• Agențiile și sucursalele bancare nu vor dispărea, indiferent de avântul tehnologiei, pentru că nevoia de contact uman se va păstra
• Când ai nevoie de un credit, pune deoparte banii pentru primele șase rate, ca să poți plăti în continuare dacă rămâi fără venituri
• Sunt și situații în care nu putem să găsim soluții în urma negocierii în cadrul CSALB, și trebuie să acceptăm și acest fapt - Vladimir Kalinov
• Românii trebuie să învețe că în afara propriilor decizii, nimeni nu o să le rezolve problemele financiare
• La ora actuală sistemul bancar din România este foarte solid. Nu mă aștept să avem o criză cu același efect ca cea din 2009
Vladimir Kalinov, vicepreședinte Raiffeisen Bank, în dialog cu Cristian Pavel, director editorial Universul Juridic, in cadrul celui de-al patrulea podcast pe teme de educatie financiara realizat de Centrul pentru Solutionarea Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB):
Cristian Pavel: Cum am putea să armonizăm legătura dintre chatbot-ii din bănci și call-centere, mașinile multi-funcționale din aticamerele băncilor, cu oamenii de rând care nu au ținut pasul cu avansul tehnologiei și inteligenței artificiale și, mulți dintre ei, au rămas într-un sistem analogic?
Vladimir Kalinov: Cred că sunt foarte puțini oameni care au rămas în sistemul analogic într-o lume în care totul este legat de tehnologie. Tehnologia de astăzi este infinit mai avansată decât cea de acum 3 ani și nu suportă comparație cu cea de acum 10 ani.
Îmi aduc aminte de o discuție pe care am avut-o cu mama mea, care a lucrat tot în sistemul bancar, cât de greu a fost să o conving să facă plăți cu telefonul. Astăzi ea face toate plățile cu telefonul pentru că este mult mai comod, mai ușor și mai sigur.
Jobul nostru este să-i ajutăm pe clienții noștri să se adapteze la aceste schimbări. Sunt foarte multe elemente care vin deja în sprijinul clientului, inclusiv pe partea de plăți. Aproape toți furnizorii au coduri QR sau marcaj care poate fi preluat automat de orice telefon mobil.
Înainte ce se întâmpla? Venea un client, depunea un ordin de plată care putea să fie greșit completat. Ordinul era preluat de un alt operator bancar care introducea date eronate în sistem. Dacă ne uităm astăzi, rata de greșeli este mult mai mică.
Tehnologia asta a ajuns la un nivel la care este intuitivă. Ea anticipează ce o să facă utilizatorul, nu ne mai aflăm în situația de acum 5 ani când fiecare aplicație venea și cu un manual de utilizare. Astăzi copiii se descurcă fără să vadă aplicația înainte.
Cristian Pavel: Ce primează în rândul membrilor boardului unei bănci: grija față de educația clienților sau bonusurile de performanță și cele anuale?
Vladimir Kalinov: Bonusurile primite de bancheri au devenit o legendă. Lucrurile s-au reglementat foarte mult după criza din 2009, așa că nu cred că oamenii lucrează pentru bonusuri. O instituție face profit nu atât de mult din vânzarea produselor, ci din satisfacția clienților.
Eu, de exemplu, particip foarte des la interacțiunea în call-center, în care încerc să aud ce spun clienții, de ce anume se plâng. Aici ne întoarcem la capitolul despre inteligența artificială și chatbot.
Nu va mai fi nevoie ca oamenii să aștepte în call-center. Astăzi, problema cu așteptatul este legată de elementul analogic, adică de disponibilitatea oamenilor de a răspunde la telefon.
Eu nu cred că o bancă poate face profit din neînțelegerea produsului financiar de către client. Adică acestea sunt lucruri care pot avea un efect pe un termen foarte scurt, dar oricare dintre noi ne uităm la relația cu clientul pe o perioadă lungă de timp!
Cristian Pavel: Care sunt cele mai importante programe și proiecte de educație financiară derulate de banca dumneavoastră?
Vladimir Kalinov: Am început cu Viața fără cash, despre cum putem să trăim fără să fie nevoie să avem numerar în buzunar. În 2005, când am venit în România, eram obișnuit să am cardul la mine, dar primul lucru pe care l-am constatat a fost că trebuie să plătesc cu cash. Numerarul este un produs foarte scump, greu de procesat când este în volum mare, cu costuri și complicații de transport.
Acum, și la piață tehnologia îți permite să faci plăți cu cardul. Avem soluția numită SoftPOS care îți transformă telefonul în POS. Dacă vorbim de numerar, noi am închis toate casieriile anul trecut. La momentul respectiv a fost și o dezbatere în media pe seama faptului că nu vor mai fi bancnote, dar clienții au acceptat foarte ușor schimbarea.
Revenind la programe de educație financiară, cred că trebuie să introducem în școli informații care să permită înțelegerea de către copii măcar a utilizării produselor bancare simple: cum se face o plată, cum se utilizează un card de credit, ce înseamnă o dobândă. Este un demers care trebuie început în școală.
Cristian Pavel: Se face schimb de generații, cele care vin din urmă sunt computer literated, sunt familiarizați cu tot ce este nou. Cum vedeți că se va transforma sectorul financiar-bancar din perspectiva aceasta în următorii ani?
Vladimir Kalinov: Mă aștept să vedem decizii asistate de Inteligența Artificială, automatizări care vor duce la o viteză mai mare a tuturor deciziilor și serviciilor din domeniu.
Recent aveam discuții cu un coleg care întreba: dacă fac plata astăzi în străinătate când ajunge? I-am spus că probabil în cateva ore, în condițiile în care acum 10 ani se făcea în 3 zile! Viteza va crește în continuare! Aștept să văd, în schimb, mai multe investiții în securitatea cibernetică, pentru că în momentul în care ne mutăm în zona de tehnologie, avem alte probleme de rezolvat. În plus, este de așteptat o utilizare mai mare de biometrie, care să ajute la o mai bună cunoaștere a clienților.
Cristian Pavel: Considerați că rețelele fizice de sucursale și agenții bancare se vor restrânge și mai mult în următorii ani?
Vladimir Kalinov: Eu sunt încrezător că nu vor dispărea, această nevoie de contact uman va continua să fie prezentă. Oamenii au încredere mai mare în interacțiunea directă, iar încrederea în oamenii din fața ta este o condiție pentru împrumuturile pe termen lung, de exemplu.
Progresul pe care îl vedem în zona de Inteligență Artificială este incredibil, dar cu toate acestea sunt elemente pe care această inteligență nu le poate reproduce, cum ar fi simțurile și sentimentele.
Cristian Pavel: Dacă tot vorbim de credite, cum interpretați recomandarea BNR care îndeamnă la mai multă prudență în creditare?
Vladimir Kalinov: Și eu sunt de aceeași părere. Nu trebuie să iei credit dacă nu ai nevoie. Noi am trecut printr-o perioadă cu dobânzi foarte mici, care a fost o perioadă atipică. Ciclul economic se reia și probabil că o să vedem în următorii 5-6 ani o evoluție a dobânzilor mai aproape de realitatea economică.
La ora actuală nivelul de dobânzi este foarte ridicat, așa că, orice decizie care presupune îndatorarea trebuie văzută în contextul: „pot sau nu pot să plătesc?”. Oricând am avut nevoie să iau un credit, întotdeauna făceam calculele ca să am banii pentru primele șase luni puși deoparte, în cazul în care nu o să mai am venituri, să pot plăti în continuare.
Apoi, dacă nu știm cât va mai dura volatilitatea dobânzii, recomandăm creditele cu dobândă fixă, pentru că atunci știi ce ai de plătit. O dobândă variabilă arată mai bine la prima vedere, dar expune clientul la un risc.
Cristian Pavel: Cât de flexibilă se poate dovedi banca dumneavoastră în negocierea contractelor de credit în cadrul CSALB?
Vladimir Kalinov: Dacă în urma unei neînțelegeri dintre client și bancă se ajunge în instanță, rezultatele pot fi neașteptate pentru una dintre părți. Recomandăm clienților întotdeauna să apeleze la serviciile CSALB pentru că aici sunt specialiști idependenți, care încearcă să găsească o soluție obiectivă.
Noi avem în jur de 200 de cereri pe care le rezolvăm anual cu ajutorul Centrului. Totodată vreau să spun că sunt și situații în care nu putem să găsim soluții și trebuie să acceptăm și acest fapt.
Concilierea dintre bănci și consumatori a pornit cu mare reținere în România, dar funcționează foarte bine în alte țări. În viitor, marea majoritate a problemelor trebuie rezolvate în acest Centru, pentru că este mai rapid, fără costuri pentru consumatori, iar băncile sunt întotdeauna interesate să găsească soluții.
Cristian Pavel: Care credeți că sunt punctele slabe, nevralgice, la care trebuie să insiste românii în relația lor cu banii, în felul în care gestionează propriile finanțe, în modul în care iau deciziile lor financiare?
Vladimir Kalinov: Românii trebuie să învețe că în afara deciziilor proprii, nimeni nu o să vină să le rezolve problemele financiare care se pot naște. Ceea ce a fost în timpul comunismului, când statul rezolva tot, a trecut. Fiecare dintre noi trebuie să își pregăteasca viața financiară și sănătatea financiară singur.
Vorbesc și de cumpărare de produse care asigură siguranță vieții, cum sunt asigurările pentru pierderea jobului sau pensiile private. Partea bună este că aceste produse financiare există și nici nu sunt foarte scumpe. Există un mit cum că aceste produse ar fi adresate doar oamenilor care au bani. Este surprinzător că atunci când le arătăm clienților calcule cu faptul că pot avea o contribuție de 50 de lei, iar la final pot obține o sumă destul de impresionantă raportată la contribuție, rămân foarte uimiți!
Cristian Pavel: Cum vor evolua lucrurile în România din perspectiva unui bancher?
Vladimir Kalinov: Eu sunt absolut încrezător că sistemul bancar în România este foarte solid. Avem un regulator foarte activ și anticipativ. Vorbesc de Banca Națională a României care a reușit să arate că în toate situațiile de criză a putut să gestioneze sistemul bancar într-un mod foarte potrivit.
În același timp, vreau să spun că sistemul bancar este astăzi mai solid datorită faptului că anumite practici răspândite în trecut nu mai există. Noi toți ne-am învățat lecțiile din 2009-2010 când a fost foarte greu să trecem peste criză. La ora actuală nu mă aștept să avem o criză care să aibă același efect ca cea din 2009.
Taguri: credite ipotecare credite de consum credite noi reclamatie banca banca Educatie financiara Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) credite Prima Casa credite nevoi personale credite pentru locuinte credite imobiliare
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Nu poti sa te informezi serios doar de pe internet. Ai nevoie si de carte.
• Este firesc ca Banca Națională a României și băncile comerciale să fie preocupate de impactul negtiv al situațiilor de criză în care se pot afla consumatorii • Pentru a evita litigiile dintre consumatori și bănci detalii
Banca te ajuta cand nu-ti poti plati rata la credit
• Copiilor mei le-am dat sfaturi financiare simple: economisește, pune banii la început în pușculiță, mai târziu într-un cont! Apoi, folosește banii cu chibzuință, în mod inteligent! Nu da banii pe lucruri de care nu ai detalii
BRD: Avem soluții de conversie, de amânări, de refinanțări ale creditelor, în funcție de nevoia clientului
• Banii economisiți într-un depozit au de două ori valoarea lor: prin faptul că îi chibzuiești și îi ții în siguranță • Mediul inflaționist din 2023 face ca valoarea banilor să fie diferită de la o lună detalii
Banca trebuie sa se raporteze la nevoile clientilor, nu la produse
• Concilierea așează pe un fundament mult mai bun sănătatea pe termen mediu și lung a relației dintre bănci și consumatori • Instanța este ultima alternativă pe care ar trebui să o caute un consumator pentru că procesele detalii
- Bancile trebuie sa ofere produse fara caracteristici ascunse
- Bancile au invatat ca pierd daca arunca tot riscul pe client
- Inainte de a lua un credit, trebuie sa ne antrenam economisind
- Cei cu credite la BCR nu sunt afectati de cresterea dobanzii
- Dobânzile sunt foarte ridicate, iar daca vreau un credit trebuie sa ma intreb: „pot sau nu pot să plătesc?”, avertizeaza Vladimir Kalinov, Raiffeisen Bank
- Bankingul viitorului va păstra încrederea. Iar ea poate fi transferată doar între oameni, crede Roxana Hidan, vicepresedinte OTP Bank
- Angajatii bancilor care vand credite trebuie sa se ocupe si de rezolvarea reclamatiilor, sugereaza CSALB
- Seful CEC Bank: trecerea de la ROBOR la IRCC am facut-o pe banda rulanta
- Cat dureaza un transfer bancar?
- Investitiile in criptomonede (bitcoin) si in tranzactii forex nu sunt autorizate de ASF
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
- Contribuția sistemului bancar în economie în ultimii 30 de ani este de două ori cât PIB-ul României
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, în scădere cu 22% pe primele 7 luni ale anului
- Deficitul contului curent, în scădere cu 18% pe prima jumătate a anului
- Deficitul contului curent pe primele cinci luni, redus cu o șesime
- Deficitul contului curent pe primele patru luni din 2023, mai mic cu aproape 30%
- Indicatorii sistemului bancar in T1 2023
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
- CEC Bank a preluat Fondul de Garantare a Creditului Rural
- BCR aproba credite online prin aplicatia George, dar contractele se semneaza la banca
- Aplicatia Eximbank, indisponibila temporar
- UniCredit a consiliat vanzarea Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia către Dr. Max BDC, s.r.o.
Analize economice
- Pensia reală, în creștere cu 3,3%
- Eurostat: România, pe locul cinci în UE la inflația anuală
- Deficit comercial în scădere cu 17% pe primele 7 luni ale anului
- Creșterea din comerțul cu amănuntul, redusă sub prognoza avansului PIB
- Avansul deficitului bugetar, în scădere dar ajustarea reclamă creșterea veniturilor
Ministerul Finantelor
- Deficitul bugetar, cvasistaționar în iunie dar problematic la mijlocul anului
- Datoria publică a trecut din nou pragul de 50% din PIB pe date operative
- Datoria publică, scădere marginală la 49% în aprilie 2023
- Deficitul bugetar, majorat cu 17 miliarde lei după primele cinci luni ale anului
- Deficitul bugetar, majorat cu 11 miliarde lei, după prima treime a anului
Biroul de Credit
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
Procese
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
Stiri economice
- Deficitul comercial, în scădere dar îngrijorător din perspectivă regională
- Datoria publică, redusă la 49% din PIB în iulie dar păstrarea ei sub pragul critic de 50% se anunță dificilă
- Scumpirea medicamentelor a anulat scăderea prețurilor la alimente
- Datoria publică a revenit sub pragul de 50% din PIB
- Comerțul cu amănuntul, pe trend scăzător
Statistici
- România, pe ultimul loc în UE la evoluția productivității muncii în agricultură
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
- Deficitul bugetar, deja 0,72% din PIB in februarie 2022
- Datoria publica, majorata la 48,9% din PIB in 2021
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
First Bank
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Producția industrială în iulie 2023, sub nivelul din urmă cu nouă ani
- România, singurul stat membru cu rată negativă a angajărilor
- Producția industrială, în scădere cu 5% pe primul semestru
- Deficit comercial în scădere cu 14% pe prima jumătate a anului
- De unde provine deficitul din comerțul exterior al României
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Credit din Irlanda neplatit
Bună ziua am o întrebare cumnatul meu a lucrat în Irlanda de unde a luat un credit de 10.000 eur ... detalii
-
Inseletorie imensa
Daca ne puteti ajuta, cum putem lua legatura, noi cei care suntem victimele acestor escroci, de la ... detalii
-
Credit banca pe 30 ani
Buna ziua! Am un credit pe 30 ani in valoare de 150.000 Lei,primii 5 ani au trecut. Rata lunara ... detalii
-
Genoxinvest trade frauda și hoție
Am fost contactat telefonic de o femeie Amalia care lucra la ei mi a retras 250 de euro ... detalii
-
Teapa platforma de investitii
Cand mi-a spus acest domn Petrescu David ca vor sa ma bage in programul lor de afiliati si ca pot ... detalii