BANCI | Profil

OTP Bank - procedura de suspendare a ratelor la creditele persoanelor fizice, conform OUG 90/2022

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-08-16 05:49

OTP Bank a publicat procedura pentru amanarea ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, conform OUG 90/2022:

Venim în sprijinul clienților care întâmpină dificultăți financiare din cauza crizei actuale (criza energetica si razboiul din Ucraina) și luăm în considerare hotărârile guvernamentale emise în acest sens.

Dacă dorești să beneficiezi de suspendarea ratelor cu până la 9 luni și întrunești condițiile cumulative menționate în OUG nr.90/2022 și in normele de aplicare a acesteia, te rugăm să completezi formularul de mai jos.

În cazul în care nu ești eligibil pentru aplicarea măsurii guvernamentale de suspendare, te așteptăm în orice sucursală OTP Bank România S.A. pentru a-ți oferi o soluție de restructurare.

IMPORTANT: Operațiunile de suspendare a rambursării ratelor, efectuate conform OUG90/2022, vor fi clasificate si raportate corespunzător către Centrala Riscului de Credit și Biroul de Credit.

Soluția oferită de OUG 90/2022 pentru suspendarea ratelor pentru persoane fizice

1. Ce trebuie să fac pentru a-mi suspenda ratele conform OUG 90/2022 în calitate de persoană fizică?

Este suficient să ne transmiți o solicitare, alegând una dintre cele 3 variante:

- Prin completarea formularului aflat aici. Dacă însă sunt mai multi participanți la credit (co-debitori, garanți ipotecari, fidejusori), ai posibilitatea depunerii solicitării semnate de către toti participanții prin e-mail , poșta sau în unitatea teritoriala;

- la adresa de email: office@otpbank.ro. Solicitarea trebuie să fie semnată de toți participanții la credit (debitor, codebitori, garanți ipotecari, fidejusori);

- letric (pe hârtie) prin completarea și depunerea formularului în orice unitate teritorială sau în centrala băncii (adresele de pe website) sau transmisa prin poșta , semnat de către toți participanții la credit (debitor, codebitor, garanți ipotecari, fidejusor).

Indiferent de modalitatea aleasă, este necesară precizarea următoarelor informații: numele titularului creditului, numărul de telefon, adresa de email, CNP-ul debitorului principal, tipul produsului de creditare, data scadentei lunare (inclusiv) până la care se solicită amânarea (fără a depăși 9 luni de amânare a ratelor) și declarația pe propria răspundere că ți-au crescut cheltuielile cu minimum 25% în ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată comparativ cu perioada similară a anului 2021, din cauza situației generate de criza actuală (criza energetică și războiul din Ucraina), ca nu te afli în incapacitate de plată și nu a fost începută impotriva ta o procedură de executare silită de către un alt creditor.

Solicitarea se va depune conform legii, până cel târziu în termen de 30 de zile de la data publicării reglementărilor emise de BNR, prevăzute la art. 7 din OUG 90/2022..

2. Pentru cât timp pot să îmi suspend ratele la credit conform OUG 90/2022?

Conform OUG 90/2022, poți opta pentru suspendarea ratelor pentru o perioadă cuprinsă între 1 lună până la 9 luni. Verifică mai jos care sunt condițiile cumulative de eligibilitate și cum poți să trimiți solicitarea.

3. Ce condiții trebuie să îndeplinesc în calitate de persoană fizică pentru a-mi suspenda ratele conform ordonanței?

Poti să beneficiezi de suspendarea ratelor în condițiile Ordonanței 90/2022 daca indeplinesti cumulativ următoarele condiții:

- Ti-au crescut cu minimum 25% cheltuielile medii lunare, ca urmare a creșterii prețurilor în contextul crizei actuale, în ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată, comparativ cu perioada similară a anului 2021;

- Facilitatea pentru care soliciti suspendarea ratelor nu este de tip revolving (ex card de credit, overdraft);

- Creditele au fost acordate până la data de 30 aprilie 2022, inclusiv;

- Nu te afli în incapacitate de plată în sensul în care nu sunt esti în masură să îți achiți obligațiile ajunse la scadență la data solicitării suspendării rambursării creditului și nu a fost începută o procedură de executare silită de către un alt creditor;

- Nu înregistrezi rate scadente restante, la data solicitării suspendării obligației de plată și nu ai înregistrat restanțe la plata creditelor selectate în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligației de plată;

- Nu beneficiezi, la data solicitării, de o soluție/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu OTP Bank România S.A., în ultimele 3 luni anterioare intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență;

- Depui cererea cel tarziu in termen de 30 de zile de la data publicarii reglementarilor emise de BNR, prevazute la art. 7 din OUG 90/2022;

- Pentru facilitatea pentru care soliciți suspendarea ratelor nu a mai fost aprobată o altă solicitare de suspendare rate în baza OUG 90/2022.

4. În cât timp primesc răspuns la cererea mea de suspendare a ratelor?

OTP Bank va analiza solicitarea și îți va răspunde cu aprobarea/respingerea cererii de suspendare a ratelor în termen de maximum 30 zile de la data transmiterii acesteia în baza documentației complete. Dacă solicitarea a fost aprobată, în cel mult 30 de zile de la data aprobării, îți vom transmite o notificare cu clauzele modificate, inclusiv noul grafic estimativ de rambursare.

5. Ce fac dacă am trimis deja cerere pentru restructurare, dar prefer să îmi suspend ratele?

Conform OUG 90/2022, vei putea depune solicitarea de amânare daca nu beneficiezi la data solicitării de o soluție/un plan de restructurare a datoriilor implementat și agreat, de comun acord cu OTP Bank România S.A., în ultimele 3 luni anterioare intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență a Guvernului nr. 90/2022.

6. Ce se întamplă dacă data scadenței e între perioada depunerii cererii și primirea răspunsului?

Conform prevederilor ordonanței, dacă solicitarea ta va fi aprobată, măsura amânării ratelor se va aplica începând cu data aprobării, prima rată amânată la plată urmând a fi prima rată cu scadență ulterioară aprobării. Astfel, va trebui sa achiți ratele scadente până la data primirii răspunsului din partea băncii ... Comisioanele amânate la plata, în sold la finele perioadei de suspendare se plătesc conform graficului revizuit, ulterior perioadei de suspendare.

7. Dacă am solicitat suspendarea ratelor, dar am bani în cont, se vor retrage?

Conform prevederilor ordonanței, dacă solicitarea ta va fi aprobată, măsura amânării se va aplica de la data aprobării pentru obligațiile de plată sub forma de principal, dobândă și comisioane. Te rugăm însă să ai în vedere că celelalte obligații de plată, ca de exemplu primele aferente polițelor de asigurare, trebuie achitate în continuare conform prevederilor contractuale.

8. Trebuie să mai fac ceva după ce am primit confirmarea de suspendare a ratelor?

În cazul în care solicitarea ta a fost aprobată, în maximum 30 de zile calendaristice de la data la care solicitarea a fost înregistrată în baza documentației complete, îți vom transmite o notificare a clauzelor modificate, împreună cu noul grafic estimativ de rambursare, nefiind nevoie de nicio diligență suplimentară din partea ta. De asemenea, la finalul perioadei de suspendare, te poți adresa băncii pentru a intra în posesia unui grafic actualizat.

9. Cum se modifica valoarea ratelor la iesirea din perioada de suspendare?

Conform prevederilor OUG 90/2022 dobânda se va capitaliza, dobânda acumulată pe perioada de suspendare se va adauga la soldul creditului existent la sfârsitul perioadei de suspendare, aceasta determinând o majorare a sumei creditului și recalcularea obligațiilor de plată lunare.

Pentru creditele Prima Casa/Noua casa dobânda acumulată reprezintă o creanţă distinctă şi independentă în raport cu celelalte obligaţii izvorâte din contractul de credit, iar plata acestei creanţe se va face eşalonat, în 60 de rate lunare egale, cu o dobanda de 0%, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de suspendare.

Sursa: OTPbank.ro

Taguri: credite ipotecare  credite de consum  OTP Bank  reclamatie banca  amanare rate credite  banca  credite Prima Casa  credite nevoi personale  credite pentru locuinte  credite imobiliare  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Profil



Incasări instant în euro prin Banca Transilvania, premiera pe piata bancara

Banca Transilvania a lansat încasările instant în euro, serviciu gratuit datorită căruia persoanele fizice și juridice primesc, pe loc, banii de la una dintre băncile din Europa, parte din sistemul de decontare TIPS (TARGET instant payment settlement), detalii

Alpha Bank este bancă parteneră pentru programul Femeia Manager 2022 - 2027

Alpha Bank România a fost selectată ca bancă parteneră pentru implementarea programului Femeia Manager 2022 - 2027, derulat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT), anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Programul, dedicat îmbunătățirii performanțelor economice ale întreprinderilor conduse de femei, prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil de maximum 200.000 lei IMM-urilor în care cel puţin unul dintre asociaţi este femeie şi deţine cel puţin 50% din părţile sociale/acțiunile societăţii. Alpha Bank România va facilita beneficiarilor eligibili deschiderea de conturi curente pentru accesarea ajutorului nerambursabil și va oferi finanțare suplimentară pentru dezvoltarea detalii

Sondaj: Românii bogați sunt mai atenți cu bugetul decât cei săraci

• 2 din 3 români își urmăresc bugetul și țin evidența veniturilor și cheltuielilor. Cei vârstnici sunt mai atenți decât cei tineri  Pentru 25,52% dintre români, cheltuielile cu locuința ocupă 40-60% din venituri. În acest context, românii încep să fie mult mai atenți și prudenți în ceea ce privește alte tipuri de cheltuieli care pot afecta bugetul familiei (ex. vacanțe, ieșiri în oraș etc.) rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, conform unui comunicat de presa, in care se adauga: 66,43% dintre respondenți declară că obișnuiesc să-și urmărească bugetul lunar, numărul acestora fiind detalii

CEC Bank acorda Rodbun finanțări de 30 milioane lei

CEC Bank a acordat grupului de firme Rodbun linii de finanțare în valoare cumulată de 30 milioane lei, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Rodbun este cel mai ambițios proiect antreprenorial din agricultura românească - cu activități de dezvoltare de noi soiuri și inovație, rețea de distribuție pentru inputuri agricole, servicii și consultanță.  PCF Investment Banking a acționat în calitate de consultant financiar exclusiv al grupului de productie agricolă Rodbun în structurarea, negocierea și implementarea tranzacției.  ”Suntem mândri să susținem business-uri agricole din România care se dezvoltă și inovează. Iar Rodbun este un model de urmat: proiectele recente vizează detalii

 



 

Ultimele Comentarii