Seful bancherilor: "daca clientul are o problema financiara sau o problema temporara de a suporta un anumit cost, banca trebuie sa se ajusteze!"
Autor: Bancherul.ro
2022-04-20 14:50
Bogdan Neacșu, Președintele Asociației Române a Băncilor și Președintele CEC Bank, în dialog cu Mihai Tănăsescu, avocat și conciliator CSALB și Irina Chițu, analist financiar.
- Schimbarea indicelui ROBOR cu IRCC se face în baza unei simple cereri
- Băncile vor un mecanism mai ușor de a face corecții în Biroul de Credit
- Sistemul bancar a susținut lichiditatea în această perioadă pentru cetățeni și pentru stat
- Trebuie să întărim rolul CSALB
- După 6 ani în activitatea de negociere dintre consumatori și bănci, cum vedeți utilitatea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar?
Bogdan Neacșu: Personal sunt un fan al acestui demers pentru că ne facem un bine tuturor. Atât băncilor, cât și consumatorilor de servicii și produse financiare. Pe an ce trece CSALB capătă din ce în ce mai multă notorietate prin prisma modului în care oferă soluții la problemele care au apărut pe parcursul derulării contractului dintre bancă și client.
Trebuie să recunoaștem că în orice piață este nevoie de un arbitru, cineva care să fie lângă noi și lângă client și care să nu fie părtinitor. Obiectivul este să obținem satisfacția clientului, asta ne interesează.
Problematica evoluează de la un an la altul, contractele devin mai sofisticate sau mai particulare, nu tot timpul lucrătorii din mediul bancar au timpul necesar să petreacă cu clientul ca să-i explice fiecare clauză în parte. Din acest motiv apar cele mai multe discuții.
În acest context, CSALB a apărut ca o necesitate. În această perioadă a pandemiei în care lucrurile au devenit complicate din perspectiva mobilității, a manierei în care comunicăm, când am avut restricții de tot felul, faptul că a existat un facilitator pentru acest dialog, a ajutat foarte mult.
Mihai Tănăsescu: Ca și în profesia de avocat, în activitatea de conciliere, clientul, cetățeanul este în centrul atenției. Nu noi ca instituție, nu neapărat băncile, ci consumatorul. Echilibrul care s-a creat prin CSALB mi se pare evident. Faptul că la nivelul băncilor s-au creat echipe specializate în a discuta cu clientul pe probleme de conciliere este un lucru extraordinar de bun.
Pentru că s-au adunat niște profesioniști care gândesc în sensul găsirii unei soluții favorabile pentru oameni.
Iar când te sună câte o doamnă mai în vârstă după o conciliere și spune: domnule avocat, “să știți că mă duc duminica la biserică și aprind și pentru dumneavoastră o lumânare pentru ce ați făcut pentru mine în dosarul acesta”, este mai mult decât orice îți poți dori ca satisfacție profesională.
- Ar putea evita băncile și clienții instanța, chiar și acolo unde sunt procese pe rol?
Mihai Tănăsescu: Desigur! Anul trecut au fost aproape 70 de cazuri în care părțile au renunțat la procese pentru a se împăca în cadrul CSALB. Anul acesta sunt 50 de cazuri de acest fel numai în primele luni din 2022. În ultima vreme observ că a dispărut teama aceea a clientului față de bancă. A dispărut ideea de a sta ca struțul cu capul în pământ să văd dacă mă sună de la bancă, poate scap, poate îmi ia rata, poate nu. Dialogul care a început și încrederea dintre părți sunt esențiale.
Bogdan Neacșu: Noi aici am creat instrumente și le-am pus în fața consumatorului de produse financiare. Unde trebuie să insistăm permanent este pe partea de educație financiară.
Acum clientul nostru are la ce să apeleze. Că e vorba de conciliator, că e vorba de bancă, el are instrumentele necesare. Cum spunea și domnul Tănăsescu: a început să aibă curaj să apeleze la conciliere fără să aibă teama de a-și spune problemele. Oamenii trebuie să știe că sunt auziți, iar reacția băncii nu este din obligație, ci pentru că trebuie să venim cu soluții pentru a fi rezolvată problema.
- Dacă luăm în considerare faptul că acum dobânzile sunt în creștere, care este abordarea băncii dacă vin clienții și cer schimbarea indicelui ROBOR cu IRCC?
Bogdan Neacșu: Acest lucru se face imediat pentru că este o opțiune pe care clientul o are la îndemână și se face doar în baza unei cereri simple. Răspunsul îl primește aproape pe loc.
Dar trebuie să înțelegem că IRCC-ul are o altă perioadă de ajustare. El este o medie ponderată care în trei luni de zile ajunge foarte aproape de media ROBOR-ului de la perioada la care ne raportăm.
Da, oamenii câștigă o perioadă de timp, un răgaz, o ușurare a poverii financiare. Ceea ce este real. De aceea și noi operăm foarte repede aceste cereri pentru că știm ce înseamnă, dar încercăm să spunem clienților să nu aibă așteptări că acel IRCC va fi un an de zile înghețat. Că nu acesta este mecanismul lui.
Noi încercăm să le explicăm și să-i învățăm pe clienți să încerce să anticipeze, să se uite pe un orizont un pic mai lung decât luna viitoare. Noi, ca bancă, dacă am dat o finanțare vrem să recuperăm banii respectivi. Plecăm de la premisa că și clienții vor să plătească. De aceea căutăm soluții pentru acele perioade din viețile noastre când trecem prin momente mai dificile.
- Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac consumatorii înainte de a intra în negociere cu banca sau în timpul negocierii?

Mihai Tănăsescu: Unde cred că am greșit noi cu toții în calitate de consumatori, a fost perioada 2004-2007. Credeam că odată ce vom intra în Uniunea Europeană vor curge lapte și miere. Atunci foarte mulți oameni s-au îndatorat, au luat credite în franci elvețieni. Vorbeam prin 2007-2008 de 100-200 de mii de euro ca și când am vorbi de nimica toată. Ce mare lucru? Iau un credit și plătesc! Ei, n-am fost chibzuiți!
Cu toate acestea, evenimentele din viață, de la serviciu, din familie sunt lucruri omenești. Când vor putea fi discutate deschis cu banca și nu va mai fi acel sentiment de rușine, rolul CSALB va fi și mai mare. Discuțiile trebuie să includă și limitele părților. Nu poți cere nici băncilor să fie instituții filantropice. Nu mă duc să iau azi 90 de lei și mâine când trebuie să dau înapoi 95 să îi spun băncii să pună cei 5 lei de la ea și să zică meci că am venit!
- Ce așteptări au consumatorii de la bancă?
Bogdan Neacșu: Motivația pentru care depui o cerere la bancă sau la CSALB pleacă de cele mai multe ori de la costuri. Dar, la fel de importantă este și maniera în care explici cum funcționează o clauză, cum se aplică un comision sau dobânda. Dar, atunci când observi că, de fapt, clientul vine să vorbim de o problemă financiară sau de o problemă temporară de a suporta un anumit cost, acolo banca trebuie să își ajusteze poziția.
- CSALB primește multe cereri de ștergere a înregistrărilor din Biroul de Credit, deși nu poate fi deschis un dosar de negociere în aceste cazuri, iar consumatorii pot solicita acest lucru direct băncii. Cum trebuie gestionate aceste solicitări?
Bogdan Neacșu: Există și greșeli sau situații în care se raportează ceva care este eronat sau poate fi corectat. Noi, ca practicieni în zona bancară ne dorim foarte mult un mecanism ceva mai ușor de a face aceste corecții. E un pic complicat în relația cu Biroul de Credit maniera în care se fac acum aceste operări. Însă nu suntem de acord cu firmele care promit radierea din Biroul de Credit și solicită anumite sume de bani pentru acest așa-zis serviciu. Invităm clienții să nu mai dea curs acestor lucruri.
- Avem un război la graniță, este o perioadă tensionată. Ce îi sfătuiți pe consumatori?
Bogdan Neacșu: Sfatul meu și mesajul meu este să rămânem în sfera raționalului. Vedem că în perioada aceasta nu a existat nicio sincopă de funcționare sau de servisare a clientelei noastre. Vedem foarte bine că am făcut față și retragerilor de cash, deși panica nu era și nu este justificată. Băncile sunt aici ca să faciliteze tranzacțiile de orice fel. Salariul îl încasăm prin card și apoi facem plăți cu cardul. Dacă trebuie să plătim o factură de utilități, folosim conturile curente și disponibilitățile pe care le avem. Dacă vrem să oferim un cadou, apelăm la serviciile de transfer. Noi suntem aici, ca bănci, cu toate serviciile pregătite, nu ne-am modificat apetitul pentru risc. Într-adevăr, suntem precauți, inclusiv pe partea de finanțare.
Păstratea banilor în conturi curente la bănci este cea mai sigură metodă. Vechea poveste cu banii la saltea a adus cele mai multe probleme. Când ai la tine sume mari de bani nu ești în siguranță. Raportându-ne și la momentul în care a început covidul și la situația de acum putem spune că sistemul bancar din România a fost up and running mereu. Mereu disponibil să se adapteze și să facă față unor situații total neprevăzute care au venit fără un manual precis.
Băncile au făcut față la retragerile de cash, au fost zile în care importam 2-3 avioane cu valută. Valuta vine cu avionul în România, noi nu producem euro aici, trebuie să îi aducem din afară. Asta dă dovadă că vorbim de un sistem bancar pregătit, foarte stabil, că băncile sunt precaute și sunt aici pe termen lung, nu să facă afaceri conjuncturale. Sistemul bancar a susținut lichiditatea necesară în această perioadă, atât pentru cetățeni, cât și pentru stat.
- Există și o primă conciliere reușită între o companie și o bancă. Cum vedeți acest fapt?
Bogdan Neacșu: Este o evoluție în firea lucrurilor. Faptul că s-a depășit această barieră nu face altceva decât să recunoască rolul CSALB și a rezultatelor pe care le are. Practic, ne determină și pe noi să specializăm personal care să participe la concilierea relației cu persoanele juridice. Concluzia este că trebuie să manifestăm cât mai multă deschidere către aceste mecanisme amiabile pe care le avem la dispoziție și responsabilitatea noastră să fie pentru a întări rolul CSALB. Atât pentru noi ca profesioniști, cât și pentru clienții pe care trebuie să îi deservim.
Taguri: Asociatia Romana a Bancilor (ARB) reclamatie banca banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
ING Bank: Programul IMM Invest a crescut increderea firmelor micro si mici in finantarea bancara
Programul IMM Invest, prin care statul garanteaza si subventioneaza dobanda la creditele pentru firme, a sporit increderea firmelor mici in finantarea bancara, a spus Delia Olteanu, manager segment IMM in Divizia de Business Banking la ING Bank Romania, in cadrul detalii
Omer Tetik, CEO Banca Transilvania: Daca dobanzile vor creste in continuare, vom veni proactiv cu solutii ca sa depasim impreuna perioada asta (video)
Omer Tetik - CEO al Băncii Transilvania, cea mai mare bancă din România, în dialog cu Nela Petrișor – conciliator CSALB, avocat și fost judecător al ÎCCJ și Cătălin Bălan - comunicator CSALB. (vezi video la finalul detalii
Flavia Popa, BRD: „Inca din 2019 ii directionam catre CSALB pe clientii cu care suntem in instanta”
Flavia Popa - secretar general al BRD, în dialog cu Camelia Popa - conciliator CSALB și avocat și Irina Chițu - analist financiar. - „Vrem să ajungem și în al 17-lea ceas la un acord cu un client al băncii, indiferent dacă suntem detalii
Seful bancherilor: "daca clientul are o problema financiara sau o problema temporara de a suporta un anumit cost, banca trebuie sa se ajusteze!"
Bogdan Neacșu, Președintele Asociației Române a Băncilor și Președintele CEC Bank, în dialog cu Mihai Tănăsescu, avocat și conciliator CSALB și Irina Chițu, analist financiar. - Schimbarea indicelui ROBOR cu IRCC se face detalii
- CSALB: bancile sunt dedicate salvarii relatiei cu consumatorii nemultumiti
- Fuziunea Eximbank cu Banca Romaneasca: cum vor fi afectati clientii bancilor
- Actualizarea datelor personale la banca fara ghisee ProCredit Bank se poate face doar pe hartie
- Revolut si ING mi-au blocat conturile din cauza unor transferuri considerate fraude. Ce pot sa fac?
- Idea Bank va fi o entitate separata, de tip banca digitala, in cadrul Grupului Banca Transilvania
- Acord pentru accelerarea absorbtiei fondurilor europene prin PNDR intre Eximbank si AFIR
- CSALB: incep sa apara cazuri de solutionare amiabila a cererilor de dare in plata
- Mugur Isarescu, guvernatorul BNR: Nu ne gandim sa majoram dobanzile, dar nici sa le mai scadem
- CSALB recomanda restantierilor la credite sa evite firmele care promit stergerea din Biroul de Credit
- “Negocierea in cadrul CSALB este un semnal de incredere pe care bancile il dau consumatorilor”
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Concursul de educatie financiara European Money Quiz si-a stabilit castigatorii
- Club online de educatie financiara pentru liceeni
- Creditele acordate de banci, record al ultimilor 12 ani
- Stiai ca daca transferi bani pentru altii, chiar fara sa vrei (involuntar), risti sa faci inchisoare?
- Bancile saluta adoptarea legislatiei privind identificarea persoanelor prin mijloace video
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, in crestere cu peste 70% dupa primele trei luni ale anului
- Deficitul contului curent a crescut cu 56% in primele doua luni ale anului
- Deficitul contului curent - 815 milioane euro, dupa prima luna a anului
- Deficitul contului curent la 11 luni a depasit nivelul prognozat pentru intregul an
- Finantarea verde in Romania reprezinta doar 4% din totalul creditarii, arata o analiza a BNR
Legislatie
- Protectia datelor personale: intrebari si raspunsuri frecvente publicate de ANSPDCP
- Cat este salariul minim net in 2022: 1.524 de lei
- OUG 50/2010 actualizata privind contractele de credit pentru consumatori
- OUG 52 din 2016 actualizata privind contractele de credit imobiliare si modificarea OUG 50/2010
- Regulament nr. 2 din 2012 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Riscului de Credit
Analize economice
- Romania, in ultima treime a preturilor la curent electric si gaze din UE, dar in prima treime la scumpirea acestora
- Dobanda de politica monetara - Romania in context regional: cat va mai creste?
- Dobanda pe termen lung la obligatiunile Romaniei a crescut la 6,20% in martie 2022
- Romania, intre Portugalia si Letonia ca PIB/locuitor
- Salariul real a revenit, marginal, pe plus, in ianuarie 2022
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cum fac o reclamatie la BCR?
- EximBank crediteaza producatorul de cereale Agro Chirnogi
- Cum se actualizeaza datele personale la Cetelem
- Oney Bank actualizeaza datele clientilor la Cetelem
- ING Bank: Ce trebuie sa stii despre sanctiunile si operatiunile bancare in contextul razboiului din Ucraina cu Rusia
Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
Ministerul Finantelor
- Datoria publica, trecuta de 50% din PIB pe date operative: care sunt consecintele
- Noi programe de finantare: IMM Prod, Rural Invest, Garant Construct, Innovation
- Programul Noua casa 2022: care sunt conditiile de creditare
- Programul Prima Casa (Noua Casa) pentru credite ipotecare, valabil si in 2022, cu asigurare impotriva tuturor riscurilor
- Deficitul bugetar pe 2021: 6,72% din PIB
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Termeni si conditii de utilizare Google AdSense Online
- Deficit public de 1,19% din PIB dupa primul trimestru din 2022. Ajustarea bugetara s-a topit vizibil
- Fostul sef al OMV: exploatarea zacamintelor de gaze din Marea Neagra ne poate aduce independenta energetica fata de Rusia
- Indicele preturilor productiei industriale, stabilizat la 43% in februarie 2022
- Deficitul comercial, majorat cu 80% in ianuarie 2022 fata anul anterior
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Statistici
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
- Deficitul bugetar, deja 0,72% din PIB in februarie 2022
- Datoria publica, majorata la 48,9% din PIB in 2021
- Dobanda pe termen lung a obligatiunilor romanesti a crescut la 5,60% in februarie 2022
- Cele mai performante 5 fonduri de investitii au avut randamente anuale intre 34% si 40%
Noutati BCE
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
CSALB
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
- CSALB recomanda bancilor sa nu mai claseze cererile incomplet documentate pentru solutionarea amiabila a litigiilor
- CSALB: bancile s-au impacat in acest an cu 445 de clienti nemultumiti, care au primit concesii in valoare de 1,2 milioane euro
- In ce conditii te poate ajuta banca, atunci cand ai o problema cu creditul - sfaturi de la CSALB
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
First Bank
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
- Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Noutati Comisia Europeana
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
Institutul National de Statistica
- Deficitul comercial, majorat cu 34% in T1 2022, dupa ce importurile lunare au trecut pragul de 10 miliarde euro
- ”Inflatia industriala”, majorata la peste 51%, dupa un avans de sapte procente in martie 2022
- Productia de cereale a crescut cu 50% in 2021
- Inflatia anuala a trecut pragul de 10% in martie 2022
- Vanzarile cu amanuntul - crestere marginala, cu produsele alimentare in scadere
Informatii utile asigurari
- Asigurari de viata: crestere de 18% in 2021
- Dosarele de dauna City Insurance se pot depune la FGA (Fondul de Garantare a Asiguratilor)
- Transilvania Broker de Asigurare ofera comsionul digital
- Doar 1,8 milioane de locuinte dintre cele peste 9 milioane sunt asigurate
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
ING Bank
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
- ING Bank anunta rezultatele financiare la 9 luni 2021: creditarea si profitul cresc substantial
- Cum se face o reclamatie la ING Bank?
Ultimele Comentarii
-
Card Cetelem neutilizat
Buna ,am cumpărat acum 2 ani ceva in rate , anul trecut în noiembrie am terminat de achitat rata ... detalii
-
Prescriere datorie credit
Daca din 2011 nu ati mai primit nicio scrisoare pentru recuperarea imprumutului si nu v-ati ... detalii
-
Credit ipotecar
In 2008 am luat in imprumut ipotecar am garantat cu locuinta pe care o aveam iar in 2010 nu am mai ... detalii
-
Sistemul este temporar indisponibil
De la începutul lunii aprilie nu merge aplicația, nu pot face plăti , va rog sa faceți ceva ... detalii
-
INFORMARE NR>27701/25.03.2022
In legatura cu aceasta informare doresc mai multe date ,despre contul meu /contract ,,,din ... detalii