BANCI | Interviu

Fuziunea Eximbank cu Banca Romaneasca: cum vor fi afectati clientii bancilor

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-03-10 18:17

Eximbank a anuntat ca pana la sfarsitul acestui an se va finaliza fuziunea prin absorbtie a Bancii Romanesti, motiv pentru care am adresat bancii cateva intrebari cu privire la consecintele procesului si cum vor fi afectati clientii.

- Ce presupune acest proces de fuziune? Banca Romaneasca va fi integrata in Eximbank?

Eximbank: Ambele bănci au parcurs etapa prelabilă prevăzută de Legea Societăților Comerciale care presupune exprimarea acordului de principiu privind fuziunea prin absorbție dintre Banca de Export – Import a României EximBank SA (societate absorbantă) și Banca Românească SA (societate absorbită), administratorii fiind împuterniciți să întocmească proiectul de fuziune. Elementele specifice proiectului de fuziune vor fi disponibile odată cu publicarea acestuia, în conformitate cu respectarea tuturor dispozițiile legale.

Ca și considerente generale, principalul obiectiv al acestui proces de fuziune - care se estimează că va fi finalizat până la finele acestui an - îl reprezintă construirea unei bănci românești puternice ce va pune în valoare experiența Băncii Românești pe segmentul de retail banking și abilitatea demonstrată în timp de EximBank de a susține mediul de afaceri și care va concura de la egal la egal cu jucătorii de top ai pieței bancare.

- Cum vor fi afectati clientii Banca Romaneasca?

Eximbank: Până la finalizarea integrării, cele două bănci vor avea în continuare activitate separată astfel că toate produsele, serviciile, condițiile contractuale și condițiile generale de afaceri aplicabile se vor menține în forma actuală până la implementarea fuziunii. Menționăm că, pe parcursul întregului proces de fuziune, va fi adoptată o politică de comunicare transparentă, iar clienții vor fi informați cu celeritate în legătură cu deciziile adoptate.

- Vor fi inchise unitatile Banca Romaneasca? Angajatii Banca Romaneasca vor fi disponibilizati?

Eximbank: Deciziile viitoare referitoare la prezența teritorială vor fi luate în concordanță cu contextul general de pe piața bancară și cu strategia de business consolidată. Facem totuși mențiunea că, în perioada de pre-integrare, Banca Românească a parcurs deja un amplu proces de evaluare și eficientizare care a vizat toată activitatea băncii – de la fluxurile operaționale și portofoliu de produse, până la rentabilitatea sucursalelor și utilizarea resurselor. Spre exemplu, în prezent, banca operează o rețea teritorială de aproape 85 de sucursale și agenții, față de 107 unități teritoriale la momentul demarării negocierilor pentru preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către EximBank.
Referitor la angajații Băncii Românești, EximBank s-a poziționat permanent ca un angajator care prețuieste lucrul în echipă, recunoscând importanța fiecărui membru al acesteia, și a dat dovadă de transparență în comunicarea cu angajații în toate acțiunile pe care le-a întreprins – principii pe care va continua să le aplice și în viitor.

După o perioadă de pre-integrare, EximBank și Banca Românească (BROM) demarează procesul de fuziune prin absorbție după ce, astăzi, Adunarea Generală a Acționarilor BROM și-a exprimat acordul de principiu pentru această operațiune și a împuternicit administratorii Băncii Românești să întocmească proiectul de fuziune, a anuntat Eximbank intr-un comunicat.

Taguri: Banca Romaneasca  banca  Eximbank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Mircea Stroe, conciliator și avocat: „Multe din neînțelegerile consumatori-bănci nu au ce căuta în instanță, pentru că problemele nu sunt juridice, ci financiare”

Mircea Stroe - conciliator CSALB și avocat, în dialog cu Alina Radu - conciliator CSALB și avocat, Maria Guli și Cătălin Bălan - reprezentanți ai Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. (vezi video la finalul detalii

Valeriu Stoica: Judecatorii ar trebui sa recomande concilierea, inainte de procesul dintre un consumator si o banca

„Primul lucru pe care ar trebui să îl facă judecătorul la începutul procesului ar fi să întrebe părțile dacă au apelat la concilierea în cadrul CSALB.” „Cele mai armonioase comunități sunt cele detalii

Florin Danescu, ARB: Cand ai o presiune financiara si nu te poti descurca, te astepti ca si contractul din trecut sa se modifice in acord cu realitatea ta

„În fața problemelor actuale din societate oamenii nu trebuie să fie pesimiști, ci precauți” (Florin Dănescu) „Abordarea legislativă a presat băncile, ca un pat al lui Procust, spunând cum să se rezolve detalii

Bancile trebuie sa renunte la reglementarile standardizate, fara suflet

Într-o perioadă impredictibilă din punct de vedere economic și social, soluțiile pentru rezolvarea problemelor financiare nu pot fi generale, ci sunt la îndemâna băncilor și consumatorilor, prin negociere, spun mai mulți specialiști, prin intermediul detalii

 



 

Ultimele Comentarii