Regulamentul programului Star pentru cardurile de credit Banca Transilvania
Autor: Bancherul.ro
2021-10-23 14:07
REGULAMENTUL OFICIAL AL PROGRAMULUI DE LOIALITATE „STAR ”
Data actualizarii: 14.04.2021
SECTIUNEA 1. ORGANIZATORUL SI REGULAMENTUL OFICIAL AL
PROGRAMULUI DE LOIALITATE STAR
Programul de loialitate “STAR ” este organizat si desfasurat de Banca Transilvania S.A. cu sediul in str. G. Baritiu, nr. 8, Cluj-Napoca, Romania, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Cluj sub nr. J12/4155/1993, avand Codul Unic de Inregistrare 5022670.
Prin participarea la Programul de Loialitate “STAR”, participantii sunt de acord sa respecte si sa
se conformeze tuturor prevederilor, termenilor si conditiilor prezentului Regulament si legislatiei
aplicabile.
Regulamentul Oficial este completat de Conditiile Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania.
Regulamentul oficial de desfasurare a Programului de loialitate STAR este disponibil in mod
gratuit oricarui solicitant. Regulamentul este disponibil pe site-ul www.starbt.ro sau la cerere in
orice unitate a Bancii Transilvania.
SECTIUNEA 2. TERMENI SI DEFINITII
Comerciant Partener al Programului de loialitate – comerciant care accepta plata cu carduri si
care a incheiat cu banca un contract de aderare la Programul de Loialitate, acordand puncte de
loialitate pentru tranzactiile de cumparaturi efectuate cu cardurile incluse in program si care
accepta plata bunurilor si serviciilor prin utilizarea punctelor acumulate in Programul de
Loialitate.
Puncte Star – puncte de loialitate acumulate de detinatorul de card conform mecanismului acestui
program, descris la punctul 5.1.
Deținător de card STAR - Clientul care este titularul unui cont curent și a unui cont de card de
credit deschis la bancă, care deține un card de credit STAR destinat persoanelor fizice, emis de
bancă pe numele său, la solicitarea sa, în baza unei cereri și a unei analize de risc în baza căreia îi
este aprobată o limită de credit.
Cont de card de credit- cont distinct deschis de bancă în numele Clientului deținător de card de
credit, care este titularul acestui cont. În contul de card se înregistrează toate tranzacțiile efectuate
cu cardurile de credit emise de bancă pe numele Clientului deținător și/sau a utilizatorilor de
carduri suplimentare.
Card Suplimentar - card emis de bancă pe contul Clientului, la cererea acestuia sau a
mandatarului împuternicit în acest sens, pe numele unei terțe persoane desemnate de către Client
(soț/soție, copil major, parinți, enumerarea nefiind exhaustivă), denumită utilizator de card.
Utilizator de card - o persoana fizica recunoscută și acceptată de către Clientul deținător de card
pentru a poseda si utiliza un card suplimentar emis de bancă și atașat contului de card de credit
al Clientului Deținător. Cardul suplimentar va fi emis pe numele persoanei recunoscute și
mandatate de către deținător, în baza unei cereri de emitere card autorizată prin semnătură de
către Clientul deținător sau de mandatarul împuternicit în acest sens. Utilizatorul de card va putea
efectua cu cardul aceleași tranzacții pe care le poate efectua Clientul Deținător, în limita
plafoanelor stabilite de către Clientul deținător și Bancă. Clientul Deținător poate solicita oricând
Băncii anularea cardului suplimentar emis pe numele utilizatorului. Clientul deținător este
răspunzător pentru tranzacțiile efectuate prin intermediul tuturor cardurilor suplimentare emise
la solicitarea sa pe numele utilizatorilor. Banca va înregistra tranzacțiile efectuate cu cardurile
suplimentare de credit emise pe numele utilizatorilor în contul de card al Clientului Deținător.
SECTIUNEA 3. LOCUL DE DESFASURARE SI DURATA PROGRAMULUI
In etapa de acumulare puncte, Programul de loialitate se desfasoara in locatiile tuturor
comerciantilor care accepta plata cu carduri Visa/Mastercard de pe teritorul Romaniei sau in
strainatate (inclusiv site-urile de Internet care accepta plata online cu carduri Visa/Mastercard).
In etapa de utilizare a punctelor de loialitate, Programul se desfasoara in locatiile
Comerciantilor Parteneri ai Bancii Transilvania. Lista actualizata a Comerciantilor Parteneri ai
Programului de loialitate este disponbila pe site-ul www.starbt.ro
Programul de loialitate se desfasoara incepand cu data de 21 Mai 2011 pe o perioada
nedeterminata de timp.
Banca Transilvania isi rezeva dreptul sa decida in orice moment stoparea Programului de
loialitate, decizie ce va fi comunicata participantilor cu cel putin 30 de zile inainte de data stoparii,
iar anuntul va fi afisat pe site-urile www.bancatransilvania.ro sau www.starbt.ro
SECTIUNEA 4. CONDITII DE PARTICIPARE
De avantajele Programului de Loialitate “STAR” beneficiaza automat toti clientii persoane fizice,
rezidenti romani, care sunt posesori ai unuia dintre urmatoarele tipuri cardurile de credit emise
de Banca Transilvania:
- Mastercard Forte/STAR Forte
- Mastercard Forte – Divizia pentru Medici /STAR Forte –Divizia pentru Medici
- Visa Gold/STAR Gold
- Visa Gold Rotary
- Visa Platinum/STAR Platinum
- Visa Infinite
- Visa Business Silver Credit Card.
SECTIUNEA 5. MECANISMUL PROGRAMULUI
Banca Transilvania va aloca in contul de loialitate aferent unui card de credit Mastercard
Forte/Star Forte, Mastercard Forte Divizia pentru Medici/Star Forte Divizia pentru Medici, Visa
Gold/Star Gold, Visa Gold Rotary si Visa Platinum/Star Platinum, Visa Infinite, Visa Business
Silver Credit Card, Visa Business Gold Credit Card care este utilizat pentru plata cumparaturilor
la comercianti, puncte de loialitate STAR. Contul de loialitate este unic si este atasat cardurilor
emise pe numele detinatorului și/sau a utilizatorilor de carduri suplimentare.
Programul de loialitate presupune 2 etape:
1. Etapa de acumulare (alocare) de puncte
2. Etapa de utilizare a punctelor acumulate
5.1. Acumularea punctelor de loialitate “ Punct Star ”
In cadrul Programului de Loialitate STAR, punctele de loialitate se vor acorda atat de Banca
Transilvania cat si de comerciantii parteneri.
Banca Transilvania acorda puncte de loialitate clientilor persoane fizice si persoane juridice,
posesori ai cardurilor de credit participante in program in urmatoarele situatii:
• tranzactii de cumparaturi efectuate la orice comerciant care afiseaza sigla Visa/Mastercard
din tara (inclusiv tranzactiile pe internet), cu exceptia tranzactiilor de cumparaturi in rate
fara dobanda efectuate la comerciantii parteneri – 0.3% din valoarea tranzactiei;
• tranzactii de cumparaturi efectuate la orice comerciant care afiseaza sigla Visa/Mastercard
din strainatate (inclusiv tranzactiile pe internet), cu exceptia tranzactiilor de cumparaturi
in rate fara dobanda efectuate la comerciantii parteneri – 0.1% din valoarea
tranzactiei;
• pentru prima tranzactie de cumparaturi la comercianti, efectuata de posesorul unuia din
cardurile participante la promotie: Mastercard Forte/STAR Forte, Mastercard Forte –
Divizia pentru Medici /STAR Forte –Divizia pentru Medici, Visa Gold/STAR Gold, Visa
Gold Rotary, Visa Platinum/STAR Platinum, Visa Business Silver Credit Card noi emise
incepand cu data 15 iulie 2013 - Visa Business Gold → 10 puncte de loialitate si Visa
Infinite → 100 puncte de loialitate. Clientii care pot obtine aceste puncte sunt:
o clientii existenti care detin unul din cardurile participante la promotie si nu l-au
utilizat niciodata pana acum pentru plata cumparaturilor la comercianti;
o clientii noi care efectueaza prima tranzactie de cumparaturi la comercianti
• punctual, atat de Banca cat si de comerciantii parteneri ai Programului de Loialitate, in
anumite intervale de timp si /sau in cadrul unor promotii speciale
Nu se acorda puncte STAR pentru tranzactiile reprezentand plati cu scop de transfer de bani,
indiferent de modalitatea prin care sunt efectuate aceste tranzactii (plata pe internet, initiere
transfer de bani prin intermediul unei aplicatii etc), tranzactii cu cardurile de credit BT prin
intermediul automatelor de plati facturi sau a ATM-urilor ce apartin institutiilor de credit sau
altor institutii financiare, tranzactiile efectuate prin intermediul unui instrument de plata neemis
de banca, respectiv a unei aplicatii ce nu apartine bancii, precum, dar fara a se limita la: Revolut,
BRD Finance IFN, TSI-Paymentwall, Telecredit IFN, Libra Pay, Mobilo Finance, VivaCredit, Volt,
Mpesa, Orange Money, Curve etc.
Comerciantii parteneri in programul de loialitate vor acorda puncte de loialitate pentru
tranzactiile de cumparaturi efectuate cu cardurile incluse in program, la POS-urile apartinand
Bancii existente in locatiile lor, cu exceptia tranzactiilor de cumparaturi in rate fara dobanda.
Valoarea punctelor acordate de fiecare comerciant in parte si conditiile de acordare se vor stabili
prin conventiile de aderare la Programul de Loialitate semnate intre fiecare comerciant si banca
si se gasesc afisate pe site-ul www.starbt.ro
Punctele de loialitate se vor acumula in acelasi cont de card, de catre toti clientii care detin un card
de credit inclus in program, atasat la contul respectiv, atat detinatorul principal de card, cat si
utilizatorii de carduri suplimentare.
In cazul in care punctele au fost alocate si se determina ulterior ca acestea au fost obtinute ilicit
sau pentru tranzactii care au fost ulterior anulate total sau partial (indiferent de motiv) acestea
vor fi retrase de Banca, fara a fi necesara instiintarea sau obtinerea acordului clientului in acest
sens. Daca punctele obtinute ilicit au fost deja utilizate la data descoperirii obtinerii lor ilicite,
Banca va debita contul curent al detinatorului de card cu o suma in lei (RON) egala cu numarul
de puncte obtinute ilicit si utilizate pana la acel moment, fara a fi nevoie de instiintarea sau
acceptul detinatorului de card sau al titularului contului de card pentru aceasta debitare.
Valoarea in lei a unui Punct STAR este de 1 leu.
Tranzactiile din puncte de loialitate STAR nu genereaza noi puncte.
Punctele de loialitate STAR din partea comerciantilor parteneri STAR se acorda doar pentru
tranzactiile efectuate in moneda RON.
5.2. Utilizarea punctelor de loialitate STAR
Punctele de loialitate STAR pot fi utilizate numai in locatiile Comerciantilor Parteneri ai
Programului de loialitate. Ele se vor putea utiliza numai pentru tranzactii de cumparaturi la acesti
comercianti. Pentru cumparaturile efectuate din puncte nu se acorda puncte de loialitate.
Pragul maxim admis pentru tranzactiile din puncte este de 600 puncte/tranzactie/zi/cont.
Punctele de loialitate acumulate pot fi utilizate total sau partial, cu exceptia situatiilor in care
comerciantul partener poate incasa doar integral punctele datorita reglementarilor interne.
Modalitatile acceptate pentru plata cumparaturilor efectuate in locatiile Comerciantilor Parteneri
ai Programului de Loialitate sunt:
• Doar din punctele de loialitate;
• Din punctele de loialitate si diferenta din linia de credit disponibila pe card (se vor efectua
doua tranzactii distincte);
• Din punctele de loialitate si diferenta din numerar (se vor efectua doua tranzactii distincte)
SECTIUNEA 6. CONSULTAREA SOLDULUI PUNCTELOR DE LOIALITATE ACUMULATE
Punctele obţinute de participanţii la Programul de loialitate STAR se acumulează în contul de
puncte aferent cardurilor de credit participante la program. Clientii au posibilitatea de a consulta
soldul punctelor de loialitate acumulate, in urmatoarele modalitati:
• prin extrasul de cont aferent cardului de credit participant la programul de loialitate,
transmis lunar de către banca titularului de cont;
• prin intermediul aplicatiei BT Pay;
• la terminalele POS ale Comercianţilor Parteneri;
• la serviciul Call Center la unul din numerele de telefon: 0800 80 CARD (0 800 80 2273)
sau 0040 264 594337
• prin aplicatia Internet Banking-BT24, Robotul Livia de la BT si aplicatia BT Pay
• in orice unitate BT
SECTIUNEA 7. REPORTAREA PUNCTELOR DE LOIALITATE
Punctele de loialitate acumulate se reporteaza automat la reinnoirea cardului de credit. Punctele
de loialitate se vor pierde in urmatoarele situatii:
• Titularul de cont/reprezentantul legal al companiei solicita inchiderea contului de
card de credit si a cardurilor atasate lui;
• Nu mai exista nici un card de credit activ, atasat la contul de card de credit;
In cazul obtinerii lor ilicite
SECTIUNEA 8. CUMULAREA / TRANSFERUL PUNCTELOR DE LOIALITATE
8.1 Cumularea punctelor de loialitate
Clientii care detin doua sau mai multe carduri de credit diferite emise de Banca Transilvania,
inclusiv cardurile de credit BT emise pentru persoanele juridice, si care au acumulat puncte pe
fiecare din ele, au posibilitatea cumularii punctelor detinute, pe unul din carduri.
Cumularea punctelor se va face in baza solicitarii telefonice a titularului contului in cazul
cardurilor de credit pentru persoane fizice, respectiv a reprezentantului companiei in relatia cu
Banca in cazul cardurilor de credit business, la serviciul Call Center al Bancii Transilvania, la unul
din numerele de telefon: 0800 80 CARD (0 800 80 2273) sau 0040 264 594337.
8.2 Transferul punctelor de loialitate
Punctele de loialitate acumulate de un client pot fi transferate catre un alt client detinator de card
de credit Mastercard Forte/STAR Forte, Mastercard Forte – Divizia pentru Medici/STAR Forte
Divizia pentru Medici, Visa Gold/STAR Gold, Visa Gold Rotary, Visa Platinum/STAR Platinum,
Visa Infinite, Visa Business Silver Credit Card sau Visa Business Gold Credit Card.
Se pot transfera minim 10 puncte STAR.
Transferul punctelor se va face in baza solicitarii telefonice a titularului contului in cazul
cardurilor de credit pentru persoane fizice, respectiv a reprezentantului legal al companiei in cazul
cardurilor de credit business, la serviciul Call Center al Bancii Transilvania, la unul din numerele
de telefon: 0800 80 CARD (0 800 80 2273) sau 0040 264 594337.
SECTIUNEA 9. TAXE SI IMPOZITE
Acordarea punctelor de loialitate echivaleaza cu acordarea de puncte bonus cu scopul stimularii
vanzarilor, Conform Codului fiscal in vigoare aceste venituri nu se supun impozitarii.
Pragul maxim stabilit de Banca Transilvania la utilizarea punctelor de loialitate acumulate este de
600 puncte/tranzactie, valoarea care corespunde sumei de 600 lei.
SECTIUNEA 10. PRELUCRAREA SI PROTECTIA DATELOR PERSONALE
In vederea desfasurarii Programului de loialitate STAR, datele cu caracter personal ale
participantilor vor fi prelucrate in calitate de operator de catre organizatorul programului:
Banca Transilvania S.A. cu sediul in str. G. Baritiu, nr. 8, Cluj-Napoca, Romania, inregistrata
la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Cluj sub nr. J12/4155/1993, avand Codul
Unic de Inregistrare 5022670, precum si urmatoarele date de contact: nr telefon *8028, adresa
de e-mail contact@btrl.ro
10.1 Scopurile prelucrarii
Datele cu caracter personal ale participantilor la Programul de loialitate STAR vor fi prelucrate de
catre Operatorul Banca Transilvania, in vederea:
(i) organizarii si desfasurarii Programului;
(ii) indeplinirii obligatiilor fiscale si financiar contabile ale Operatorului.
10.2 Categoriile de date cu caracter personal prelucrate in cadrul Programului
de loialitate STAR
Pentru acordarea in cadrul Programului STAR a punctelor aferente tranzactiilor efectuate cu
cardurile STAR, Operatorul prelucreaza următoarele categorii de date cu caracter personal- datele
cardului (numarul cardului, numele ṣi prenumele utilizatorului de card, data expirarii cardului),
codurile IBAN aferente contului asociat cardului, contului de puncte si contului curent, referinta
tranzactiei, data, ora si comerciantul la care utilizatorul de card a realizat tranzactia.
De asemenea, daca este necesar sa va contactam sau daca ne contactati in legatura cu punctele
alocate in cadrul programului, vom prelucra si datele dumneavoastra de contact- de regula numar
de telefon (pentru efectuarea de apeluri telefonice si/sau transmiterea de SMS) si, dupa caz,
adresa de e-mail, inregistrate in evidentele bancii pentru derularea relatiei de afaceri pe care o
aveti cu BT.
10.3 Temeiul legal al prelucrarii
Temeiul legal al prelucrării datelor cu caracter personal al participantilor in programul de
loialitate STAR il reprezinta interesul legitim al Bancii de a acorda clientilor sai posesori ai unui
card de credit din categoriile mentionate in Sectiunea 4 a prezentului Regulament, unele beneficii
(punctele acordate), respectiv unele avantaje (posibilitatea de a achizitiona produse si servicii de
la Partenerii STAR cu punctele alocate in cadrul programului) ca urmare a utilizarii de catre
acestia la plata a cardurilor de credit incluse in Program.
10.4 Destinatarii
Datele personale menṭionate mai sus vor fi dezvaluite, dupa caz, anumitor categorii de destinatari,
precum: Comerciantii Parteneri din Programul de loialitate, daca va fi nevoie ca acestia sa le
cunoasca (ex. daca dintr-o eroare tehnica punctele nu au fost acordate de catre un Comerciant
Partener din Programul de loialitate la momentul platii si e necesar ca unele date cu caracter
personal sa fie dezvaluite acestora pentru alocarea ulterioara a punctelor, daca posesorii de card
participanti in program au depus o sesizare pentru solutionarea careia este nevoie sa isi exprime
punctul de vedere si comerciantul partener din programul de loialitate), furnizori de servicii cu
care Banca colaboreaza – informatice, de audit etc, autoritati si institutii publice care au dreptul
sa solicite si sa primeasca informatii despre clientii unei institutii de credit in conditiile impuse de
prevederi legale.
10.5 Perioada de stocare
De regula, datele participantilor la campanie sunt dintre cele pe care prevederile legale aplicabile
unei institutii de credit impun sa fie pastrate 5 ani de la incetarea relatiei de afaceri cu clientul
bancii. Fac exceptie datele care trebuie pastrate timp de 10 ani(zece) conform prevederilor actelor
normative aplicabile in domeniul contabilitatii.
10.6 Drepturile participantilor faṭă de prelucrarea datelor cu caracter personal
Organizatorul garanteaza participantilor exercitarea drepturilor prevazute de Regulamentul
general privind protectia datelor (GDPR), astfel cum se regasesc acestea prezentate detaliat in
sectiunea dedicata a Politicii de confidentialitate BT, regasita pe website-ul
www.bancatransilvania.ro
SECTIUNEA 11. LITIGII
11.1 Eventualele neintelegeri aparute între Organizator şi participanţii la Programul de loialitate
STAR se vor rezolva pe cale amiabila sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi
soluţionate de instanţele judecatoresti romane competente.
11.2 Legea aplicabila derularii prezentului Program este legea romana.
SECTIUNEA 12. ALTE PREVEDERI ALE REGULAMENTULUI
12.1 Banca Transilvania isi rezerva dreptul de a modifica Regulamentul Oficial. Orice modificare
survenita pe perioada desfasurarii Programului va intra in vigoare numai dupa afisarea pe siteul www.starbt.ro
12.2 In cazul in care Banca constanta ca un Participant nu a indeplinit si/sau nu a respectat
conditiile stipulate in Regulamentul Oficial al Programului de loialitate, isi rezerva dreptul de a
suspenda oricand drepturile si beneficiile ce revin participantului, fara alte despagubiri sau plati.
12.3 Banca nu va fi raspunzatoare pentru neindeplinirea de catre Comerciantii Parteneri a
obligatiilor asumate prin participarea la programul de loialitate STAR.
Taguri: BT Banca Transilvania banca carduri de credit
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Banca Transilvania (BT)
Banca Transilvania sustine femeile care conduc afaceri
Banca Transilvania se alătură Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin - CONAF. Datorită acestui parteneriat, BT va transpune principiile CONAF, în linie cu Strategia UE pentru Egalitate de Gen 2020 – 2025, în acțiuni destinate susținerii femeilor cu detalii
Banca Transilvania, pe locul 302 in topul celor mai valoroase branduri bancare din lume
Banca Transilvania este, si in acest an, in topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, pe locul 302, conform Brand Finance Banking 500 2022. Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, in 2021), conform unui comunicat al bancii, detalii
Banca Transilvania, apreciata pentru comunicarea cu investitorii
Banca Transilvania a obtinut rating Vektor maxim pentru comunicarea cu investitorii in urma evaluarii Asociatiei pentru Relatii cu Investitorii la Bursa din Romania (ARIR), anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Este al treilea an consecutiv in care BT primeste 10 puncte din 10 detalii
Intreb BT, site-ul de informatii utile al Bancii Transilvania, a avut 3,6 milioane vizitatori, doua treimi fiind persoane de peste 65 de ani
3,6 milioane de persoane au accesat informații pe platforma Întreb BT în cursul anului trecut, ceea ce înseamnă +23% ca număr de vizitatori și +22% din punctul de vedere al vizitelor făcute, prin comparație cu 2020, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care detalii
- Aplicatia BTPOS permite acceptarea in magazine a platilor cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plata
- BT Capital Partners a coordonat tranzactia de vanzare a Modulo Decorative Solutions
- Banca Transilvania a atras majoritatea firmelor care au aplicat pentru granturi HoReCa
- Banca Transilvania, prima banca din Romania cu certificare de calitate ISO9001:2015 pentru solutiile de plata cu cardul
- BT Mic a acordat 100 de credite pentru scoli si gradinite private
- Oferte de black friday la Banca Transilvania
- Banca Transilvania - indicatori si statistici in S1 2021
- Regulamentul programului Star pentru cardurile de credit Banca Transilvania
- Banca Transilvania ajuta la construirea unui centru de zi destinat copiilor din mediul rural
- BT Capital Partners a fost consultantul Victoriabank, intermediarul financiar al primelor emisiuni de obligatiuni municipale din Republica Moldova
Profil de Bancher
-
Septimiu Postelnicu , Directorul Diviziei Retail
UniCredit Bank
Septimiu Postelnicu are o experienta de peste 13 ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Contribuția sistemului bancar în economie în ultimii 30 de ani este de două ori cât PIB-ul României
- Concursul de educatie financiara European Money Quiz si-a stabilit castigatorii
- Club online de educatie financiara pentru liceeni
- Creditele acordate de banci, record al ultimilor 12 ani
- Stiai ca daca transferi bani pentru altii, chiar fara sa vrei (involuntar), risti sa faci inchisoare?
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, in crestere cu peste 70% dupa primele trei luni ale anului
- Deficitul contului curent a crescut cu 56% in primele doua luni ale anului
- Deficitul contului curent - 815 milioane euro, dupa prima luna a anului
- Deficitul contului curent la 11 luni a depasit nivelul prognozat pentru intregul an
- Finantarea verde in Romania reprezinta doar 4% din totalul creditarii, arata o analiza a BNR
Legislatie
- OUG 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului
- REGULAMENT (UE) nr. 679 din 2016 privind datele personale
- REGULAMENT (UE) nr. 679 din 2016 privind prelucrarea datelor cu caracter personal
- Normele de aplicare a OUG 90/2022 privind amanarea ratelor la credite, publicate in Monitorul Oficial din 29 iulie 2022
- Din 2023 se schimba plata CASS pentru cei cu venituri extrasalariale
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Reclamatii Credit Europe Bank - solutionarea alternativa a litigiilor
- Cei care amana ratele la credite vor plati ulterior dobanda la dobanda, adica mai mult
- Cardurile BCR sunt din material reciclat
- Unicredit: schimburile valutare la bancomate nu pot fi procesate
- Cum fac o reclamatie la BCR?
Analize economice
- ”Inflația industrială”, din nou în creștere și peste pragul de 60% la intern
- Deficit bugetar de 1,71% din PIB, după prima jumătate a anului 2022
- Creșterea PIB 2022, majorată în prognoza de vară. Salariul real va scădea anul acesta
- Deficitul contului curent, în creștere cu 80% după primele cinci luni ale anului
- Inflația anuală a atins 15%. Totuși, creșterea lunară a prețurilor e pe trend descrescător
Ministerul Finantelor
- Cum gasesc contul IBAN al ANAF in care platesc Declaratia Unica?
- Declaratia unica se depune pana la 25 mai, inclusiv
- Datoria publica, trecuta de 50% din PIB pe date operative: care sunt consecintele
- Noi programe de finantare: IMM Prod, Rural Invest, Garant Construct, Innovation
- Programul Noua casa 2022: care sunt conditiile de creditare
Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Dobânda pe termen lung pentru România a coborât sub cea pentru Ungaria
- România, pe locul 7 în UE la creșterea anuală a prețurilor
- Producția industrială pe primele cinci luni, mai mică decât în aceeași perioadă a anului trecut
- Deficitul comercial lunar, stabilizat la peste 1% din PIB in luna mai 2022
- Construcțiile, avans minim și trend descrescător după prima treime a anului
Statistici
- INS: Veniturile romanilor au crescut anul trecut cu 10%. Banii de mancare, redistribuiti cu precadere spre locuinta, transport si haine
- Inflatia anuala - 13,76% in aprilie 2022 si va ramane cu doua cifre pana la mijlocul anului viitor
- Deficitul bugetar, deja 0,72% din PIB in februarie 2022
- Datoria publica, majorata la 48,9% din PIB in 2021
- Dobanda pe termen lung a obligatiunilor romanesti a crescut la 5,60% in februarie 2022
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
CSALB
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
- Rolul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) in sustinerea stabilitatii financiare
- CSALB recomanda bancilor sa nu mai claseze cererile incomplet documentate pentru solutionarea amiabila a litigiilor
- CSALB: bancile s-au impacat in acest an cu 445 de clienti nemultumiti, care au primit concesii in valoare de 1,2 milioane euro
- In ce conditii te poate ajuta banca, atunci cand ai o problema cu creditul - sfaturi de la CSALB
First Bank
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Producția agricolă 2021, în creștere semnificativă, dar rămasă sub nivelul din 2019
- PIB T1 2022 - recalculat marginal în jos. IT-ul a egalat comerțul ca efect pe creșterea economică
- Productia industriala din aprilie 2022, sub nivelul din urma cu sase ani
- Inflatia industriala a scazut, dar transmiterea in preturile la consumator continua
- Puterea de cumparare a salariului mediu - pe plus in T1 2022, in pofida inflatiei
Informatii utile asigurari
- Asigurari de viata: crestere de 18% in 2021
- Dosarele de dauna City Insurance se pot depune la FGA (Fondul de Garantare a Asiguratilor)
- Transilvania Broker de Asigurare ofera comsionul digital
- Doar 1,8 milioane de locuinte dintre cele peste 9 milioane sunt asigurate
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
ING Bank
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
- ING Bank anunta rezultatele financiare la 9 luni 2021: creditarea si profitul cresc substantial
Ultimele Comentarii
-
Cont și acte
Solicit programare personal pentru actualizare cont și ... detalii
-
Nr tel
Va rog mult mi am pierdut nr de teldeclarat la banca .cu as putea sa atașez noul nr ... detalii
-
Credet
... detalii
-
reinstalare aplicatie you brd
Daca ati reinstalat aplicatia YOU BRD, pe un alt telefon, datele de accesare a acesteia (PIN) nu ... detalii
-
You Brd app
Buna ziua, Am reinstalat aplicatia You Brd pe telefon. Acum, dupa ce introduc pin-ul, aplicatia nu ... detalii