Ghid reluare plati la rate amanate | Ghidul creditelor IFN

Ce faceti daca nu va intelegeti cu banca/IFN–ul

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-04-14 16:30

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor

Din cauza complexităţii problemelor care pot interveni în perioadele de criză în relaţia dintre instituţiile financiare și clienţii lor, este posibil ca rezolvarea reclamaţiilor și soluţionarea problemelor să dureze mai mult decât de obicei sau să nu se aprobe conform așteptărilor.

Dacă nu găsiţi înţelegere din partea băncii/IFN-ului, aveţi la
dispoziţie alte alternative, precum apelarea la asociaţiile pentru protecţia consumatorilor, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) sau la o instanţă de judecată.

Apelarea la justiţie sau la autorităţile statului este însă costisitoare, birocratică și durează uneori foarte mult.

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor vă pot ajuta în intermedierea relaţiei cu banca/IFN-ul, astfel încât să puteţi
rezolva eventualele neînţelegeri mai repede și fără costuri.

CSALB

O alternativă la fel de simplă și rapidă este Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Demersurile intermediate de CSALB în raport cu băncile și IFN-urile pentru soluţionarea amiabilă a reclamaţiilor sunt gratuite
pentru clienţii instituţiilor financiare, iar durata de soluţionare a litigiilor este scurtă, de maximum 90 de zile.

Avantajos este și că, atât sesizarea propriu-zisă a CSALB, cât și trimiterea documentelor justificative care stau la baza solicitărilor, precum sesizările făcute către bănci și răspunsurile acestora, precum și procedurile ulterioare, se pot face on-line, pe site-ul www.csalb.ro sau via e-mail, pe adresa office@csalb.ro.

Informaţii despe modalităţile de sesizare și procedurile SAL (de conciliere sau arbitraj) pot fi obţinute prin telefon, la numărul 021-9414.

Este important și faptul că de soluţionarea solicitărilor formulate de către consumatori se ocupă conciliatori CSALB cu mare experienţă în domeniul juridic și financiar, în principal avocaţi specializaţi în litigii financiare, ceea ce înseamnă că procedurile de încheiere a unei înţelegeri amiabile se derulează profesionist, în termen de maximum 90 de zile, astfel că șansele de a ajunge la o soluţie convenabilă pentru ambele părţi sunt mari.

În plus, negocierile desfășurate prin intermediul CSALB au ca scop stabilirea unui echilibru real între drepturile și obligaţiile cocontractanţilor: acestea sunt purtate în temeiul principiilor de echitate, iar nu în conformitate strictă cu clauzele contractuale.

Mai mult, cazurile care se rezolvă prin aplicarea moratoriilor legislative au o soluţionare standard.

Soluţiile obţinute în cadrul CSALB sunt personalizate. În acest context, consumatorii nu trebuie să-și compare propria situaţie cu soluţiile obţinute de alţi consumatori, ci să solicite în cadrul negocierilor o rezolvare specifică, adaptată propriilor nevoi.

Un alt aspect important de reţinut este cel care privește soluţionarea solicitărilor care ţin de raportarea la Biroul de Credit. Mai exact, recomandarea este să încercaţi să găsiţi o soluţie cu banca/IFN-ul pentru că posibilitatea de negociere în acest caz, chiar și în cadrul CSALB, este una limitată din cauză că în această speţă există o legislaţie specială, cu termene și condiţii clare pentru ieșirea din Biroul de Credit.

Taguri: reclamatie banca  amanare rate credite  Protectia Consumatorului  Reclamatiibanci.ro  Educatie financiara  Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)  Provident  reclamatie IFN  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ghidul creditelor IFN



Ce faceti daca nu va intelegeti cu banca/IFN–ul

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor Din cauza complexităţii problemelor care pot interveni în perioadele de criză în relaţia dintre instituţiile financiare și clienţii lor, este posibil ca rezolvarea reclamaţiilor și soluţionarea detalii

Ce faceti daca ati amanat deja ratele la credit pe noua luni, dar inca nu puteti relua platile?

Ce soluţii pentru clienţi au băncile și IFN-urile Sunteţi în situaţia în care aţi amânat ratele, dar nu aţi luat măsurile preventive descrise mai sus și, astfel, aţi ajuns în situaţia de a nu putea relua plata creditului, după detalii

Probleme care pot aparea in momentul reluarii platilor la ratele creditelor amanate

Pe parcursul amânării ratelor, trebuie să vă faceţi câteva calcule pentru prevenirea situaţiilor dificile în care aţi putea ajunge în momentul reluării plăţilor. Iată la ce trebuie să fiţi atenţi: 1. detalii

Ce puteti face in perioada de amanare a ratelor, pentru evitarea unor probleme cu banca/IFN-ul

Ce puteţi face în perioada de amânare a ratelor, pentru ușurarea poverii plăţilor și evitarea unor probleme ulterioare cu banca/IFN-ul: 

Chiar dacă aţi decis amânarea ratelor pe o anumită perioadă, asta nu înseamnă că detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • BT pay

    Exact aceiasi problema ca dl Ionescu si dna Jeni am si eu. Daca aveti o solutie va rog? Multumesc ... detalii

  • YOU BRD

    Aplicatia MY BRD este inca functionala, o puteti reinstala din Google Play, App Store sau Windows ... detalii

  • YOU BRD

    Foarte proasta aplicatia.O vreau pe cea veche.Cum pot sa o reinstalez pe cea ... detalii

  • Buna ziua!

    Am instalat bt pay, am introdus numele și nr de telefon, îmi vine mesajul de confirmare prin SMS ... detalii

  • Rambursare anticipata

    Buna seara, Cum pot convinge funcționarul de la banca (in cazul meu BRD), ca rata pe care vreau ... detalii