BANCI | Ultima Ora

Plati catre un numar de telefon, la Banca Transilvania si CEC Bank

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2021-03-18 14:52

Începând de astăzi, 18 martie 2021, clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot iniția plăți extrem de simplu între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat și pus la dispoziție comunității bancare de către TRANSFOND, conform unui comunicat de presa, in care se adauga:

Sistemul central AliasPay este disponibil 24/7/365.

Consumatorii finali de servicii financiare din România vor putea utiliza AliasPay în măsura în care băncile la care au cont (furnizorii de servicii de plată) participă la acest serviciu.

Până în acest moment au existat soluții de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienți participanți la o plată au contul în aceeași bancă).

AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil și între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) - atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al soluției pentru inițiatorii de plăți, precum și un diferențiator puternic față de alte opțiuni din piață.

Pentru a deveni beneficiar al unor plăți prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să își activeze mai întâi acest serviciu.

Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către TRANSFOND, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru inițierea plății de către orice client al unei bănci participante.

Libertatea de a plăti către orice cont al unui client înrolat în AliasPay este dublată de ușurința inițierii unei plăți pe baza contactelor din agenda telefonică și a altor numere de telefon înrolate în serviciu.

Se poate face astfel o plată fără a fi necesară cunoașterea codului IBAN al destinatarul ei, fără a fi necesar un card, doar în baza unui număr de telefon.

Pentru bănci și furnizorii de servicii de plată nebancari, serviciul AliasPay aduce o serie de beneficii, printre care se numără: siguranță operațională, eficiență, asigurarea interoperabilității la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică (opțional), HelpDesk disponibil 24/7/365, reutilizarea rețelelor de comunicații prin care instituțiile de plată sunt conectate deja la Casa de Compensare Automată administrată de către TRANSFOND.

Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, TRANSFOND punând la dispoziție, în cazul AliasPay, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde.

Plata de tip AliasPay se inițiază prin intermediul platformei de mobile banking sau a altor aplicații de plată și poate fi o plată tradițională (transfer credit „normal” sau „urgent”) sau o plată instant (SCT Inst), în funcție de opțiunea de implementare a serviciului în cadrul fiecărei bănci și de alegerea de moment a clientului.

Contul atașat unui alias va fi creditat de către banca beneficiarului și interogat de către banca inițiatorului unei plăți.

Serviciul are la bază schema Asociației Române a Băncilor, adoptată și adaptată după schema similară a Consiliului European al Plăților, valabilă pe tot teritoriul Uniunii Europene, pentru plăți în euro.

„Ne bucurăm să fim parte din această premieră în sistemul bancar din România, prin lansarea opţiunii de transfer de bani interbancar folosind numărul de telefon mobil. Clienţii Băncii Transilvania au acces începând de azi la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, folosită de peste 1,2 milioane de persoane. Mulţumim celor cu care dăm startul AliasPay, TRANSFOND şi CEC Bank, şi suntem încrezători că vom fi, cât de repede, tot mai multe bănci care oferă această soluţie pentru simplificarea banking-ului online de zi cu zi.” – Leontin Toderici, Director General Adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.

”Suntem bucuroși că CEC Bank se află printre primele bănci care s-au alăturat proiectului AliasPay încă de la început. Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil câștigă din ce în ce mai multă popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de Mobile Banking au depășit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai ușoare transferurile de bani către prieteni și cunoscuți, doar pe baza numărului de telefon și, de asemenea, permite și efectuarea de plăți online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plăti normale, urgente sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru plățile inițiate prin canalele digitale.” - a declarat Mugur Podaru, Directorul Direcției Operațiuni la Distanță din cadrul CEC Bank.

”Datorită experienței de utilizare extrem de plăcute, rapidității și siguranței puse la dispoziția consumatorilor, suntem convinși că AliasPay va ”crea dependență” și se va extinde în ritm accelerat în piața de plăți din România, încadrându-se în gama ”serviciilor smart” ale vremurilor actuale. Din ce în ce mai multe instituții de plată (bănci și non-bănci) conștientizează importanța acestor servicii conexe plăților, care, mai devreme sau mai târziu vor funcționa ca instrumente de bază în derularea activităților economice și în viața privată. Așteptăm aceste instituții să devină cât mai curând participanți la serviciul AliasPay, pentru ca orice inițiator de plăți din România să aibă o adresabilitate extinsă a plăților pe baza numărului de telefon mobil. Dorim să mulțumim pe această cale echipelor de proiect și manageriale ale Băncii Transilvania și CEC Bank, din nou deschizători de drum împreună cu TRANSFOND, ca și la plățile de retail instant, pentru că ne-au fost alături și în această provocare finalizată cu succes, pentru implicare, deschidere și spiritul inovator.” - a declarat dl Sabin Carantină, Director General al TRANSFOND.

Taguri: BT  Banca Transilvania  CEC Bank  banca  transferuri de bani  plati instant cu telefonul  Transfond  transfer bancar  plati  plati instant  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



La ATM-urile BCR se pot retrage contactless bani

Banca Comercială Română a demarat implementarea funcționalității de retragere contactless a numerarului la bancomatele și multifuncționalele sale, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Funcționalitatea va fi disponibilă atât pentru cardurile emise de BCR, detalii

Rezultatele ING Bank in S1 2022: profit net in crestere cu 39%, la 535 milioane lei

ING Bank anunta, intr-un comunicat, rezultatele din prima jumatate a anului 2022: profit net de 535 milioane lei, in crestere cu 39%, depozite mai mari cu 11%, pana la 51 miliarde lei si in avans de 20% a creditelor brute, la 36,5 miliarde lei.  Costurile cu provizioanele au scazut cu 23%, la 103 milioane lei, iar taxele platite s-au majorat cu 112%, la 368 milioane lei. Comunicatul ING Bank:  ING Bank România: premiere în creditare și revenirea în topul dealerilor primari în trimestrul al doilea - ING aduce o nouă premieră pe piața din România: pre-aprobarea financiară a unui credit ipotecar 100% online; - În al doilea trimestru, ING a detalii

ING Bank: cum se face refuzul la plata pentru recuperarea banilor pe biletele Blue Air

ING Bank si-a informat clientii, intr-o postare pe Facebook, cum trebuie sa formuleze refuzurile la plata in cazul anularii zborurilor anulate de Blue Air, pentru a-si primi banii inapoi pe biletele achitate cu cardul. ING Bank nu mentioneaza, in anunt, numele companiei aeriene, insa se intelege ca este vorba de Blue Air, singura care si-a anulat zborurile in urma popririi conturilor de catre agentia de mediu a statului. Postarea ING Bank pe Facebook: "Venim în ajutorul clienților ING Bank România care sunt puși în situația de a solicită refuzuri la plată ca urmare a anulării zborurilor din ultima perioadă cu pașii ce trebuie urmați în vederea gestionării corecte a acestor detalii

Si la Raiffeisen Bank se pot face transferuri instant

Raiffeisen Bank anunta intr-un comunicat ca este a saptea banca din Romania care permite clientilor persoane fizice sa faca transferuri de bani instant, dupa Banca Transilvania, BCR, CEC Bank, Patria Bank, Libra Bank, Vista Bank. Comisionul pentru o plata instant la Raiffeisen este acelasi ca la un transfer interbancar obisnuit: 4,45 lei, dupa cum precizeaza banca: "O plata in lei efectuata de catre un client care nu detine un pachet de cont curent, de tip: Zero Tot, Zero Simplu, Premium sau FWR pe canal instant are comision identic cu cel al unei plati de acelasi tip efectuata pe canal standard: 4 lei+ 0.45 lei comision Transfond. Daca clientul nu indeplineste conditia de gratuitate la pachet (o plata lunar), va plati detalii

 



 

Ultimele Comentarii