BANCI | Interviu

ING Bank nu este pregatita pentru noile cerinte de autentificare stricta la platile online cu cardul

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-12-29 22:04

ING Bank va continua sa utilizeze, in cazul clientilor care nu folosesc aplicatia Home Bank, vechea metoda simpla de autorizare pentru platile online cu cardul, doar printr-un cod prin SMS, si dupa 1 ianuarie 2021, cand intra in vigoare noile cerinte europene PSD 2 de autentificare stricta a clientilor, prin doua metode de autentificare - SCA.

"Pentru moment, autorizarea plăților online prin SMS încă este disponibilă, urmând a fi înlocuită fie de autorizarea prin Home’Bank, fie de o soluție lansată ulterior (cu doi factori de autentificare n.r.)", a precizat ING Bank, la intrebarile trimise de Bancherul.ro.

Chiar și pentru cardurile Visa Business pentru firme, se arata pe site-ul ING.ro, autentificarea strictă este realizată în aplicația Home’Bank pentru persoane fizice, dacă posesorul cardului deține acest serviciu.

"În cazul utilizatorilor care nu dețin serviciul de Home’Bank de persoană fizică, se va utiliza vechea metodă de autorizare, respectiv introducerea codului unic primit prin SMS. Menționăm că această metodă va fi utilizată temporar, până la introducerea unei noi modalități de autorizare cu doi factori de autentificare."

Asadar ING inca nu este pregatita pentru respectarea noilor cerinte europene de autorizare in doi pasi pentru clientii care nu utilizeaza Home Bank.

Alte banci, precum Banca Transilvania sau OTP Bank, au anuntat ca noile metode de autorizare la platile online cu cardul, conform PSD 2, se fac atat prin aplicatiile de mobile banking sau de plati cu telefonul mobil, cat si prin coduri primite prin SMS, la care se adauga un nou element de siguranta, o parola statica.

ING a mai precizat urmatoarele:

Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul realizate pe site-uri sau în aplicații din spațiul economic european vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților, adică prin utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii: ceva ce clientul știe (un PIN, o parolă), ceva ce clientul deține (un dispozitiv mobil, un token) și ceva ce clientul este (amprentă, recunoaștere facială).

Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a Uniunii Europene privind serviciile de plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților).

Practic, toți participanții la sistemul de plăți din spațiul economic european (bănci, comercianți etc.) sunt obligați să implementeze cerințele legale, aplicând, respectiv permițând aplicarea unor metode de autentificare conforme cu aceste cerințe. Astfel, în spațiul economic european, comercianții online trebuie să solicite autentificarea plăților, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă (SCA) prin doi factori.

Prin autorizarea plăților online în aplicația Home’Bank pentru persoane fizice se asigură respectarea cerințelor privind autentificarea strictă a clienților. Totodată, pentru moment, autorizarea plăților online prin SMS încă este disponibilă, urmând a fi înlocuită fie de autorizarea prin Home’Bank, fie de o soluție lansată ulterior. Mai multe detalii despre directiva europeană și SCA sunt disponibile pe ing.ro aici.

- Cati clienti care nu utilizeaza Home Bank are ING?

ING: Comportamentul clienților ING Bank România este puternic digital, în special în ceea ce privește preferința pentru mobile banking. Aproximativ 1,14 milioane de clienți au folosit Home’Bank în 2020, ceea ce reprezintă o rată de adopție de aproximativ 80% a serviciului de internet și mobile banking.

Totodată, 93% dintre autentificările în Home’Bank provin de pe dispozitive mobile, iar 77% dintre utilizatori folosesc exclusiv aplicația mobilă.

ING a transmis si un comunicat, in care arata urmatoarele:

2020 a schimbat regulile cumpărăturilor online.
Ce aduce 2021?

Perioada sărbătorilor și începutul noului an dau startul sezonului de reduceri, unde, având în vedere contextul actual, cele mai multe cumpărături se vor face online.

Această perioadă vine cu bucurii, dar vine la pachet și cu pericolele aferente, precum posibile tentative de fraudare care vizează obținerea datelor tale bancare. Printre acestea, cea mai des întâlnită este ingineria socială prin e-mail, SMS sau telefon.

Tocmai pentru a preveni tentativele de fraudă și pentru a actualiza sistemele de securizare a plăților electronice, începând cu luna ianuarie va ajunge în România o nouă directivă europeană, care presupune o autorizare mult mai sigură a plății cu cardul online. Astfel, la fel ca toți operatorii economici participanți la sistemul de plăți electronice din spațiul economic european, și ING Bank va implementa autorizarea plăților în doi pași.

Ce se va schimba atunci când faci cumpărături online cu cardul?

Introdus cu scopul de a reduce fraudele din e-commerce prin adăugarea unui filtru de protecție pentru clienți atunci când fac o plată online, 3D Secure este un standard internațional de securitate pentru plățile cu cardul online.

Concret, este vorba despre pagina securizată în care tu îți introduci datele cardului atunci când vrei să faci plata online.

Iar după ce ai apăsat butonul ”plătește”, următorul pas în cazul ING este să autorizezi plata prin aplicația mobilă Home’Bank în următoarele 10 minute. Este important să nu se închidă pagina comerciantului în această etapă. Odată deschisă aplicația Home´Bank, va apărea o notificare din ecranul principal, de la care trebuie să continui conform instrucțiunilor.

Totodată, este important de menționat că începând cu 1 ianuarie 2021 toate plățile cu cardul efectuate la magazinele online din Europa, inclusiv România, vor trece prin fluxul 3D Secure și autorizare a plăților cu minimum doi factori (ceva ce ești – amprentă/face ID, ceva ce deții – telefon/cartelă, ceva ce cunoști – parolă/PIN), conform directivei europene.

Acest lucru înseamnă că unele tranzacții ar putea fi respinse, în situația în care magazinul online de pe care vrei să faci cumpărături nu a implementat acest protocol de securitate. Mai multe detalii despre acestea pe ing.ro.

Dincolo de măsurile de securitate implementate de industria bancară, pentru a te ajuta să te bucuri de cumpărături online în siguranță, ING Bank România vine cu o serie de recomandări.

Verifică ofertele primite

Foarte mulți dintre noi primim newslettere de la magazinele online pe care le preferăm. Majoritatea vin la intervale regulate și au un stil aparte, ușor de identificat.

Însă obișnuința este moartea siguranței atunci când vorbim de astfel de comunicări, pe care ar trebui să le verificăm de fiecare dată. Atunci când primești un newsletter, pune-ți următoarele întrebări: Era ceva așteptat? Are formatul cunoscut? Are aceeași adresă la expeditor ca cele anterioare?

Iar, dacă primești un newsletter de la un site la care nu te-ai înscris, este recomandat să nu reacționezi la el. Totodată, nu da curs ofertelor prea tentante care vin prin e-mail, SMS sau telefon. De obicei, când o ofertă este prea bună ca să fie adevărată, cel mai probabil este o păcăleală.

Atenție la website-urile accesate și la comercianții de la care vrem să cumpărăm

Cel mai indicat este să accesezi website-ul magazinului online prin introducerea manuală a adresei web, fără a face clic pe link-uri din newslettere.

Însă, dacă ai accesat un link pe care l-ai primit în newsletter, verifică cu atenție pagina pe care ai ajuns și asigură-te că website-ul este securizat.

Este ceva ușor de identificat, prin iconița cu lacăt care se afișează înaintea denumirii website-ului, în bara de navigare a browser-ului, precum și în adresa propriu-zisă (https înainte de denumire).

De asemenea, este recomandat să cumperi de pe website-uri în care ai încredere, de unde ai mai cumpărat și în trecut și să eviți să faci cumpărături cu o valoare mare în magazinele online noi sau pe care nu le-ai verificat înainte.

Iar un alt detaliu important de care ar trebui să ții cont de fiecare dată este să nu faci cumpărături online atunci când ești conectat/ă la rețelele de wifi publice.

Pentru platformele de tip marketplace, verifică cu atenție recenziile vânzătorilor și nu furniza niciodată detaliile de card la încheierea unor astfel de tranzacții.

Optează pentru plata prin platforma oficială sau ramburs la livrarea produsului și nu ezita să oferi recenzii negative dacă produsul sau interacțiunea cu vânzătorul nu sunt conform așteptărilor.

Revizuiește cu atenție detaliile înainte de a autentifica plata
Important de reținut este ca, dacă ai orice urmă de suspiciune, să nu continui plata.

Fii atent de fiecare dată la detalii și la suma totală atât când ești pe pagina magazinului online, cât și în momentul în care aprobi tranzacțiile prin 3DSecure și, apoi, la înregistrarea plății în contul tău. Dacă sesizezi diferențe, este important să notifici imediat banca.

În încheiere, trebuie să știi că banca nu ți-ar cere niciodată detalii despre contul sau cardul tău prin e-mail, SMS sau telefon (în acest caz doar dacă ai apelat tu la call-center).

Regula se aplică pentru orice comerciant sau persoană care încearcă să le obțină.

Taguri: aplicatie mobile banking  ING Bank  plati online  aplicatie plati cu telefonul mobil  banca  plati  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Mugur Isarescu, guvernatorul BNR: Nu ne gandim sa majoram dobanzile, dar nici sa le mai scadem

Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), a declarat, in cadrul briefingului de presa dupa sedinta de politica monetara, in care dobanda de referinta a fost mentinuta la 1,25%, ca perioada dobanzilor mici a luat sfarsit, odata cu criza coronavirusului. El a precizat detalii

CSALB recomanda restantierilor la credite sa evite firmele care promit stergerea din Biroul de Credit

Începând cu anul 2019, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înregistrează o creștere a numărului de cereri prin care consumatorii solicită ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit, se arata intr-un comunicat de detalii

“Negocierea in cadrul CSALB este un semnal de incredere pe care bancile il dau consumatorilor”

Interviu cu Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB și reprezentantul Băncii Naționale a României în acest board de conducere a Centrului. Alexandru Păunescu a participat la construcția Centrului de Soluționare detalii

Bogdan Neacsu, presedintele ARB: “Bancile trebuie sa apeleze la concilierea cu clientii din proprie initiativa. Sa nu astepte sa fie rugate!”

Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank și noul Președinte al Asociației Române a Băncilor (ARB) vorbește despre deschiderea pe care trebuie să o arate băncile către problemele consumatorilor. Instituțiile de credit trebuie să răspundă rapid, să găsească detalii

 



 

Ultimele Comentarii