ASIGURARI | Noutati ASF

Cei care primesc prea putine despagubiri pentru daunele RCA pot apela la SAL-Fin

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-12-23 11:49

Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) reprezintă o soluție reală pentru consumatori de a-și rezolva diferendele pe care le au cu societățile de asigurare, se arata intr-un comunicat al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), in care se mai arata:

Sumele pe care păgubiții le primesc, în urma concilierilor intermediate de SAL-Fin, sunt sensibil mai mari față de cele oferite inițial de către asigurători.

Spre exemplu, un păgubit RCA a depus o cerere de despăgubire pentru suma de 112.313 lei, iar asigurătorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemulțumit de suma primită a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, compania de asigurare a fost obligată la plata unei diferențe, în valoare de 103.868 lei, plus penalități de întârziere de 0,2% pe zi.

Într-un alt caz, societatea de asigurare a făcut o ofertă de despăgubire în valoare de 67.205 lei, iar în urma intervenției conciliatorilor SAL-Fin a fost stabilită drept despăgubire suma de 94.755 lei.

Într-un dosar încadrat în categoria daunelor totale, oferta de despăgubire inițială transmisă de asigurător a fost în cuantum de 43.727 lei.

Păgubitul RCA, nemulțumit de ofertă, a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, asigurătorul a recalculat valoarea de piață a autovehiculului și a suplimentat suma inițială cu 28.512 lei. Tot în acest dosar, asigurătorul a plătit în plus, pentru lipsa de folosință, 48.431 de lei, după ce inițial plătise doar 11.883 de lei din suma cuvenită.

Într-un alt dosar de daună totală, păgubitul RCA a primit, în urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737 de lei, față de 25.528 de lei cât fusese oferta inițială de despăgubire primită din partea firmei de asigurare.

În general, procesul de conciliere durează, în medie, între o lună și două luni, însă au fost cazuri când părțile s-au înțeles în numai două zile.

De la începutul anului și până în prezent, SAL-Fin a primit circa 1.100 de cereri de soluționare dintre care a rezolvat peste 600.
Mai multe detalii despre activitatea SAL-Fin puteți să găsiți aici.

Taguri: Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)  RCA (asigurare auto obligatorie)  asigurari auto  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Noutati ASF



ASF a decis falimentul City Insurance

Comunicatul ASF privind intrarea in faliment a City Insurance: Comunicat cu privire la respingerea planului de finanțare pe termen scurt și a planului de redresare, retragerea autorizației de funcționare, constatarea stării de insolvență și promovarea cererii detalii

ASF modifica regulamentul privind activitatea de control

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum detalii

City Insurance, sanctionata de ASF, iar conducerea prelulata de Fondul de Garantare a Asiguratilor

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a efectuat la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., clasificată în categoria 4 – supraveghere intensă, în perioada 2019-2021, mai multe acțiuni de control la sediul asigurătorului (on-site) cât și detalii

Conducerea City Insurance a fost amendata de ASF

În ședința Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) din data de 20 ianuarie 2021, Sectorul Asigurări – Reasigurări (S.A.R.) a prezentat rezultatele activității de supraveghere realizate la Societatea de Asigurare - Reasigurare City Insurance S.A., se arata detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • Amanare rate BRD

    Trebuie sa faceti o cerere la BRD, prin telefon, e-mail, pe site-ul BRD.ro sau intr-o sucursala, in ... detalii

  • Amanare

    As dori sa fac o amânare pentru rata mea pe câteva luni ,din motive ... detalii

  • asigurare credit

    Daca ati avut asigurare la credit, trebuie sa verificati daca a fost activata respectiva asigurare. ... detalii

  • Rata la banca

    Am primit instintare pentru un credid ne platit din 2009 ce se pote face eu am avut asigurare pe ... detalii

  • TBI Bank

    OK.Multumes pentru conversatie si ... detalii