ING este criticata de clientii persoane juridice ca nu le actualizeaza datele personale online
Autor: Bancherul.ro
2020-12-07 09:01
ING Bank este criticata de clientii persoane juridice (firme, ONG-uri sau alte asociatii) ca nu le actualizeaza datele personale si online sau prin telefon, fiind obligate sa se deplaseze la un office ING.
"Nu mai chemati firmele in agentie pentru actualizare date in aceasta perioada (mai ales daca nimic nu s-a schimbat in datele acestora si tinand cont ca totul poate fi obtinut online)", se plange un client ING.
Un al client al bancii spune ca banca motiveaza chemarea clientilor in agentie "in caz ca s-a schimbat specimenul de semnatura". "Ori daca tu declari ca nimic, dar absolut nimic nu s-a schimbat in datele companiei, nici macar specimenul de semnatura, iar extrasul Recom se poate obtine online, iar actele pot fi trimise online (scanat pe email) daca este nevoie atunci de ce sa te oblige sa te duci in banca fizic, daca alte banci nu o mai fac? Alte banci deschid si conturi pentru companii online. Iar pentru ONG-uri este pur si simplu un calvar, pentru ca cer niste informatii care se obtin de la Judecatorie in 30 de zile (tot fizic), in conditiile in care toate informatiile sunt publice si se pot verifica online instant."
Conform informatiilor de pe site-ul ING, "persoanele fizice pot actualiza datele direct din Home’ Bank, iar cele juridice, din orice sucursală ING".
De ce nu pot si firmele sa-si acualizeze datele personale din aplicatia Home Bank?
Informatiile prezentate de ING cu privire la actualizarea datelor personale
Cadrul legal care definește necesitatea actualizării datelor
Iată cadrul legal care definește setul minim de măsuri de cunoaștere a clienților noștri:
Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare.
Regulamentul BNR nr. 2/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.
Aceste acte normative derivă din legislația europeană: Directiva 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei Europene.
Cum asigurăm implementarea cerințelor de cunoaștere a clientelei, în cazul persoanelor juridice?
- Identificăm clienții și verificăm informațiile referitoare la aceștia;
- Identificăm beneficiarul real și adoptăm măsuri pentru a verifica identitatea acestuia;
- Evaluăm scopul și natura relației client - banca, potrivit informațiilor disponibile;
- Monitorizăm în permanență relația cu clienții, prin examinarea tranzacțiilor în scopul identificării unor eventuale operațiuni cu potențial ilicit (cum ar fi tentativele de fraudă sau spălare de bani). Monitorizarea are în vedere și protejarea clienților împotriva fraudelor, prin detectarea și stoparea unor tranzacții potențial frauduloase;
- Stabilim dacă un client sau beneficiarul real este o persoană expusă public;
- Verificăm dacă o persoană care pretinde că acționează în numele clientului este autorizată în acest sens.
Ce date cu caracter personal/ informații sunt necesare?
Când o persoană juridică (entitate) stabilește o relație de afaceri cu ING Bank, avem nevoie cel puțin de informațiile de mai jos, atât pentru persoana juridică, precum și pentru persoana fizică/ persoanele fizice care o vor reprezenta în relația cu Banca.
Informațiile minime referitoare la persoana juridică includ:
a. denumirea;
b. forma juridică respectivă;
c. codul de identificare fiscală și/ sau numărul de înregistrare de la Registrul Comerțului sau informația echivalentă pentru persoanele juridice străine;
d. sediul social și, dacă este cazul, sediul real;
e. rezidența fiscală;
f. numărul de telefon, fax, adresa de poștă electronica (e-mail), după caz;
g. tipul și natura activității desfășurate;
h. informații despre persoanele care reprezintă clientul în relația cu Banca și puterile acestora de angajare a entității respective, conform cu secțiunea de mai jos;
i. scopul și natura relației de afaceri cu Banca;
j. informațiile referitoare la beneficiarul real, atât pentru societățile guvernate de legea română, cât și pentru entitățile corporative străine: natura relației, numele și prenumele, data și locul nașterii, codul numeric personal sau alt element unic de identificare similar, țara în care locuiește, cetățenia, natura activității pe care o desfășoară, încadrarea în categoria persoanelor expuse public/ membru al familiei unei persoane expuse public/ persoană cunoscută ca asociat apropiat al unei persoane expuse public.
Informațiile minime referitoare la persoana fizică reprezentant al clientului persoană juridică includ:
a. numele și prenumele;
b. data și locul nașterii;
c. codul numeric personal sau, dacă este cazul, un alt element unic de identificare similar;
d. seria și numărul actului de identitate, precum și data de expirare și emitentul acestuia;
e. adresa la care locuiește și identificarea regimului juridic al acesteia, respectiv dacă este domiciliu, reședință ori alt tip de atribut de identificare de același tip;
f. cetățenia.
Informațiile minime referitoare la beneficiarul real includ:
a. natura relației care a generat calificarea în această calitate;
b. numele și prenumele;
c. data și locul nașterii;
d. codul numeric personal sau, dacă este cazul, un alt element unic de identificare similar;
e. adresa completă;
f. cetățenia;
g. natura activității pe care o desfășoară;
h. țara de rezidență fiscală și, dacă este cazul, numărul de identificare fiscala (NIF).
Pentru revizuirea periodică a datelor, vom solicita actualizarea documentelor și/ sau a informațiilor deținute conform enumerării de mai sus, pentru a ne asigura că acestea sunt la zi și relevante.
Suplimentar informațiilor prevăzute anterior, ING Bank va solicita și alte informații sau documente necesare stabilirii profilului de client, cum ar fi documente justificative privind proveniența fondurilor tranzacționate sau ce urmează a fi tranzacționate prin conturile ING Bank, informații privind sursa averii clientului, etc.
Anumite date/informații sunt esențiale pentru acest proces, astfel încât, în cazuri specifice, refuzul clientului de a le furniza poate conduce la decizia unilaterală a ING Bank de a refuza intrarea în respectiva relație de afaceri sau, după caz, de a înceta relația existentă. Toate aceste decizii sunt luate în conformitate cu prevederile Condițiilor Generale de Afaceri disponibile pe site-ul www.ing.ro, în secțiunea ”Documente contractuale”.
Cât de des trebuie actualizate datele?
A. Actualizarea datelor la inițiativa Băncii
Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori va fi necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte, în baza unei analize interne.
Actualizarea poate fi efectuată și anticipat în situația în care intervin elemente ce impun actualizarea datelor (de exemplu, clientul este identificat ca fiind persoană expusă public ulterior deschiderii relației contractuale cu ING Bank, mandatați persoane pe contul acestuia, îi expiră actul de identitate, se modifică adresa la care locuiește, etc.). Clientul va fi notificat periodic în ceea ce privește necesitatea de actualizare a datelor.
B. Actualizarea datelor la inițiativa clientului, imediat ce intervine o schimbare asupra informațiilor/ documentelor furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon, a acționariatului unei companii etc.), așa cum clientului i-a fost adus la cunoștință, prin Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii, aplicabile acestuia.
Ce se întâmplă dacă nu sunt actualizate datele?
ING Bank efectuează acțiunile necesare pentru acest scop, inclusiv prin faptul că procesul de actualizare presupune multiple încercări de contactare a clienților, pe diferite canale.
În cazul în care clienții nu își actualizează datele, ING Bank întreprinde gradual măsuri, începând cu refuzul acordării de produse/ servicii noi și continuând cu blocarea accesului la produsele existente. În final, consecința poate fi chiar și închiderea relației contractuale.
Reamintim pe această cale că actualizarea informațiilor este un exercițiu uzual și firesc în relația cu orice instituție financiar-bancară, lucru care asigură atât îndeplinirea obligațiilor legale, cât și protejarea intereselor clienților, în sensul păstrării unui nivel conform de acuratețe a datelor comunicate anterior.
În acest fel, de exemplu, pe baza informațiilor oferite de clienți, putem actualiza, dacă este cazul, date de contact precum adresa de e-mail sau număr de telefon, asigurând recepționarea de către aceștia, în mod corect și constant a notificărilor, comunicărilor sau informărilor transmise de către ING Bank în legătură cu relația de afaceri, cu produsele și serviciile deținute sau conținând alte informații utile, în funcție de opțiunile de comunicare ale clienților.
Ce înseamnă FATCA si CRS?
Ambele categorii sunt informații necesare Băncii pentru a respecta cerințele legislației internaționale cu privire la evaziunea fiscală.
FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) este acronimul legii din S.U.A. denumită „Legea conformității fiscale a conturilor străine”, care impune raportarea de către instituțiile financiare străine (înregistrate într-o altă țară decât S.U.A.) a clienților S.U.A., inclusiv a celor care trăiesc în afara granițelor S.U.A., către Autoritățile Fiscale Americane (IRS – Internal Revenue Service).
FATCA se aplică începând din data de 1 iulie 2014. În România a fost aprobată prin Legea nr. 233/2015 din 8 octombrie 2015 privind ratificarea Acordului dintre România și Statele Unite ale Americii pentru îmbunătățirea conformării fiscale internaționale și pentru implementarea FATCA, semnat la București, pe 28 mai 2015.
Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră.
CRS sau Common Reporting Standard a fost elaborat la inițiativa OECD (Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică), cu scopul de a detecta și descuraja evaziunea fiscală transfrontalieră. CRS se aplică începând cu 1 ianuarie 2016. Normele CRS au fost adoptate prin art. 62 din Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscală.
Potrivit Codului de Procedură Fiscală, suntem obligați să avem informații corecte și complete despre țările de rezidență fiscală și numerele de identificare fiscală ale tuturor clienților noștri.
Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră.
Ce este beneficiarul real?
Beneficiarul real (eng. Ultimate Beneficiary Owner – UBO) este orice persoană fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoană fizică sau juridică în numele ori în interesul căruia/ căreia se realizează, direct sau indirect, o tranzacție, o operațiune sau o activitate.
Beneficiarul real al unui cont deținut de un client persoană fizică este chiar persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacție.
Beneficiarul real al unei structuri de tip entitate juridică este persoana fizică ce deține sau controlează în cele din urmă clientul și/ sau persoana fizică în numele căruia/ căreia se realizează o tranzacție, o operațiune sau o activitate. Definiția beneficiarului real se aplica atât societăților guvernate de legea română, cât și entităților corporative străine. Drept urmare, în determinarea beneficiarului real, dispozițiile legale se aplică și pentru societățile guvernate de o lege străină, ce dețin participanții într-o societate guvernată de legea română.
ING Bank nu oferă produse bancare clienților ce nu acționează in nume propriu (ex. desfășoară tranzacții în numele și interesul altor persoane) sau persoanelor juridice care nu oferă informațiile necesare în scopul identificării beneficiarului real.
Ce reprezintă persoanele expuse public?
a) Persoanele expuse public sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcții publice importante. Iată câteva exemple: șef de stat, șef de guvern, ministru, ministru adjunct, secretar de stat, membru al Parlamentului sau al altui organ legislativ central similar, membru al organului de conducere al unui partid politic, membru al curților supreme/ curților constituționale/ altor instanțe judecătorești de nivel înalt ale căror hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac, membru al conducerii din cadrul curților de conturi sau din cadrul consiliilor băncilor centrale, ambasador, însărcinat cu afaceri și ofițer superior în forțele armate, membru al consiliilor de administrație și al consiliilor de supraveghere sau funcție de conducere a regiilor autonome/ a societăților cu capital majoritar de stat/ a companiilor naționale, director/ director adjunct/ membru al consiliului de administrație sau al organului de conducere a unei organizații internaționale. Agenția Națională de Integritate este responsabilă cu întocmirea listei cu funcțiile publice importante prevăzute în legislația națională.
b) Membrii de familie ai persoanei expuse public:
- Soțul / soția persoanei expuse public sau concubinul acesteia/ persoana cu care aceasta se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
- Copiii și soții ori concubinii acestora, persoanele cu care copiii se află în relații asemănătoare acelora dintre soți;
Părinții.
c) Persoanele cunoscute ca asociați apropiați ai persoanelor expuse public.
Ce înseamnă sursa averii?
Sursa averii reprezintă originea (proveniența) întregului patrimoniu al persoanei fizice implicate într-o relație de afaceri sau o tranzacție ocazională cu ING Bank. Sursa averii oferă o imagine de ansamblu asupra volumului averii, precum și despre modul în care a fost dobândită averea.
Ce înseamnă sursa fondurilor?
Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor implicate în relația de afaceri sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu ING Bank.
Când putem înceta relația cu un client?
ING Bank urmărește să dezvolte relații de afaceri de durată cu clienții săi, bazate pe încredere și transparență. Totuși, există anumite situații care pot atrage după sine decizia unilaterală a Băncii de încetare a raporturilor contractuale.
Cu titlu de exemplu, în această categorie se pot încadra următoarele situații:
- refuzul clientului de a-și actualiza datele personale conform solicitării Băncii sau de a prezenta documente de identitate sau orice alte documente solicitate de Bancă (ex. documente care însoțesc tranzacțiile efectuate prin conturile ING Bank, documente care să ateste sursa fondurilor tranzacționate prin conturile ING etc.);
- refuzul clientului de a răspunde solicitărilor Băncii de a oferi informații necesare în vederea documentării din punct de vedere al cerințelor FATCA / CRS;
- clientul activează într-o industrie în care ING Bank nu dorește să se implice;
- profilul tranzacțional al clientului nu corespunde strategiei ING Bank.
De ce vă putem cere documente suplimentare pentru justificarea tranzacțiilor?
Pot exista situații pe parcursul relației de afaceri cu ING Bank în care clienții desfășoară tranzacții atipice profilului declarat în cadrul procesului anterior de cunoaștere a clientului. Fie că vorbim de încasări repetate din străinătate sau depuneri numerar în valori semnificative.
ING Bank poate contacta clienții în astfel de situații pentru a solicita mai multe informații, astfel încât să ne asigurăm că profilul declarat în cadrul procesului de cunoaștere a clientului este de actualitate sau sunt necesare modificări.
Și în acest caz, vorbim de o măsură standard pe care instituțiile financiar-bancare trebuie să o aplice în procesul de cunoaștere a clientelei, în conformitate cu prevederile art. 11 (1) litera d) din Legea nr. 129/2019.
Principiile noastre de afaceri sau cum vrem să asigurăm un cadru sigur
Toate informațiile de mai sus au scopul de a defini rolul clar al ING Bank în demersul de a crea un mediu sigur pentru afaceri.
În consecință, ne rezervăm dreptul de a nu iniția sau de a înceta o relație de afaceri, de a nu executa anumite tranzacții și de a nu oferi o serie de produse și servicii în situații care țin de riscuri derivate din:
- acțiuni cu caracter ilicit ale clienților/ potențialilor clienți;
- riscuri aferente tranzacțiilor inițiate de clienți;
- riscuri aferente activității economice a clienților/ potențialilor clienți;
- riscuri derivate din conduita clienților în raport cu cerințele de reglementare;
- riscuri/ condiții derivate din tipul de produs/ jurisdicția de înregistrare.
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Opinie
Rata creditelor neperformante ar putea creste de la 4% in prezent la 9,9% in 2021 (sondaj BNR privind riscurile sistemice)
Rata creditelor neperformante din sistemul bancar romanesc ar putea ajunge la 9,9% pe parcursul anului viitor, de la 4% in prezent, din cauza crizei coronavirusului, estimeaza Banca Nationala a Romaniei (BNR). "Probabilitatea de nerambursare pentru intervalul iunie 2020 – iunie detalii
Rata creditelor neperformante ar putea creste la 7% in 2021
Conform datelor BNR, rata creditelor neperformante s-a redus pentru a patra lună consecutiv în octombrie, cu 0.14 puncte procentuale lună/lună și cu 0.53 puncte procentuale an/an la 3.92% (minimul din 2009), potrivit unei analize publicate de economistii Bancii Transilvania, in care se detalii
ING este criticata de clientii persoane juridice ca nu le actualizeaza datele personale online
ING Bank este criticata de clientii persoane juridice (firme, ONG-uri sau alte asociatii) ca nu le actualizeaza datele personale si online sau prin telefon, fiind obligate sa se deplaseze la un office ING. "Nu mai chemati firmele in agentie pentru actualizare date in aceasta perioada detalii
BNR acuza PSD ca o implica abuziv in campania electorala
Banca Nationala a Romaniei (BNR) acuza Partidul Social Democrat (PSD) ca o implica abuziv in campania electorala, prin difuzarea unei reclame in care apar consilierul guvernatorului, Lucian Croitoru, si economistul-sef al BNR, Valentin Lazea, cu un citat in care spune ca o solutie pentru detalii
- Raiffeisen Bank promoveaza pseudo-jurnalismul (clickbait) si reclama mascata
- Accesul la finantare nu reprezinta o problema pentru firme, arata un sondaj BNR realizat in timpul pandemiei de coronavirus
- BNR: economia s-ar putea redresa mai viguros in 2021, dupa criza COVID-19
- BNR spune ca in acest moment nu este nevoie de modificarea programului Prima Casa pentru sustinerea pietei imobiliare, ci mai degraba pentru a ajuta persoanele cu venituri mici si medii, din judetele sarace
- Curtea de Justitie a Uniunii Europene stabileste din nou ca nu se poate face conversia creditelor in valuta la cursul de schimb din data acordarii (inghetarea cursului)
- Raiffeisen Banca pentru Locuinte a fost o escrocherie, acuza clientii
- Mugur Isarescu: cumpararea de titluri de stat de catre BNR nu este o masura de relaxare cantitativa
- Comisarul ANPC care a amendat Bancpost pentru cesiunea creditelor in strainatate publica o avertizare in interes public, dupa ce justitia i-a anulat sanctiunea data bancii
- Ce spune BNR despre incidentele privind nefunctionarea aplicatiilor online ale ING Bank si Raiffeisen Bank
- Atentie la amanarea ratelor la credite: declaratia falsa pe proprie raspundere poate insemna inchisoarea atat pentru clientii bancilor, cat si pentru bancheri
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Doar 14% dintre romani prefera sa-si faca un depozit online, fara sa mearga la banca
- Noi reguli privind platile online cu cardul valabile din 2021, anunta ARB
- Comunitatea bancara anunta ca va participa in continuare la procesul de relansare a economiei
- Comunitatea bancara considera ca educatia financiara trebuie sa devina o prioritate
- Bancile au acordat credite de 38 miliarde lei in primele sase luni ale pandemiei de coronavirus
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Criza COVID-19
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
- Cum se face amanarea ratelor la creditele Unicredit Bank, conform OUG 227/2020
- Cum se amana ratele la Credit Europe Bank
- Banca Romaneasca anunta cum vor fi amanate ratele la credite
- Raiffeisen Bank isi repara sistemul informatic si de carduri tot week-end-ul, dupa caderea din aceasta saptamana
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Care este numarul cardurilor cobranded din totalul cardurilor active
- Creditarea a ramas la niveluri ridicate si in luna octombrie
- Imprumuturile pentru consum si-au redus la jumatate ritmul de crestere, pe cand creditele imobiliare sunt neafectate de criza
- Valoarea biletelor la ordin neplatite de banci a explodat in iunie
- Valoarea restantelor la credite si numarul firmelor in insolventa au scazut in primele trei luni de pandemie COVID-19
Legislatie
- Asociația Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar - Bancar si-a lansat noul site
- Legea nr. 52/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- OUG nr. 29/2020 privind masurile Guvernului de sustinere a firmelor afectate de criza coronavirusului COVID-19
- Decizia Curtii Constitutionale nr.731 din 6 noiembrie 2019 referitoare la Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cum se amana ratele la creditele OTP Bank
- OTP Bank schimba modul de autentificare pentru platile online cu cardul, conform PSD 2
- EximBank coordoneaza un credit sindicalizat de 150 milioane dolari pentru ALRO Slatina
- Oferta OTP Bank de Black Friday: conturi fara comisioane pe viata
- CEC Bank: Lucrari de mentenanta la sistemele informatice, programate intre 5 si 8 noiembrie
Analize economice
- Preturile au crescut cu 2,06% in 2020. Media anuala a inflatiei a fost de 2,6%
- PIB 2020, in scadere cu 5% inaintea ultimului trimestru din 2020
- PIB-ul ar putea creste cu 4,5% in 2021, dupa scaderea de 4,2% in 2020, conform unei prognoze PwC
- Puterea de cumparare a pensiilor a crescut cu 13%
- Romania, campioana europeana detasata la cheltuielile pentru alimente
Ministerul Finantelor
- Aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronic va fi disponibila pe www.anaf.ro, incepand cu data de 20 ianuarie
- Suspendarea ratelor la credite se poate face pe maxim 9 luni, anunta Ministerul Finantelor
- Normele de aplicare ale OUG 227/2020 privind amanarea ratelor la credite, publicate de Ministerul Finantelor
- Ministerul Finantelor a prelungit pana in 31 martie 2021 anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru taxe si impozite
- Ministerul Finantelor emite, din 4 ianuarie 2021, noi emisiuni de titluri de stat prin Programul Tezaur
Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
- Site-ul Birouldecredit.ro are probleme de functionare
- Intrebari frecvente despre Biroul de Credit
- Lista bancilor si IFN-urilor care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Romania se imprumuta la cele mai mari dobanzi dintre tarile UE
- Aproape zece miliarde € deficit de cont curent la 11 luni. Datoria pe termen lung a crescut in 2020 cu peste 15%
- Comertul a avansat cu 2,1% pe primele 11 luni din 2020
- Romania, cea mai abrupta reducere a ponderii cheltuielilor cu locuintele dintre statele UE
- Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani
Statistici
- Romania - cea mai mare ieftinire in termeni reali a caselor dintre statele UE, pe 2019
- Marjele de dobanda practicate de banci sunt in scadere (analiza a Bancii Transilvania)
- Cat este salariul minim pe economie in 2020: 1346 lei net si 2.230 lei brut
- Incluziunea financiara a Romaniei, cea mai mica din Europa, scade, in loc sa creasca
- Pretul caselor, in scadere cu 0,7%, conform Eurostat
FNGCIMM
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
- BCE a publicat avizul privind taxa bancara
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
First Bank
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
CSALB
- Cei care nu-si pot plati ratele amanate la credite pot apela la CSALB
- Negocierea in cadrul CSALB ar putea fi obligatorie inaintea proceselor dintre banci si clienti
- CSALB a reusit sa rezolve 433 de litigii dintre banci si clienti, insa in 51 de cazuri negocierile au esuat: exemple si recomandari
- Centrul unde romanii negociaza cu bancile și IFN-urile implinește 5 ani de la infiintare
- Cate reclamatii primeste Provident de la clienti si cum se solutioneaza
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Mobile banking
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
- Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO
- Alpha Bank: precizari despre tentativele de real-time phishing
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Noutati Comisia Europeana
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
- Romania, pe ultimul loc in Europa la digitalizare
Noutati BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
- BVB avertizeaza doua firme ca nu si-au respectat obligatiile de raportare
- Raiffeisen Centrobank (RCB) a lansat produse de investitii tip warrant la BVB
Institutul National de Statistica
- Evolutia preturilor locuintelor in perioada 2005-2020, conform statisticilor INS
- Salariul real, in crestere cu 5% in 2020
- Salariul mediu net pe economie a crescut cu 12% in 2018
- Inflatia creste iar la 5,1% in august
- Salariul mediu net si brut pe economie si categorii CAEN
Informatii utile asigurari
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
- Ce este o polita de asigurare auto obligatorie RCA
- Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal Pint.ro Broker de Asigurare SRL
ING Bank
- Cum se amana ratele la creditele ING, conform OUG 227/2020
- ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?
- ING Bank are noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardul de la ATM-uri
- Cum se actualizeaza datele personale ale clientilor ING Bank persoane fizice si persoane juridice
- Aplicatia Home Bank a ING este in a saptea zi de "disponibilitate partiala" (actualizat)
Ultimele Comentarii
-
problema Home Bank ING
Va rog sa-mi spuneti care este problema cu platile in aplicatia Home Bank a ING, pentru a va putea ... detalii
-
Ing
Va rog faceți ceva cu aplicatia, de 2 zile încerc sa pot face niște plăti și nu ... detalii
-
Amanarea rate la banca
As dori sa mi amana ti rata pe doua luni la banc incepe cu luna februarie martie deoarece mi sa u ... detalii
-
Actulizare date
Buna ziua, daca o persoana nu este in tara si nu are posibilitatea sa vina in Romania pentru ... detalii
-
Amenintari blocare conturi
Da, pe mine ma ameninta de cateva saptamani ca imi blocheaza conturile. Ideea este ca am fost sa ... detalii