Informatii utile banci | Mobile banking

CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-11-30 10:59

Ghid utilizare token sub forma de card bancar

1. Ce este un token sub forma de card bancar?

Un token sub forma de card bancar este un dispozitiv care calculeaza o parola dinamica cu ajutorul careia un utilizator al aplicatiei de Internet Banking – CEConline a CEC BANK S.A. se autentifica pentru accesul in sistem si autorizeaza operatiunile ordonate prin intermediul aplicatiei. Aceasta parola este valabila pentru un timp limitat.

Dispozitivul este protejat printr-un cod de acces configurabil, denumit PIN (Personal Identification Number). Numai cunoscand acest cod PIN al token cardului veti putea genera parola folosita pentru autentificare si pentru semnarea tranzactiilor in aplicatia Internet Banking – CEConline.

ON/OFF – butonul de pornire/oprire
OK – confirmare date introduse
CLR – sterge ultimul caracter introdus sau revine in meniul anterior
0-9 – caractere numerice
0 – CHGPIN – accesare meniu de schimbare PIN

1 – LogOn – accesare meniu pentru obtinerea codului de autentificare in aplicatia de Internet Banking – CEConline a CEC BANK S.A.

2 – SIGN – autorizare operatiuni.

Dispozitivele token sub forma de card bancar pot fi cu QR code sau fara QR code.

Prin scanarea cu un telefon inteligent a QR Code-ului aflat pe verso-ul dispozitivului clientul este redirectionat catre pagina www.CEConline.ro

2. Initializare PIN token card (la prima utilizare) si schimbare PIN (ori de cate ori este necesar)

La prima folosire a dispozitivului, clientul este obligat sa isi aleaga un PIN format din 4 cifre.
PIN-ul nou se introduce de doua ori pentru confirmare parcurgandu-se etapele prezentate in tabelul de mai jos.

- Se apasa pe butonul “ON/OFF”

- Se introduce un cod PIN format din 4 cifre si apoi se apasa pe butonul OK (alese de utilizator). Acesta reprezinta etapa de definire/configurare initiala a PIN-ului

- Token cardul va solicita reconfirmarea PIN-ului anterior introdus. Se va reintroduce codul PIN pentru confirmare si apoi se apasa pe butonul OK

In cazul in care codurile introduse sunt identice pe display va fi afisat mesajul „SUCCESS”

Daca a doua oara se introduce un cod PIN care nu este identic cu primul, apare mesajul „FAILURE” si imediat „NEW PIN”. In aceasta situatie va rugam sa reluati procesul descris mai sus.

Pentru schimbare PIN, dupa ce se apasa pe butonul “ON/OFF”, se introduce PIN-ul curent, se apasa pe butonul OK. Apoi, dupa afisarea mesajului “SELECT” se apasa pe butonul ”0” (zero)/”CHGPIN” si se reia procesul de mai sus.

Puteti schimba oricand PIN-ul stabilit anterior.

3. Procesul de schimbare a PIN-ului setat implicit la valoarea 1234 poate fi parcurs prin parcurgerea urmatoarelor etape

1. Se apasa pe butonul “ON/OFF” si pe ecran apare PIN

2. Se introduce PIN-ul initial 1234

3. Se apasa OK, iar pe ecran apare SELECT

4. Se apasa butonul „0” (CHGPIN)

5. Se introduce un cod PIN format din 4 cifre (la alegerea utilizatorului) si apoi se apasa pe butonul OK. Aceasta reprezinta etapa de schimbare a PIN-ului initial

6. Token cardul va solicita reconfirmarea PIN-ului anterior
introdus. Se va reintroduce codul PIN pentru confirmare si apoi
se apasa pe butonul OK

7.  In cazul in care codurile introduse sunt identice pe display va fi afisat mesajul „SUCCESS”

8. Daca a doua oara se introduce un cod PIN care nu este identic cu primul, apare mesajul „FAILURE” si imediat „NEW PIN”. In aceasta situatie va rugam sa reluati procesul descris mai sus.

4. Autentificarea in aplicatia Internet Banking – CEConline

Pentru accesul in aplicatia Internet Banking – CEConline deschideti dispozitivul apasand pe butonul ON/OFF, introduceti codul PIN, apasati pe tasta „OK”. Pe ecran va aparea mesajul „SELECT” dupa care apasati tasta „1” (LogOn).

Urmare a acestor actiuni dispozitivul va afisa un cod format din 6 caractere numerice (cifre de la 0 la 9).

Pentru autentificarea in IB acest cod trebuie introdus in campul „Cod acces” din pagina de logon a aplicatiei CEConline, dupa ce ati introdus, in prealabil, numele de utilizator alocat de catre Banca.

In cazul in care nu s-au introdus corect username-ul alocat si codul generat de token card, aplicatia va afisa mesajul de eroare: “Acces nereusit. Va rugam reincercati.” In cazul in care caracterele introduse sunt corecte, aplicatia va permite utilizatorului accesul in pagina solicitata anterior.

Dupa un anumit timp, ecranul tokenului sub forma de card bancar se va stinge automat.

Dupa 10 minute de inactivitate sunteti automat delogat din aplicatia CEConline din motive de securitate.

Pentru obtinerea unui nou cod in vederea reautentificarii in aplicatie, repetati procedura de mai sus.

5. Autorizarea operatiunilor

Completati in prealabil toate elementele tranzactiei si apasati pe butonul „OK” din aplicatia CEConline.

Pentru autorizarea operatiunilor deschideti dispozitivul apasand pe butonul ON/OFF, introduceti codul PIN, apasati pe tasta „OK”, pe ecran va aparea mesajul SELECT si apoi pe tasta „2” (SIGN), tastati suma pe care doriţi să o transferati si care apare pe ecranul CEConline (CAMP 1), fara virgula (ex: 123,45 – in dispozitivul Token card se introduce 12345), apasati butonul OK si introduceti ultimele 6 cifre ale IBAN-ului beneficiar (CAMP 2), urmat de tasta OK.

De asemenea, în situatia în care IBAN-ul beneficiar contine caractere alfanumerice, vor fi introduse ultimele 6 caractere numerice (ex: ROxxFNNBxxxxxxxx1029RO02 - veti introduce 102902),

Veti introduce in campul „Semnatura” codul generat de tokenul sub forma de card bancar (6 caractere numerice: cifre de la 0-9).

Sunt exceptate de la această regulă operatiunile intre conturile proprii (transfer, schimb valutar, constituire/ lichidare depozit, transfer din linia de credit) care vor fi autorizate accesand butonul „Aprobare”.

In cazul loturilor/incarcare fisiere de plati sau prin selectia mai multor operatiuni, autorizarea se va face prin introducerea sumei totale a platilor din lot/fisier (asa cum apare in CAMP 1 pe CEConline) si a numarului total de operatiuni (ex: pentru un numar de 15 operatiuni aplicatia CEConline va afisa in CAMP 2 informatia 000015).

Pentru sume > 999.999,99 RON aplicatia CEConline va afisa in CAMP 1 primele 8 caractere ce vor fi tastate pe dispozitiv.

6. Deblocarea dispozitivului

In cazul in care introduceti de 3 ori consecutiv un PIN gresit, apar succesiv mesajele:
PINERR>1, PINERR>2, iar dupa PINERR>3 este afisat: PUK>.

Se asteapta introducerea codului pentru deblocarea dispozitivului.

Pentru aflarea codului utilizatorul va lua legatura cu serviciul Call Center pus la dispozitie de CEC Bank si va comunica seria cardului.

In cazul in care codul PUK este introdus gresit, pe ecran este afisat: PUKERR> urmat de o cifra ce reprezinta numarul curent.

Dupa introducerea corecta a codului PUK comunicat de catre Call Center, dispozitivul este deblocat si il veti putea folosi din nou, dupa ce va stabiliti un nou PIN, conform punctului 2 de mai sus.

Taguri: CEC Bank  banca  internet banking  mobile banking  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Mobile banking



CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar

Ghid utilizare token sub forma de card bancar 1. Ce este un token sub forma de card bancar? Un token sub forma de card bancar este un dispozitiv care calculeaza o parola dinamica cu ajutorul careia un utilizator al aplicatiei de Internet Banking – detalii

Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay

Cinci banci romanesti, si anume Banca Transilvania (BT), CEC Bank, ING Bank, Unicredit si Alpha Bank, au anuntat astazi lansarea platilor cu telefonul mobil prin Google Pay. Toate aceste banci au deja propriile aplicatii de plati cu telefoanele mobile cu Android sau prin Apple Pay. Inregistrarea cardurilor Visa sau Mastercard in Google Pay se face prin intermediul propriilor aplicatii de mobile banking sau de plati ale detalii

Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO

În ultimele săptămâni, CERT-RO a identificat o serie de atacuri de tip real-time phishing împotriva clienților unor instituții financiare din Romania, se arata intr-un comunicat al CERT-RO (Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica), in care se mai detalii

Alpha Bank: precizari despre tentativele de real-time phishing

Ca urmare a informatiilor aparute în spatiul public despre tenativele de real-time phishing împotriva clientilor unor institutii financiare din Romania, inclusiv cei ai Alpha Bank Romania, precizam ca niciunul dintre clientii bancii nu a fost afectat de aceste tentative de frauda, detalii

Ultimele Comentarii

  • problema Home Bank ING

    Va rog sa-mi spuneti care este problema cu platile in aplicatia Home Bank a ING, pentru a va putea ... detalii

  • Ing

    Va rog faceți ceva cu aplicatia, de 2 zile încerc sa pot face niște plăti și nu ... detalii

  • Amanarea rate la banca

    As dori sa mi amana ti rata pe doua luni la banc incepe cu luna februarie martie deoarece mi sa u ... detalii

  • Actulizare date

    Buna ziua, daca o persoana nu este in tara si nu are posibilitatea sa vina in Romania pentru ... detalii

  • Amenintari blocare conturi

    Da, pe mine ma ameninta de cateva saptamani ca imi blocheaza conturile. Ideea este ca am fost sa ... detalii