Consumatorul trebuie sa-si stabileasca limita maxima si limita minima acceptabila, atunci cand negociaza cu banca
Autor: Bancherul.ro
2020-11-03 16:41

"Concilierea are un scop dublu: să asigure un standard înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței financiar-bancare", spune Marieta Avram, care este avocat, profesor doctor si conciliator la CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar), în interviul de mai jos.
"Cel mai important este faptul că, în cadrul acestei proceduri, consumatorul redobândește încrederea că este un partener contractual care are dreptul și puterea să negocieze, chiar dacă, așa cum se spune, este ”partea slabă” în contract", adaugă ea.
⦁ În ce situații ar trebui clienții băncilor și IFN-urilor să contacteze CSALB?
Marieta Avram: În primul rând, vreau să subliniez că CSALB este o entitate a cărei temelie o regăsim în dreptul european al protecției consumatorilor, mai precis în Regulamentul UE 524/2013, transpus în România prin OG nr. 38/2015. Aceasta îi conferă stabilitate instituțională, pentru că CSALB nu răspunde unei nevoi de circumstanță, ci unei obligații a României de a pune în practică procedurile SAL.
În al doilea rând, concilierea are un scop dublu: să asigure un standard înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței. Deci, percepția că CSALB trebuie să fie în slujba interesului superior al consumatorului este corectă, dar este incompletă, pentru că acest scop nu este unul exclusiv.
Interesul profesionistului trebuie, de asemenea, înțeles și avut în vedere. Scopul final al concilierii este, așadar, acela de a găsi punctul de echilibru, de echitate, prin soluția de corecție/adaptare în favoarea consumatorului a contractului dezechilibrat. Cu titlu general, ori de câte ori un consumator constată că îi sunt încălcate drepturile sau interesele legitime, că se găsește într-un dezechilibru contractual, poate să sesizeze CSALB și să solicite soluționarea litigiului cu banca.
În al treilea rând, procedural, concilierea poate să fie precedată de o reclamație adresată băncii, prin care consumatorul încearcă soluționarea directă a problemei pe care o are. Spre deosebire de simpla reclamație, concilierea presupune o soluționare mediată a litigiului, prin intermediul unui terț, independent și imparțial, adică a conciliatorului.
Deși concilierea nu este o procedură prealabilă obligatorie procedurii judiciare și este posibilă chiar și în paralel cu un proces aflat pe rolul instanțelor de judecată, este recomandabilă încercarea de soluționare amiabilă a litigiului în cadrul CSALB, înainte de sesizarea instanței de judecată.
Rolul concilierii, ca metodă alternativă la justiție, este tocmai acela de a permite obținerea unei soluții mai rapide, mai eficiente și durabile, fără costuri pentru consumator, în comparație cu procedura în fața instanței de judecată. În cazul în care litigiul s-a judecat și există o hotărâre judecătorească definitivă, băncile au posibilitatea de a refuza soluționarea litigiului în cadrul CSALB.
⦁ Care sunt problemele pe care le-ar putea rezolva consumatorii în cadrul CSALB și în ce condiții?
Marieta Avram: Cele mai frecvente probleme rezolvate sunt legate de costurile creditului: dobânzi, comisioane (cu privire la care consumatorii susțin că sunt abuzive), precum și cele cauzate de evoluția cursului valutar (în special în cazul creditelor în CHF).
De asemenea, sunt situații în care consumatorii se află în dificultate de plată, din cauza unor evenimente personale (șomaj, deces în familie, boală, bătrânețe, accidente etc.) și care reclamă o soluționare rapidă și o adaptare a contractului.
Soluțiile sunt diferite: reducerea dobânzii, diminuarea sau eliminarea unor comisioane, diminuarea soldului creditului, conversia creditului acordat în valută.
În ce condiții? Încep prin a spune că, în procedura concilierii, nu se realizează o judecată bazată pe drept, ci o negociere bazată pe interese. În principiu, poate fi supusă discuției orice problemă sau dificultate justificată pe care consumatorul o întâmpină în relația cu banca. Multe dispute se nasc din faptul că nu s-a realizat la timp o comunicare și o informare clară și eficientă a consumatorului.
Dar, cel mai important este faptul că, în cadrul acestei proceduri, consumatorul redobândește încrederea că este un partener contractual care are dreptul și puterea să negocieze, chiar dacă, așa cum se spune, este ”partea slabă” în contract.
Ca să fac o comparație, la încheierea contractului de credit, este ca la căsătorie: vedem adeseori doar partea plină a paharului (de șampanie), bomboane, flori, dar nu toate implicațiile pe termen lung. Și, deși căsătoria se încheie pe viață, unele contracte de credit durează chiar mai mult decât o căsătorie, adică aproape că ajung să fie pe viață, dacă luăm ca exemplu un contract de credit imobiliar/ipotecar încheiat pe 30 de ani! Deci, putem spune că în viața unui om sunt doi oameni potențiali de cursă lungă: soțul/soția și bancherul. Și relația cu fiecare dintre aceștia, cu riscurile pe care le implică, odată cimentată, devine importantă pentru fericirea sau nefericirea noastră.
În practică, de regulă, la încheierea contractului, consumatorul s-a axat pe avantajul pe termen scurt al încasării rapide a sumei împrumutate de care avea nevoie, fără a analiza implicațiile pe termen lung și a negocia anumite condiții contractuale. Unele condiții nici nu ar putea fi anticipate (crizele economice). Or, procedura concilierii în cadrul CSALB face ca negocierea să fie posibilă și efectivă ori de câte ori se constată un dezechilibru contractual contrar intereselor consumatorului, care fie a existat la momentul încheierii contractului, fie a survenit în cursul executării contractului.
Înțelegând că esența procedurii în cadrul CSALB este negocierea, este important ca, atunci când face sesizarea la CSALB, consumatorul să identifice cât mai realist interesul concret pe care îl urmărește, și, în cadrul procedurii, să stabilească limita maximă și limita minimă acceptabilă și, cu sprijinul conciliatorului, să-și susțină argumentat interesul, pentru a obține un rezultat cât mai bun.
⦁ Care este rata de succes a negocierilor cu băncile și IFN-urile și ce probleme apar pe parcurs?
Marieta Avram: Din 2017, de când sunt conciliator CSALB, nu am avut nicio conciliere eșuată. Anul acesta este, însă, atipic, cu multe încercări pe fondul general al pandemiei de Covid-19, dar și în contextul special al suspendării plății ratelor la credite și al modificării legii dării în plată prin Legea nr. 52/2020. De asemenea, presiunea legislativă rămâne puternică asupra sistemului bancar și, în acest context, concilierea în cadrul CSALB poate suferi unele mutații.
Au fost două cazuri în care am închis procedura fără un acord. Într-un caz consumatorul a solicitat conversia unui credit din USD în RON și, ulterior, a considerat că, deocamdată, este mai bine să mențină creditul în valută, urmând să evalueze redeschiderea negocierilor mai târziu, în funcție de evoluția cursului valutar.
Într-un alt caz, în care s-a realizat executarea silită a imobilului ipotecat, consumatorul a abandonat de facto procedura concilierii, în sensul că nu s-a mai implicat în negociere, deși banca a făcut o ofertă cu mai multe variante de reducere a soldului. Dar, chiar și atunci când eșuează, pe consumator oricum nu te poți supăra.
Consumatorul este deja un om supărat atunci când vine la CSALB. Vorba aceea: ”Ajunge zilei necazul ei!”. Cum spuneam, esența acestei proceduri este negocierea și, ca în orice negociere, trebuie respectată libertatea contractuală a părților, care înseamnă și dreptul de a nu încheia un acord.
În schimb, conciliatorii întâmpină uneori dificultăți din partea băncilor, atunci când se întârzie nerezonabil formularea unei oferte sau atunci când oferta este improprie, încât este evident că nu poate fi acceptată de consumator.
Și, ca să încheiem într-un spirit pozitiv, am avut recent un caz în care consumatoarea a solicitat o soluție de reducere a datoriei, fiind pensionară și la o vârstă apreciabilă, cu un credit refinanțat într-un cuantum destul de mare raportat la veniturile din pensie și la cheltuielile lunare, suferindă de mai multe boli, care necesitau tratamente lunare costisitoare. Banca a oferit o ștergere totală de datorie.
Este greu de transmis în cuvinte emoția puternică trăită de consumatoare care a izbucnit în plâns când i-am dat vestea. Dincolo, însă, de emoțiile care însoțesc în mod firesc procesul de negociere și indiferent de soluția finală, conciliatorul rămâne un terț, neutru, independent și imparțial față de interesele părților. În realitate, el nu se bucură, nici nu se supără, dar cu siguranță empatizează cu supărarea consumatorului, dar și cu bucuria părților atunci când se realizează un acord.
Taguri: reclamatie banca banca Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) reclamatie IFN
Comentarii
GigiCe patetic...
Doamna, in casatorie cand sotul/sotia te insala iti faci bagajul, pleci si o iei de la zero. Cand bancherul (specia aia mizera pe care o aparati dvs dizgratios in instante) te insala, nu doar ca nu poti sa pleci nicaieri, dar esti chiar obligat sa stai si sa te uiti in liniste la adulter, ba mai trebuie sa si aplauzi. Cica asa e legea, ai semnat - iti asumi. Asa ca lasati-o balta cu comparatiile astea de doi bani...
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Stirea Zilei
Dobanda la un depozit in lei pe termen de un an a scazut la 2,06%
Dobanda medie platita de banci pentru un depozit in lei la termen de 12 luni constituit la ghiseu de persoanele fizice a scazut in luna ianuarie 2021 la 2,06%, de la 2,16%, conform topului dobanzilor pentru economii practicate de cele mai mari 15 banci, realizat de Bancherul.ro. In cazul detalii
Dobanda la creditele ipotecare a scazut sub 6%, dupa reducerea IRCC la 1,88%
Dobanda Anuala Efectiva (DAE) medie standard la un numar de 25 de creditele ipotecare acordate de 16 dintre cele mai mari banci romanesti a scazut in luna ianuarie 2021 la 5,81%, cu 0,19 puncte procentuale fata de nivelul din decembrie 2020, cand era 6%. Dobanda mai mica se datoreaza detalii
Bancile nu mai au oferte proprii de amanare a ratelor la credite, ci doar aplica OUG 227/2020
Nicio banca nu a venit, pana acum, cu o solutie proprie de amanare a ratelor la credite si in noul an 2021, cum au facut-o anul trecut, in conditii mai avantajoase decat moratoriul adoptat de Guvern prin Ordonantele 37 si 227. Anul trecut, unele banci, precum Banca Transilvania, au detalii
Bancile maresc comisioanele pentru conturi si carduri
Trei banci (BRD, Unicredit si Banca Romaneasca) au majorat semnificativ comisioanele standard pentru utilizarea conturilor si cardurilor de catre persoanele fizice, in special la retragerile de numerar la ghisee. Astfel, BRD a dublat comisionul pentru retragerile de numerar in lei la detalii
- Unicredit creste semnificativ comisioanele pentru conturi si carduri
- Dobanzile la credite si depozite s-au intors in 2020 la nivelurile reduse din urma cu doi ani
- Creditele noi sunt in scadere, dar se mentin la nivelurile din anul precedent, in ciuda pandemiei
- Brexitul inseamna comisioane bancare mai mari pentru transferurile de bani si folosirea cardurilor in Anglia
- BRD majoreaza comisioanele pentru conturi si carduri
- Cat castigam la refinantarea unui credit de nevoi personale cu o dobanda mai mica
- Revenire in V a platilor cu cardul
- Cursul de schimb valutar euro/leu pentru platile cu cardurile Raiffeisen a trecut de 5 lei
- Dobanzile la un depozit bancar in lei pe un an variaza intre 1% si 3,35%
- Ionut Stefan, conciliator CSALB: Rolul nostru este de a face multumiti consumatorii si bancile nu doar cand iau sau dau credite, ci si cand apar probleme
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Doar 14% dintre romani prefera sa-si faca un depozit online, fara sa mearga la banca
- Noi reguli privind platile online cu cardul valabile din 2021, anunta ARB
- Comunitatea bancara anunta ca va participa in continuare la procesul de relansare a economiei
- Comunitatea bancara considera ca educatia financiara trebuie sa devina o prioritate
- Bancile au acordat credite de 38 miliarde lei in primele sase luni ale pandemiei de coronavirus
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Criza COVID-19
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
- Cum se face amanarea ratelor la creditele Unicredit Bank, conform OUG 227/2020
- Cum se amana ratele la Credit Europe Bank
- Banca Romaneasca anunta cum vor fi amanate ratele la credite
- Raiffeisen Bank isi repara sistemul informatic si de carduri tot week-end-ul, dupa caderea din aceasta saptamana
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Care este numarul cardurilor cobranded din totalul cardurilor active
- Creditarea a ramas la niveluri ridicate si in luna octombrie
- Imprumuturile pentru consum si-au redus la jumatate ritmul de crestere, pe cand creditele imobiliare sunt neafectate de criza
- Valoarea biletelor la ordin neplatite de banci a explodat in iunie
- Valoarea restantelor la credite si numarul firmelor in insolventa au scazut in primele trei luni de pandemie COVID-19
Legislatie
- Asociația Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar - Bancar si-a lansat noul site
- Legea nr. 52/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- OUG nr. 29/2020 privind masurile Guvernului de sustinere a firmelor afectate de criza coronavirusului COVID-19
- Decizia Curtii Constitutionale nr.731 din 6 noiembrie 2019 referitoare la Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cum se amana ratele la creditele OTP Bank
- OTP Bank schimba modul de autentificare pentru platile online cu cardul, conform PSD 2
- EximBank coordoneaza un credit sindicalizat de 150 milioane dolari pentru ALRO Slatina
- Oferta OTP Bank de Black Friday: conturi fara comisioane pe viata
- CEC Bank: Lucrari de mentenanta la sistemele informatice, programate intre 5 si 8 noiembrie
Analize economice
- Preturile au crescut cu 2,06% in 2020. Media anuala a inflatiei a fost de 2,6%
- PIB 2020, in scadere cu 5% inaintea ultimului trimestru din 2020
- PIB-ul ar putea creste cu 4,5% in 2021, dupa scaderea de 4,2% in 2020, conform unei prognoze PwC
- Puterea de cumparare a pensiilor a crescut cu 13%
- Romania, campioana europeana detasata la cheltuielile pentru alimente
Ministerul Finantelor
- Aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronic va fi disponibila pe www.anaf.ro, incepand cu data de 20 ianuarie
- Suspendarea ratelor la credite se poate face pe maxim 9 luni, anunta Ministerul Finantelor
- Normele de aplicare ale OUG 227/2020 privind amanarea ratelor la credite, publicate de Ministerul Finantelor
- Ministerul Finantelor a prelungit pana in 31 martie 2021 anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru taxe si impozite
- Ministerul Finantelor emite, din 4 ianuarie 2021, noi emisiuni de titluri de stat prin Programul Tezaur
Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
- Site-ul Birouldecredit.ro are probleme de functionare
- Intrebari frecvente despre Biroul de Credit
- Lista bancilor si IFN-urilor care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Romania se imprumuta la cele mai mari dobanzi dintre tarile UE
- Aproape zece miliarde € deficit de cont curent la 11 luni. Datoria pe termen lung a crescut in 2020 cu peste 15%
- Comertul a avansat cu 2,1% pe primele 11 luni din 2020
- Romania, cea mai abrupta reducere a ponderii cheltuielilor cu locuintele dintre statele UE
- Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani
Statistici
- Romania - cea mai mare ieftinire in termeni reali a caselor dintre statele UE, pe 2019
- Marjele de dobanda practicate de banci sunt in scadere (analiza a Bancii Transilvania)
- Cat este salariul minim pe economie in 2020: 1346 lei net si 2.230 lei brut
- Incluziunea financiara a Romaniei, cea mai mica din Europa, scade, in loc sa creasca
- Pretul caselor, in scadere cu 0,7%, conform Eurostat
FNGCIMM
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
- BCE a publicat avizul privind taxa bancara
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
First Bank
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
CSALB
- Cei care nu-si pot plati ratele amanate la credite pot apela la CSALB
- Negocierea in cadrul CSALB ar putea fi obligatorie inaintea proceselor dintre banci si clienti
- CSALB a reusit sa rezolve 433 de litigii dintre banci si clienti, insa in 51 de cazuri negocierile au esuat: exemple si recomandari
- Centrul unde romanii negociaza cu bancile și IFN-urile implinește 5 ani de la infiintare
- Cate reclamatii primeste Provident de la clienti si cum se solutioneaza
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Mobile banking
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
- Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO
- Alpha Bank: precizari despre tentativele de real-time phishing
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Noutati Comisia Europeana
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
- Romania, pe ultimul loc in Europa la digitalizare
Noutati BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
- BVB avertizeaza doua firme ca nu si-au respectat obligatiile de raportare
- Raiffeisen Centrobank (RCB) a lansat produse de investitii tip warrant la BVB
Institutul National de Statistica
- Evolutia preturilor locuintelor in perioada 2005-2020, conform statisticilor INS
- Salariul real, in crestere cu 5% in 2020
- Salariul mediu net pe economie a crescut cu 12% in 2018
- Inflatia creste iar la 5,1% in august
- Salariul mediu net si brut pe economie si categorii CAEN
Informatii utile asigurari
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
- Ce este o polita de asigurare auto obligatorie RCA
- Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal Pint.ro Broker de Asigurare SRL
ING Bank
- Cum se amana ratele la creditele ING, conform OUG 227/2020
- ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?
- ING Bank are noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardul de la ATM-uri
- Cum se actualizeaza datele personale ale clientilor ING Bank persoane fizice si persoane juridice
- Aplicatia Home Bank a ING este in a saptea zi de "disponibilitate partiala" (actualizat)
Ultimele Comentarii
-
problema Home Bank ING
Va rog sa-mi spuneti care este problema cu platile in aplicatia Home Bank a ING, pentru a va putea ... detalii
-
Ing
Va rog faceți ceva cu aplicatia, de 2 zile încerc sa pot face niște plăti și nu ... detalii
-
Amanarea rate la banca
As dori sa mi amana ti rata pe doua luni la banc incepe cu luna februarie martie deoarece mi sa u ... detalii
-
Actulizare date
Buna ziua, daca o persoana nu este in tara si nu are posibilitatea sa vina in Romania pentru ... detalii
-
Amenintari blocare conturi
Da, pe mine ma ameninta de cateva saptamani ca imi blocheaza conturile. Ideea este ca am fost sa ... detalii