BANCI | Stirea Zilei

Raiffeisen Bank este reclamata de clienti ca nu vrea sa le inchida conturile prin telefon sau online, ci doar printr-o cerere scrisa, intr-o sucursala

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-06-14 21:48

"Cu ceva ani in urma, Raiffeisen m-a notificat despre decizia de anulare a cardului meu (la care veam o intarziere rate). Bun! Intre timp am achitat tot debitul, sperand sa scap de ei. Nu se poate inchide contul telefonic, ma taxeaza cate 10 ron lunar pentru NICI un serviciu, mai mult, 40 ron pentru administrare card pe care ei l-au reziliat!", reclama un cititor Bancherul.ro. (vezi aici detalii)

Deschiderea unui cont la Raiffeisen Bank se poate face si online, pe site-ul bancii, fara sa mergi la o sucursala, de aceea banca ar trebui sa le permita clientilor aceeasi procedura si in cazul inchiderii conturilor.

Prevederile contractuale standard aplicate de Raiffeisen Bank in cazul inchiderii conturilor sunt discutabile, fiind susceptibile a fi abuzive fata de clienti.

Conform contractului standard privind serviciile oferite de Raiffeisen Bank, denumit Conditii Generale de Derulare a Operatiunilor Bancare (CGB), care se semneaza de clientii care-si deschid un cont, acesta se poate inchide printr-o "solicitare scrisa, la oricare dintre unitatile bancii, fara a fi necesara justificarea unei astfel de decizii."

Conform CGB, "ca regula, contul curent poate fi inchis doar daca la data cererii de inchidere nu exista in derulare produse si/sau servicii oferite de Banca care necesita mentinerea in continuare a Contului curent deschis, caz in care Clientul poate relua solicitarea inchiderii contului doar dupa incetarea/modificarea, dupa caz, a raporturilor juridice aferente produselor/serviciilor bancare in derulare."

"Inchiderea contului se va efectua la data solicitarii; prin exceptie, inchiderea contului curent cu card de debit atasat (card principal si/sau suplimentare) se va efectua dupa 30 de zile calendaristice de la data la care titularul a solicitat Bancii in scris incetarea contractului de cont curent, daca exista inregistrate tranzactii in decontare, utilizand formularul pus de banca la dispozitia sa in acest scop. Daca in aceasta perioada s-au efectuat noi tranzactii prin card care urmeaeza sa vina in decontare, termenul de 30 de zile se va prelungi pana la decontarea tuturor tranzactiilor prin card inregistrate pe cont", se mai arata in contract.

- De ce nu se poate trimite o solicitare de inchidere a contului prin orice tip de notificare (e-mail, telefon sau aplicatia de online banking), ci doar in scris la unitatile bancii? i-am intrebat pe reprezentantii Raiffeisenk Bank responsabili cu comunicarea, dar n-am primit raspuns.

Banca isi rezerva dreptul sa inchida conturile prin orice mijloace de notificare, inclusiv prin telefon

In timp ce clientii Raiffeisen Bank pot cere inchiderea unui cont curent doar in scris la banca, aceasta isi rezerva dreptul, prin contract, sa inchida conturile clientilor prin orice mijloace de notificare, inclusiv prin telefon.

"Banca va putea sa denunte unilateral raportul juridic de cont curent, oricand, fara a fi necesara justificarea unei astfel de decizii, cu preaviz scris de doua luni calendaristice transmis conform regulilor prevazute la sectiunea Notificari", se arata in contractul Raiffeisen Bank.

"Orice solicitari, notificari, aprobari, comunicari ("Notificarea") decurgand din prezentele CGB si/sau din contractele specifice incheiate intre banca si client se va face de catre banca in scris, Notificarea putand fi remisa personal si/sau transmisa prin posta si/sau prin fax si/sau prin e-mail si/sau prin SMS mesaj text, la adresa (postala si/sau de e-mail), respectiv la numerele de contact (fax sau telefon mobil), asa cum sunt acestea indicat de catre client prin intermediul canalelor de comunicare puse de banca la dispozitia clientului in acest scop sau prin mesaj postat in cadrul aplicatiei Raiffeisen Online sau Smart Mobile, pentru detinatorii acestor servicii sau prin publicare in pagina de internet a bancii cu acces personalizat (de exemplu, serviciul extras electronic)", conform CGB.

Ceea ce este un dezechilibru intre drepturile bancii si ale clientilor, astfel ca poate fi considerata o clauza contractuala abuziva.

- De ce banca poate denunta unilateral raportul juridic de cont curent prin toate tipurile de notificari? i-am intrebat pe reprezentantii Raiffeisen, care nu au raspuns.

O alta posibila clauza abuziva in contractul Raiffeisen este prevederea prin care banca isi rezerva dreptul de a inchide conturile nefolosite (dormante) ale clientilor, fara sa-i anunte in prealabil.

"Banca va putea decide oricand inchiderea contului declarat dormant cu sold zero sau debitor, fara notificarea prealabila sau ulterioara a clientului", conform CGB.

- De ce Raiffeisen Bank nu-si anunta clientii cu privire la trecerea contului in stare dormant? N-am primit raspuns nici la aceasta intrebare trimisa bancii.

Dupa cat timp devine dormant un cont? Nu stim nici asta, pentru ca nu se precizeaza in contract, ci este adusa la cunostinta clientului doar "prin afisare la unitatile bancii", o alta clauza care poate fi considerata abuziva.

- De ce nu este precizat in contract, in aplicatia de online banking sau pe site-ul bancii dupa cat timp un cont devine dormant, ci doar la unitatile bancii? Raiffeisen Bank nu a raspuns.

O alta prevedere contractuala discutabila este cea prin care se apreciaza de banca ca un cont este inactiv, chiar daca au fost achitate comisioanele aferente acestuia.

Cu alte cuvinte, daca exista un cont pentru care se plateste comisionul de administrare lunara, dar nu se efectueaza plati sau incasari, o anumita perioada de timp, nestiuta, acesta poate fi considerat inactiv si in consecinta inchis.

De ce nu sunt considerate miscari in cont plata comisioanelor aferente contului? Raiffeisen nu a raspuns.

Si aceasta clauza contractuala poate fi considerata abuziva, daca ne gandim ca pot exista situatii in care cineva isi deschide un cont si depune o suma importanta de bani, iar ulterior, timp de mai mult timp, nu mai incaseaza alti banci si nu face plati, riscand astfel sa-i fie inchis contul, pe motiv ca nu este folosit, chiar daca se achita comisionul de administrare.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Opt banci au inceput creditarea prin Programul Noua Casa

OTP Bank a anuntat astazi ca incepe creditarea prin Programul Noua Casa (fostul program Prima Casa), alaturandu-se altor sapte banci prezente deja in cadrul acestui program, prin care se pot acorda credite garantate de stat pentru cumpararea de locuinte. Cele opt banci care acorda in detalii

Care sunt bancile cu cele mai bune cursuri de schimb valutar euro/leu?

Bancile cu cele mai avantajoase cotatii pentru vanzarea si cumpararea de euro la ghiseu, in cont sau pe card sunt CEC Bank, First Bank, Libra Bank, Banca Transilvania, Banca Romaneasca si Idea Bank. Cele mai dezavantajoase cursuri de schimb le gasim la Alpha Bank, ING Bank, BCR, detalii

Cum si-au schimbat bancile si IFN-urile atitudinea fata de clientii cu probleme, in cinci ani de functionare a CSALB: de la doar 30% dintre cererile de impacare amiabila acceptate in primul an, au ajuns la 70%, iar unele banci si la 90%

Daca in urma cu cinci ani, in septembrie 2015, cand s-a infiintat Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), bancile si IFN-urile erau foarte reticente in a accepta cererile de impacare amiabila venite de la clientii cu diverse reclamatii sau probleme, acum detalii

Topul cardurilor de credit cu cele mai mici dobanzi

Dobanda la cardurile de credit a ramas neschimbata pe parcursul ultimului an, dat fiind ca bancile isi vand acest produs ca un mijloc de plata a bunurilor si serviciilor in rate fara dobanda pe anumite perioade. "Pana la 12 rate fara dobanda" a devenit un slogan bine cunoscut pentru detalii

Ultimele Comentarii

  • Da

    Am nevoie de ... detalii

  • Nimic

    Am încercat cu ifn înțelegere, am apelat la csakb nici nu au vrut sa colaboreze și ce este mai ... detalii

  • Nimic

    Am încercat cu ifn înțelegere, am apelat la csakb nici nu au vrut sa colaboreze și ce este mai ... detalii

  • ?

    & Comportament infracțional al instituțiilor și al BNR, care pe fondul insistenței ... detalii

  • Revlamatie

    Am trimis la bancă SOCIETE GENERALE peste 300euro, pentru anprumut de 3000euro, am anulat ... detalii