CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB
Autor: Bancherul.ro
2020-05-24 21:43
CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de Directie al CEC Bank, intr-un interviu acordat Bancherul.ro.
Cum apreciati rolul CSALB in imbunatatirea relatiei cu clientii si solutionarea litigiilor?
Existenta unei proceduri alternative de solutionare a litigiilor a incurajat consumatorii sa se adreseze Bancii in vederea solutionarii cererilor privind aspecte variate - de la comunicarea graficului de rambursare, pana la rediscutarea unor clauze negociabile din contractul de credit.
Avand in vedere ca procedura este una "amiabila", partile avand posibilitatea de a discuta si negocia aspectele in litigiu in gasirea unei solutii care sa le avantajeze, prin concesii reciproce, clientii au inteles ca pot gasi intelegere in rezolvarea litigiilor, fie prin pronuntarea unei solutii, fie prin lamurirea unor aspecte din contracte ori in relatia cu Banca, fie prin stingerea amiabila a litigiului prin identificarea unor solutii de rezolvare convenabile ambelor parti.
Cum credeti ca ar trebui sa se desfasoare colaborarea cu CSALB in aceasta perioada de criza?
Colaborarea CEC Bank cu CSALB a fost una deschisa tot timpul. Am incercat sa raspundem solicitarilor acestora si sa gasim solutii avantajoase pentru clienti, fie printr-o propunere concreta din partea Bancii, fie ca urmare unei negocieri a celor trei parti implicate, consumator, Banca si conciliator.
Este adevarat ca au fost si cazuri in care partile nu au ajuns la o solutie comuna, insa acest lucru nu tine doar de Banca, ci si de solicitarea concreta a consumatorului. Din punctul nostru de vedere, colaborarea cu CSALB a fost mentinuta si pe perioada pe care o traversam (pandemia cauzata de noul coronavirus), Banca fiind in continuare sesizata cu cereri noi.
Faptul ca CSALB a dezvoltat o platforma prin care atat partile, cat si conciliatorul, pot transmite toate cererile si raspunsurile, precum si faptul ca legatura intre partile participante la procedura se face prin mijloace de comunicare online au permis continuare activitatii si in contextul COVID.
Intentionati sa va dezvoltati relatia cu CSALB?
Asa cum am precizat anterior, CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor venite prin intermediul CSALB, constituind un grup de specialisti dedicati si implicati, elaborand si imbunatatind permanent un cadru normativ intern eficient si flexibil.
Cererile sunt analizate cu atentie si raspunsurile temeinic motivate, iar solutiile sunt propuse si agreate in raport de situatia de fapt si de drept, dar urmarim si sa venim in intampinarea clientului. Bineinteles, acest lucru depinde si de solicitarile clientilor, intrucat, nu toate pot fi solutionate conform cererilor atat din motive legale cat si din motive extrinseci Bancii.
Care considerati ca sunt principalele avantaje si dezavantaje ale CSALB, in comparatie cu alte tipuri de solutionare a litigiilor?
In primul rand, este o procedura care dureaza putin ca intindere in timp. Posibilitatea de a dialoga reprezinta un avantaj pentru toate partile implicate, iar de experienta si profesionalismul conciliatorilor profita deopotriva toate partile.
Faptul ca reprezinta o procedura alternativa care exclude achitarea taxelor judiciare, termene stricte, deplasari nenumarate la instanta, cat si faptul ca discutiile intre parti pot fi purtate intr-un cadru mai putin formal, face ca procedura prin intermediul CSALB sa ofere multe avantaje ambelor parti.
De asemenea, modalitatea de solutionare, respectiv daca se opteaza pentru pronuntarea unei solutii propuse, duce la o deschidere din partea ambelor parti.
Dar cel mai important aspect si cel mai mare avantaj pentru banca este ca da dovada de deschidere, grija si respect pentru clientela, consolidandu-si capitalul de incredere, stiut fiind faptul ca increderea, alaturi de reputatie, este cel mai important atu al unei banci.
Care este procedura urmata in relatia cu CSALB? Considerati ca este o procedura simpla si eficienta sau trebuie imbunatatita?
Procedura este eficienta, mai ales ca se desfasoara, cel putin in faza initiala, exclusiv prin corespondenta pe e-mail. Se asigura acces direct si rapid la solicitarea clientului, toate adresele si raspunsurile Bancii fiind comunicate direct in aplicatia CSALB, fara a mai fi necesara existenta unei registraturi fizice.
In principiu, toate lucrurile pot fi imbunatatite, astfel atat Banca cat si CSALB au incercat din mers sa remedieze toate aspectele, in functie de situatiile cu care s-au confuntat.
Care sunt problemele care credeti ca trebuie rezolvate, in vederea eficientizarii colaborarii cu CSALB?
In opinia mea, Centrul de Solutionare Alternativa a dezvoltat o procedura si o infrastructura avantajoase si usor de accesat, cu care atat consumatorii, cat si bancile s-au acomodat in timp foarte scurt, iar echipa de consiliatori este formata din profesionisti de marca.
CEC Bank nu s-a confruntat niciodata de la debutul activitatii CSALB si pana acum cu incidente in comunicare si nici nu cred ca va fi vreodata cazul, pentru ca suntem cu totii profesionisti si uniti in atingerea unui scop comun, acela de a consolida piata bancara, de a face din increderea de care trebuie sa se bucure bancile, "un pricipiu si un mod de viata".
Cate propuneri de conciliere ati primit in 2019 de la CSALB, cate au fost acceptate si cate s-au finalizat cu impunerea unei solutii?
La nivelul anului 2019, Banca a fost sesizata cu un numar de 48 de cereri, din care 11 au fost acceptate in vederea parcurgerii procedurii SAL, Banca dar si clientii optand in toate cazurile pentru o procedura cu solutie propusa.
Restul cererilor nu au putut fi solutionate prin proceduri SAL, intrucat aveau ca obiect aspecte neintemeiate si/sau nesolutionabile, astfel: petentii nu detineau calitatea de consumator conform prevederilor art. 2 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992, existenta unor hotarari judecatoresti ce au solutionat aceleasi solicitari, existenta unor popriri pe conturile clientilor, creante cesionate, Prima Casa, Biroul de Credit.
Care sunt cele mai frecvente tipuri de litigii?
Obiectul cererilor este destul de variat, insa intre acestea predomina solicitarile de stergere de la Biroul de Credit, restituirea sumelor depuse pe libretele de economii inainte de denominarea monedei nationale, micsorarea dobanzii si a comisioanelor bancare.
Cine este Mirela Iovu
Cu o experienta de aproape 23 ani in sistemul bancar (dintre care 15 ani in functii de conducere), Mirela Iovu este vicepresedinte al Comitetului de Directie al CEC Bank din 2008.
Este Doctor in Drept, la Facultatea de Drept, Bucuresti, fiind licentiata in stiinte juridice la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii "Lucian Blaga" din Sibiu.
De asemenea, este Master of Business Administration (MBA) de la City University of Seattle, SUA si a obtinut o diploma postuniversitara de profesionist in Guvernanta, Risc si Conformitate - ICA Professional Postgraduate Diploma in Governance, Risk and Compliance - de la International Compliance Association (ICA) in cooperare cu The University of Manchester-Manchester Business School.
Este un membru activ in cadrul mai multor comisii tehnice ale Asociatiei Romane a Bancilor, iar din mai 2007 este reprezentantul comunitatii bancare ca membru permanent in Grupul de Suport Juridic al European Payment Council (EPC) pe proiectul Single European Payment Area (SEPA).
Este vicepresedinte al Asociatiei Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar-Bancar, membru fondator si secretar general al Ligii Europene pentru Cooperare Economica – ELEC – ROMANIA, precum si membru al altor asociatii si grupuri think-tank civice si din industrie.
Taguri: CEC Bank Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB)
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
ING Bank nu este pregatita pentru noile cerinte de autentificare stricta la platile online cu cardul
ING Bank va continua sa utilizeze, in cazul clientilor care nu folosesc aplicatia Home Bank, vechea metoda simpla de autorizare pentru platile online cu cardul, doar printr-un cod prin SMS, si dupa 1 ianuarie 2021, cand intra in vigoare noile cerinte europene PSD 2 de autentificare stricta a detalii
Cum acorda Provident imprumuturi in perioada epidemiei coronavirusului si cum administreaza reclamatiile clientilor
Cum acorda Provident imprumuturi la domiciliu in perioada crizei COVID-19, cand sunt necesare masuri de siguranta pentru protectia angajatilor si clientilor? Cate amanari la plata ratelor au fost aprobate pentru cei afectati de coronavirus si cum sunt administrate reclamatiile, inclusiv prin detalii
Eximbank a majorat creditarea firmelor cu 24%, in timpul pandemiei COVID-19
Eximbank si-a majorat cu 24% volumul de credite brute acordate companiilor in acest an comparativ cu anul precedent, in contextul pandemiei COVID-19, in timp ce rata creditelor neperformante se afla in scadere, la 2,8%, conform datelor furnizate de banca la solicitarea detalii
Conciliatorul CSALB, Valentin Cocean: mai multe banci isi ajuta clientii in situatii sociale sau medicale grave, dar altele, din pacate, nu sunt dispuse la concesii
Valentin Cocean, conciliator in cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), dezvaluie ca mai multe banci isi ajuta clientii aflati in situatii dificile, care nu le mai permit sa-si achite datoriile, insa din pacate exista si banci care in continuare nu detalii
- BNR pregateste noi forme de comunicare, dupa intreruperea conferintelor de presa din cauza coronavirusului
- BRD nu crede ca se va agrava criza coronavirusului, dar se va prelungi, iar revenirea economiei va fi in forma de U, nu in V
- Mihaela Budișteanu, avocat și conciliator CSALB: Dacă aș lua un credit, nu aș alege cea mai ieftină ofertă, ci aș merge la banca în care am încredere că mă va ajuta la nevoie
- Avocatul Mihai Tanasescu: Trebuie sa scapam de ideea fixa ca cel mai bine e sa dam banca in judecata
- Cat costa o mamografie in spitalele private din Bucuresti
- CNA interzice o reclama Provident la credite; ce spune IFN-ul
- ING Bank explica de ce-i intreaba pe clienti cum justifica platile cu sume mari de bani si in ce conditii blocheaza conturile
- In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii
- BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente
- Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Doar 14% dintre romani prefera sa-si faca un depozit online, fara sa mearga la banca
- Noi reguli privind platile online cu cardul valabile din 2021, anunta ARB
- Comunitatea bancara anunta ca va participa in continuare la procesul de relansare a economiei
- Comunitatea bancara considera ca educatia financiara trebuie sa devina o prioritate
- Bancile au acordat credite de 38 miliarde lei in primele sase luni ale pandemiei de coronavirus
Topuri Banci
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
- Topul bancilor cu cele mai mici comisioane la contul curent cu card si online banking
Criza COVID-19
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
- Cum se face amanarea ratelor la creditele Unicredit Bank, conform OUG 227/2020
- Cum se amana ratele la Credit Europe Bank
- Banca Romaneasca anunta cum vor fi amanate ratele la credite
- Raiffeisen Bank isi repara sistemul informatic si de carduri tot week-end-ul, dupa caderea din aceasta saptamana
ROBOR
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
- ROBOR 3 luni (date statistice pe perioada 1995-2019, conform BNR)
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Care este numarul cardurilor cobranded din totalul cardurilor active
- Creditarea a ramas la niveluri ridicate si in luna octombrie
- Imprumuturile pentru consum si-au redus la jumatate ritmul de crestere, pe cand creditele imobiliare sunt neafectate de criza
- Valoarea biletelor la ordin neplatite de banci a explodat in iunie
- Valoarea restantelor la credite si numarul firmelor in insolventa au scazut in primele trei luni de pandemie COVID-19
Legislatie
- Asociația Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar - Bancar si-a lansat noul site
- Legea nr. 52/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- OUG nr. 29/2020 privind masurile Guvernului de sustinere a firmelor afectate de criza coronavirusului COVID-19
- Decizia Curtii Constitutionale nr.731 din 6 noiembrie 2019 referitoare la Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cum se amana ratele la creditele OTP Bank
- OTP Bank schimba modul de autentificare pentru platile online cu cardul, conform PSD 2
- EximBank coordoneaza un credit sindicalizat de 150 milioane dolari pentru ALRO Slatina
- Oferta OTP Bank de Black Friday: conturi fara comisioane pe viata
- CEC Bank: Lucrari de mentenanta la sistemele informatice, programate intre 5 si 8 noiembrie
Analize economice
- Preturile au crescut cu 2,06% in 2020. Media anuala a inflatiei a fost de 2,6%
- PIB 2020, in scadere cu 5% inaintea ultimului trimestru din 2020
- PIB-ul ar putea creste cu 4,5% in 2021, dupa scaderea de 4,2% in 2020, conform unei prognoze PwC
- Puterea de cumparare a pensiilor a crescut cu 13%
- Romania, campioana europeana detasata la cheltuielile pentru alimente
Ministerul Finantelor
- Aplicatia pentru completarea Formularului 094 in format electronic va fi disponibila pe www.anaf.ro, incepand cu data de 20 ianuarie
- Suspendarea ratelor la credite se poate face pe maxim 9 luni, anunta Ministerul Finantelor
- Normele de aplicare ale OUG 227/2020 privind amanarea ratelor la credite, publicate de Ministerul Finantelor
- Ministerul Finantelor a prelungit pana in 31 martie 2021 anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru taxe si impozite
- Ministerul Finantelor emite, din 4 ianuarie 2021, noi emisiuni de titluri de stat prin Programul Tezaur
Biroul de Credit
- Legalitatea prelucrarii datelor personale de catre Biroul de Credit
- Care sunt bancile si IFN-urile care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit?
- Site-ul Birouldecredit.ro are probleme de functionare
- Intrebari frecvente despre Biroul de Credit
- Lista bancilor si IFN-urilor care-si raporteaza clientii la Biroul de Credit
Procese
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
- Taxa de reziliere a abonamentului Vodafone inainte de termen este ilegala (decizia definitiva a judecatorilor)
- ANAF trebuie sa plateasca BCR Leasing dobanzi fiscale de 6,7 milioane lei, pentru obligatii suplimentare de plata a TVA anulate de justitie
- Clauzele abuzive din contractele de credit nu au termen de prescriptie, deci pot fi constatate oricand, chiar si dupa plata creditelor, a decis CJUE
Stiri economice
- Aproape zece miliarde € deficit de cont curent la 11 luni. Datoria pe termen lung a crescut in 2020 cu peste 15%
- Comertul a avansat cu 2,1% pe primele 11 luni din 2020
- Romania, cea mai abrupta reducere a ponderii cheltuielilor cu locuintele dintre statele UE
- Romania, pe locul patru in UE la cheltuielile pentru comunicatii, cu cea mai mare crestere din ultimii zece ani
- Retrospectiva economiei mondiale in 2020
Statistici
- Romania - cea mai mare ieftinire in termeni reali a caselor dintre statele UE, pe 2019
- Marjele de dobanda practicate de banci sunt in scadere (analiza a Bancii Transilvania)
- Cat este salariul minim pe economie in 2020: 1346 lei net si 2.230 lei brut
- Incluziunea financiara a Romaniei, cea mai mica din Europa, scade, in loc sa creasca
- Pretul caselor, in scadere cu 0,7%, conform Eurostat
FNGCIMM
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
- IMM Invest: ce situatii financiare pot utiliza firmele in declaratia IMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- BCE recomanda bancilor sa nu plateasca dividende
- Modul de functionare a relaxarii cantitative (quantitative easing – QE)
- Dobanda la euro nu va creste pana in iunie 2020
- BCE trebuie sa fie consultata inainte de adoptarea de legi care afecteaza bancile nationale
- BCE a publicat avizul privind taxa bancara
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
- FGDB explica modul de aplicare a procedurii de recapitalizare interna a unei banci cu depozitele negarantate ale clientilor (bail-in)
First Bank
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
- Cetatenii americani din Romania pot incasa cecurile de asistenta financiara pentru COVID-19 doar la First Bank
- First Bank finalizeaza achizitia Bank Leumi Romania
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
CSALB
- Cei care nu-si pot plati ratele amanate la credite pot apela la CSALB
- Negocierea in cadrul CSALB ar putea fi obligatorie inaintea proceselor dintre banci si clienti
- CSALB a reusit sa rezolve 433 de litigii dintre banci si clienti, insa in 51 de cazuri negocierile au esuat: exemple si recomandari
- Centrul unde romanii negociaza cu bancile și IFN-urile implinește 5 ani de la infiintare
- Cate reclamatii primeste Provident de la clienti si cum se solutioneaza
Noutati BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
- Banca Transilvania and EBRD become majority shareholders of Victoriabank in Moldova
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Mobile banking
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
- Atacuri phishing impotriva clientilor a trei banci, depistate de CERT-RO
- Alpha Bank: precizari despre tentativele de real-time phishing
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Noutati Comisia Europeana
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
- Council of the European Union statement on Bulgaria path towards ERM II participation
- Romania, pe ultimul loc in Europa la digitalizare
Noutati BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
- BVB avertizeaza doua firme ca nu si-au respectat obligatiile de raportare
- Raiffeisen Centrobank (RCB) a lansat produse de investitii tip warrant la BVB
Institutul National de Statistica
- Evolutia preturilor locuintelor in perioada 2005-2020, conform statisticilor INS
- Salariul real, in crestere cu 5% in 2020
- Salariul mediu net pe economie a crescut cu 12% in 2018
- Inflatia creste iar la 5,1% in august
- Salariul mediu net si brut pe economie si categorii CAEN
Informatii utile asigurari
- Regulile privind incheierea asigurarii auto RCA online
- Ce este o polita de asigurare auto obligatorie RCA
- Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal Pint.ro Broker de Asigurare SRL
ING Bank
- Cum se amana ratele la creditele ING, conform OUG 227/2020
- ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?
- ING Bank are noi reguli pentru limitele de depunere si retragere numerar cu cardul de la ATM-uri
- Cum se actualizeaza datele personale ale clientilor ING Bank persoane fizice si persoane juridice
- Aplicatia Home Bank a ING este in a saptea zi de "disponibilitate partiala" (actualizat)
Ultimele Comentarii
-
Imprumut banca straina inselatorie
Daca primiti promisiuni de imprumuturi de la banci straine pe Facebook sau WhatsApp, in care vi se ... detalii
-
buna
Nu pot primi un împrumut tot mă pune să platesc am plătit 2400 lire pentru un imprumut de 5000 ... detalii
-
Inchidere
Am facut in card acum 6 luni si as vrea sa renunt la el pt ca nu il mai ... detalii
-
Brd
Buna ziua as dori sami aman ratele cum.se ... detalii
-
CARD de pensie expirat, cum ridic pe cel nou
Mamei îi expira cardul de pensie. Dvs. Precizați că acesta poate fi trimis la domiciliul ... detalii