Criza COVID-19 | Stirea Zilei

Clientii bancilor si IFN-urilor reclama ca in loc de amanarea ratelor la credite primesc mesaje ca au restante si vor fi raportati la Biroul de Credit

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-04-22 22:07

Bancile si IFN-urile nu prididesc sa raspunda la timp celor care au cerut amanarea ratelor la credite din cauza crizei COVID-19, astfel ca multi dintre ei intreaba ce se intampla daca se depaseste data scadenta a creditului si inca n-au primit raspuns de la banca: li se va lua rata din cont, iar daca nu au bani, vor fi cumva restantieri si raportati la Biroul de Credit?

"Am facut cererea acum doua-trei saptamani si inca n-am primit raspuns, in schimb am primit mesaj ca sunt in urma cu plata ratei."

"De cand se aplica amanarea ratelor la credite?",

"Ce se intampla daca n-am primit raspuns la cerere dar scadenta la rata a trecut si n-am platit?"

Acestea sunt cateva dintre numeroasele reclamatii primite de la clientii bancilor care nu fac fata numeroaselor cereri de amanare a ratelor la credite, astfel ca aprobarea acestora se face cu mari intarzieri.

Raspunsul la aceste intrebari este urmatorul: amanarea ratei se face, conform legii, din momentul depunerii cererii, indiferent cand vine raspunsul.

Iar aprobarea amanarii ratelor trebuie facuta de banci si IFN-uri in termen de maxim 15 zile de la depunerea cererii.

Art. 6 alin (2) din Normele de apliare a prevederilor OUG 37/2020 prevede urmatoarele:

"In cazul in care creditorul a aprobat solicitarea debitorului, prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data comunicarii de catre debitor a solicitarii de suspendare catre creditor".

De exemplu, daca ati facut cererea de amanare a ratelor la credite in 30 martie, ziua in care a intrat in vigoare OUG 37/2020, iar rata scadenta a ratei a fost in aceeasi zi, banca sau IFN-ul este obligata sa va amane rata chiar din ziua respectiva, adica sa nu va ia rata din cont sau sa va inregistreze cu restante, daca nu ati platit-o.

Multi cititori ni s-au plans ca desi au facut cereri de amanare a ratelor, au primit ulterior de la banci mesaje ca trebuie sa achite rata urmatoare sau, in cazul in care data scadenta a fost deja depasita, ca au intarzieri, astfel ca vor fi raportati la Biroul de Credit.

Daca banca v-a luat bani din cont aferenti ratei dupa ce ati depus cererea sau refuza sa va aprobe cererea de amanare din momentul depunerii cererii, trebuie sa depuneti reclamatii in care sa solicitati rambursarea banilor si aprobarea cererii din data depunerii acesteia, conform OUG 37/2020.

Daca aveti probleme cu amanarea ratelor la credite, sunati-ne la 0723292899 sau trimiteti e-mai la: vasile.coman@bancherul.ro.

 

Taguri: amanare rate credite  

Comentarii

??????
?
@ Opinați că guvernul liberal ar încerca să forțeze aducerea FMI în România pentru a tăia pensiile speciale, împotriva cărora s-au declarat public, și pentru a diminua cheltuielile publice și prin reducerea cheltuielilor cu salariile bugetarilor și cu pensiile, acțiuni derulate și anterior de guvernările liberale, ?

Pasca sebastian
Amînare rate kruk
Se pare că aveți un e mail degeaba pus dacă nu răspundeți la ele!!!!bănuiesc că nici nu va obosiți să-l citiți din moment ce v-am scris de o săptămână și nu am primit nici măcar un răspuns ."Probleme cu banca ??? Vă ajutăm."Frumos ajutor.Nici nu am tupeul sa incerc sa sun că știu că nu va răspunde nimeni la acel Nr de telefon

Vasile Coman - Bancherul.ro
amanare rate Kruk
Sunati-ma la 0723292899 si va raspund cu siguranta. V-am raspuns si la e-mail.

Gabi
Rog din toată inima sa imi răspundeți ,am tot trimis e-mailuri
Buna ziua ,va rog ajutați-mă cu un răspuns ,v-am tot trimis e-mailuri ...am avut crezi luat de la Ifn ,nu am reușit sa îl achit la timp ,iar apoi penalizările erau așa de mari ca efectiv nu am reușit sa mai achit deloc ...am luat 2600 de lei și acum am sold de 8100 și suma tot creste ...unde ii pot reclama ,ce pot face ?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Parlamentul pregateste o lege pentru salvarea bancilor pentru locuinte

In precedenta criza din 2008, nicio banca din Romania nu a avut nevoie de bani publici pentru a fi salvata de la faliment (bailout): au avut loc doar fuziuni, achizitii si retrageri de pe piata. Acum, insa, in perioada crizei COVID-19, Parlamentul pregateste o lege prin care vrea sa detalii

Legea privind suspendarea executarilor silite si popririlor a fost blocata de Guvern, prin sesizarea la Curtea Constitutionala

Guvernul a blocat o lege adoptata de Parlament prin care se suspenda pana la 1 in septembrie executarile silite prin poprirea salariilor, pensiilor sau altor venituri si sume de bani din conturile bancare, prin sesizarea Curtii Constitutionale cu privire la ilegalitatea actului detalii

Raiffeisen Bank este reclamata de clienti ca nu vrea sa le inchida conturile prin telefon sau online, ci doar printr-o cerere scrisa, intr-o sucursala

"Cu ceva ani in urma, Raiffeisen m-a notificat despre decizia de anulare a cardului meu (la care veam o intarziere rate). Bun! Intre timp am achitat tot debitul, sperand sa scap de ei. Nu se poate inchide contul telefonic, ma taxeaza cate 10 ron lunar pentru NICI un serviciu, mai mult, 40 detalii

Indicatorii sistemului bancar la finalul primului trimestru din 2020: coronavirusul a inceput sa afecteze si profitul bancilor

Sistemul bancar a ramas stabil in primul trimestru al anului, cu o crestere importanta a activelor si implicit a creditelor, insa a inceput sa resimta primele efecte ale pandemiei coronavirusului, prin cresterea provizioanelor pentru potentiale riscuri, care au afectat profitabilitatea detalii

Ultimele Comentarii