Criza COVID-19 | Stirea Zilei

ING este reclamata de clienti ca le anuleaza cererile de amanare a ratelor conform ofertei initiale, fara costuri, si-i obliga sa accepte OUG 37, pentru a incasa dobanda la dobanda

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-04-10 22:58

ING este reclamata de clienti ca le anuleaza cererile pentru amanarea ratelor pe doua luni, conform propriei oferte, prin prelungirea perioadei de creditare, fara a se plati dobanzi si implicit fara ca rata sa creasca, si-i pune sa faca noi cereri, conform OUG 37/2020, care presupune majorarea ulterioara a ratelor.

Decizia ING este diferita de cea luata de Banca Transilvania, care a pastrat si oferta proprie de amanare a ratelor, tot fara costuri. In plus, Banca Transilvania aplica OUG 37/2020 fara sa calculeze dobanda la dobanda pentru ratele amanate. (vezi aici detalii

De asemenea, alte banci, precum BRD, au aprobat si cererile facute in baza ofertelor proprii, pana in momentul aparitiei OUG 37, in 30 martie, cand au renuntat la oferta proprie si au trecut la cea prevazuta de ordonanta.

BRD si Raiffeisen nu au pastrat si ofertele proprii, fara costuri, pe care le-au anulat, in momentul aparitiei OUG 37.

BCR a mentinut si oferta proprie de amanare a ratelor, in paralel cu OUG 37, dar numai pentru creditele de consum, in conditii mai avantajoase, fara a se aplica dobanda la dobanda (vezi aici detalii) .

Mai mult, ING impune clientilor care-si amana ratele sa achite primele de asigurare la credite. (vezi aici detalii)

Clientii spun ca oferta ING era mai avantajoasa decat OUG 37

Clientii ING s-au razvratit intrucat considera ca oferta initiala a ING, care nu presupunea costuri suplimentare si majorarea ratei ulterior, era mai avantajosa decat OUG 37, care impune majorarea ratei dupa perioada de amanare si calcularea de dobanzi la dobanzi.

"Am facut o solicitare in data de 17.03.2020, atunci cand ING a facut public ca suspenda pentru doua luni ratele la banci, am primit, completat si trimis inapoi toate cele cerute de banca pentru suspendarea platii ratelor si am primit ca raspuns ca ratele vor fi suspendate pena la solutionarea prezentei cereri.

Ieri, 09.04.2020, am primit un mail de la ING prin care practic sunt obligat sa accept in cazul in care doresc amanarea ratelor, conditiile OUG 37/2020, care presupun amanarea ratelor la care se aplica capitalizarea dobanzilor, cu alte cuvinte dobanda la dobanda.

Mentionez ca eu cand am facut solicitarea de amanare a platei ratelor, aceasta OUG nu exista si ING a venit cu masura de amanare fara aceasta talharie pe fata, care ulterior a fost adoptata cu succes dar fara sa fie comunicata catre clienti de ING.

Drept urmare am cerut informatii cu privire la renuntarea acestei solicitari si mi s-a comunicat ca daca renunt trebuie sa platesc in ziua scadenta ambele rate cumulate (din luna martie si aprilie). Halal ajutor, ING!", a postat pe Facebook, un client ING.

ING a raspuns:

"Solicitarile de amanare a ratelor pot fi procesate doar pe baza OUG 37/2020, clientii nostri fiind deja notificati in acest sens."

"Le convine OUG 37 pentru ca se calculeaza dobanzi, pe cand amanarea lor de doua luni nu avea costuri! Sa le fie rusine! Nu sunt corecti!", a comentat altcineva.

Alte comentarii:

"ING Romania, parca era vorba de amanare fara dobanda...acum schimbati foaia?".

"Am trimit un mail pe data de 24.03.2020 la care inca astept raspuns. S-a cerut amanarea ratelor, in conditiile date atunci de voi. Care este termenul de raspuns? Sa fie clar faptul ca nu accept amanare in conditiile mizere date de guvern".

ING, insa, considera ca OUG 37 "este mai favorabila pentru clienti".

"Pentru clienții care au solicitat deja amânarea ratelor prin soluția oferită de ING (de până la două luni), aceștia vor fi migrați pe noua opțiune, conform OUG 37/2020, aceasta fiind mai favorabilă, cu o perioadă de până la 9 luni de amânare a obligațiilor de plată, dar și un proces de obținere simplificat, fiind necesară doar notificarea clienților. De asemenea, ne dorim să asigurăm accesul unitar tuturor clienților la oferta prevăzută de cadrul legal, respectiv OUG 37/2020", se arata intr-un comunicat de astazi al ING. (vezi comunicatul la finalul articolului)

Pe de alta parte, ING a raspuns unui client care completase deja vechiul formular, cu oferta proprie a ING, ca acum trebuie sa completeze si noul formular de amanare a ratelor, conform OUG 37.

Ratele pentru care s-au facut cereri de amanare, iar intre timp au ajuns la scadenta, au fost suspendate de la debitare, adica nu au fost incasate de ING, pana la solutionarea cererii de amanare, ceea ce inseamna ca daca cererile vor fi aprobate, vor fi considerate amanate.

Clientii ING s-au plans ca desi au facut cereri de amanare a ratelor, au primit mesaje cu suma restanta, insa banca le-a spus sa le ignore, pentru ca acestea se trimit automat, fara a tine seama de cererile de amanare.

ING a anuntat ieri, pe site-ul propriu, ca inlocuieste propria oferta de amanare a ratelor, lansata in 17 martie, cu OUG 37/2020, in vigoare din 30 martie, insa nu precizeaza ca cererile facute deja in baza propriei oferte sunt anulate.

Dupa cum a dezvaluit ING pe Facebook, banca a trimis notificari catre clienti, in care le spune ca cererile lor vor fi procesate doar in baza OUG 37/2020, nu conform propriei oferte.

Oferta initiala a bancii, cu amanarea pe doua luni, este considerata de multi clienti mai avantajoasa, pentru ca nu presupune majorarea ulterioara a ratei, ca in cazul OUG 37/2020.

ING considera insa ca OUG 37 "prevede conditii mai favorabile clientilor":

"Schema de sprijin anunțată de ING pentru clienții săi persoane fizice și IMM-uri în data de 17 martie va fi înlocuită de prevederile Ordonanței de Urgența a Guvernului nr. 37/2020, care prevalează și care prevede condiții mai favorabile clienților. Printre condițiile instituite prin acest act normativ se numără o aplicabilitate mai largă, acoperind toate categoriile de clienți, posibilitatea de a amâna plata ratelor și/ sau dobânzilor pe o perioadă aleasă de debitori de până la 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020, precum și un proces simplificat de acceptare a a noilor condiții contractuale, fără întocmirea de acte adiționale și fără necesitatea deplasării la sediul băncii."

ING avertizeaza ca rata va creste ulterior

In acelasi timp, insa, ING mentioneaza ca "după încheierea perioadei de amânare la plată, rata lunară totală de plată va crește față de situația prezentă."

Si banca explica de ce:

"In perioada de amânare la plată se va calcula dobânda, conform prevederilor contractelor de credit, iar aceasta va fi achitată după perioada de amânare la plată, în funcție de tipul creditului, astfel:

- În cazul creditelor garantate cu ipotecă imobiliară: eșalonat în mod egal, în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de amânare.

- În cazul creditelor de consum: prin capitalizare (adăugare) la soldul creditului, la care se va calcula dobânda prevăzută de contract, pe perioada rămasă până la noua scadență a creditului, prin recalcularea obligațiilor de plată lunare."

OUG 37/2020 prevede ca dobanda acumulata pe perioada de suspendare de pana la noua luni se capitalizeaza (adauga) ulterior la soldul (valoarea) creditului, ceea ce inseamna ca se aplica dobanda la dobanda, cu exceptia creditelor ipotecare, unde dobanda se adauga la rata esalonat, pe o perioada de cinci ani.

In consecinta, ratele cresc, dupa perioada de amanare, la ambele tipuri de credite, chiar daca perioada de creditare se prelungeste cu echivalentul lunilor de amanare. (vezi aici cu cat creste rata)

Rata nu ar creste doar daca toate componentele acesteia, atat principalul, cat si dobanzile, comisioanele si asigurarile, ar fi amanate prin prelungirea perioadei de creditare, adica daca ratele integrale ar fi mutate la finalul perioadei de creditare.

Comunicatul ING

Revenim cu detalii privind modul în care clienții ING Bank, persoane fizice și juridice, pot solicita amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând credit, dobânzi și comisioane pentru o perioadă de 1-9 luni, precum și normele de implementare, potrivit prevederilor OUG 37/2020.

Astfel, schema de sprijin anunțată de ING Bank pentru clienții săi în data de 17 martie va fi înlocuită de prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 37/2020, care prevalează și care prevede condiții mai favorabile clienților.

Printre condițiile instituite prin acest act normativ se numără o aplicabilitate mai largă, acoperind toate categoriile de clienți, posibilitatea de a amâna plata ratelor și/ sau dobânzilor pe o perioadă aleasă de debitori de până la 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020, precum și un proces simplificat de acceptare a noilor condiții contractuale, fără întocmirea de acte adiționale și fără necesitatea deplasării la sediul băncii.

Clienții noștri pot afla toate informațiile referitoare la activitatea băncii, actualizate în timp real, precum măsurile de sprijin, normele de aplicare și condițiile de eligibilitate potrivit OUG 37/2020, recomandările băncii sau donațiile care se pot face în Home’Bank pentru diminuarea efectelor COVID-19 la https://ing.ro/lp/informatii-utile-coronavirus.

Pentru clienții persoane fizice

Clienții care doresc să beneficieze de amânarea ratelor aferente creditului, fie că este vorba despre un credit de nevoi personale sau unul garantat cu ipotecă, trebuie să completeze formularul care se regăsește pe site-ul ING AICI, până cel târziu pe data de 14 mai 2020 inclusiv.

Pentru clienții care au solicitat deja amânarea ratelor prin soluția oferită de ING (de până la două luni), aceștia vor fi migrați pe noua opțiune, conform OUG 37/2020, aceasta fiind mai favorabilă, cu o perioadă de până la 9 luni de amânare a obligațiilor de plată, dar și un proces de obținere simplificat, fiind necesară doar notificarea clienților. De asemenea, ne dorim să asigurăm accesul unitar tuturor clienților la oferta prevăzută de cadrul legal, respectiv OUG 37/2020.

Clienții pot trimite solicitarea de amânare conținând toate informațiile din formular și prin e-mail la contact@ing.ro, prin telefon la 031 406 2464 sau prin scrisoare pe adresa ING Bank, Str. Aviator Popișteanu nr. 54A, clădirea nr. 3, sector 1, București.

Clienții ING Bank vor fi contactați în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data primirii solicitării cu un răspuns.

Pentru clienții persoane juridice

În contextul noilor reglementări legale, ING Bank va răspunde solicitărilor privind cererile de amânare la plată a creditelor, pentru fiecare caz în parte.

Clienții pot solicita amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând credit, dobânzi și comisioane pentru o perioada de la 1 la 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

În perioada de amânare la plată se va calcula dobândă, conform prevederilor contractelor de credit. Aceasta va fi achitată după perioada de amânare la plată, prin capitalizarea dobânzii aferente perioadei de amânare, respectiv adăugarea dobânzii astfel acumulate la soldul creditului existent la sfârșitul perioadei de suspendare și eșalonarea până la noua maturitate, prin recalcularea obligațiilor de plată lunare. Perioada de creditare se va putea extinde cu perioada de amânare la plată.

Clienții care doresc să apeleze la suspendarea plății ratelor la creditul/ creditele acordate de ING Bank în baza OUG 37/2020, pot descărca și completa formularul care se regăsește pe site-ul băncii AICI și pot trimite solicitarea până la data de 14 mai 2020 Managerului de Relație, sau la adresa de e-mail AmanareRatePJ@ing.com, adresă dedicată pentru IMM-uri și micro-întreprinderi.

Clienții care nu îndeplinesc condițiile de eligibilitate conform Ordonanței, pot contacta banca pentru găsirea unei soluții optime de restructurare.

 

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  ING  Raiffeisen Bank  BT  Banca Transilvania  Criza COVID-19  amanare rate credite  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Parlamentul pregateste o lege pentru salvarea bancilor pentru locuinte

In precedenta criza din 2008, nicio banca din Romania nu a avut nevoie de bani publici pentru a fi salvata de la faliment (bailout): au avut loc doar fuziuni, achizitii si retrageri de pe piata. Acum, insa, in perioada crizei COVID-19, Parlamentul pregateste o lege prin care vrea sa detalii

Legea privind suspendarea executarilor silite si popririlor a fost blocata de Guvern, prin sesizarea la Curtea Constitutionala

Guvernul a blocat o lege adoptata de Parlament prin care se suspenda pana la 1 in septembrie executarile silite prin poprirea salariilor, pensiilor sau altor venituri si sume de bani din conturile bancare, prin sesizarea Curtii Constitutionale cu privire la ilegalitatea actului detalii

Raiffeisen Bank este reclamata de clienti ca nu vrea sa le inchida conturile prin telefon sau online, ci doar printr-o cerere scrisa, intr-o sucursala

"Cu ceva ani in urma, Raiffeisen m-a notificat despre decizia de anulare a cardului meu (la care veam o intarziere rate). Bun! Intre timp am achitat tot debitul, sperand sa scap de ei. Nu se poate inchide contul telefonic, ma taxeaza cate 10 ron lunar pentru NICI un serviciu, mai mult, 40 detalii

Indicatorii sistemului bancar la finalul primului trimestru din 2020: coronavirusul a inceput sa afecteze si profitul bancilor

Sistemul bancar a ramas stabil in primul trimestru al anului, cu o crestere importanta a activelor si implicit a creditelor, insa a inceput sa resimta primele efecte ale pandemiei coronavirusului, prin cresterea provizioanelor pentru potentiale riscuri, care au afectat profitabilitatea detalii

Ultimele Comentarii