Criza COVID-19 | Criza COVID-19

Cum se amana ratele la creditele BCR: dobanda se calculeaza in continuare, iar ulterior rata creste

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-03-24 13:44

Banca Comerciala Romana (BCR) a fost ultima dintre bancile mari care a anuntat, vineri, ca amana cu trei luni ratele la creditele, cardurile de credit si overdrafturile populatiei, si cu sase luni la finantarile firmelor, dar nu pentru toti clientii, ci doar pentru cei afectati de criza epidemiei virusului COVID-19, la solicitarea acestora.

BCR a precizat ca, in cazul cardurilor de credit si overdrafturilor, dupa cele trei luni de amanare a ratelor, "clientii vor relua platile soldului (principal si dobanzi). Solutia implica faptul ca dobanzile se calculeaza si vor fi reportate."

Ceea ce inseamna ca dupa cele trei luni de amanare, clientii BCR vor fi nevoiti sa achite rate mai mari, intrucat soldul datoriei va creste, la care se vor adauga si dobanzi mai mari, calculate pentru cele trei luni de pauza.

In cazul creditelor persoanelor fizice, precizeaza BCR, "soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi acumulate și împărțite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas."

Astfel ca dupa cele trei luni de neplata a ratei, in a patra luna rata va fi mai mare, intrucat va cuprinde o parte din dobanda neplatita timp de trei luni, esalonata pe restul perioadei de creditare.

Principalul dintr-o rata la credit reprezinta in jur de o treime din totalul ratei, in primii ani de creditare, restul fiind dobanzile.

Cei care vor rate mai mici, precizeaza BCR, pot apela la alte metode de restructurare, dar in acest caz vor fi raportati la Biroul de Credit, cu consecinta ca le va fi dificil sa obtina un nou imprumut in viitor: "În același timp, clienții pot opta pentru alte metode de restructurare, însă acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare."

In cazul firmelor, amanarea cu 6 luni a ratelor se face la fel ca la persoanele fizice, prin prelungirea perioadei de creditare si esalonarea dobanzii amanate pe perioada de rambursare.

Dupa cele 6 luni de amanare, rata va creste, pentru va trebui achitata o parte din dobanda neplatita in perioada de amanare, distribuita pe durata termenului de rambursare: "soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi se vor acumula și ulterior vor fi distribuite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas."

Comunicatul BCR:

BCR a angajat măsuri extinse de sprijin pentru companii și persoane fizice: fluxuri simplificate pentru serviciile bancare, prelungire a facilităților de credit, soluții de amânare la plată și diminuare a ratelor

Banca Comercială Română a decis aplicarea unui amplu program de protecție și sprijin pentru companiile și persoanele fizice afectate de epidemia COVID19. Măsurile urmăresc susținerea economiei și a locurilor de muncă, precum și sprijinul pentru ajustarea creditelor, alături de o serie de soluții pentru a asigura asistența bancară rapidă și eficientă de la distanță.

BCR își sprijină clienții și îi încurajează pe cei care au motive urgente de restructurare a creditelor, în special cazurile de pierdere a locurilor de muncă, să se adreseze cu responsabilitate băncii. BCR își va consilia toți clienții afectați în această perioadă cu soluții personalizate, astfel încât să evite îndatorarea excesivă ori alte consecințe negative viitoare în Biroul de Credite. Soluțiile băncii, considerate cu responsabilitate și prudențialitate, vor fi adaptate situației fiecărui client, inclusiv pentru clienții care, din motive obiective, nu au putut contacta banca la timp.

Clienții Persoane Fizice

Pentru clienții Persoane Fizice, care tranzacționează uzual cu BCR, banca oferă amânarea obligației de plată la carduri de credit și overdraft cu 3 luni de zile. Dupa această perioadă, clienții vor relua plățile soldului (principal și dobânzi). Soluția implică faptul că dobânzile se calculează și vor fi reportate.

Pentru cazurile individuale afectate de situația epidemică, banca a stabilit un flux simplificat disponibil clienților pe pagina de internet https://www.bcr.ro/amana-rata și la telefonul *2227 (0800.801.227), oferind solutii individualizate de amânare cu până la 3 luni plata ratelor la credit, astfel încât să evite consecințe negative de raportare la Biroul de Credite. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi acumulate și împărțite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.

În același timp, clienții pot opta pentru alte metode de restructurare, însă acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare.

Clienții Companii

Pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, BCR va oferi, la solicitarea clienților ale caror cifre financiare au fost verificate în relația cu banca, prelungirea facilităților de credit recurente, păstrând neschimbate costurile actuale. De asemenea, în continuarea măsurilor guvernamentale de sprijin a companiilor, BCR va facilita fluxul si distribuția schemelor de suport, contribuind de asemenea unde va fi necesar cu un flux simplificat de acordare a capitalului de lucru.

În același timp, în funcție de situația individuală a fiecărei companii, BCR va putea oferi o perioadă de amânare la plata ratelor de până la 6 luni, astfel încât să diminueze presiunea pe fluxul de numerar. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi se vor acumula și ulterior vor fi distribuite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.

Angajați și relația cu clienții

Pentru a sprijini măsurile de limitare a deplasărilor publice, toți clienții BCR persoane fizice vor beneficia până la data de 1 mai de retrageri gratuite la bancomatul oricărei bănci din România, iar cardurile vor fi livrate prin curier la adresa clientului, pe cheltuiala BCR, fără a fi necesară deplasarea la bancă.

Pentru a reduce traficul în sucursale în această perioadă, BCR a vizat proactiv clienții recurenți ai sucursalelor pentru plăți de facturi și extrase de cont curent.

Astfel, în cazul clienților recurenți cu plăți de facturi în sucursale: 14.000 de clienți au fost adresați prin intermediul call center și al platformei de internet banking George, cu posibilitatea de a stabili un debit direct sau, pentru cei care au platfroma George, dar nu o folosesc, instrucțiuni despre activarea George; clienții primesc un scurt videoclip care explică cum să plătească factura pas cu pas

În cazul clienților clienților recurenți cu extrase de cont curent în sucursale, 60.000 de clienți au fost adresați prin intermediul call center și al platformei de internet banking George, direcționându-i fie către automate bancare sau platforma George; clienții primesc un scurt videoclip care explică cum să exporte extrasul de cont sau cum să caute o anumită tranzacție.

Alte măsuri

• Securitate / salubrizare extinsă pentru locurile de muncă și soluție de plexiglas pentru ghișeele cu numerar

• Adaptarea și transformarea sucursalelor pentru servicii bancare fără numerar - 160 de sucursale

• 50% din personalul din Front Office a intrat în tele-lucru pasiv pentru a asigura rezistența forței de muncă

• Program de timp redus pentru sucursalele mici

• Limitarea schimburilor valutare pentru non-clienți

 

Taguri: Banca Comerciala Romana (BCR)  amanare rate credite  

Comentarii

Leanca iancu iulian
Aminare rata
Nu mai pot plati rata din cauza crizei corona virus imsa restructurat locul de munca

Stroe Mihai Danut
Vreau sa aman creditul cu 3 luni


Stroe Mihai Danut
Vreau sa aman creditul cu 3 luni


Vasile Coman - Bancherul.ro
amanare rata BCR
Daca doriti sa va ajut cu amanarea ratelor la BCR, sunati-ma la telefon 0723292899 sau trimiteti-mi un email la adresa: vasile.coman@bancherul.ro.

bodea simona
cat trebuie platita dobanda
cu cat se amana si pentru ce

bodea simona
cat trebuie platita dobanda
cu cat se amana si pentru ce

Dragnea Roxana Maria
Amânarea ratelor.


Grasu
aminarea ratelor




Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Criza COVID-19



Ministerul Finantelor explica modul in care se amana ratele la credite, conform normelor de aplicare a OUG 37/2020: trebuie o declaratie pe proprie raspundere ca veniturile sunt afectate de criza COVID-19

Ministerul Finantelor explica, intr-un comunicat, modul in care persoanele fizice si firmele pot sa-si amane ratele la banci si IFN-uri pana la sfarsitul anului, conform normelor de aplicare a OUG 37/2020, care inca nu au fost publicate in Monitorul Oficial. Astfel, persoanele fizice pot detalii

Poprirea conturilor bancare continua, in ciuda crizei COVID-19: "ING mi-a luat tot salariul de pe card"

Executorii judecatoresti continua popririle pe salarii si conturile bancare ale celor executati silit de banci, IFN-uri, fime de recuperare creante si alti creditori, in ciuda situatiei de stare de urgenta cauzata de pandemia coronavirusului COVID-19. Executorii judecatoresti nu au oprit detalii

Legea privind amanarea ratelor la credite pentru toate persoanele fizice, afectate sau nu de coronavirus, pana la sfarsitul anului, fara majorarea ratei ulterior, a fost votata de Parlament

Parlamentul a adoptat astazi o lege initiata de Partidul Social Democrat (PSD), care detine majoritatea in legislativ, potrivit careia orice persoana fizica poate cere bancilor, IFN-urilor si firmelor de leasing, amanarea ratelor la credite, pana la sfarsitul anului, spre deosebire de OUG detalii

Normele de aplicare ale OUG 37/2020 privind amanarea ratelor la credite nu au fost inca publicate; bancile, cu exceptia BRD, amana ratele conform ofertelor proprii

Normele de aplicare ale OUG 37/2020 privind amanarea ratelor la credite nu au fost inca publicate in Monitorul Oficial, insa bancile, cu exceptia BRD, continua sa primeasca cereri de amanare a ratelor conform propriilor oferte, care prevad suspendarea platii ratelor pe perioade de pana la 3 detalii

Ultimele Comentarii