BANCI | Stirea Zilei

BRD a provocat un val de reclamatii ale clientilor care nu-si mai pot accesa conturile prin internet banking (Mybrdnet)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-02-10 19:18

Fotografia care ilustreaza anuntul BRD privind schimbarea modului de logare in internet banking (myBRD net), parola statica utilizata pana acum fiind inlocuita cu un cod unic furnizat de un token mobil sau fizic, este reprezentativa pentru modul in care banca isi trateaza clientii.

La Reclamatiibanci.ro am primit in ultimele zile un val de reclamatii din partea clientilor BRD, care au constatat ca nu mai pot intra pe site-ul de internet banking al bancii, mybrdnet.ro, desi isi introduceau corect datele de autentificare, respectiv codul de utilizator (ID de logare) si parola.

Clientii BRD nu sunt avertizati ca s-a modificat modul de autentificare in mybrdnet, inainte de a accesa pagina de internet banking a bancii, unde apare, in schimb, un mesaj de atentionare impotriva phishingului (vezi foto), asa ca oamenii s-au chinuit sa introduca de nenumarate ori parolele, dar degeaba.

Au sunt la BRD, dar fireste ca liniile au fost foarte ocupate din aceasta cauza, astfel ca in disperare de cauza multi ne-au sunat si ne-au trimis e-mailuri in care sesizau aceasta problema.

Un anunt despre modificare nu exista nici pe site-ul BRD, ceea ce este foarte ciudat.

Reprezentantii BRD ne-au trimis un link catre o pagina de pe site-ul BRD (www.brd.ro/sca), imposibil de gasit de vizitatorii site-ului, care ne anunta in titlu ca "Mobile token devine indispensabil! Incepand cu data de 01.03.2020, nu o sa te mai poti loga fara token in aplicatia MyBRD Net." (vezi foto)

In cuprinsul articolului, insa, se spune ca modificarea are loc la inceputul lunii februarie, nu de la 1 martie: "La începutul lunii februarie 2020, modul în care te loghezi se va schimba automat – în loc de parolă statică, vei folosi mobile token-ul integrat în MyBRD Mobile (selectezi optiunea OTP, generare parolă unică/one time password) sau folosești dispozitivul token, în caz ca deții deja unul."

Unii clienti BRD se plang ca nu au fost atentionati cu privire la aceasta modificare, astfel ca au fost pusi in situatia neplacuta de a nu-si mai putea accesa conturile si efectua tranzactii. Mai rau insa a fost ca nu stiau ce se intampla, nu au gasit nicio informare pe site-ul BRD despre aceasta modificare.

BRD spune ca si-a informat clientii inainte de a le bloca accesul la online banking: "Clientii au fost notificati atat in inbox MyBRD, cat si pe email, de mai multe ori privind acesta modificare a metodei de logare in MyBRD Net. Probabil ca unii nu au dat atentie acestor notificari."

De ce s-a schimbat modul de autorizare in myBRD Net?

BRD: "Schimbarea metodei de logare are loc intr-un dublu context: PSD2, pe de o parte, si contextul in care noi unificam cele doua platforme (internet si mobile banking) in cursul acestui an.
Clientii care au MyBRDNet si folosesc parola la logare vor avea mobile banking / token gratis."

In prezent, BRD percepe doua taxe, a cate patru lei, una pentru internet banking (mybrd net) si alta pentru mobile banking (mybrd mobile).

BRD este a doua cea mai scumpa banca din Romania, dupa Raiffeisen Bank, in privinta comisioanelor pentru un cont curent cu card si online banking pentru persoanele fizice, conform topului realizat de Bancherul.ro.

 

Taguri: BRD Groupe Societe Generale  Reclamatie BRD  Reclamatiibanci.ro  myBRD  

Comentarii

Bosie Nineta Maria
Nu stiu cum pot afla " token "
Va rog sa mi-l transmiteti . Merci

DIMITRIE VASILESCU
dificultati in utilizarea "mobile token"
Pentru a utiliza tranzactii on line, deschid "mybrdnet" pe un laptop ASUS (sau pe tableta SAMSUNG) si obtin OTP ul pe un telefon SAMSUNG. Incarcarea se face desul de greu (cca un minut ) Pot efectua o tranzactie, dar cind cer printarea chitantei / dovezii de efectuare a tranzactiei, sau doresc, in continuare sa efectuez o alta tranzactie, sesiunea se inchide cu mesajul "din motive de securitate ati fost delogat". Pentru efectuarea altei tranzactii trebuie sa ma "loghez" din nou. Consider, "dubioasa " aceasta situatie si va rog a o investiga/remedia. Va stau la dispozitie cu orice alte detail. Va multumesc.

Vasile Coman - Bancherul.ro
probleme mobile token myBRD
Stimate domnule Vasilescu, pentru rezolvarea problemei, va recomand sa luati legatura cu BRD, la tel. +4 021 302 6161. Daca nu reusiti, va rog sa ma sunati la tel. 0723292899 sau sa-mi trimiteti un e-mail la: vasile.coman@bancherul.ro, pentru a va ajuta.

iuliuciors
dezamăgire
Tipic romînesc: când avem ceva bun, trebuie stricat. Deșteptăciunea care a făcut programul trebuia să se gândească că se adresează populației care nu cunoaște limbajul bancar așa că va trebui să renunțăm la acest serviciu util de care ne-am bucurat atâția ani. Dar îi pasă cuiva acest lucru? Mă îndoiesc!

Vironica Iordan
Accesarea noului Raiffeisen online nu este gratuita
Bananul card reader sau cutiuta neagra pe care fiecare client al bancii Raiffeisen a primit-o gratuit cand a semnat contractual de accesare online a contului bancar a fost inlocuita cu aplicatia SmartToken. Aplicatia Raiffeisen SmartToken genereaza codurile de autentificare si autorizare atat pentru noul Raiffeisen Smart Mobile, cat si pentru noul Raiffeisen Online. SmartToken este o aplicatie pentru telefone celulare ( iPhone, versiunea minima este iOS 11 ) si tablete (Android, versiunea minima este Android 5.0) . Nedetinerea unuia dintre mijloace technice mentionate impedica conectarea online a contului Raiffeisen. Repet: accesarea noului Raiffeisen Online se face prin telefon cellular sau tableta. Daca pana in data de 15 iunie 2020 se putea accesa gratuit contul bancar online, acum clientul trebuie sa faca cheltuieli si sa isi procure cel putin o tableta Android 5.0 ca sa instaleze aplicatia SmartToken. Din acest punct incep sa apara problemele de conectare online pe timpul si cheltuiala clientilor bancii. Sfatul meu este ca daca pana in data de 15 iunie, 2020 a-ti accesat contul bancar online folosind numai un computer, nu va risipiti banii pe tablete si iPhone caci nu o sa fiti multumiti si aplicatia nu o sa functionee snur. Cautati o banca in Romania, care foloseste acesul online pe baza de cont de utilizator, PIN sau parola si mutativa contul bancar cat de repede cu putinta. Am citit foarte multe recenzii despre noul Raiffeisen Online si nu am gasit o persoana multumita. Personal sunt in aceiasi situatie. Am dorit sa accesez contul online si m-am trezit ca micuta cutiuta neagra nu mai are puterii magice. Ca tot omul am sunat la banca si dupa 40 de minute de stat in telefon cu un micut functionar care repeata (citea) aceiasi poveste m-am lasat pagubasa. Degeaba am insistat sa vorbesc cu un sef, caci nici unul nu a fost disponibil. Am trimis email si raspunsul l-am primit peste o saptamna. Evident, un raspuns incomplete care nu a specificat ca aplicatia SmartToken este numai pentru iPhone sau Android (tablet). Intre timp nu am avut de ales si a trebuit sa imi procur o tableta si sa pun aplicatia SmartToken. Am lansat noul Raiffeisen Online si desi am urmat pasii cu strictete introducand codul de utilizator si ultimele 3 cifre ale numarului de telefon inregistrat la banca raspunsul generat este: "Informatiile nu sunt corecte". Deocamdata nici nu a fost nevoie de aplicatia SmartToken. Am sunat iarasi la banca pentru lamuriri care nu au putut fi date si am trimis iarasi email cu imaginea de pe ecranul computerului (screenshot) ca sa demonstrez ca ceia ce vorbesc este adevarat. Acum sunt in saptamna de asteptare…dar promit ca o sa va tin la current.

Lala
Acces extrase
La ce banca se mai listează extrasele in ordine descrescătoare? Ceri 1-30 din luna x si listează din 30 la 1 fara sold zilnic. Un program de toata jena!

Bioș carmen
Pentru actualizarea datelor personale am.folosit online
De ce dacă in sms BRD imi recomnadă sa folosesc metoda online dupa completarea tuturor datelor imi scrie ca nu se transmite online ??????? La ghiseu sunt cozi interminabile ..... Nu inteleg cum vă usurati munca si cum ne ajutati si pe noi



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

Revolut isi obliga clientii sa plateasca credite facute prin fraude online

„Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit”, se plange un cititor, la detalii

 



 

Ultimele Comentarii