BANCI | Ultima Ora

Raiffeisen inca nu a rezolvat problema dublarii platilor cu cardurile, la patru zile de la producerea incidentului

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2020-02-03 20:20

Au trecut patru zile de cand Raiffeisen Bank le-a luat de doua ori banii pentru aceeasi tranzactie celor care au folosit cardurile la bancomatele si POS-urile sale, insa banca nu a rezolvat inca problema.

Exista situatii in care oamenii au ramas fara bani pe caduri, dar Raiffeisen le-a raspuns ca mai trebuie sa astepte pana se rezolva problema "in cel mai scurt timp".

Alte banci, precum ING, solutioneaza, prin call center, situatiile urgente, precum cele ale persoanelor care au ramas fara bani pe carduri, pana la remedierea problemei pentru toti cei afectati.

BCR insa a primit aplauzele clientilor pentru ca a decis sa le ramburseze imediat sumele blocate de Raiffeisen, urmand ca ulterior cele doua banci sa reglementeze platile. Ceea ce ar fi trebuit sa faca, de fapt, toate bancile, imediat dupa aparitia incidentului. Si mai ales Raiffeisen Bank.

In schimb, Raiffeisen le raspunde clientilor care intreaba cand isi vor primi banii inapoi: "la finalizarea investigatiei, sumele retinute eronat vor fi deblocate".

Cand se va finaliza investigatia? Raiffeisen: "Lucram impreuna cu procesatorul la remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic" (vezi foto).

Raiffeisen nu a raspuns nici la intrebarile Bancherul.ro cu privire la cauzele incidentului, cati clienti au fost afectati si cand se va remedia problema, respectiv cand isi vor primi oamenii banii retinuti de banca.

ING si BCR au sesizat incidentul

Incidentul care a cauzat dublarea tranzactiilor efectuate la bancomatele si POS-urile Raiffeisen a avut loc joi, 29 ianuarie si vineri, 30 ianuarie, insa Raiffeisen nu a anuntat problema decat duminica la pranz si doar dupa ce cu doua ore mai devreme, pe Facebook, ING, mai intai, apoi BCR, si-au avertizat clientii care au facut tranzactii la ATM-urile si POS-urile Raiffeisen ca le-au fost luati de doua ori banii  de pe carduri. (vezi aici detalii)

Dupa cum ne-a explicat ING, bancile nu au putut verifica si implicit refuza tranzactia eronata trimisa de Raiffeisen, intrucat este o procedura automata de decontare prin sistemele de carduri administrate de Visa si Mastercard.

Ceea ce inseamna ca eventualele erori de procesare, cum a fost si in acest caz, se pot remedia abia dupa ce s-au produs.

Este insa inacceptabil ca sumele de bani blocate de Raiffeisen si de procesatorii Visa si Mastercard sa nu poata fi deblocate nici dupa patru zile de la producerea incidentului.

Mai grav decat atat este ca nici Raiffeisen, nici Visa si Mastercard, nu au luat masuri de urgenta pentru despagubirea celor afectati, adica pentru rambursarea sumelor de bani blocate, inainte de finalizarea asa-zisei investigatii.

Despre modul in care Raiffeisen (nu) a comunicat acest incident, nu mai este nimic de spus.

 

Taguri: ING Bank  Raiffeisen Bank  probleme functionare carduri  Banca Comerciala Romana (BCR)  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Probleme cu functionarea cardurilor Raiffeisen la POS-urile magazinelor: clientilor li s-au luat banii din conturi de doua ori (actualizat)

Clientii Raiffeisen se plang ca astazi au avut probleme in utilizarea cardurilor de debit la POS-urile magazinelor. "Azi dimineata nu mergea tranzactionarea cu cardul de debit Raiffeisen la POS alte banci", s-a plans un client al bancii, pe Facebook. "S-au facut detalii

Noi comisioane pentru clientii ING Bank

ING Bank a anuntat ca introduce noi comisioane pentru serviciile furnizate clientilor bancii. Astfel, din 1 martie 2021, ING isi va taxa clientii cu cate 18 lei pentru fiecare card livrat la domiciliul acestora. Un comision de 20 de lei va trebui achitat, tot din 1 martie 2021, detalii

Cum a fost jefuita o banca cu un biletel primit de casiera de la hot

O unitate a BRD Groupe Societe Generale din Bucuresti, in apropierea Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), a fost jefuita cu ajutorul unui biletel transmis de hot casieriei, in care-i cerea sa-i dea banii din sertar. (vezi biletelul in fotografia publicata de detalii

ING Bank va trimite cardurile la domiciliul clientilor, prin curier, cu un comision de 18 lei

ING Bank si-a anuntat clientii ca din 1 martie 2021 "cardurile embosate atașate ING Card Complet sau conturilor curente în EUR, atât cele nou emise cât și cele reînnoite, vor fi livrate la adresa de corespondență sau o altă adresă pe care ne-o vei comunica. Prețul detalii

Ultimele Comentarii