BANCI | Stirea Zilei

BRD, cea mai scumpa banca din Romania, si-a batut recordul istoric la profit

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-11-07 20:15

BRD Groupe Societe Generale, banca din Romania care are cele mai mari comisioane pentru un cont curent curent, card si online banking, precum si printre cele mai ridicate dobanzi pentru credite si cele mai mici dobanzi la depozite, a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit record istoric de 1,2 miliarde lei.

BRD a reusit sa obtina profitul record in principal datorita dobanzilor in crestere incasate de la clienti pentru credite, mentinerea dobanzilor pentru depozite la niveluri foarte scazute si inexistenta pierderilor din credite neperformante (riscul de credit).

BRD are cele mai mari dobanzi la creditele ipotecare (vezi aici topul dobanzilor la credite ipotecare) si printre cele mai mari si la creditele de nevoi personale (vezi aici topul dobanzilor la creditele de nevoi personale), in timp ce la depozite practica cele mai mici dobanzi, astfel incat clientii raman in pierdere in cazul unui depozit de 10.000 de lei pe 12 luni (vezi aici topul dobanzilor la depozite), intrucat BRD are cele mai mari comisioane pentru un cont curent cu card si online banking (vezi aici topul comisioanelor la conturile bancare).

Astfel, BRD a incasat de la clienti dobanzi in valoare de 1,623 miliarde lei, in crestere cu 14% fata de anul precedent, in timp ce dobanzile platite de banca pentru depozitele clientilor au fost de doar 121 milioane lei, astel incat castigul net din dobanzi al bancii s-a ridicat la aproape 1,6 miliarde lei.

Si incasarile din comisioane au crescut usor, de la 561 la 570 milioane lei, in timp ce din schimburi valutare BRD a castigat alte 217 milioane lei.

In total, veniturile BRD din dobanzi, comisioane si schimburi valutare s-au ridicat la aproape 2,4 miliarde lei.

Cheltuielile de operare ale bancii s-au ridicat la 1,1 miliarde lei, in crestere cu doar 77 milioane lei (7%), astfel ca profitul operational net al BRD a fost de 1,2 miliarde lei.

Costul riscului, adica pierderile din credite neperformante, a fost pozitiv, cu venituri de 220 milioane lei, fata de 177 milioane lei in anul precedent, ceea ce inseamna ca banca a incasat asigurari si a avut recuperari din vechile imprumuturi nerambursate.

Profitul total al BRD s-a ridicat astfel la 1,3 miliarde lei, din care a platit un impozit pe profit de 232 milioane lei, castigul net rezultat fiind de 1,261 miliarde lei, fata de 1,136 miliarde lei in acelasi interval al anului precedent.

Comunicatul BRD privind rezultatele financiare:

REZULTATELE GRUPULUI BRD ÎN PRIMELE 9 LUNI DIN 2019: ACTIVITATE COMERCIALĂ PUTERNICĂ SI PROFITABILITATE SOLIDĂ

Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 30 septembrie 2019 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS):

• Dinamică robustă în plan comercial: creștere continuă a creditelor retail (+2.8%* în termeni anuali), stoc mai mare de finanțări acordate clienților companii mari și IMM (soldul creditelor nete, inclusiv leasing, mai mare cu 4,2%* față de aceeași perioadă a anului trecut), performanță solidă pe piața soluțiilor alternative de economisire (creștere anuală de 48% a activelor în administrare ale BRD AM), creșterea numărului de contracte pentru servicii de bancă la distanță (+18% față de perioada similară a anului trecut)

• Dinamică bună a veniturilor, venit net bancar în creștere cu 6,9% în dinamică anuală

• Creștere a cheltuielilor operaționale, determinată în principal de costuri cu personalul și contribuții la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție, mai mari

• Performanță operațională îmbunătățită, reflectată de creșterea rezultatului operațional brut la 1.260 milioane RON de la 1.185 milioane RON în primele nouă luni din 2018 (+9,2% în dinamică anuală excluzând contribuțiile la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție), influențată pozitiv de creșterea comercială susținută; indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 1,2 puncte procentuale, la 45,5% în primele nouă luni din 2019 față de 46,7% în primele nouă luni din 2018, excluzând impactul costurilor reglementare menționate mai sus

• Cost net al riscului pozitiv, de 207 milioane RON (față de 170 milioane RON în primele nouă luni din 2018) incluzând reluări de provizioane susținute de performanța solidă din activitatea de recuperări din portofoliile neperformante și de recunoșterea indemnizațiilor excepționale din asigurări în trimestrul trei din 2019

• Profit net de 1.226 milioane RON, mai mare cu 7,4% in dinamica anuala (față de 1.142 milioane RON în primele nouă luni din 2018)

“Primele nouă luni ale anului 2019 au fost dinamice din punct de vedere comercial. Prin intensificarea creditării atât pe segmentul retail, cât și pe cel corporate, ne-am păstrat angajamentul de finanțare a economiei românești în mod responsabil, printr-o ofertă îmbunătățită și echilibrată. Evoluția activității pe piața fondurilor mutuale a fost, de asemenea, remarcabilă, în linie cu strategia noastră de a surprinde potențialul pieței soluțiilor alternative de economisire. În același timp, am continuat implementarea modelului nostru de afaceri "phygital", ce combină experiența digitală superioară și expertiza umană”, a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.

Creșterea creditelor din sistemul bancar românesc a rămas dinamică (+6,5% la finalul lunii septembrie 2019, în termeni anuali) atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pe cel al companiilor, într-un mediu macroeconomic favorabil, caracterizat de intensificarea cererii interne din sectorul privat.

Depozitele din sistemul bancar au continuat să crească (+8,8%* la finalul lunii septembrie 2019 față de aceeași perioadă a anului trecut) pe ambele segmente de clientelă.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, s-a majorat cu 3,2%* față de finalul lunii septembrie 2018 grație ambelor segmente, retail și corporate. Creditele imobiliare și de consum au stat la baza creșterii pe segmentul retail, care a ajuns la +2,8%* în termeni anuali.

Avansul creditelor corporate (+4,2%* comparativ cu finalul lunii septembrie 2018) a fost susținut de creditele pentru companii mari (+4,0%*) și de finanțarea de leasing.

Valoarea finanțărilor noi de leasing a crescut cu 36% față de primele nouă luni din 2018, sub impulsul cererii atât din partea companiilor mici, cât și a IMM-urilor.

Depozitele clientelei au fost relativ stabile față de aceeași periodă a anului trecut. Pe segmentul retail, acestea au crescut cu 2,4%* în termeni anuali, pe fondul intrărilor mai mari în conturile curente deținute de persoanele fizice (+27%* față de perioada similară a anului trecut), evoluție datorată, în parte, creșterii continue a salariilor pe piața locală. Indicatorul credite nete/depozite a fost de 71,0% la finalul lunii septembrie 2019, cu 2 puncte procentuale mai mare față de finalul lunii septembrie 2018.

Prin intermediul fondurilor mutuale administrate de filiala sa specializată BRD Asset Management, BRD oferă clienților săi o gamă largă de soluții de investiții și economisire. BRD a înregistrat o performanță foarte solidă pe această piață în primele nouă luni ale anului. Creșterea activelor în administrare a accelerat la 48% în termeni anuali la finalul lunii septembrie 2019, datorită subscrierilor nete importante în BRD Simfonia și Eurofond (denominat în RON și respectiv în EUR) care investesc, în principal, în instrumente cu venit fix și monetare. Prin urmare, cota de piață a BRD AM a crescut, în continuare, cu 4,9 puncte procentuale la 17,6%** la sfârșitul perioadei de raportare.

Preocuparea constantă pentru inovare digitală a avut drept rezultat creșterea numărul de contracte pentru serviciile de internet și mobile banking (+18% față de finalul lunii septembrie 2018). Rata de adoptare a serviciului de mobile banking a crescut rapid, după cum reflectă creșterea de 42% a numărului de abonați MyBRD Mobile. Numărul de tranzacții prin MyBRD Mobile și MyBRD Net a crescut cu 25% în comparație cu primele nouă luni ale anului 2018. Intensitatea relației comerciale s-a îmbunătățit, de asemenea, gradul de echipare a clienților persoane fizice (numărul mediu de produse pe client activ) crescând la 4,30 de la 4,25 la finalul lunii septembrie 2018.

În primele nouă luni din 2019, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 2.446 milioane RON, mai mare cu 6,9% în comparație cu perioada similară a anului trecut, susținut atât de creșterea veniturilor nete din dobânzi, cât și de creșterea veniturilor neaferente dobânzilor. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 9,7% în dinamică anuală, beneficiind de expansiunea volumelor pe toate segmentele, schimbările favorabile de structură și ratele de dobândă de pe piață mai mari contribuind de asemenea la creștere. Efectul pozitiv al ratelor de dobândă și-a pierdut din intensitate în trimestrul trei în contextul ratelor de dobândă în scădere (media ROBOR la trei luni în trimestrul trei din 2019 de 3,09% față de 3,27% în trimestrul trei din 2018). Veniturile nete din comisioane au marcat o creștere de 2,1% în dinamică anuală, determinată de intensificarea activității de carduri și de creșterea tranzacțiilor clienților, compensând astfel presiunea asupra prețurilor aferente serviciilor bancare tranzacționale.

Cheltuielile operaționale au atins 1.186 milioane RON în primele nouă luni din 2019, cu 7,4% mai mari în comparație cu primele nouă luni din 2018, în principal ca urmare a costurilor de personal mai mari determinate de ajutarea salariilor și a altor beneficii, într-un context de creștere constantă a salariilor pe piața din România și contribuției mai mari la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție (72 milioane RON față de 35 milioane RON în 2018, recunoscută integral în primul trimestru al anului). Creșterea altor cheltuieli (excluzând costurile de personal și contribuția la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție) a fost limitată la 1,0% în dinamică anuală, grație controlului strict al costurilor, chiar dacă investițiile în platforma IT continuă să fie semnificative.

Per total, Grupul BRD și-a imbunătățit performanța operațională de-a lungul anului, rezultatul operațional brut atingând 1.260 milioane RON față de 1.185 milioane RON în primele nouă luni din 2018, în creștere cu 6,4% (+9,2%, excluzând contribuția la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție). Indicatorul cost/venit a atins 48,5% în primele nouă luni din 2019 și a fost relativ stabil în comparație cu primele nouă luni din 2018. Excluzând cheltuielile reglementare menționate mai sus, indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 1,2 puncte procentuale în comparație cu perioada similară a anului trecut.

Profilul de risc a continuat să fie solid, așa cum îl reflectă scăderea ratei creditelor neperformante (credite neperformante conform definiției ABE, rata NPL la nivelul băncii) cu 1,8 puncte procentuale, la 4,0% la finalul lunii septembrie 2019, de la 5,8% la finalul lunii septembrie 2018, înglobând rezultatul operațiunilor de ștergere de creanțe depreciate, precum și performanța solidă a activității de recuperare din portofoliile de credite neperformante. În plus, gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a crescut la 74,1% la finalul lunii septembrie 2019, de la 73,1% la finalul lunii septembrie 2018 (rata de acoperire NPL la nivelul băncii). Costul riscului a înregistrat o eliberare netă de 207 milioane RON, în comparație cu 170 milioane RON în primele nouă luni din 2018, datorită unei performanțe solide a activității de recuperare, calității bune a creditelor nou-acordate și recunoașterii unei indemnizații excepționale din asigurări (161 milioane RON înregistrate în trimestrul 3 al anului 2019, finalizând mai multe dosare de cerere de asigurare).

În acest context, profitul net al Grupului BRD a atins 1.226 milioane RON în primele nouă luni din 2019, față de 1.142 milioane RON în primele nouă luni din 2018, în creștere cu 7,4%, susținut de generarea solidă de venituri și de un cost al riscului pozitiv. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 20,8% în primele nouă luni din 2019 (față de 20,9% în primele nouă luni din 2018).

Poziția de capital a BRD a rămas robustă, rata de adecvare a capitalului atingând 20,9% la finalul lunii septembrie 2019 (față de 19,4% la finalul lunii septembrie 2018, la nivel individual, conform metodologiei Basel 3), determinată în principal de creșterea fondurilor proprii ca urmare a rezervelor mai mari din reevaluarea instrumentelor de datorie contabilizate la valoare justă prin alte elemente ale rezultatului global și rezultatului reportat în creștere.

Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2019 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obținute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, București.

(*) Variații la curs valutar constant
(**) Cota de piață luând în calcul piața fondurilor deschise de investiții

Notă: Dacă nu se menționeză altfel, toate variațiile sunt în comparație cu primele 9 luni ale anului 2018 (pentru elemente aferente contului de profit și pierdere) sau finalul lunii septembrie 2018 (pentru elementele de bilanț).

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 674 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 28 600 POS-uri şi aproape 1 500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2019, de 54,1 mld RON.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 149.000 de angajaţi în 67 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:

• Retail banking în Franţa
• Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii
• Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

 

Taguri: BRD  dobanzi credite nevoi personale  dobanzi depozite  comisioane cont bancar  dobanzi credite ipotecare  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Profitul net al sistemului bancar scade cu 11%, din cauza problemelor BCR si Raiffeisen cu bancile pentru locuinte

Sistemul bancar romanesc, format din 34 de institutii de credit, a realizat in primele noua luni din 2019 un profit net de 5,1 miliarde lei, in scadere cu 11%, echivalentul a 600 milioane lei, fata de aceeasi perioada a anului trecut, rezulta din indicatorii agregati publicati de Banca Nationala detalii

Avem tot mai multe carduri si POS-uri si tot mai putine bancomate, dar cash-ul ramane rege

Numarul cardurilor bancare utilizate de romani si a POS-urilor pentru platile in magazine continua sa creasca intr-un ritm sustinut, in timp ce bancomatele (ATM-uri) de la care se pot retrage bani cash (numerar) isi continua declinul, odata cu inchiderea tot mai multor unitati detalii

Banca Transilvania modifica structura de comisioane pentru firme

Banca Transilvania (BT) va modifica structura de comisioane pentru firme din 16 decembrie, odata cu intrarea in vigoare a directivei europene privind platile in euro tip SEPA (zona unica de plati in euro), care impune bancilor romanesti sa aplice pentru platile in euro comisioane identice cu detalii

Banca Transilvania creste de 10 ori mai repede decat BCR si BRD

Banca Transilvania (BT) isi continua ascensiunea remarcabila pe piata bancara din Romania: in primele noua luni si-a majorat activele cu aproape 11%, un ritm de zece ori mai ridicat decat principalii competitori: BCR si BRD, care au crescut cu mai putin de 1%. Mai exact, in timp ce detalii

Ultimele Comentarii