ECONOMIE | Ministerul Finantelor

Guvernul PNL a gasit dezastru in finantele publice, date statistice posibil falsificate, nepotisme si angajari netransparente la ANAF; anunta taieri masive de cheltuieli, de-PSD-izarea administratiei publice si profesionalizarea acesteia

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-11-07 09:00

Noul premier al Romaniei, Ludovic Orban, impreuna cu ministrul sau al Finantelor, Florin Citu, au sustinut ieri o conferinta de presa in care au anuntat ca au gasit dezastru in finantele publice administrate de fostul guvern PSD, dar si multe nereguli, precum date statistice suspecte de a fi fost falsificate sau angajari netransparente in ministere si ANAF, facute pe linie de partid sau pe principiul "nepotismului".

Premierul a anuntat ca va demara un plan amplu de reducere a cheltuielilor bugetului public, in vederea corectarii deficitului bugetar, prin eliminarea cheltuielilor materiale excedentare, dar si prin "de-PSD-izarea si profesionalizarea administratiei publice", ceea ce poate insemna concedieri in randurile functionarilor ineficienti sau angajati pe criterii politice sau nepotisme.

De altfel, primul ordin semnat de Citu a fost sistarea unui program amplu, la nivel national, de angajari la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala), pentru ca nu ar fi fost organizate in mod transparent si nu au respectat procedurile legale.

Florin Citu a precizat ca a semnat ordinul pentru amanarea pana in martie anul viitor a concursurilor la ANAF.

Orban a declarat:

"Se vede clar din cifrele oficiale, din executia bugetara la noua luni, ca deficitul de 2,6% e mult mai ridicat fata de anul trecut. Se vede clar ca nu a fost indeplinit planul la incasari, unde exista un minus de aproape 11 miliarde lei, precum si un minus de peste un miliard la incasarea contributiilor (salariale n.r.).

Nu doar bugetul general, ci si bugetele sanatatii si asigurarilor sociale inregistreaza deficite, desi nu erau prevazute in legea bugetului.

Ministrul Finantelor are o misiune extrem de dificila, trebuie sa se concentreze pe rectificarea bugetara, pentru a se asigura resursele financiare pentru toate institutiile publice si autoritatile locale, ceea ce presupune cheltuieli noi, sa stranga surubul la maxim si sa evite orice cheltuiala inutila, precum si recuperarea, cat se mai poate, a planului de incasari, in ultimele doua luni ale anului.

Noul ministru va trebui sa-si construiasca echipa iar saptamana viitoare sa va prezinte o fotografie a situatiei de moment si masurile pe care le va lua pentru a incerca sa limiteze deficitul bugetar, pentru a opri cheltuielile si pentru a combate evaziunea fiscala ridicata."

Intrebat cum se poate reduce deficitul bugetar, premierul Orban a spus ca "prin restrangerea la maxim a cheltuielilor nenecesare. De exemplu, am vazut ca in structura bugetului, 36% sunt cheltuieli cu materiale si servicii. S-au cumparat masini in draci si s-au facut cheltuieli de capital, sunt foarte multe cheltuieli, evident trebuie analizate si oprite toate cheltuielile nenecesare."


Declarațiile prim-ministrului Ludovic Orban și ale ministrului finanțelor publice, Vasile-Florin Cîțu, la preluarea mandatului de ministru al finanțelor publice de către Vasile-Florin Cîțu

Ludovic Orban: Bună ziua. Sunt astăzi prezent la Ministerul Finanțelor Publice pentru a-l instala oficial pe noul ministru al Finanțelor, dl. Florin Cîțu. Am purtat o discuție înainte de această conferință de presă privind situația finanțelor. Așa cum am avertizat de o bună perioadă de tinp, de cel puțin un an, este clar că starea finanțelor este foarte proastă. De altfel, se vede din cifrele oficiale care sunt publicate, respectiv din contul de execuţie la 9 luni se vede clar un deficit de 2,6% din PIB comparativ cu cel de anul trecut, care era la 1,6% din PIB. De asemenea, se vede clar că nu a fost îndeplinit planul la încasări existent în materie de colectare a veniturilor, un minus de aproape 11 miliarde. În ceea ce privește colectarea contribuțiilor, se înregistrează un minus de peste un miliard. Și atât bugetul de stat, cât şi cel al asigurărilor sociale de stat şi al sănătăţii înregistrează deficite. Deși, dacă vă aduceți aminte, în Legea bugetului de stat inițial era prevăzut la fondul de pensii, la bugetul asigurărilor sociale, un excendent. Ministrul finanțelor publice, dl Florin Cîțu, are o misiune extrem de dificilă. Este clar că încă din prima zi trebuie să se concentreze pe câteva proiecte majore: proiectul OUG privind rectificarea bugetară, care să asigure resursele financiare pentru toate instituțiile publice care nu au prevăzute sumele necesare pentru a încheia exercițiul bugetar în bune condiții și, de asemenea, pentru autoritățile locale. Evident, asta va presupune cheltuieli noi. Să strângă șurubul la maxim și să evite orice cheltuială inutilă, atât cât se mai poate în ultimele, nici două luni, să vedem dacă putem să mai recuperăm în ceea ce privește planul de încasare. Domnul ministru ar trebui să își construiască echipa și săptămâna viitoare să vă prezinte o fotografie detaliată, la zi, a situației de moment și, evident, măsurile pe care le va lua pentru a încerca să limiteze deficitul bugetar, pentru a opri cheltuielile și pentru a combate, în special, marea evaziune fiscală care trebuie atacată în forţă.

Florin Cîţu: Mulţumesc domnule premier, aţi atins elemente principale şi așa cum aţi spus, săptămâna viitoare vom prezenta în faţa presei, în faţa românilor o analiză în detaliu a situaţiei la zi pentru execuţiile bugetare. Aş mai avea să menţionez că deja am semnat ordinul pentru a amâna până în martie concursurile din ANAF, care ar fi avut loc pe 18 noiembrie şi vom vedea, vom intra şi pe procedura în care se fac aceste concursuri pentru viitor, dar mai multe detalii cu cifre şi cu situaţia la zi vor fi prezentate într-o conferinţă săptămâna viitoare şi vom sta cât este nevoie să explicăm situaţia la zi. Astăzi avem onoarea să îl avem pe domnul premier aici şi mergem la treabă imediat după.

Reporter: Puteţi să ne spuneţi legat de acest deficit bugetar şi soluţiile pentru el. Înțelegem că una din soluții ar fi să grăbiți gradul de colectare, alte soluţii la nivel general, pentru a înțelege de unde faceți rost de banii necesari.

Ludovic Orban: Restrângerea la maxim a cheltuielilor nenecesare. De exemplu, am văzut că pe structura bugetului, 36% din cheltuieli sunt cheltuieli materiale și servicii. S-au cumpărat maşini (...) și apropo de cheltuieli de capital, sunt foarte multe cheltuieli. Ele trebuie analizate şi trebuie oprite toate cheltuilele nenecesare. De asemenea, mai avem şi situaţia legată de întârzierile în rambursarea de TVA şi mai ales sistemul care a fost folosit. Nu mi se pare normal ca unele firme să beneficieze de rambursare imediată, iar alte firme să fie ţinute cu lunile. Aici, domnul ministru vă va prezenta clar ce măsuri va întreprinde. O să vă spun de la ministerul dezvoltării, că la ministerul dezvoltării situaţia privitoare la întârzierea decontărilor pe PNDL este foarte dificilă. Sunt situații de lucrări avizate care totalizează în jur de 5 miliarde de lei, aproape 1 miliard de euro. Evident, am discutat de Fondul de rezervă al Guvernului. E golit complet. Dacă vă uitați la ultimele Hotărâri de Guvern emise pe ultima sută de metri veți vedea că fostul premier a alocat bani din Fondul de rezervă (...) fără niciun fel de criteriu și fără niciun fel de bază legală, strict numai pentru a favoriza anumite entități, anumite primării din postura de candidat la alegerile prezidențiale.

Reporter: Care este argumentul pentru care doriți blocarea angajărilor în cadrul aparatului…

Ludovic Orban: Am să vă dau eu argumentul. Vrem să schimbăm modalitatea de organizare a concursurilor. Nu putem accepta ca conducători de instituții publice, la final de mandat să declanșeze concursuri pe scară largă, concursuri viciate în care nu s-a făcut publicitate, la care nu pot participa toți aceia care ar dori să ocupe pozițiile care au fost scoase la concurs și mai ales nu acceptăm ca modul în care se organizează concursurile să fie cel care a fost stabilit. Intenționăm să modificăm regulile privind organizarea concursurilor publice. Intenția noastră este să asigurăm transparență totală, publicitate pentru fiecare post care este scos la concurs, criterii foarte clare de evaluare, transparența integrală a procesului, inclusiv faza interviurilor, iar în comisiile de selecție să putem să introducem pe lângă reprezentanții conducerii politice a ministerului sau conducători cu statut de funcționar public să putem să introducem în evaluare și reprezentanți ai mediului academic, oameni care pot face o evaluare obiectivă pentru că trebuie să depășim această perioadă în care angajările se făceau pe ușa din dos, pe pilăraie, pe nepotism sau pe bază de carnet de partid. Trebuie deschise concursurile către toate competențele din societate, astfel încât cei mai valoroși oameni să ajungă să dețină funcțiile publice de conducere și funcțiile de execuție.

Reporter: De când intră în vigoare această hotărâre?

Florin Cîțu: Urmează.

Ludovic Orban: Evident trebuie să numim toate persoanele. După numirea unui președinte la Agenția Națională a Funcționarului Public, prima reglementare pe care o solicit este modificarea procedurilor de organizare a concursurilor în instituţiile publice.

Reporter: Luați în calcul, de asemenea, schimbarea șefei de la ANAF?

Ludovic Orban: În mod evident, după evaluarea pe care o va face ministrul finanţelor, va lua toate deciziile care se impun în privința managementului. În privinţa secretarilor de stat de la nivelul ministerelor, pot să vă spun că am luat decizia să semnez deciziile de eliberare pentru cei mai mulți secretari de stat. Am și început semnarea deciziilor, v-am şi spus că am găsit acolo nişte secretari de stat sau consilieri onorifici, băiatul dlui Adrian Năstase, băiatul domnului Buzatu, care a fost eliberat din funcția de secretar de stat, mai era băiatul dlui Tutilescu. Cadre de nădejde. În mod evident, sper să finalizez procedura de depesedizare, în primul rând la nivelul funcțiilor de demnitate publică. Sigur, ulterior, vom avea grijă ca orice concurs care este organizat în orice minister și în orice autoritate publică din România să se desfășoare transparent, să se desfășoare după proceduri și criterii foarte clare, astfel încât să existe posibilitatea de a aduce cei mai buni oameni în funcțiile care sunt scoase la concurs.

Reporter: Aveţi o situație clară asupra /.../ persoanelor angajate /.../

Ludovic Orban: Facem evaluarea, am solicitat fiecărui ministru, în mod evident, e o politică a detaşărilor pe care eu personal nu o înțeleg, vă dau un exemplu - la Ministerul de Interne cred că sunt peste 1.000 de angajați ai ministerului sau ale structurilor din subordinea ministerului care sunt detașați în alte instituții. Şi am stat şi m-am întrebat, oare nu cumva a existat o tendinţă ca de la Ministerul de Interne, coordonat de omul de casă al lui Liviu Dragnea, să fi fost detașaţi oameni cu alte scopuri decât cu acela de a exercita în bune condiții și în condițiile legii funcțiile publice?

Reporter: Dle ministru, din câte aţi reuşit să analizaţi în această scurtă perioadă, sunt îngrijorări în cee ace privește execuția bugetară?

Florin Cîţu: Da, execuţia bugetară, cea publică, este îngrijorătoare. Aşa cum spunea dl premier, la nouă luni avem un deficit mai mare de /3,6/ la sută, vă spun că la 10 luni, deficitul crește față de... deci mai mare de 3,6.

Reporter: Ne puteţi spune până la cât?

Florin Cîţu: Nu, dar o să vă spun săptămâna viitoare.

Ludovic Orban: Am anunţat că săptămâna viitoare va fi o discuție.

Florin Cîţu: …dar situația confirmă cele mai mari temeri ale noastre pe care le-am exprimat în ultimii doi ani de zile referitoare la situația bugetară. Acum bineînţeles că mai avem și analiza pe falsificarea de date și aşa mai departe, pe care o vom prezenta săptămâna viitoare.

Ludovic Orban: Cu siguranță, la Legea bugetului de stat vom avea grijă ca atât ministrul finanțelor, cât şi subsemnatul, ca şi premier, să semnăm declarația pe proprie răspundere privind veridicitatea datelor care stau la baza alcătuirii bugetului.

Reporter: Bani de pensii şi salarii sunt, dle premier, dle ministru al finanţelor?

Ludovic Orban: Cu siguranţă, toate salariile şi toate pensiile vor fi plătite. De asemenea, există o legislaţie în vigoare, pe care o respectăm. Aş vrea să mai spun încă o dată că toate minciunile gogonate ale fostului guvern şi ale liderilor PSD privitoare la tăieri de pensii, de salarii, sunt aiuristice şi fac parte din sistemul de dezinformare sistematică practicat de liderii PSD. Cu siguranţă, plata salariilor și pensiilor reprezintă o prioritate, dar în privința salariilor în sectorul public, în mod evident, vom căuta să dăm salarii numai acelor angajați din sectorul public care își fac treaba, care sunt competenți, care au capacitatea de a furniza servicii de calitate către români.

Reporter: Rectificarea bugetară pe ce PIB va fi?

Ludovic Orban: Nu puneţi astfel de întrebări. Săptămâna viitoare, când vom organiza declaraţii de presă. Deocamdată am solicitat decizia de demitere a domnului Ghizdeanu, pentru că...

Reporter: Deci vom avea prognoză de la Comisia Naţională.

Ludovic Orban: Domnul Ghizdeanu, ştiţi bancul ăla, îl întreba un lider politic pe domnul Ghizdeanu cât e creşterea economică, răspuns: ´cât doriţi dumneavoastră´. Dar nu numai asta, m-a deranjat pentru că au semnat contractul pe FDI, după știința mea, chiar în perioada procedurii de învestire a guvernului, o chestiune care pe mine, vă spun sincer, nu pot să o accept și probabil, în cursul zilei de astăzi voi semna demiterea domniei sale şi vom numi pe altcineva.

Reporter: Domnule premier, domnule ministru, salariul minim pe economie va creşte de la 1 ianuarie şi cu cât?

Ludovic Orban: Cu siguranţă, vom lansa procedura de stabilire a creșterii salariului minim. Evident, în baza unei analize serioase, pentru că propunerea de creștere a salariului minim să se realizeze pe indicatori economici obiectivi, să se bazeze pe realitatea din mediul privat și, în mod evident, în cursul procedurii vom consulta partenerii sociali. Va fi o creştere a salariului minim, lumea să stea liniștită.

Reporter: Domnule premier, spuneaţi că vor primi salariile doar cei care îşi fac treaba aşa cum trebuie din sectorul bugetar. /.../

Ludovic Orban: Am anunțat că vom face un audit în două etape: un prim audit care va fi făcut prin intermediul oamenilor specializați din interiorul ministerelor, după care vom contracta în faza a doua un audit extern care va viza și entitățile din subordinea ministerelor. Cu siguranță, vor continua diferite restructurări în diferite entități și vom concentra, practic, anumite agenţii, autorităţi, după realizarea acestui audit. De asemenea, la fiecare minister va fi adoptată o nouă organigramă, pentru că vor fi adoptate hotărâri de guvern privind organizarea și funcționarea fiecărui minister, iar aici vom face o dimensionare cât se poate de serioasă a necesarului de personal.

Reporter: Vorbim de procedura de disponibilizări în cazul în care stabiliţi că nu se mai ocupă schema de personal cu ce aveţi nevoie?

Ludovic Orban: Am dat răspunsul. V-am dat răspunsul, dumneavoastră folosiţi ce cuvinte vreţi, eu folosesc ce cuvinte vreau eu.

Reporter: Am şi eu trei întrebări.

Ludovic Orban: Cred că oamenii înţeleg.

Reporter: Vreau şi eu să ştiu când pleacă doamna Liliana Mincă, că doar ce a fost numită, cam în câte ore?

Ludovic Orban: Cred că mâine va pleca.

Reporter: Ok.

Ludovic Orban: Depinde. V-am spus, cred că o să fac febră musculară de la semnat decizii de demitere.

Reporter: Cu Consiliul de Programare Economică ce faceţi, mai rămâne? Este în subordinea CNSP, în subordinea lui Ghizdeanu.

Ludovic Orban: Vom lua o decizie ulterioară.

Reporter: Şi pentru domnul Cîţu am o întrebare: pe data de 7 ianuarie aţi spus aşa, aţi publicat atunci o listă de măsuri pe care guvernarea liberală condusă de PNL trebuie să le adopte în 24 de ore, dacă nu le mai ştiţi, le pot citi.

Florin Cîţu: Le ştiu.

Reporter: Câte aţi îndeplinit în 24 de ore? Vă mulţumesc!

Florin Cîţu: Era vorba de o guvernare liberală cu o majoritate parlamentară. Acum suntem o guvernare liberală cu o minoritate parlamentară, dar să știi că una dintre acele măsuri vor fi implementate, este vorba despre eliminarea supraimpozitării contractelor part-time și așa mai departe. Deja am cerut impactul bugetar pe o serie de măsuri care sunt acolo, le aveți acolo și veți vedea că se vor face.

Ludovic Orban: Deci nu cronometraţi începând de la votul de învestire, ci de la instalare. Oricum, fiți convinși că majoritatea măsurilor care vor fi luate, inclusiv dimensionarea aparatului bugetar, nu o vom face pentru că vrem noi să reducem aparatele, ci pentru că e nevoie de o optimizare, de o eficientizare, pentru că intenția noastră este ca în actul de guvernare să aplicăm un principiu al parteneriatului cu societatea civilă, cu mediul de afaceri, a transferului anumitor atribuții și servicii către partenerii din societatea civilă și, în mod evident, trebuie făcută și o dimensionare corespunzătoare a aparatului de lucru, al fiecărui minister și agenție.

Reporter: Aveţi o dată limită pentru rectificare şi una pentru bugetul pe anul viitor?

Florin Cîţu: Rectificarea trebuie să fie până în 30 noiembrie, dar trebuie să o facem mai repede, deci va fi foarte curând rectificarea bugetară şi bugetul, bineînțeles, până la sfârşitul anului, pe cât posibil. Avem o singură problemă: redimensionarea guvernului de la 28 la 16 ministere. Asta înseamnă că proiectul de buget care este acum în minister mai trebuie actualizat și nu putem să pornim de la el aşa cum este.

Ludovic Orban: Adică pe fiecare ordonator principal de credite trebuie refăcută propunerea de buget. Asta va reprezenta o prioritate pentru fiecare ordonator de credite. De asemenea, trebuie să ai în evaluare şi faptul că se vor adopta hotărârile de guvern de organizare și funcționare cu numărul maxim de personal pe fiecare minister și ulterior pe fiecare autoritate, agenție, oficiu sau cum se mai numesc structurile administrației și lucrurile astea se vor face, de asemenea, într-o viteză cât se poate de mare.

Reporter: Printre măsurile care au legătură cu dezvoltarea pieţei de capital, vă întreabă investitorii care dintre ele credeţi că este posibil să fie puse în aplicare şi care nu şi în ce orizont de timp: listarea Hidroelectrica - Aeroporturi Bucureşti, eliminare impozit pe dividende, eliminare CASS pe alte venituri, modificarea OUG 114?

Florin Cîţu: Toate sunt luate în considerare. Pe cele care au impact bugetar am cerut deja impactul bugetar. Pentru celelalte, daţi-mi voie să vorbesc şi cu reglementatorul pieţei, cei doi reglementatori, că avem unul şi la ASF, şi unul la BNR şi după aceea o să vă dau răspunsul.

Ludovic Orban: Dar în mod evident, aţi văzut că face parte din programul de guvernare listarea Hidroelectrica, a Companiei Aeroporturi București. De asemenea, la CEC am înțeles că este deja o procedură care a fost aprobată la nivelul Comisiei Europene, dar ea poate fi suplimentată chiar cu o ieșire...

Florin Cîţu: Chiar mai bine.

Ludovic Orban: … da, poate fi suplimentată. În mod evident, ministrul finanțelor trebuie să vină el să formuleze propunerile.

Reporter: Vă gândiţi să renunţaţi la preluarea Băncii Româneşti de către EximBank?

Florin Cîţu: Nu ştim detaliile. Nu a fost nimic public până acum. Lăsaţi să vedem detaliile.

Ludovic Orban: Cu siguranţă, la momentul respectiv ne-am pus întrebarea - EximBank, care totuşi are o misiune prin legea de organizare și funcționare, de ce trebuie să cumpere o bancă comercială, de retail, practic. Sigur, şi aici va trebui făcută o analiză, mai ales că este deja o procedură care a fost demarată și, ştiţi cum e, cum e Ordonanța 79, dacă vă aduceţi aminte, cu transferul contribuțiilor, care a fost adoptată fără dezbatere, fără nimic și acum stăm și ne scărpinăm cu mâna dreaptă la mâna stângă să vedem cum înlăturăm efectele şi mediul de afaceri, de exemplu, e împărțit, unii care nu şi-au actualizat contractele de muncă la nivelul stabilit, normal că le-ar convine să se revină la vechiul sistem; cei care și-au reactualizat vor să revină, pentru că nimeni nu poate să îşi convingă, niciun angajator nu poate să convingă angajatul să îşi diminueze salariul, vă daţi seama.

Reporter: /.../ acest transfer al Transgaz, Transelectrica, /.../?

Ludovic Orban: Ştiţi foarte bine că există o directivă prin care trebuie să existe un administrator diferit pentru companiile care asigură transportul, respectiv Transgaz și Transelectrica, de administratorul, cel care exercită în numele statului administrarea companiilor de producţie, de distribuție pentru a nu fi afectată, să spun, concurența și din acest motiv am luat decizia să fie în subordinea mea.

Reporter: Aveţi un mesaj pentru băieții-deștepți din sistem?

Ludovic Orban: Da.

Reporter: Care?

Ludovic Orban: Vom evalua toate contractele cu cea mai mare atenție și cu siguranță la Transgaz există, practic, un management care e rezultatul aplicării Legii 115 de aprobare a Ordonanței 109, dar la Transelectrica vom demara o procedură privitoare la desemnarea administratorilor şi managementului.

Reporter: Cu privire la deficitul bugetar, din câte am înţeles, suspectaţi faptul că acest deficit a fost falsificat?

Florin Cîţu: Nu, nu.

Reporter: Şi pentru domnul premier, înţelegem că anul acesta ținta de deficit bugetar este compromisă, însă, care sunt planurile pentru anul viitor?

Ludovic Orban: De a reduce cât mai mult deficitul. În mod evident că asta da. Obiectivul nostru este să reducem cât mai mult deficitul, cum se zice, și pe cash și pe ESA.

Florin Cîţu: Şi pentrul anul acesta acelaşi obiectiv este.

Reporter: Domnule premier, vă rog să lămurim /.../, cu jobul dumneavoastră de consultant prin telefon, mai exact, ce a presupus această activitate şi dacă ne puteţi spune şi ce salariu aţi avut, că tot suntem la finanţe şi vorbim de bani? Şi oricum veţi depune declaraţia de avere.

Ludovic Orban: Deci eram convins că veţi pune această întrebare. Deci eu am încheiat, practic, activitatea la compania la care am lucrat ca şi consultant tehnic. Salariul nu vi-l pot spune, dar este un salariu decent, pe care l-am meritat. Vă mulțumesc și vă doresc o zi frumoasă!

 

 

Taguri: Ministerul Finantelor  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ministerul Finantelor



Esalorari la plata impozitelor la stat pentru firmele afectate de COVID-19

Ministerul Finanțelor Publice susține mediul de afaceri, în contextul în care măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăți de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceștia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, se arata intr-un comunicat de presa: Actul normativ elaborat de MFP prevede, printre altele o serie de măsuri de înlesnire la plată pentru obligațiile bugetare restante după data declarării stării de urgență, administrate de organul fiscal central. Astfel, se propune reglementarea unei proceduri alternative simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii detalii

Ministerul Finantelor anunta scutirea de la plata impozitului datorat de firmele din domeniul HORECA

MFP continuă să sprijine mediul de afaceri afectat de criza SARS-COV-2 și prelungește măsurile fiscale adoptate pentru susținerea conformării la plată și menținerea lichidităților financiare pentru revitalizarea activității contribuabililor, se arata intr-un comunicat de presa: Ministerul Finanțelor Publice propune, printr-un proiect de orodonanță de urgență, scutirea de la plata impozitului specific unor activităţi datorat de operatorii economici care desfășoară activitate în domeniul HORECA pentru perioada rămasă până la sfârșitul anului 2020, având în vedere faptul că impozitul specific datorat este stabilit în funcție de indicatori cantitativi privind suprafața aferentă locației, numărul unităților de detalii

Seful Oficiului de combatere a spalarii banilor si fost sef la secretele de stat, arestat pentru falsificarea diplomei de Bac

Laurentiu Baranga, numit luna trecuta de Guvern la conducerea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB), a fost retinut de politisti pentru falsificarea diplomei de Bacalaureat, pe care a obtinut-o la varsta de 32 de ani. Politia Romana a anuntat, intr-un detalii

Firmele afectate de criza COVID pot esalona plata taxelor

Firmele care au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență (COVID-19) vor putea solicita eșalonarea plății acestor sume pe o perioadă de până 12 luni, fără garanții și cu un calendar de rambursare propriu, anunta Ministerul Finantelor intr-un comunicat, in care adauga: Ministerul Finanțelor Publice a elaborat un proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de detalii

Ultimele Comentarii