TEHNOLOGII BANCARE | Opinie

Nu cumva exageram cu tehnologia? Pana unde putem merge cu transformarea digitala?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2019-05-26 16:20

Robotul umanoid Linda raspunde la intrebarile lui Adam Wolszczak

“Vorbim tot mai mult despre inteligenta artificiala, cloud, automatizare, digitizare, date, analytics, apar tot mai multe aplicatii si noi jucatori in lumea tehnologizarii, care cu siguranta ca ne ajuta si ne transforma viata. Se ridica insa si problema daca ceea ce facem acum este corect si cat de mult putem automatiza, pana unde putem merge cu transformarea digitala?”, a intrebat Adam Wolszczak, CEO Asseco SEE in Romania, in deschiderea conferintei “Fast Forward your Business”, din 21 mai 2019, la Marriott in Bucuresti.

Robotii, precum cel umanoid Linda, primul de acest fel produs in Romania, cu care a discutat Adam in timpul conferintei, ne pot furniza informatiile utile de care avem nevoie, exact ca in filme, fara sa mai pierdem vremea sa le cautam pe Google sau sa intrebam pe cineva.

Dar robotii nu ne pot rezolva probleme ce tin de etica si de relatiile dintre oameni, precum cele ridicate de avansul tehnologic.

Asseco, a subliniat Adam, este unul dintre jucatorii implicati in acest mediu al tehnologizarii si vede beneficiile reale ale acesteia, in special ale automatizarii si digitalizarii, care ofera oamenilor o experienta mai buna, mai rapida si mai eficienta cu diversele servicii si produse cu care interactioneaza.

“Una dintre ingrijorarile noastre este daca nu cumva exageram cu tehnologia, vazand cum noile aplicatii ne schimba viata si ne fac sa petrecem mai putin timp interactionand intre noi, se nasc noi limbaje greu de inteles, apar probleme etice sau juridice, ca in cazul masinilor autonome”, a adaugat Adam.

Care este cea mai mare problema a tehnologizarii? a intrebat-o el pe Linda. Securitatea, a raspuns ea, precum atacurile cibernetice asupra aplicatiilor, sistemelor si dispozitivelor digitale.

Dezvoltarea multor afaceri, a adaugat Adam, este impiedicata de problemele de securitate. Oamenii sunt reticenti sa adopte noi tehnologii de frica sa nu-si piarda datele de identitate, documente personale, parolele de acces in aplicatii digitale sau financiare. Depasirea acestui obstacol, cu solutii de securitate, este un element cheie in dezvoltarea tehnologizarii.

De aceea, in cadrul conferintei au fost prezentate solutii de secutoritate in cloud de catre Adrian Badea, IT Security Consultant la Asseco SEE, impreuna cu Ciprian Stroe, Security Sales Engineer la CheckPoint.

Modul in care un Contact Center obisnuit, la care deseori asteptam zeci de minute sa raspunda cineva, poate fi transformat intr-o platforma moderna de relatii cu clientii (CRM), denumita Live by Asseco, care poate fi implementata rapid, in maxim 3 luni, a fost detaliat de Kresimir Suljak.

Este vorba de o platforma CRM avansata, practic o sucursala bancara virtuala, cu toate tipurile de canale de comunicare integrate, precum telefon, SMS, e-mail, chat, video chat, web-forms, canale sociale, contacte personale, conferinte. Este un fel de “omnichannel”, prin integrarea diverselor canale intr-o singura platforma, astfel incat clientii sa-l poata elege pe cel preferat, fie el social media, online sau mobile.

Studiile arata ca doar 20% dintre firme au o viziune integrata, singulara, a clientului, pentru a avea mai multe informatii despre el si astfel sa-i ofere servicii mai bune si mai eficiente.

In acest fel, clientii bancilor pot interactiona cu acestea exclusiv online, fara a fi nevoie sa se deplaseze intr-o sucursala, iar contractele se incheie tot la distanta, prin semnatura electronica, proces explicat de Mihai Babescu, din cadrul Asseco.

Tehnologia digitala schimba si modul in care facem afaceri, un ghid in acest sens fiind prezentat de Alex Olteanu, Business Development Manager Public Sector la Asseco si Alex Fecioru, Cloud Product Manager la Microsoft Romania.

Data din Star Trek abia ce a devenit o realitate printre oameni, ca acestia au si inceput sa se ingrijoreze cum le afecteaza viata robotii, ce avantaje, dar si probleme le poate crea stilul de viata tehnologizat.

 

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Opinie



Mugur Isarescu - Discurs cu ocazia lansarii volumului "Viitorul bancilor centrale"

Discurs cu ocazia lansării volumului Viitorul băncilor centrale. Simpozionul tricentenarului Băncii Angliei Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR Doamnelor și domnilor, Bine ați venit la Banca Naţională a României! Ne onorează prezența detalii

E bine ca Eximbank a cumparat Banca Romaneasca, dar ar fi rau sa fuzioneze

E bine ca Eximbank, banca statului roman, a cumparat Banca Romaneasca, pentru ca altfel ar fi ajuns la statul maghiar, care detine OTP Bank. Insa ar fi nu doar ciudat, ci si rau, pentru sistemul bancar in general, ca Banca Romaneasca sa fuzioneze cu Eximbank, adica sa fie integrata in detalii

Eximbank nu vrea sa spuna cati bani a dat pe Banca Romaneasca si din ce resurse, dar tranzactia ar putea fi foarte profitabila

Banca Romaneasca a initiat, prin covoncarea Adunarii Generale a Actionarilor (AGA), procedurile legale de schimbare in acte a noului proprietar al bancii grecesti, Eximbank, ceea ce inseamna ca grecii au primit cele 314 milioane de euro, dupa cum au anuntat, in schimbul vanzarii detalii

Sondaj: ING si Banca Transilvania, considerate cele mai bune banci din Romania

ING si Banca Transilvania (BT) sunt cele mai bune banci din Romania, conform unui sondaj realizat de Bancherul.ro. Numarul de aprecieri obtinute de cele doua banci sunt mult mai mari comparativ cu cele ale altor banci, precum BCR, BRD, Raiffeisen sau Alpha Bank. ING si BT au detalii

Ultimele Comentarii