RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Credius ma executa silit cu 30.000 de lei pentru un credit de 5.000 de lei. Mi se pare enorm! Ce as putea face?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-12-08 09:04

BUNA SEARA. VA SPU PE SCURT. AM AVUT UN IMPRUMUT LA CEI DE LA CREDIUS, MENTIONEZ SUMA FIIND DE 5000.

DIN PACATE DE UN AN DE ZILE NU AM MAI PUTUT PLATI, NEAVAND JOB DIN MOTIVE PERSONALE.

ATUNCI A INCEPUT MAREA BATAIE DE CAP CU ACEST ifn. TTELEFOANE ABUZIVE, MESAJE. PLICURI AU CONTACTAT SI PE SORA MEA... MENTIONEZ LA INCHEIEREA CONTRACTULUI AU MAI CERUT UN NUMAR DE CONTACT.

AM FOST EXECUTATA SILITA CU POPRIRE PE CONT DE 30200 DE LEI SUMA TOTALA DE RAMBURSAT. TOTUSI MI SE PARE ENORM DE MULT. CE AS PUTEA FACE IN ACEST CAZ?? MULTUMESC

Raspuns Reclamatiibanci.ro

Stimata doamna,

Intr-adevar, suma pentru care sunteti executata silit este foarte mare, de aproape cinci ori mai ridicata decat banii imprumutati.

Este posibil ca aceasta datorie sa fi aparut in urma aplicarii de catre Credius a unor dobanzi penalizatoare pentru restantele la credit.

Insa legea interzice bancilor, IFN-urilor sau firmelor de recuperare creante sa aplice dobanzi sau penalitati la creditul restant, dupa ce incepe executarea silita.

Astfel, OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:

“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor şi a dobânzilor penalizatoare.”

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Credius, in care sa cereti sa va spuna cum s-a ajuns la suma uriasa pe care o aveti de platit. (vedeti in fotografie datele de contact ale Credius)

De asemenea, in reclamatie trebuie sa mai intrebati de ce nu vi s-a propus o solutie de reesalonare sau restructurare a creditului, pentru a nu se ajunge la executarea silita, aceasta fiind de asemenea o obligatie legala a IFN-urilor si a bancilor.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Daca raspunsul primit de la Credius nu va multumeste, atunci trebuie sa reclamati acest IFN la Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia care vegheaza la aplicarea OUG 50/2010 si OUG 52 din 2016 privind contractele de credit.

Vezi aici raspunsul integral

Comentarii

Tudose
Imprumut Credius
Mama mea a accesat un imprumut de 5000 ron pentru care plateste 15.000 ron in 2 ani. Nu a intrebat pe nimeni. Nu i s-a explicat la ghiseu care va fi suma de plata. Pensia ei este de 1400 ron pe luna. Sunt niste camatari nenorociti care profita de inocenta si senilitatea unor batrani. Am aflat de putin timp ce s-a intamplat si nu voi lasa lucrurile in acest fel.

Dragusin Denisa
Împrumut CREDIUS
Si eu am primit somatie de la acești camatari nenorociți cum ca vor începe executarea silită si imi pun proprire pe salariu desi nici nu mi-au dat ocazia nici macar sa vorbesc cu ei si sa fac eșalonare de plata..dar nu voi lasa lucrurile asa.

Amet Ialcin
OUG 52/2016
Aceste prevederi se aplica doar contractelor incheiate dupa intrarea in vigoare a OUG 52/2016 ?

Vasile Coman - Bancherul.ro
aplicare OUG 52/2016
Stimate domn, Da, OUG 52/2016 se aplica doar contractelor de credit incheiate incepand cu luna octombrie 2016. Va rog sa reveniti la mine pentru alte probleme sau nelamuriri: tel.0723292899 sau e-mail: vasile.coman@bancherul.ro.

Mihaela
Executare silita card de credit
Am fost executata la un card de credit in valoare de 3300 lei. In momentu executarii aveam de achitat suma de 6000 lei dar desi mi se facea proprire suma a ajuns la 9500 lei (penalitati si dobanzi), saptamana trecuta am sunat sa vad cat mai am de plata si la suma restanta mi s-au adaugat inca aproximativ 1000 lei. Astazi am sunat executorul sa-l rog sa suspende temporar proprirea conf. OUG 29/2020 si mi-a transmis ca cei care sunt executati de catre banci nu pot beneficia de amanari, drept urmare nu se suspenda nimic. Este corect? Multumesc frumos!

Vasile Coman - Bancherul.ro
suspendare poprire
Stimata doamna, la ce banca aveti cardul si cine este executorul judecatoresc? OUG 29/2020 se refera la suspendarea popririlor doar pentru creantele bugetare (taxe, impozite), nu si pentru cele la banci. De asemenea, conform OUG 30/2020, sunt suspendate popririle pentru pensii si alte ajutoare sociale. Cu toate acestea, sfatul meu este sa solicitati si la banca sau la firma de recuperare suspendarea executarii cardului, iar apoi sa-mi spuneti raspunsul lor, la tel. 0723292899.

TUDORICA ILEANA-MADALINA
Credius
Doresc sa mi se ridice poprirea începând de azi, am nevoie de bani, sunt o mama singura a 3 copii minori și ii cresc singura fără nici un sprijin financiar decât cel salarial.

Neacsu Elena
Reclamatie Credius
Bună ziua, am facut reclamatie la credius, si le am trimis notificare de concediere, au spus ca nu ma pot ajuta, cu nimic, din contra au spus ca nu i intimidez cu reclamatia. Am trimis si la Integral collection la fel mi au spus daca nu achit in 48 de ore vine nu stiu ce inspector. V am trimis si mailuri dar probabil nu ati avut timp sa le cititi. Mulțumesc

Vasile Pop Coman - jurnalist Bancherul.ro
reclamatie Credius
Stimata doamna, Legea contractelor de credit (OUG 50/2010) obliga bancile si IFN-urile precum Credius sa raspunda la reclamatii intr-un termen de maxim 30 de zile. Iata prevederile OUG 50/2010: „Articolul 42 Creditorii au obligația de a primi și de a înregistra reclamațiile de la consumatori, de a lua toate măsurile necesare pentru a răspunde la aceste reclamații în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea acestora și de a depune diligențele necesare în vederea reparării eventualelor prejudicii cauzate consumatorilor.” OUG 50/2010 Tot OUG 50/2010 impune firmelor de recuperare creante, precum Integral Collection, sa va ofere un plan de achitare a datoriilor adaptat la veniturile dumneavoastra. Ce spune OUG 50/2010 cu privire la recuperarea datoriilor: „Articolul 71^1 Entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe elaborează, împreună cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligațiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia, ce poate include: a) eșalonarea plății sumelor datorate; b) reducerea sumei totale de plată; c) oferirea unei perioade fără plăți; d) consolidarea mai multor datorii. OUG 50/2010 Aceeasi lege interzice firmelor de recuperare creante sa va intimideze si sa va ameninte: „Articolul 71^2 Se interzice: e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor; f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația sau proprietatea; OUG 50/2010 De aceea, sfatul meu este sa luati legatura cu CSALB (Centrul pentru Solutionarea Alternativa a Litigiilor Bancare): (intrati pe net, la adresa CSALB.ro sau sunati la numarul scurt 021.94.14). CSALB va poate ajuta, gratuit, sa rezolvati intr-un mod amiabil litigiul cu Credius si Integral Collection. Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune daca ati rezolvat sau nu problema cu Credius si Integral Collection.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Cand bancile promoveaza creditele cu dobanda fixa, tu fii atent(a) la cea variabila!

De ce? Raspunsul e intuitiv: ne aflam intr-o etapa de scadere a dobanzilor, dupa ce acestea au atins un varf de crestere in 2023, din cauza inflatiei. Dobanzile fixe sunt recomandabile intr-o perioada cand nivelul acestora este redus si urmeaza un nou ciclu de detalii

Blocarea profitului din criptomonede in Blockchain este o metoda de frauda online

"Cum pot scoate banii mei profit din tranzacții cu bitcoin blocați în blockain să nu mai trimit bani înainte că mam săturat de minciuni și înșelat, vă mulțumesc de înțelegere și aștept răspuns", intreaba un cititor. "La fel prescriu mai detalii

Geolocalizarea, o masura de protectie impotriva fraudelor luata de ING Bank

ING Bank adopta o masura de protectie impotriva fraudelor online si cu cardul, in premiera pe piata bancara din Romania: geolocalizarea. Prin acest nou serviciu, disponibil in aplicatia Home Bank, ING detecteaza tranzactiile bancare facute de fraudatori, cu detalii

Mama mea de 74 de ani a facut 10 credite la IFN-uri si acum are de platit dobanzi de 4.000 de lei din pensia de 2.300 de lei. Ce pot sa fac?

„Mama mea, in varsta de 74 de ani, cu afectiuni neuronale nediagnosticate legal (pentru ca refuza un control ce ar putea duce la internarea ei, are 9 pisici de crescut) m-a anuntat ca a contractat peste 10 credite de la 10 IFN-uri si are de platit 4.000 de lei pe luna doar dobanzi din detalii

 



 

Ultimele Comentarii