RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Credius ma executa silit cu 30.000 de lei pentru un credit de 5.000 de lei. Mi se pare enorm! Ce as putea face?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-12-08 09:04

BUNA SEARA. VA SPU PE SCURT. AM AVUT UN IMPRUMUT LA CEI DE LA CREDIUS, MENTIONEZ SUMA FIIND DE 5000.

DIN PACATE DE UN AN DE ZILE NU AM MAI PUTUT PLATI, NEAVAND JOB DIN MOTIVE PERSONALE.

ATUNCI A INCEPUT MAREA BATAIE DE CAP CU ACEST ifn. TTELEFOANE ABUZIVE, MESAJE. PLICURI AU CONTACTAT SI PE SORA MEA... MENTIONEZ LA INCHEIEREA CONTRACTULUI AU MAI CERUT UN NUMAR DE CONTACT.

AM FOST EXECUTATA SILITA CU POPRIRE PE CONT DE 30200 DE LEI SUMA TOTALA DE RAMBURSAT. TOTUSI MI SE PARE ENORM DE MULT. CE AS PUTEA FACE IN ACEST CAZ?? MULTUMESC

Raspuns Reclamatiibanci.ro

Stimata doamna,

Intr-adevar, suma pentru care sunteti executata silit este foarte mare, de aproape cinci ori mai ridicata decat banii imprumutati.

Este posibil ca aceasta datorie sa fi aparut in urma aplicarii de catre Credius a unor dobanzi penalizatoare pentru restantele la credit.

Insa legea interzice bancilor, IFN-urilor sau firmelor de recuperare creante sa aplice dobanzi sau penalitati la creditul restant, dupa ce incepe executarea silita.

Astfel, OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:

“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor şi a dobânzilor penalizatoare.”

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Credius, in care sa cereti sa va spuna cum s-a ajuns la suma uriasa pe care o aveti de platit. (vedeti in fotografie datele de contact ale Credius)

De asemenea, in reclamatie trebuie sa mai intrebati de ce nu vi s-a propus o solutie de reesalonare sau restructurare a creditului, pentru a nu se ajunge la executarea silita, aceasta fiind de asemenea o obligatie legala a IFN-urilor si a bancilor.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Daca raspunsul primit de la Credius nu va multumeste, atunci trebuie sa reclamati acest IFN la Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia care vegheaza la aplicarea OUG 50/2010 si OUG 52 din 2016 privind contractele de credit.

Vezi aici raspunsul integral

Comentarii

Tudose
Imprumut Credius
Mama mea a accesat un imprumut de 5000 ron pentru care plateste 15.000 ron in 2 ani. Nu a intrebat pe nimeni. Nu i s-a explicat la ghiseu care va fi suma de plata. Pensia ei este de 1400 ron pe luna. Sunt niste camatari nenorociti care profita de inocenta si senilitatea unor batrani. Am aflat de putin timp ce s-a intamplat si nu voi lasa lucrurile in acest fel.

Dragusin Denisa
Împrumut CREDIUS
Si eu am primit somatie de la acești camatari nenorociți cum ca vor începe executarea silită si imi pun proprire pe salariu desi nici nu mi-au dat ocazia nici macar sa vorbesc cu ei si sa fac eșalonare de plata..dar nu voi lasa lucrurile asa.

Amet Ialcin
OUG 52/2016
Aceste prevederi se aplica doar contractelor incheiate dupa intrarea in vigoare a OUG 52/2016 ?

Vasile Coman - Bancherul.ro
aplicare OUG 52/2016
Stimate domn, Da, OUG 52/2016 se aplica doar contractelor de credit incheiate incepand cu luna octombrie 2016. Va rog sa reveniti la mine pentru alte probleme sau nelamuriri: tel.0723292899 sau e-mail: vasile.coman@bancherul.ro.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



Credius isi face reclama inselatoare la credite: ascunde ca DAE e de peste 600% pe an

Credius, una dintre cele mai mari Institutii Financiare Nebancare (IFN) din Romania, isi face reclama inselatoare la credite pe site-ul propriu (Credius.ro), unde prezinta doar rata la un imprumut, nu si costurile acestuia, cum este obligata de lege. Astfel, pe prima pagina a site-ului detalii

Care sunt consecintele daca nu am platit de 2 luni banca?

"Buna ziua! Am facut un credit de nevoi personale in valoare de 20.000de lei, mai exact in anul 2018 pe 22 august(BCR). Am platit pana in luna august-septembrie 2019,dar m-am lasat pacalita de o refinantare printr-un broker bancar si am ajuns in
imposibilitatea detalii

Credius poate acorda credite unei persoane cu gradul de indatorare de 200% si capacitatea de rambursare zero?

"Buna ziua,
Daca fiul meu avea un grad de indatorare de peste 200% la diverse societati IFN la data solicitarii unui alt credit, a fost conform regulamentului ca societatea Credius sa ii acorde alt credit desi capacitatea de rambursare era zero? Dobanda si comisioanele de la Credius detalii

Pot sa fac un transfer in euro tip SEPA in contul Trezoreriei?

"Buna ziua, doresc sa fac un transfer SEPA din Germania in Romania, pe un cont deschis la Trezorerie. Transferul SEPA este gratuit si se poate face doar in EURO, conform legii in vigoare. Am sunat la Trezorerie si mi s-a spus ca nu este posibil acest lucru, deoarece contul detalii

Ultimele Comentarii