RECLAMATII BANCI | Educatie financiara

Poate sa vina executorul judecatoresc sa-mi ia apartamentul? Ce pot sa fac?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-11-20 09:49

"Am un apartament luat cu Prima Casa la banca Bcr. si mai am un credit de nevoi personale luat de la Brd. in urma cu 2 ani am platit 2 ani rata dar acum de 6 luni nu am mai platit nimic am ramas fara loc de munca. am fost instiintat ca s-a reziliat contractu. Spuneti-mi va rog poate sa vina executorul judecatoresc sa ia apartamentul? Ce este de facut in cazul acesta. va multumesc.", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns 

Stimate domn,

Bancile si IFN-urile sunt obligate de lege (OUG 50 din 2010, modificata prin OUG 52 din 2016 privind contractele de credit) sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor la credite solutii pentru evitarea executarii silite, precum micsorarea ratei sau suspendarea platii acesteia, pe o anumita perioada, cand are probleme personale, precum pierderea locului de munca.

De aceea, sfatul meu e sa solicitati in scris celor doua banci sa va ofere una dintre aceste solutii, astfel incat sa nu ajungeti sa fiti executat silit si sa ramaneti fara locuinta.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii. 

(vezi raspunsul integral)

Probleme cu banca? Scrie-ne aici si te ajutam!

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Educatie financiara



TBI Credit isi induce in eroare clientii care au carduri de credit

TBI Credit, o Institutie Financiara Nebancara (IFN) detinuta de grupul leton 4finance, specializat in credite online, isi induce in eroare clientii care vor sa-si achite ratele la cardul de credit pe site-ul tbicredit.ro. Astfel, dupa cum se vede si in fotografie, clientii TBI Credit detalii

E normal sa se faca de doua ori schimb valutar la o plata cu cardul MasterCard in Canada?

"Mi-am luat un card Mastercard in lei de la Alior Bank pentru a-l folosi la cumparaturi in Canada, unde-mi vizitez nepotii, le-am spus asta celor de la banca, si mi-au spus ca pot sa fac cumparaturi cu el fara probleme, fara comision, si de asemenea pot sa scot bani de la bancomate, tot fara detalii

Credius isi face reclama inselatoare la credite: ascunde ca DAE e de peste 600% pe an

Credius, una dintre cele mai mari Institutii Financiare Nebancare (IFN) din Romania, isi face reclama inselatoare la credite pe site-ul propriu (Credius.ro), unde prezinta doar rata la un imprumut, nu si costurile acestuia, cum este obligata de lege. Astfel, pe prima pagina a site-ului detalii

Care sunt consecintele daca nu am platit de 2 luni banca?

"Buna ziua! Am facut un credit de nevoi personale in valoare de 20.000de lei, mai exact in anul 2018 pe 22 august(BCR). Am platit pana in luna august-septembrie 2019,dar m-am lasat pacalita de o refinantare printr-un broker bancar si am ajuns in
imposibilitatea detalii

Ultimele Comentarii