BANCI | Stirea Zilei

ING devine o banca 100% digitala, fara ghisee, dar abia dupa 14 ani de la lansarea conceptului Self Bank in Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-09-26 21:45

Probleme cu functionarea serviciului de internet banking al ING, in 26 septembrie 2018

ING Bank va transforma, pana la finalul lunii octombrie, si ultimele 14 sucursale proprii in unitati tip Self Bank, dotate cu bancomate (ATM) care inlocuiesc ghiseele (casieriile) clasice, dupa modelul restului de unitati operate in franciza in Romania inca din 2004.

“Pana in data de 29 octombrie, isi vor inceta activitatea si restul casieriilor din Bucuresti (Metropolis) Cluj, Iasi, Oradea, Timisoara, Arad, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Brasov, Buzau, Constanta, Craiova, Galati", a precizat ING Bank Romania.

Operatiunile cu numerar, atat retrageri, cat si depuneri, se vor efectua, asadar, exclusiv la ATM-uri, in totate unitatile ING Bank, ceea ce inseamna ca banca olandeza va deveni 100% digitala, mai exact automatizata, fara casierii.

O singura banca din Romania, mult mai mica, ProCredit Bank, a mai adoptat acelasi model de afaceri, incepand din vara anului trecut.

"Planul de schimbare a modelului operational a fost anuntat in februarie si de atunci am facut pasi progresiv in directia noului model, pilotand si masurand feedbackul clientilor astfel incat propunerile noastre sa fie relevante pentru ei. Pana acum aproximativ jumatate dintre casierii si-au incetat activitatea”, precizeaza ING Bank.

Banca a anuntat recent ca pana la finalul anului va oferi noi servicii electronice si online, care sa suplineasca inchiderea ghiseelor.

Astfel, ING va pune in functiune noi tipuri de ATM-uri, la care vor putea depune bani intr-un cont ING si persoanele care nu sunt clienti ING si implicit nu detin un card, pe baza unui cod de depunere, furnizat de consilierii bancii din cadrul unitatilor (office-uri).

De asemenea, in Office-urile ING se vor emite pe loc si carduri in euro, nu doar in lei, ca in prezent, banca olandeza fiind singura din Romania care permite retrageri de numerar in euro la bancomate, la restul bancilor fiind posibile doar retrageri in lei. Retrageri in euro se mai pot face si la bancomatele retelei independente Euronet.

O alta noutate anuntata de ING este la opțiunea de „Plată către un prieten” disponibilă în Home’Bank, care se va simplifica, iar clienții vor putea să transfere banii către un prieten folosindu-se doar de numărul de telefon, fără codul unic trimis prin sms ca până acum.

Posibile probleme dupa disparitia casieriilor

Prin renuntarea in totalitate la casierii, ING s-ar putea confrunta cu diverse probleme, precum:

- imposibilitatea de a mai putea efectua operatiuni care in prezent sunt posibile doar la ghisee, precum incasarea sau emiterea de cecuri si bilete la ordin;

- reticenta in utilizarea ATM-urilor din partea persoanelor care nu stiu sau nu doresc sa utilizeze un bancomat.

Insa datorita acestui model de afaceri adoptat in urma cu 14 ani, marea majoritate a clientilor ING sunt persoane tinere si active care nu au probleme in a efectua operatiuni bancare exclusiv online si la bancomate.

ING mai precizeaza, intr-un comunicat ca „și-a conturat strategia digitală analizând comportamentul clienților săi. Conform rezultatelor din 2017, clienții din segmentul de retail au folosit deja canalele digitale pentru 99% dintre tranzacțiile de bază. La casierii, numai 1% dintre clienți retrăgea banii și 5% îi depuneau în cont. Pe de altă parte, frecvența cu care un client accesează ING Home’Bank este în medie de o dată la două zile, în schimb nu vizitează un office mai des de o dată pe an. Tot anul trecut s-a văzut și o dublare a numărului de interacțiuni și solicitări venite de pe mobil către bancă. Toate acestea sunt și rezultatul faptului că tot mai multe produse ING au devenit disponibile pe platforma de internet banking în ultimul an.

Preferințele clienților pentru produse online pot fi văzute și în produse mai complexe. ING Home’Bank a depășit limitările unei platforme de internet banking bazată pe servicii de transfer, oferind produse mai complexe, ca fonduri mutuale, depozite sau credite. Din septembrie 2017, de când a fost lansat creditul de nevoi personale disponibil instant, un total de 5.000 de clienți au ales să ia creditul online, iar dintre aceștia unul din trei având cel puțin un astfel de produs. Mai mult decât atât, 80% dintre creditele online au fost accesate și aprobate prin mobil.”

Probleme de functionare a serviciilor digitale

ING se confrunta deseori cu probleme privind functionarea serviciilor digitale, mai cu seama a aplicatiei de online banking Home Bank. (vezi foto cu o problema semnalata chiar astazi)

Problemele frecvente de functionare a aplicatiei Home´Bank au aparut dupa incidentul major din septembrie 2016, cand intreg sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de aproape o zi din cauza afectarii serverelor din centrul de date in urma simularii unui exercitiu de stingere a incendiilor. (vezi aici detalii)

Ultima problema de functionare a Home Bank a fost in 9 iulie, cand aplicatia nu a functionat pe parursul intregii zile, dupa ce banca a incercat lansarea platilor cu telefonul mobil. (vezi aici detalii)

Comentarii

nechita
Arogant digital cult
"Posibile probleme dupa disparitia casieriilor" "Imposibilitatea de a mai putea efectua operatiuni care in prezent sunt posibile doar la ghisee, precum incasarea sau emiterea de cecuri si bilete la ordin" E interesant de stiut cum au "rezolvat' aceasta 'mica" problema. Au dat un e-mail cu o luna inaintre, cam pe 02. Oct. 2018 sa iti spuna ca nu mai poti depune la ei cecuri si biletele la ordin. Daca ai o afacere care depinde de folosirea acestor instrumente de plata( instrumente care reprezinta si niste garantii), trebuie sa iti muti conturile la o banca nu foarte " digitalizata". Cecurile si biletele la ordin nu prea aveau de a face cu casieriile. Nu se atingeau de bani, in cazul acelor instrumente de plata. In schimb, ING a promis un model ATM pentru depunere bilete si cecuri. Azi, 01 Nov. 2018 nu functioneaza. Solutia ING: nu mai primim bilete la ordin si cecuri fiindca ne digitalizam. Dai foarte multe telefoane si nu iti spune nimeni ce faci cu cecurile si bo pe care le ai deja emise de clientii tai. Esti plimbat. Nu stie nimeni. Adica, mai simplu, ING intai s-a 'digitalizat' apoi NU s-a mai gandit ce face cu clientii lui. Pe langa digitalizare, schimbarea contine si aroganta.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



La ce banca refinantam un credit ipotecar, pentru a obtine o rata mai mica?

Creditele ipotecare, spre deosebire de creditele de consum, au dobanzi mult mai reduse si mai uniform distribuite intre banci: cele mai mici sunt la CEC Bank si la Banca Transilvania, cu DAE de 5,3%, iar cele mai mari la OTP Bank (DAE de 6,5%) si BRD (DAE de 6,7%), conform clasamentului intocmit detalii

Creditele pentru locuinte si afaceri continua sa creasca, dar cele pentru consum stagneaza

Creditele acordate de banci populatiei pentru cumpararea de locuinte si-au mentinut ritmul lunar de crestere si in octombrie, dupa cum s-a intamplat si cu finantarile pentru firme, ambele tipuri de imprumuturi fiind stimulate de programe guvernamentale cu garantii de stat: Noua Casa (Prima Casa) detalii

Rezultatele financiare comparative ale primelor sapte banci, la finalul T3 2020

Cele mai mari sapte banci romanesti, care detin fiecare cote de piata de peste 6% din activele totale ale sistemului bancar, iar impreuna aproape 77%, au obtinut la finalul trimestrului trei (T3) din 2020 profituri nete cumulate de 4,187 miliarde lei, reprezentand 93% din castigul sistemului detalii

Banca Transilvania si-a diminuat veniturile, dupa ce a permis clientilor sa-si amane ratele la credite fara sa plateasca dobanda la dobanda

Banca Transilvania si-a diminuat veniturile din dobanzi, dupa ce a fost singura banca din Romania care a permis clientilor sa-si amane ratele la credite fara sa plateasca dobanzi, desi OUG 37/2020 ii permitea sa aplice dobanda si pentru dobanzile amanate, adica dobanda la dobanda, asa cum au detalii

Ultimele Comentarii