BANCI | Stirea Zilei

ING a mai castigat 30.000 de utilizatori de Home Bank, in ciuda problemelor cu functionarea aplicatiei online (corectat)

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-05-17 23:05

ING Bank a castigat inca 32.400 de utilizatori ai aplicatiei de internet/mobile banking Home´Bank in primul trimestru din acest an, in ciuda frecventelor probleme de functionare a acesteia, dupa incidentul major din septembrie 2016.

Astfel, in primele trei luni ale anului ING a avut in total 713.000 de utilizatori ai Home Bank care si-au accesat cel putin o data contul online de pe telefon, tableta sau calculator, comparativ cu doar 680.600 in ultimele trei luni din 2017.

Doar in luna martie, numarul utilizatorilor Home Bank s-a ridicat la 623.500, comparativ cu cei 830.000 de clienti activi in intreg anul 2017 care au accesat platforma online pentru a vizualiza soldul conturilor si a efectua diverse plati.

Faptul ca de-a lungul intregului an 2017 sunt mai multi utilizatori (830.000) se explica prin aceea ca nu toti clientii ING folosesc aplicatia in fiecare luna, astfel ca o parte nu sunt inregistrati in statisticile trimestriale, ci doar in cele anuale.

La finalul lunii martie 2018, ING avea un numar de 1.174.100 de clienti activi de retail.

La finalul lui 2017, ING a raportat un numar total de 1.141.000 de clienti activi, numarul clientilor noi atrasi fiind de 280.000.

Acum, ING spune ca pe parcursul ultimului an, adica in perioada martie 2017 - martie 2018, a atras un numar de 150.000 de noi clienti, cu 130.000 mai putini.

ING reuseste sa atraga noi clienti in ciuda problemelor destul de frecvente de functionare a aplicatiei Home´Bank, aparute dupa incidentul major din septembrie 2016, cand intreg sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de aproape o zi din cauza afectarii serverelor din centrul de date in urma simularii unui exercitiu de stingere a incendiilor. (vezi aici detalii

Ultimul incident major a avut loc la finalul anului trecut, cand Home´Bank nu a functionat in jur de 12 ore. (vezi aici detalii)

Profit mai mare cu 80%

ING Bank a obtinut un profit brut de 214 milioane lei in primul trimestru, mai mare cu 80% (95 milioane lei) fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul net a fost de 193 milioane lei.

Banca precizeaza ca majorarea profitului s-a datorat “unei creșteri puternice a veniturilor (cu 32%, echivalentul a 102 milioane lei, la 425 milioane lei), generată de un număr de clienți în creștere pe toate segmentele de business, dar și a unor costuri de risk și operaționale bine controlate.”

„Măsuri precum politicile de risc îmbunătățite din ultimii ani coroborate cu reversarea provizioanelor pentru anumiti clienti au dus la o scădere a costurilor de risc cu 82%, ajungând la 5 milioane RON la finalul lunii martie 2018”, precizeaza banca.

„Rezultatele se bazează pe o politică sănătoasă și stabilă de evaluare a clienților pentru toate liniile de business, ce a contribuit la o rată a creditelor neperformante în continuă scădere, ajungând la finalul primului trimestru la 3,1%, cu 0,6 puncte procentuale mai puțin decât în martie 2017”, adauga ING.

Costurile operationale au crescut cu 17%, la 206 milioane lei, „datorită schimbărilor aduse modelului operational anunțat la începutul acestui an, dar și investițiilor în infrastructura IT și aplicațiilor de business, a cheltuielilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.

Creditarea, in crestere cu 16%

Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 21.4 miliarde la finalul lunii martie 2018, mai mare cu 16% față de acum 12 luni, acoperind o cotă de piață de 8,9%, o creștere de 0.9 puncte procentuale față de martie 2017, precizeaza ING.

„Portofoliul este în continuare echilibrat între Corporate și Retail, cu ponderi de 42% versus 58%. Segmentul de retail a înregistrat o creștere de 13% în împrumuturile noi acordate persoanelor fizice, cu o creștere remarcabilă pe segmentul creditelor ipotecare noi, de 35% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Împrumuturile pentru IMM-uri a crescut cu 24%, ajungând la 5.0 miliarde RON.

Clienții ING ne-au încredințat 27,9 miliarde RON în depozite, cu 21% mai mare față de martie 2017. Astfel, ING a ajuns la o cotă de piață de 8,5%.

În total, banca a ajuns la volume de business mai mari cu 7 miliarde  luând în calcul produsele de creditare și depozitele alese de clienți ING”, mai arata banca intr-un comunicat.

ING mai anunta ca are un nou director de retail, Javier Montes Pita, care a preluat responsabilitățile lui Daniel Manibardo Llano.

CORECTURI

Articolul a fost corectat in 18.05.2018, ora 14, in urma precizarilor ING Bank, intrucat cifrele privind numarul utilizatorilor de Home Bank publicate de banca nu au aratat evolutia corecta a acestora, dat fiind ca s-a comparat numarul utilizatorilor din luna martie 2018 cu utilizatorii pe intreg anul 2017.

- Titlul initial "ING a pierdut 200.000 de utilizatori Home Bank, dupa problemele cu functionare aplicatiei online" a fost inlocuit cu "ING a mai castigat 30.000 de utilizatori de Home Bank, in ciuda problemelor cu functionarea aplicatiei online (corectat)";

- fotografia initiala, cu graficul evolutiei clientilor Home Bank, in care a fost comparat numarul utilizatorilor Home Bank  pe intreg anul 2017 si in trimestrele 2 si 3 cu numarul acestora doar din luna martie 2018, a fost inlocuinta cu o fotografie noua, care arata evolutia trimestriala a utilizatorilor care au accesat cel putin o data aplicatia in respectivul trimestru.

- continutul articolului a fost corectat cu noile cifre trimestriale privind evolutia numarului utilizatorilor Home Bank.

Ne cerem scuze pentru publicarea respectivelor informatii gresite.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si detalii

BNR urca dobanda la 1,5%, contrar asteptarilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu un sfert de punct, se la 1,25% la 1,50%, contrar asteptarilor analistilor, care anticipau mentinerea ratei de referinta.
Economistul BCR, Ciprian Dascalu, considera ca BNR va amana in sedinta de astazi noul ciclu de crestere a dobanzii de referinta, din cauza recrudescentei epidemiei coronavirusului, valul patru fiind mai grav decat cele mai pesimiste asteptari. Comunicatul BNR: Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară
05.10.2021 "Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 5 octombrie 2021, a hotărât următoarele: - majorarea ratei detalii

Executarile silite pot fi negociate cu banca in cadrul CSALB

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunta ca exista banci care accepta o intelegere amiabila si cu clientii ajunsi in faza de executare silita, din cauza neplatii ratelor la credite. Bancile pot conveni cu clientii angajamente de plată, detalii

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca nu a respectat un ordin de despagubire a clientilor cu dobanzi majorate la credite

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anuntat, intr-un comunicat, ca a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei pentru ca "in timpul scurs de la termenul pronunțării sentinței definitive a instanței, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an și 7 luni – detalii

 



 

Ultimele Comentarii

  • Scam Watch

    Pe baza experienței, cred că majoritatea escrocheriilor de întâlniri încep destul de ... detalii

  • Către BRD

    Bună ziua, sunt client la dumneavoastră de mai mulți ani,având un credit,dar acum am avut ... detalii

  • Către BRD

    Bună ziua, sunt client la dumneavoastră de mai mulți ani,având un credit,dar acum am avut ... detalii

  • Către BRD

    Bună ziua, sunt client la dumneavoastră de mai mulți ani,având un credit,dar acum am avut ... detalii

  • Către BRD

    Bună ziua, sunt client la dumneavoastră de mai mulți ani,având un credit,dar acum am avut ... detalii