BANCI | Stirea Zilei

S-au inmultit reclamatiile la Biroul de Credit: cum va puteti sterge restantele, in cazul raportarii ilegale

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2018-04-12 23:29

Cei care au avut restante la credite si au fost raportati la Biroul de Credit fara sa fie anuntati in prealabil sau daca inscrierea datelor a fost facuta gresit pot cere bancilor sau IFN-urilor sa le stearga respectivele inregistrari, pentru a putea obtine un nou imprumut, iar in cazul unui refuz se pot adresa la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor Personale (ANSPDP).

“Persoanele fizice care apreciază că prin prelucrările realizate li s-au încălcat drepturile garantate de lege (ex: dreptul de intervenţie, opoziţie), în calitate de persoane vizate, în conformitate cu art. 25 alin. (3) din Legea nr. 677/2001, modificată şi completată, au posibilitatea de a se adresa în prealabil operatorilor (instituții financiare bancare/ nebancare) care le prelucrează datele cu caracter personal, cu o cerere scrisă, semnată și datată.

Operatorii sunt obligaţi să răspundă în termen de 15 zile de la înregistrarea cererii, potrivit prevederilor din Legea nr. 677/2001. În cazul în care, după împlinirea termenului de 15 zile, nu se primește un răspuns sau persoana este nemulțumită de modul de soluţionare a cererii, aceasta poate înainta o plângere Autorităţii de supraveghere. Plângerea va fi însoţită de dovada faptului că s-a adresat operatorului”, a precizat ANSPDP, la solicitarea Bancherul.ro.

“În urma investigaţiilor efectuate, în multe cazuri s-a constatat faptul că operatorii au încălcat prevederile legii şi ale deciziei susmenționate, în special în ceea ce priveşte lipsa unei informări prealabile cu privire la transmiterea datelor negative la biroul de credit, cu 15 zile anterior raportării, conform Deciziei 105/2007, conţinutul incomplet al notificărilor prealabile, nerespectarea termenului de transmitere a datelor raportat la data scadenţei (după 30 de zile) şi exactitatea datelor transmise”, a mai precizat ANSPDP. 

Reclamatiile cu privire la inscrierea in Biroul de Credit au crescut foarte mult in ultima perioada, mai ales la adresa IFN-urilor, a caror numar (34) a devenit mai mare decat al bancilor (31) care-si raporteaza clientii rau-platnici in baza de date a datornicilor.

Din cauza faptului ca IFN-urile acorda multe credite, de valori mici, in conditii speciale, precum online, prin agenti de vanzari, in magazine sau prin carduri de credit, au aparut multe probleme in corecta informare a clientilor cu privire la raportarea la Biroul de Credit.

“Am fost raportat la Biroul de Credit fara sa fiu anuntat, pentru un card de cumparaturi pe care Raiffeisen mi l-a dat printr-o oferta prin telefon. Eu nu am activat niciodata cardul, pentru ca am fost plecat in strainatate, si l-am rambursat bancii in plicul sigilat, cand am venit acasa, pentru ca nu avem nevoie de el. Acum, cand am vrut sa fac un credit, am aflat ca sunt raportat la Biroul de Credit cu datorii. Am fost la o agentie Raiffeisen din Oradea dar nu m-au gasit in calculator, am sunat si la centrala Raiffeisen, dar nici ei nu-l mai gasesc in baza de date, mi s-a spus ca e posibil sa fie vandut catre o firma de recuperare”, este una dintre reclamatiile primite pe site-ul Reclamatiibanci.ro. (vezi aici detalii)

Comentarii

Chirica Gabriel Attila
Doredesc stergera de la birou de credit
Buna ziva am fost bagata la birou de credid de la firma afneu fara istitare i Credit doresc radiere daca se poate varog frumos

Marian
Sunt in birou de credite cu un credit la mogo penttu o masina care nu miau dat acte la ia nimic nam putut so inscriu si nam.platit si mau bagat in birou de credite
Vreau sa fiu sters din birou de credite

Vasile Coman - Bancherul.ro
stergere Biroul de Credit
Pentru stergerea din Biroul de Credit, va rog sa ma sunati la tel. 0723292899 sau trimiteti-mi email la adresa: vasile.coman@bancherul.ro.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Bancile transmit un mesaj consumatorilor, prin intermediul CSALB: va puteti baza pe noi, in aceasta perioada de scumpiri si cresteri de dobanzi

Sistemul bancar propune mai multe soluții de rezolvare a dificultăților financiare cu care se confrunta consumatorii. (vezi video la finalul articolului)  Una dintre soluțiile pe care o propun băncile consumatorilor este detalii

Schimbarea ROBOR cu IRCC la credite: ce e bine sa stim

ROBOR este un indice de dobanda utilizat la acordarea de credite noi in lei cu dobanda variabila pentru persoane fizice, doar pana in luna mai 2019. Dupa aceasta data, conform OUG 19/2019, dobanda variabila la creditele noi in lei pentru persoane fizice, nu si pentru persoanele juridice, detalii

Banca Transilvania majoreaza la 4% dobanda la depozitele pe 6 luni si 1 an. Vezi topul bancilor cu cele mai mari dobanzi la depozitele in lei

Banca Transilvania (BT) a majorat la 4% dobanda pentru un depozit in lei pentru persoane fizice la termene de 6 luni si un an, aceasta fiind cea mai mare dobanda platita de bancile mari pentru economiile in lei. (vezi topul dobanzilor, in detalii

Bancile sunt pregatite sa-i ajute pe cei care vor avea probleme cu plata ratelor la credite

Creșterea accentuată a prețurilor, războiul de lângă România, majorarea dobânzilor, reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii și produse financiare. Reprezentanții sistemului bancar transmit detalii

 



 

Ultimele Comentarii