BANCI | Ultima Ora

Pierzi cardul contactless, ramai fara bani

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-07-28 17:24

Politia Capitalei a anuntat astazi ca a prins un barbat care gasit un card bancar contactless, care poate fi folosit fara PIN, astfel ca a facut cumparaturi de 800 de lei in diverse magazine, pana cand detinatorul cardului a vazut, abia a doua zi, ca l-a pierdut, si l-a blocat, dupa ce a anuntat banca.

Un card contactless se poate folosi fara introducerea parolei (PIN) la platile in magazine, in limita a 100 de lei, in ideea ca platile sa se faca mai rapid.

Pe de alta parte, iata ca exista acest risc de a ramane fara banii de pe card atunci cand il pierzi, iar cineva il gaseste si-l foloseste ilegal, fireste. Pentru ca, e bine de stiut, un card este proprietatea bancii emitente si poate fi utilizat doar de catre persoana al carei nume se afla inscris pe card.

De aceea, este foarte util sa avem serviciul de mesaje prin SMS sau alt tip de alerte (push), prin care suntem anuntati de fiecare data cand are loc o tranzactie cu cardul. Daca utilizatorul cardului pierdut ar fi primit un mesaj la prima plata facuta de hot cu cardul lui, si-ar fi dat seama imediat ca a pierdut cardul si ca cineva il foloseste in locul lui, astfel ca l-ar fi blocat imediat.

Serviciul de alerte SMS este un abonament contra cost furnizat de banci.

Pe de alta parte, nu exista un numar unic de urgenta la care utilizatorii cardurilor sa poata suna usor si rapid sa-si blocheze cardurile pierdute sau furate, fara sa astepte minute in sir la call-center-ele bancilor emitere ale cardurilor, cum se intampla de obicei. Un numar unic a fost infiintat in 2009 de Transfond, institutia prin care se deconteaza platile bancare, dar a fost anulat trei ani mai tarziu, din lipsa interesului bancilor pentru un astfel de numar de telefon util.

O problema cu cardurile contacless, semnalata recent de mai multi cititori, este aceea ca bancile emit acum doar carduri contactless, fara a permite clientilor sa dezactiveze functia contactless, adica sa foloseasca PIN-ul si pentru platile cu valori sub 100 de lei, astfel incat cardul sa nu poata fi utilizat de altcineva. 

Revenind la cardul pierdut, e bine de stiut ca in astfel de cazuri bancile nu sunt responsabile pentru banii disparuti de pe un card pierdut, ci doar in cazul unui card furat sau a unei fraude, precum clonarea cardului la ATM-uri si POS-uri sau furtul datelor cardului, prin diverse scheme online, precum phishing (introducerea de catre utilizatorul cardului a datelor acestuia pe o pagina de internet falsa, de obicei care imita pagina unei banci, a unui comerciant etc., creata de hackeri).

Bancile de regula isi despagubesc clientii care sunt victimele fraudelor cu cardul online sau offline, insa pot exista situatii neplacute, cand clientii sunt trimisi mai intai sa raporteze frauda la politie sau sa le acorde un timp de pana la doua luni pentru a le rambursa sumele pierdute.

Comunicatul Politiei Capitalei

În cursul zilei de joi, 27 iulie a.c., poliţişti din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti au reţinut un bărbat, în vârstă de 63 de ani, bănuit de săvârşirea infracţiunilor de însuşirea bunului găsit şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.

La data de 19 iulie a.c., poliţişti din cadrul Secţiei 6 au fost sesizaţi de către un bărbat cu privire la faptul că persoane necunoscute au efectuat operaţiuni de plată contactless, în valoare de aproximativ 800 de lei, la diverşi comercianţi din Bucureşti, folosind cardul său bancar, pierdut în împrejurări necunoscute la data de 18 iulie a.c.

În urma investigaţiilor efectuate au fost identificate magazinele în care au fost efectuate plăţi neautorizate cu cardul victimei, ulterior fiind identificat şi depistat un bărbat, în vârstă de 63 de ani, în sarcina căruia a fost reţinută comiterea faptei reclamate, acesta fiind condus la sediul subunităţii, pentru audieri.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de însuşirea bunului găsit şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos, cu cel în cauză în stare de reţinere, urmând a fi prezentat magistraţilor.

Facem precizarea că punerea în mişcare a acţiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nicio situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

Taguri: Calculatordecredite.ro  carduri de credit  carduri de debit  

Comentarii

Unu`
simplu
Dezactivati fizic optiunea contactless distrugand fie antena chip-ului RFID fie chip-ul RFID insusi. Important e sa nu deteriorati banda magnetica sau chipul conventional. Simplu si eficient

king rocker
Ba se poate dezactiva, prostilor
fara a permite clientilor sa dezactiveze functia contactless? se poate dezactiva imediat din internet banking.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Programul BCR in 30 noiembrie si 1 decembrie

Banca Comercială Română (BCR) anunță că, în zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie, este disponibilă permanent, online, telefonic și prin echipamentele multifuncționale instalate în rețeaua sa extinsă teritorială. Unitățile BCR şi detalii

Site-ul OTP Leasing a fost spart iar datele clientilor, compromise

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a finalizat în cursul lunii noiembrie 2022 o investigație la operatorul OTP LEASING ROMANIA IFN SA, în cadrul căreia a constatat încălcarea dispozițiilor art. 25 alin. detalii

La platile bancare online se va afisa si numele detinatorului contului, pentru prevenirea fraudelor

Băncile din România oferă clienților o nouă facilitate de verificare a identității beneficiarului real al plății prin Serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB), care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăți electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a beneficiarului (a contului IBAN), conform unui comunicat de presa comun al Transfond si ARB, in care se adauga: În faza pilot, Serviciul Afișare Nume Beneficiar este disponibil la CEC Bank, ING Bank și Libra Internet Bank, urmând ca, începând cu anul 2023 și alte bănci să ofere această facilitate. Serviciul Afișare Nume Beneficiar este pus la dispoziția detalii

ING, amendata pentru divulgarea datelor personale ale clientilor

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a finalizat în cursul lunii octombrie 2022 o investigație la operatorul ING Bank NV Amsterdam Sucursala București și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 32 alin. (1) și alin. (2) din Regulamentul General privind Protecția Datelor, conform unui comunicat de presa, in care se adauga: Operatorul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 98.076,00 lei (echivalentul sumei de 20.000 EURO). Investigația a fost demarată ca urmare a transmiterii de către operator a unei notificări privind încălcarea securității datelor cu caracter personal în temeiul Regulamentului General privind Protecția Datelor. La baza detalii

 



 

Ultimele Comentarii