ING system failure | Ultima Ora

ING dezvaluie cauza caderii sistemului IT timp de 12 ore in cursul zilei de sambata: un test de stingere a incendiului

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-09-11 13:12

ING Bank a dezvaluit cauza nefunctionarii tuturor sistemelor sale IT (procesare carduri, ATM-uri, site, internet banking, comunicatii) timp de aproape 12 ore pe parcursul zilei de ieri: un test de stingere a incendiului cu gaz Inergen, care a defectat serverele bancii in care se aflau bazele de date ale clientilor.

Cauza defectiunii este plauzibila, intrucat se cunoaste ca gazul Inergen (un gaz inert, cu o compozitie de 52% azot, 40% argon si 8% dioxid de carbon) poate afecta sistemele hard drives, din cauza sunetului ridicat produs in urma eliberarii din recipiente.

Toata lumea a fost insa surprinsa de perioada lunga, de aproape 12 ore, de care banca a avut nevoie pentru a pune in functiune sistemele IT de rezerva (back-up).

ING spune ca intarzierea a fost cauzata de magnitudinea si complexitatea defectiunilor: "din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat."

Ceea ce inseamna ca sistemul de back-up al bancii nu este eficient, intrucut se pare ca nu poate functiona independent de serverele si baza de date dintr-un spatiu afectat de un incendiu.

O alta mare problema a ING, reclamata de clientii sai pe parcursul zilei de ieri, a fost faptul ca banca a anuntat cu mare intarziere problema, astfel ca multi nu au fost preveniti ca vor avea probleme la platile cu cardul. (vezi aici detalii)

Primul anunt pe pagina Facebook a ING a venit abia dupa 5-6 ore de la incident, iar banca se scuza ca nu a putut trimite SMS-uri clientilor intrucat si sistemele de comunicatii au fost afectate.

ING isi cere scuze pentru aceasta intarziere si promite ca-si va despagubi clientii care au avut de suferit.

Clarificari privind indisponibilitatea serviciilor ING in data de 10 septembrie 2016 (comunicat  ING):

Sambata 10 septembrie, in timpul unui test planificat in centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13.00.

Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intarziata.

Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienti, management al produselor, comunicare si conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cat mai rapida a situatiei.

De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.

Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.

Mai mult decat atat, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.

La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale incepand cu ora 23.00.

In prezent finalizam analiza diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si luam masuri aditionale pentru a asigura derularea normala a operatiunilor.

Ne pare rau ca am dezamagit pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti.

Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-au intampinat clientii nostri si ne asumam responsabilitatea pentru problemele cauzate.

Astfel, vom returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem de asemenea in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul.

In ciuda acestui incident exceptional si fara precedent in istoria ING Romania, prioritatea noastra ramane asigurarea de servicii financiare la nivelul inalt de asteptari cu care ne-am obisnuit clientii de-a lungul anilor.

Taguri: ING Bank  comision POS  Vodafone  internet banking  mobile banking  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Noi credite APIA pentru fermieri de la Banca Transilvania

Banca Transilvania lansează Creditul De 5 ori APIA, destinat finanțării culturilor agricole și creșterii animalelor, prin care fermierii pot obține până la de 5 ori valoarea unui credit anual APIA, anunta banca intr-un comunicat, in care detalii

ARB: Controlul Consiliului Concurenței la banci reprezintă o practică uzuală normală

Consiliul Concurenței verifică existența unui potențial comportament anticoncurențial la nivelul sectoarelor economice, un astfel de demers fiind o practică uzuală normală într-o economie funcțională, conform unui comunicat al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), in care se adauga; Asociația Română a Băncilor și băncile membre au o conduită conformă normelor de concurență, aceasta reprezentând o preocupare permanentă și prioritară la nivelul comunității bancare. În acest sens, la nivelul comunității bancare, a fost adoptat Ghidul privind conformarea cu regulile de concurență prin intermediul căruia participanții și-au asumat angajamentul de a da dovadă, în desfășurarea activităților, de un comportament detalii

Cumparaturile pentru scoala se fac in mall si supermarket, mai putin online

• Principalele tipuri de cheltuieli sunt cele cu îmbracămintea și încălțămintea • 1 din 3 părinți spune că va apela la meditații pentru copilul său • 3 din 4 părinți le-au cumpărat deja copiilor smartphone, tabletă sau laptop
 
2 din 3 părinți susțin că bugetul alocat pentru cumpărăturile cu începerea anului scolar va fi mai mare decât anul trecut. Astfel, peste 38% vorbesc despre o creștere a cheltuielilor cu 30%, în timp ce aproximativ 28% apreciază că această sumă a crescut cu 10%, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, conform unui comunicat de detalii

Contul de economii cu alimentare periodică, disponibil în aplicația de Mobile Banking CEC app

• În plus, clienții își pot personaliza conturile prin setarea denumirii dorite de fiecare în parte (alias-ul) 
   
CEC Bank continuă procesul de digitalizare și lansează un nou produs de economisire, disponibil detalii

 



 

Ultimele Comentarii