TEHNOLOGII BANCARE | Ultima Ora

Studiu MasterCard: 85% dintre romani folosesc cardul pentru plata cumparaturilor zilnice

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-03-29 15:17

Unu din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu MasterCard, care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor în România.

Cele mai uzuale plăți cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanții la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziționarea unor cumpărături de până la 75 lei, precizeaza MasterCard intr-un comunicat, in care mai arata urmatoarele:

Această tendință este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieței locale: migrarea dinspre numerar înspre plățile electronice pare să-și facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenți afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. De altfel, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază uşurinţa cu care sunt realizate plăţile în acest fel.

Potrivit studiului, cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene. În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăți cu cardul era cu 45% mai mare faţă de luna martie a aceluiași an. Acest rezultat indică o evoluție îmbucurătoare la nivelul pieței, susținută și de faptul că ponderea românilor care dețin un card bancar a fost în creștere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulților care locuiesc în zonele urbane din România şi care folosesc internetul.

Boom-ul anului trecut în piața de carduri din România aparține segmentului contactless. Simplă, rapidă și sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri. Între primul și ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenților care afirmau că obișnuiesc să efectueze plăți contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenţi se declarau obişnuiţi să efectueze plăți contactless, confirmând tendința de creștere în popularitate a acestei metode de plată.

Campaniile derulate de MasterCard în România pe parcursul anului trecut au scos în evidență beneficiile plăților cu cardul, atât pentru consumatori, cât și pentru economie, în ansamblu, și ne bucurăm să vedem rezultatele acestora - rate accelerate de creștere, care arată că tot mai mulţi români îşi însuşesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educaţie financiară şi vom continua să facem acest lucru şi în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovaţii care să facă experienţa la plată cât mai uşoară, confortabilă şi rapidă” a declarat Cosmin Vladimirescu (foto), General Manager al MasterCard pentru România.

Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru România
Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru România

De altfel, rezultatele campaniilor de educaţie financiară par să fie deja vizibile, doar 12% dintre respondenți afirmând că nu știu sau nu sunt obișnuiți să plătească prin intermediul cardului. Astfel, gradul scăzut de penetrare a plăților cu cardul în România poate fi atribuit în mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenți invocând acest motiv, atunci când au fost rugați să menționeze de ce nu utilizează cardul la plată.

Studiul a analizat și percepția consumatorilor români asupra plăților cu cardul pe Internet, reliefând faptul că majoritatea consumatorilor conştientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceştia au menţionat ca principal avantaj al plăților online cu cardul faptul că astfel pot face plăți oricând și de oriunde doresc. Pe de altă parte, securitatea datelor și încrederea în unele pagini ale comercianților, deși într-o ușoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online.

Studiul se bazează pe sondaje Omnibus realizate în lunile martie şi decembrie 2015, în mediul urban, în rândul utilizatorilor de Internet cu vârsta de peste 18 ani, de compania de cercetare iSense Solutions, pentru MasterCard.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Aplicatiile Raiffeisen nu functioneaza (actualizat)

Nu functioneaza aplicatiile de mobile banking si internet banking Raiffeisen Smart Mobile pentru clienți persoane fizice, Raiffeisen Online pentru clienți persoane fizice și Raiffeisen Smart Business, a anuntat Raiffeisen Bank, in jurul orei 18,20, pe detalii

ROBOR: 5,5%, EURIBOR: - 0,4%. Ce bine ca am credit in euro!

"Ce bine ca am credit in euro! Daca-l aveam in lei, acum as fi avut probleme, cu ROBOR-ul la peste 5%, in timp ce Euribor-ul este -0,4%", se bucura un cititor. L-am intrebat daca nu este afectat, in schimb, de cursul valutar leu/euro. "Deloc, a raspuns el. Am aceeasi rata de ani detalii

First Bank si-a sporit semnificativ profitul

First Bank raportează un profit de 57,1 milioane de lei pentru anul 2021, o creștere semnificativă față de perioada similară precentă, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga: Veniturile operaționale nete ale băncii au crescut cu 7% față detalii

BNR a majorat dobanda la 3,75%, peste estimarile analistilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu 0,75 puncte, la 3,75%, mai mult decat estimarile analistilor, care asteptau o crestere de o jumatate de punct. Decizia a fost determinata de majorarea inflatiei, precum si de deciziile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii