BANCI | Stirea Zilei

Alior Bank, senzatia bancilor poloneze, isi incepe activitatea in Romania din aprilie, oferind depozite si credite clientilor Telekom

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-02-07 23:45

Acum doi ani, in ianuarie 2014, relatam povestea de succes a bancii poloneze Alior Bank, infiintata in 2008, adica exact in anul izbucnirii crizei (care nu s-a simtit, insa, in Polonia) si care a reusit de atunci sa atraga 1,6 milioane de clienti, datorita unei retete simple: fara comisioane la platile online si la retragerile de bani de la ATM-uri, oriunde in tara si in lume. Acum a ajuns la aproape 3 milioane de clienti.

Dupa numai 20 de luni de la infiintare, Alior Bank a ajuns pe profit, iar peste alti doi ani, in decembrie 2012, a reusit cea mai mare listare (IPO) din Europa, la Bursa din Varsovia.

Un alt secret al succesului sau, in afara costurilor reduse, servicii inovatoare, precum deschiderea unui cont exclusiv online (ceea ce au inceput sa faca si bancile mai mici din Romania), patrunderea in centrele comerciale si in alte zone aglomerate cu unitati mici tip express, precum si prin parteneriate cu diversi comercianti si furnizori de servicii, precum cei de telefonie mobila, printre care germanii de la T-Mobile. (vezi aici detalii)

Asa a ajuns banca poloneza in Romania: printr-un acord incheiat in vara anului trecut cu Telekom Romania privind infiintarea in comun a unei sucursale bancare in Romania, care sa ofere servicii bancare, inclusiv credite si carduri, in magazinele firmei de telefonie mobila, celor 6 milioane de clienti ai acesteia.

Alior Bank a anuntat pe 1 februarie intr-un comunicat de presa ca la 6 luni de la incheierea acordului cu Telekom, a reusit sa se inregistreze la BNR ca sucursala a unei banci straine, dupa finalizarea procedurilor ce permit bancilor europene sa ofere servicii in alte tari, fara a fi nevoie sa se inregistreze ca societate romaneasca (servicii tip pasaport).

In registrul BNR cu sucursalele institutiilor de credit din alte state membre, Alior Bank SA Varsovia sucursala Bucuresti apare inmatriculata cu data de 14.012016, avand sediul in Piata Charles de Gaulle Nr.15, Charles de Gaulle Plaza, Biroul 306, Etaj 3, Sectorul 1.

Data planificata pentru inceperea activitatii Alior Bank in Romania este 30 aprilie 2016.

Alior Bank devine astfel a opta sucusala a unei banci straine activa in Romania, alaturi de ING Bank, Citi Bank, Veneto Banca, BNP Paribas, Bank of Cyprus, TBI Banksi Blom Bank.

Se va repeta in Romania succesul din Polonia?

Banca poloneza mentioneaza in comunicat ca sucursala din Romania va functiona dupa modelul acordului incheiat cu T-Mobile in Polonia, proiectul fiind primul pas in directia expansiunii Alior pe pietele straine.

Magdalena Proga-Stępień, sefa departamentului de servicii T-Mobile Banking, declara in comunicat ca banca isi doreste sa repete in Romania rezultatele “remarcabile” obtinute in urma parteneriatului cu T-Mobile in Polonia.

Banca a anuntat ca in primele noua luni dupa incheierea acordului, banca a castigat 145.000 de clienti, dintre care 85% sunt clienti noi. Banca mentioneaza ca T-Mobile s-a dovedit in 2014 cel mai important canal de atragere de noi clienti (38% din total), mai multi decat cei atrasi prin unitatile bancii. (vezi aici detalii)

Alior mai mentioneaza ca acordul cu Telekom Romania este primul de o asemenea complexitate din tara noastra dintre o banca si o firma de telefonie mobila. Ceea ce poate spune ceva despre determinarea bancilor romanesti si poloneze in inovatie si dezvoltare.

Alior mai spune ca la lansarea serviciilor in Romania, clientii Telekom vor avea acees la o gama larga de depozite si credite ajustate la nevoile si specificul pietei romanesti, precum si pachete de servicii financiare si telecomunicatii.

In a doua etapa de dezvoltare, vor fi oferite servicii bancare pentru clientii din categoria micilor intreprinzatori.

Alior va oferi serviciile financiare in Romania atat prin reteaua de magazine Telekom, cat si prin aplicatii de internet si mobile banking, precum si un call center.

Venirea Alior Bank in Romania, a doua banca poloneza, deja, dupa Idea Bank, este o veste buna, in conditiile in care pe piata romaneasca are loc un proces de fuziuni care a redus numarul bancilor active pe piata si implicit nivelul de concurenta.

Comentarii

Istvan
Polonezi = eșec
După eșecul total al celor de la Idea Bank e greu de crezut în succesul acestei noi bănci. Idea bank s a remarcat doar prin fraude interne, minciuni emise în spațiul public și management corupt și necalificat.

Resolv Man
Cu prefectura
Ce are sula cu Prefectura, Isvan? Poate impozitul cizmarului ?



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce reclamatii au clientii bancilor si IFN-urilor

Cele mai multe reclamatii la adresa bancilor si IFN-urilor primite pe site-urile Reclamatiibanci.ro, Bancherul.ro si Ghiseulbancar.ro in saptamana 4-10 octombrie s-au referit la probleme in utilizarea aplicatiilor de mobile banking, raportarea restantelor la Biroul de Credit si detalii

BNR urca dobanda la 1,5%, contrar asteptarilor

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a majorat dobanda de politica monetara cu un sfert de punct, se la 1,25% la 1,50%, contrar asteptarilor analistilor, care anticipau mentinerea ratei de referinta.
Economistul BCR, Ciprian Dascalu, considera ca BNR va amana in sedinta de astazi noul ciclu de crestere a dobanzii de referinta, din cauza recrudescentei epidemiei coronavirusului, valul patru fiind mai grav decat cele mai pesimiste asteptari. Comunicatul BNR: Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară
05.10.2021 "Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 5 octombrie 2021, a hotărât următoarele: - majorarea ratei detalii

Executarile silite pot fi negociate cu banca in cadrul CSALB

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunta ca exista banci care accepta o intelegere amiabila si cu clientii ajunsi in faza de executare silita, din cauza neplatii ratelor la credite. Bancile pot conveni cu clientii angajamente de plată, detalii

Raiffeisen Bank, amendata de ANPC pentru ca nu a respectat un ordin de despagubire a clientilor cu dobanzi majorate la credite

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anuntat, intr-un comunicat, ca a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 de lei pentru ca "in timpul scurs de la termenul pronunțării sentinței definitive a instanței, respectiv 6.02.2020, de aproximativ 1 an și 7 luni – detalii

 



 

Ultimele Comentarii