BANCI | Interviu

Posta Romana si Intesa Sanpaolo Bank isi propun o misiune imposibila: servicii bancare la ghiseele postale. Dar cine va sta la coada pentru un card?

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-08-12 01:51

Seful Postei Romane, Alexandru Petrescu (foto), anunta ca intr-o luna urmeaza sa inceapa negocierile cu Intensa Sanpaolo Bank, o puternica banca italiana, dar cu o prezenta minuscula in Romania, pentru oferirea de servicii bancare la ghiseele postale, precum conturi, carduri si chiar imprumuturi de valori reduse.

"Suntem într-un stadiu avansat în negocierea parteneriatului cu o entitate bancară pentru a lansa un portofoliu de servicii financiar-bancare la ghișeu. Va fi un portofoliu de servicii primare, simpliste, tipice pentru tipul de client care ne calcă pragul. Vom avea cont curent, carduri de credit, carduri de distribuire a pensiilor, împrumuturi mici și alte servicii financiar-bancare, care pot ajuta la creșterea nivelului de bancarizare al României. Sperăm ca în următoarele 30 de zile să ajungem la nominalizarea unei instituții financiare și împreună cu ei să demarăm procesul de lansare a portofoliului de servicii”, a declarat directorul general al Poștei Române, Alexandru Petrescu, intr-un interviu acordat Agerpres.

Un proiect ce pare din start sortit esecului, daca ne gandim la ce cozi trebuie sa stam la ghiseele postei pentru a trimite o simpla scrisoare sau pentru a plati o factura, doar cu numerar, pentru ca nu se accepta plata cu cardul.

Posta Romana nu a fost in stare, pana acum, sa introduca nici macar POS-uri pentru acceptarea platilor cu cardul, ce sa mai vorbim de cardurile prepaid lansate in colaborare cu MasterCard in 2009 si despre care nu se stie nimic in prezent.

De aceea nu ne putem imagina ca cineva ar putea fi interesat sa stea la coada la ghiseeele Postei pentru a primi un card sau pentru a lua un credit.

Exact in urma cu un an, Posta Romana anunta ca intenţionează să-și diversifice gama de prestaţii prin introducerea de servicii financiar bancare în oficiile poştale, cu scopul nobil de a crestere gradul de bancarizare si incluziunea financiara. Proiectul a fost prezentat în perioada 6 august - 6 septembrie 2013 instituţiilor financiar bancare interesate de colaborarea în acest domeniu cu Poşta Română.

In decembrie 2013, Intesa si Posta anuntau demararea negocierilor pentru a oferi servicii bancare si financiare in cadrul oficiilor postale din Romania.

"Compania Naţională Poşta Română şi Grupul Intesa Sanpaolo demarează negocierile în vederea încheierii unui acord bilateral privind vânzarea de servicii bancare şi financiare în cadrul oficiilor poştale Poşta Română şi sub brandul "Poşta Româna".

Lansarea proiectului reprezintă rezultatul procesului de selecţie organizat de Compania Naţională Poşta Română, în conformitate cu noua strategie comercială aprobată de conducerea societăţii, al cărei obiectiv principal îl reprezintă diversificarea gamei de servicii oferite", anunta banca intr-un comunicat.

Alexandru Petrescu declara atunci: "Odată cu lansarea unui portofoliu de servicii financiare distribuite sub brand-ul propriu, Poşta Română va deveni în următorii ani unul dintre principalii jucători pe piaţa românească a serviciilor bancare."

De ce a fost aleasa Intesa pentru proiectul cu Posta Romana? Care au fost criteriile de selectie? Inca nu stim, dar vom afla la momentul potrivit.

Oricum, trebuie sa tinem cont si de faptul ca Intesa apreciaza ca proiectul cu Posta este unul important, poate chiar strategic, pentru relansarea activitatii bancii in Romania.

Noul sef al Intesa Romania Marco Capellini a declarat: “Intesa Sanpaolo Group este încrezător și puternic dedicat pieții românești. În plus, negocierile începute la sfârșitul anului trecut cu Poșta Română pentru a oferi servicii bancare și financiare prin oficiile postale demonstrează încă o dată interesul real al Intesa Sanpaolo Group în țara noastră”.

Posta da inapoi: Nominalizarea bancii partenere s-ar putea prelungi

In 14 august 2014, Posta Romana a tinut sa faca urmatoarele precizari, intr-un comunicat de presa:

"Managementul Companiei Naţionale Poşta Română a transmis, recent, că nominalizarea unei instituţii financiare alături de care să lanseze un portofoliu de servicii financiar-bancare ar putea fi făcută în următoarele 30 de zile.

Având în vedere complexitatea unui astfel de proiect, care ar însemna o premieră pe piaţa din România, nominalizarea s-ar putea prelungi în funcţie de toţi factorii implicaţi. În orice situaţie, nominalizarea entităţii bancare partenere este doar prima etapă dintr-o strategie amplă, a cărei implementare la scară naţională poate dura până la trei ani. Prin urmare, decizia de a intra în parteneriat cu o anumită instituţie financiar-bancară – respectiv ultimul trimestru al acestui an, ca ţintă finală fixată de managementul companiei – nu coincide cu momentul la care serviciile vizate de operatorul naţional de servicii poştale vor putea fi accesate.

Procedura de selecţie a băncii partenere, demarată în trimestrul al treilea al anului trecut, se află în ultima fază de analiză şi deliberare. Hotărârea finală va fi luată de Consiliul de Administraţie, în urma evaluărilor realizate de Comisia de Negociere şi Analiză constitută în Compania Naţională Poşta Română."

Asadar, Posta afirma acum ca, de fapt, nu s-a incheiat procedura de selectie a unei banci, in ciuda faptului ca in decembrie 2013, Intesa anunta intr-un comunicat ca a fost aleasa pentru a incepe negocierile in vederea lansarii parteneriatului cu Posta.

Care este, de fapt, situatia acestui proiect?

Iata ce au raspuns reprezentantii Postei Romane la intrebarile Bancherul.ro:


- Care este situatia procedurii de selectie a unei banci in vederea unui parteneriat?

Posta Romana: "Procesul de selectie a bancii este in derulare, fiind analizat atat din punctul de vedere al alinierii strategice cu obiectivele de dezvoltare ale Companiei Nationale Posta Romana, cat si cu prioritatile impuse de procesul de privatizare pe care il traverseaza compania. Reamintim ca managementul companiei si-a fixat ca tinta finala pentru semnarea parteneriatului cu o institutie financiar-bancara ultimul trimestru al acestui an."

- De ce intr-un comunicat din 14 august, Posta a afirmat ca procedura de selectie nu s-a finalizat, din moment ce banca Intesa si Posta au anuntat in decembrie 2013 demararea negocierilor dupa finalizarea procesului de selectie?

Posta Romana: "Anuntul din decembrie 2013 se refera la demararea negocierilor in vederea semnarii unui acord intre parti. Aceasta etapa implica o analiza exhaustiva a contributiei concrete a partilor in parteneriat, precum si elaborarea de proiectii economice, operationale etc. Procedura de selectie va fi finalizata odata cu semnarea unui contract."

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii

Mai multi cititori Bancherul.ro s-au plans ca in aceasta luna le-au intrat mai tarziu pensiile pe carduri, motiv pentru care am intrebat Ministerul Muncii si bancile daca au existat intarzieri privind virarea pensiilor si in ce data se alimeneaza cardurile, in fiecare luna. Ministerul detalii

BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente

Datorita colaborarii cu CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din domeniul Bancar), BRD a reusit sa solutioneze extrajudiciar si dosare unde banca era deja chemata in instanta, consumatorii renuntand la procedura judiciara in favoarea unei solutii ce stinge litigiul intr-un timp exponential detalii

Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB

Garanti Bank a primit putine cereri de la clienti privind rezolvarea amiabila a litigiilor prin intermediul CSALB, dat fiind ca banca isi doreste solutionarea si gasirea unei solutii satisfacatoare pentru clienti inca din momentul in care acestia se adreseaza initial bancii, detalii

CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB

CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de detalii

Ultimele Comentarii

  • Ifn

    Bună seara. Vreau sa știu dacă dintr un salariu de 3600 cu rata la Raiffeisen de 1900 dar cu ... detalii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii