BANCI | Interviu

Seful Raiffeisen Bank, Sevelda: Vrem sa crestem mai mult in Romania, este o tara cu perspective excelente

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-03-31 17:00

Karl Sevelda (foto), presedintele Raiffeisen Bank International, a declarat ca banca intentioneaza sa se dezvolte si mai mult in Romania, dupa ce anul trecut a achizitionat portofoliul de retail al Citibank Romania ce a constat in 100.000 de clienti persoane fizice, cu active de peste 90 de milioane de euro si depozite de 175 milioane euro. “Cu siguranta am vrea sa crestem mai mult in Romania, intrucat credem ca este o piata buna, cu perspective excelente”, a spus Sevelda, in cadrul unui conferinte cu analistii sustinuta la Londra, ocazionata de prezentarea rezultatelor financiare.

Intrebat daca Raiffeisen vrea sa-si sporeasca cota de piata in tari din Estul Europei pe care se concentreaza, printre care si Romania, Sevelda a spus: “In primul rand trebuie sa atingem ratele de capital necesare, de aceea posibilele achizitii nu trebuie sa duca la deterioarea capitalizarii (in conditiile in care in prezent se deruleaza o evaluare a activelor bancilor de catre BCE n.r.).

Dar fireste ca tot timpul ne uitam la piete, in special la cele pe care ne concentram activitatea, pentru a vedea daca exista oportunitati. Am cumparat portofolii, precum achizitia portofoliului de retail in Romania (de la Citibank), precum si in Rusia, tot de retail. Ne uitam de asemenea la banci.

“Pana acum ne-am concentrat pe cresterea capitalului, pe rambursarea capitalului participativ, dar daca situatia se imbunatateste, ne vom uita iar la posibile tinte de achizitie.

Nu exclud, de asemenea, sa plecam din unele tari, astfel ca respectivul capital il vom reinvesti in alte tari. Schimburile intre banci (swaps) ar putea fi, de asemenea, o oportunitate. Bancile sunt acum destul de active in a analiza posibilitatea de a schimba intre ele participatiile din unele tari, din motive de economie de scara.

O banca nu se poate opri niciodata in a cauta oportunitati, si avem un management bun al resurselor, inclusiv in tarile in care suntem prezenti, credem ca acesta este un punct forte al nostru.

De exemplu, cu siguranta am vrea sa crestem mai mult in Romania, care credem ca este o piata buna, cu perspective excelente. Vom analiza de asemenea, evolutia lucrurilor din Polonia, unde suntem, dupa fuziune, a 9-a sau a 8-a banca, petnru ca si piata poloneza este foarte promitatoare si nu exclud o crestere si acolo.

Deci cred ca pe termen mediu si lung ne vom conentra pe pietele principale dar vom continua tot timpul sa ne uitam la oportunitati”.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii

Mai multi cititori Bancherul.ro s-au plans ca in aceasta luna le-au intrat mai tarziu pensiile pe carduri, motiv pentru care am intrebat Ministerul Muncii si bancile daca au existat intarzieri privind virarea pensiilor si in ce data se alimeneaza cardurile, in fiecare luna. Ministerul detalii

BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente

Datorita colaborarii cu CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din domeniul Bancar), BRD a reusit sa solutioneze extrajudiciar si dosare unde banca era deja chemata in instanta, consumatorii renuntand la procedura judiciara in favoarea unei solutii ce stinge litigiul intr-un timp exponential detalii

Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB

Garanti Bank a primit putine cereri de la clienti privind rezolvarea amiabila a litigiilor prin intermediul CSALB, dat fiind ca banca isi doreste solutionarea si gasirea unei solutii satisfacatoare pentru clienti inca din momentul in care acestia se adreseaza initial bancii, detalii

CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB

CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de detalii

Ultimele Comentarii

  • Ifn

    Bună seara. Vreau sa știu dacă dintr un salariu de 3600 cu rata la Raiffeisen de 1900 dar cu ... detalii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii