BANCI | Interviu

Rasvan Radu, seful UniCredit Tiriac Bank, explica de ce a inchis 20 de unitati anul trecut

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2014-03-14 10:47

Rasvan Radu, presedintele UniCredit Tiriac Bank, a explicat, pentru Bancherul.ro, de ce a luat decizia de a inchide 20 de unitati pe parcursul anului trecut, dupa ce in urma cu 2 ani anunta intentia de a extinde reteaua teritoriala a bancii, pentru a profita de revenirea economiei din criza: „au devenit neprofitabile, adica nu au obtinut venituri care sa acopere macar cheltuielile operationale”.

De ce s-a intamplat asta? Radu: „Sunt doua cauze: pe de o parte este vorba de calitatea managementului fiecarei unitati. Atunci cand vedem ca o unitate intra pe pierdere, schimbam managerul acestuia si-i acordam 6 luni pentru vedea daca poate sa o aduca pe profit, daca nu o inchidem”.

Poate un manager de unitate sa-si demonstreze profesionalismul intr-un timp atat de scurt? Radu: „Sigur, ba chiar am avut un caz, la sucursala din Baneasa in Bucuresti, a carui nou manager a reusit sa aduca unitate pe profit doar intr-o luna”.

Cum de nu au reusit cei 20 de manageri ai unitatilor inchise sa le aduca pe profit? Nu au fost capabili profesional? Radu: „Lucrurile sunt mai complicate, pentru ca fiecare unitate are specificul propriu, in functie de marimea acesteia si de zona in care opereaza. De exemplu, poate fi o unitate care ajunge neprofitabila din cauza unui singur credit neperformant, dar care are o valoare foarte ridicata, dar asta nu inseamna ca inchidem respectiva unitate”.

In mare insa, cauza pentru care au fost inchise majoritatea celor 20 de unitati a fost disparitia pietei din zona acestora, inexistenta clientilor care sa acceseze produsele si serviciile bancii, precizeaza Rasvan Radu.

„Nu vrem sa inchidem unitati, dimpotriva, chiar le-am spus colegilor, daca gasesc zone cu potential de dezvoltare, putem sa deschidem noi unitati”, a adaugat el.

Aveti cumva in noul plan de dezvoltare planul de a relua extinderea retelei, asa cum ati anuntat in urma cu 2 ani, plan amanat apoi sine die?Nu, cel putin in acest an nu vedem sa se materializeze conditiile pentru reluarea procesului de extindere a retelei, din cauza mediului economic inca dificil”, a adaugat seful UniCredit Tiriac Bank.

UniCredit Tiriac Bank avea la finalul lui 2013 un numar de 199 de unitati teritoriale, fata de 220 in urma cu un an. Pe de alta parte, numarul de angajati ai bancii a crescut de la 3.041 in 2012 la 3.171 in 2013, dupa ce a preluat o parte dintre angajatii RBS, odata cu achizitia portofoliului de credite de retail al acestei banci, in valoare de 297 milioane euro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



In ce data intra pensiile pe carduri, in fiecare luna: precizari de la banci si Ministerul Muncii

Mai multi cititori Bancherul.ro s-au plans ca in aceasta luna le-au intrat mai tarziu pensiile pe carduri, motiv pentru care am intrebat Ministerul Muncii si bancile daca au existat intarzieri privind virarea pensiilor si in ce data se alimeneaza cardurile, in fiecare luna. Ministerul detalii

BRD despre colaborarea cu CSALB: ne ajuta sa demonstram clientilor ca banca este oricand deschisa comunicarii directe si transparente

Datorita colaborarii cu CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din domeniul Bancar), BRD a reusit sa solutioneze extrajudiciar si dosare unde banca era deja chemata in instanta, consumatorii renuntand la procedura judiciara in favoarea unei solutii ce stinge litigiul intr-un timp exponential detalii

Cum gestioneaza Garanti BBVA reclamatiile clientilor si rezolvarea amiabila a acestora, prin CSALB

Garanti Bank a primit putine cereri de la clienti privind rezolvarea amiabila a litigiilor prin intermediul CSALB, dat fiind ca banca isi doreste solutionarea si gasirea unei solutii satisfacatoare pentru clienti inca din momentul in care acestia se adreseaza initial bancii, detalii

CEC Bank acorda o deosebita importanta solutionarii amiabile a litigiilor cu clientii prin intermediul CSALB

CEC Bank acorda o deosebita importanta solicitarilor de solutionare amiabila a litigiilor cu clientii venite prin intermediul CSALB, intrucat reprezinta o procedura alternativa cu multe avantaje pentru ambele parti, spune Mirela Iovu – Director – Vicepresedinte al Comitetului de detalii

Ultimele Comentarii

  • Ifn

    Bună seara. Vreau sa știu dacă dintr un salariu de 3600 cu rata la Raiffeisen de 1900 dar cu ... detalii

  • Poprire

    Buna ziua.Mama mea are o datorie de 24000 lei la BCR.As vrea sa stiu daca banca poate sa scoata ... detalii

  • Acces la articol

    Bună ziua, am dori să acccesăm conținutul articolului "Consiliul Concurentei face precizari ... detalii

  • curs valutar

    Va rog sa ne spuneti care date sunt eronate, pentru a corecta ... detalii

  • Date eronate

    Cine a facut articolul nu stie ca bancile au diferite cursuri in timpul programului si altele dupa ... detalii