BANCI | Interviu

Cosmin Vladimirescu, MasterCard: Este extrem de sigur sa faci plati online cu cardul in Romania

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2012-10-11 21:42

Cosmin Vladimirescu lucreaza de peste 5 ani la MasterCard Europe, iar din 2010 este country manager pentru România şi Moldova, dupa ce timp de 7 ani a fost responsabil cu fraudele pe carduri la Bancpost. El are, asadar, o experienta bogata in ceea ce reprezinta unul dintre principalele impedimente in dezvoltarea platilor cu cardul, si anume neincrederea in siguranta tranzactiilor la POS-uri, ATM-uri sau pe internet.

Totusi, asa cum arata si statisticile, platile cu cardul online sunt in continua crestere, ceea ce arata ca increderea romanilor in siguranta platilor cu cardul pe internet este in crestere.

O alta reticenta in utilizarea unui card este gradul scazut de monitorizare si control al banilor disponibili pe acesta, ceea ce scade gradul de confort atunci cand platesc cu un card. Nu putini utilizatori de card ajung in situatii delicate in care nu stiu cati bani mai au pe card sau daca le-au mai ramas bani din salariu sau au intrat deja in limita de credit pusa la dispozitie de banca prin overdraft.

Prin oferirea de servicii suplimentare, precum cele aferente unui card cu display, care permit un control sporit al tranzactiilor, increderea utilizatorilor de carduri in siguranta platilor cu carduri va creste.

Despre aceste probleme, Bancherul.ro a stat de vorba cu Cosmin Vladimirescu.

„In e-commerce, la magazinele virtuale româneşti, tranzacţiile cu carduri MasterCard şi Maestro au crescut cu 92% în 2011 faţă de anul precedent. (Iar in prima jumatate a anului cresterea tranzactiilor cu cardul a fost de 38% n.r.). O tendinţă care reflectă faptul că românii au tot mai multă încredere în tranzacţiile online cu cardul. Şi au toate motivele să o facă, pentru că este extrem de sigur să tranzacţionezi online”, spune el.

Asta si pentru ca MasterCard, la fel ca alte organizatii de carduri, a implementat un nivel suplimentar de securitate in cazul tranzactiilor cu cardul pe internet: 3 D Secure. „Am început procesul de implementare a MasterCard Secure Code în 2004, a fost prima astfel de măsură din Europa de Est la momentul respectiv, aşa încât aproape toate magazinele online româneşti au implementate în acest moment sistemul 3D Secure”, adauga Vladimirescu.

Procesul activării cardurilor în acest sistem suplimentar de securitate online merge însă ceva mai anevoios, în condiţiile în care multe dintre ele sunt înrolate automat de către bănci, dar mai puţine activate de catre utilizatori în 3D Secure. MasterCard lucrează împreună cu băncile pentru a accelera activarea cardurilor.

E mai ieftin cu cardul decat cash

Reducerile importante la platile cu cardul in diverse magazine sau restaurante, inclusiv in cazul platilor online, precum cumpararea biletelor la CFR, a vacantelor sau diverselor servicii de pe site-urile de reduceri fac tot mai vizibile eforturile MasterCard de a arata ca plata cu cardul aduce beneficii suplimentare fata de utilizarea cash-ului.

“Facem un efort educaţional perpetuu, pe care l-am gândit de la început pe mai multe planuri: atât dinspre noi către consumatori, prin intermediul cardului, cât şi cu ajutorul comercianţilor, prin campanii în supermarketuri, dar şi în mediul online, toate având o componentă educaţională extrem de puternică. Am căutat nişte beneficii suplimentare care să facă oamenii să vadă avantajele plăţii cu cardul în comparaţie cu alternativa plăţii cu numerar”, spune Cosmin Vladimirescu.

Pe de altă parte, explică el, întotdeauna va fi o anumită rezistenţă la schimbare din partea consumatorilor, inerţie pe care procesatorii de carduri încearcă să o mişte prin implementarea unor beneficii pentru fiecare plată cu cardul şi comunicarea cât mai eficientă a existenţei acestora către consumatori.

„Pe de o parte trebuie lucrat la beneficii, astfel că avem parteneriate cu comercianţi online, mai ales în domeniile cu creşteri puternice, precum site-urile de reduceri. Am vrut să oferim oamenilor un avantaj la plata cu cardul faţă de varianta plăţii cash, cu ordin de plată sau cu altceva şi în acelaşi timp am încercat să livrăm cât mai eficient mesajul către consumatori, prin intermediul băncilor, prin parteneriate cu e-commerce, prin programul EduCard”, adaugă el.

Cum ne administram bugetul si cheltuielile cu cardul cu display

Dupa introducerea cardurilor contactless, MasterCard a lansat anul trecut o noua inovatie in premiera europeana in Romania, si anume cardul cu diplay, lansat de Banca Carpatica si Credit Europe Bank. Un tip de card ce prezinta un avantaj urias pentru consumatori, mai ales in actualele conditii de criza cand controlul bugetului si a cheltuielilor devin tot mai importante.

Cosmin Vladimirescu: „Potenţialul acestor carduri este uriaş, pentru că pe display poţi primi informaţii în timp real: fie despre câţi bani ai în cont, fie câte puncte de fidelitate ai acumulat, care a fost ultima tranzacţie sau ultimele trei tranzacţii pe care le-ai făcut, un mesaj promoţional de la bancă sau comerciant. Ai introdus cardul în POS şi-ţi spune că ai 10% reducere.”

Cardul cu display face parte, de fapt, dintr-un pachet mult mai amplu de servicii, denumit „inControl”, pe care MasterCard vrea să-l aduca pe piaţa din România, acum fiind în faza de pilot în mai multe ţări.

Cum functioneaza acest pachet?

Citeste toata stirea in sectiunea EDUCATIE FINANCIARA

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



BNR pregateste noi forme de comunicare, dupa intreruperea conferintelor de presa din cauza coronavirusului

Banca Nationala a Romaniei (BNR) analizeaza noi forme de comunicare (posibil online), in contextul prelungirii crizei coronavirusului, care a dus la intreruperea conferintelor de presa clasice. "Motivul intreruperii conferintelor de presa este unul evident. Consideram ca nu putem detalii

BRD nu crede ca se va agrava criza coronavirusului, dar se va prelungi, iar revenirea economiei va fi in forma de U, nu in V

Conducerea BRD Groupe Societe Generale considera ca in ciuda recrudescentei crizei coronavirusului, intrata in al doilea val, criza economica nu se va adanci mai mult, dar recesiunea se va prelungi si anul viitor, iar revenirea va fi mai prelungita, in forma de U, nu de V, cum se estima detalii

Mihaela Budișteanu, avocat și conciliator CSALB: Dacă aș lua un credit, nu aș alege cea mai ieftină ofertă, ci aș merge la banca în care am încredere că mă va ajuta la nevoie

"Sincer, dacă ar fi să iau acum un credit, nu l-aș alege pe cel cu dobânda cea mai mică, ci în funcție de cum sunt ajutați oameniide băncile respective", spune Mihaela Budișteanu, avocat și conciliator în cadrul CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a detalii

Avocatul Mihai Tanasescu: Trebuie sa scapam de ideea fixa ca cel mai bine e sa dam banca in judecata

Prelungirea perioadei de epidemie a coronavirusului ne afecteaza atat mental, cat si financiar, mai ales daca purtam responsabilitatea rambursarii unui credit, astfel ca exista riscul sa apara mai multe conflicte pe care le-am putea avea cu bancile sau IFN-urile. Ce facem cand ne detalii

Ultimele Comentarii