BANCI | Interviu

Russell Johnsen, Provident Financial: "Vom continua sa ne implicam in proiecte de educatie financiara"

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-05-12 14:43

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România), în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au organizat o consultare publică cu privire la strategia națională de educație financiară pe care își propun să o implementeze în România. La dezbatere au participat reprezentanți ai celor mai importante asociații profesionale din domeniul financiar, reprezentanți ai mediului privat, precum și instituții ale statului cu atribuții în domeniul educației și al protecției consumatorilor.

Evenimentul s-a desfășurat sub umbrela programului național Bugetul Familiei, desfăşurat la nivel naţional de APC România sub patronajul ANPC şi cu sprijinul companiei de credite de consum Provident Financial România.

„Un consumator informat și educat este un consumator responsabil, care este în măsură să ia decizii în cunoștință de cauză. De aceea, o strategie națională în ceea ce privește educația financiară nu poate fi decât binevenită. Invităm toate părțile interesate să contribuie la definitivarea acestei strategii, astfel încât ea să servească pe deplin atât intereselor consumatorilor, cât și industriei financiare în ansamblu”, a declarat Constantin Cerbulescu, președintele ANPC.

Strategia națională de educație financiară a fost propusă de către APC România pe baza rezultatelor unor studii realizate de către Institutul de Economie Mondială cu privire la gradul de alfabetizare a consumatorilor din România. Acestea au arătat că nivelul de înțelegere a conceptelor financiare este direct legat de bunăstarea consumatorilor și că implementarea unor acțiuni menite să sporească nivelul educației financiare este absolut necesară. Strategia propusă se află în dezbatere publică până la finele lunii mai și poată fi consultată pe www.bugetulfamiliei.ro. Orice persoană fizică sau juridică interesată poate trimite propuneri și sugestii justificate de modificare a conținutului său la adresa consultare@apc-romania.ro.

„Scopul principal al acestei strategii este de a crea cadrul necesar prin care mediul non-profit să se unească într-un efort comun cu celguvernamental și cu cel privat pentru a implementa acțiuni eficiente și măsurabile prin care să creștem educația financiară a românilor, fie că vorbim de credite, pensii, taxe sau pur si simplu despre sfaturi menite să-i ajute să transforme banii câştigaţi prin muncă în bunăstare şi siguranţă financiară pe termen lung", a declarat Răzvan Resmeriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor România.

În cadrul consultării au fost discutate prioritățile strategiei din punctul de vedere al participanților. Printre aceștia s-au numărat reprezentanți ai APC România, ai ANPC, ai Centrului European al Consumatorilor, ai Asociației Române a Băncilor (ARB), ai Asociației Societăților Financiare din România (ALB), ai Asociației Române de Educație Financiară, ai Băncii Naționale a României, ai Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ai Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, ai Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, ai Consiliului Concurenței, precum și ai mai multor instituții financiare bancare și nebancare. Participanții au stabilit că printre prioritățile strategiei trebuie să se numere dezvoltarea unui ghid de bune practici, îmbunătățirea accesului consumatorilor la programe obiective, relevante și măsurabile de educație financiară și asumarea unui rol activ în implementarea acestora.

„Ne-am implicat și vom continua să ne implicăm în proiecte de educație financiară întrucât suntem convinşi că un nivel ridicat al înţelegerii conceptelor financiare ajută consumatorii să îşi gestioneze mai eficient bugetele personale şi familiale, ceea ce este și în beneficiul industriei financiare. De aceea, încurajăm autorităţile, industria, societatea civilă şi mass media să se implice în astfel de iniţiative și punem la dispoziţia tuturor părților interesate întreaga expertiză a grupului internaţional din care facem parte", a declarat Russell Johnsen (foto), directorul general al Provident Financial Romania.

Inițiatoriul si partenerii strategiei naționale de educație financiară se așteaptă ca planurile de măsuri ale acesteia să fie elaborate cu implicarea tuturor părților interesate până la sfârșitul lunii septembrie. Un grup de inițiativă care va fi responsabil cu punerea în practică a acestor măsuri va fi definitivat până la sfârșitul lui mai. Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul www.bugetulfamiliei.ro.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

Banca Transilvania despre taxa pe cifra de afaceri: nu vrem sa facem clientilor ceea ce ni s-a facut noua

Banca Transilvania spune ca nu va transfera clientilor taxa de 2% pe cifra de afaceri impusa de Guvern in 2024 si 2025 si 1% din 2026. „In niciun caz nu dorim să creștem prețurile sau marjele clienților existenți. Deci, nu vrem să facem ceea ce detalii

 



 

Ultimele Comentarii