BANCI | Stirea Zilei

Raiffeisen Bank primeste zilnic 164 de reclamatii de la clienti, cele mai multe din ultimii zece ani

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-06-21 23:23

Raiffeisen Bank a primit in 2015 de la clientii sai un numar de aproape 60.000 de reclamatii (164 zilnic), cu 8900 (17%) mai multe decat anul precedent, un record al ultimilor sase ani, conform datelor prezentate de banca in raportul sau anual.

In 2014, plangerile clientilor Raiffeisen au crescut, de asemenea, cu 12% (5.500) fata de anul anterior, iar fata de 2011, numarul reclamatiilor s-a dublat.

Pe site-ul Reclamatiibanci.ro exista 23 de reclamatii la adresa Raiffeisen Bank, cele mai multe referindu-se la poprirea conturilor clientilor executati silit. “Am poprire pusa pe 1/3 din salariu, dar pana acum mi s-a oprit intreg salariul, ca asa a vrut Raiffeisen”, se plange unul dintre clientii bancii. (vezi aici detalii)

Raiffeisen nu specifica si natura celor mai frecvente reclamatii, insa una dintre marile probleme ale bancii este cea a creditelor in franci elvetieni si cu clauze abuzive, pentru care a fost si data in judecata de catre o serie de clienti si de ANPC.

Interesant este ca din totalul reclamatiilor, marea majoritate (82%) au primit “rezolutii pozitive”, adica au fost solutionate in favoarea clientilor, dupa cum sustine banca, fata de doar 75% anul precedent si numai 60% in cazul reclamatiilor din 2010.

Din totalul celor aproape 60.000 de clienti nemultumiti anul trecut de serviciile Raiffeisen, 98% dintre ei au ramas in relatii cu banca, mai precizeaza aceasta. Procentul clientilor cu reclamatii fidelizati este insa ridicat si in anii precedenti, cel mai mic inregistrandu-se in 2013 (96%).

Sa fie acesta un indicator pentru concurenta redusa din sectorul bancar, pentru captivitatea clientilor supraindatorati sau procedurile dificile de schimbare a bancii?

Consiliul Concurentei arata intr-un raport ca “sectorul bancar din România are un grad mic spre mediu de concentrare, ceea ce indică un grad relativ ridicat de concurență, însă nivelul ridicat de îndatorare a conduce la reducerea gradului de mobilitate a clienților”.

Raiffeisen avea la finalul lui 2015 un numar total de 2.130.125 de clienti, mai multi cu 40.581 fata de cei 2.089.544 de clienti de la sfarsitul lui 2014, conform datelor bancii.

Raiffeisen masoara si gradul de satisfactie al clientilor in urma procesului de reclamatii, printr-un sondaj cu o scala intre 1 (foarte nemultumit) si 5 (foarte multumit), al carui rezultat a fost 3,1 in 2015, fata de 3,2 in anul precedent.

Birouri mobile la sediile firmelor

La capitolul “calitatea serviciilor”, Raiffeisen mai mentioneaza ca “si-a propus sa creasca gradul de confort al clientilor în ceea ce priveste interactiunea cu banca, pozitionându-se mai aproape de acestia, prin prezenta cu birouri mobile la sediile companiilor unde sunt angajati. În cadrul acestor birouri, ofiterii bancari ofera consultanta personalizata, iar clientii economisesc timp, prin eliminarea nevoii de a se deplasa în agentii pentru a afla informatii noi despre produsele si serviciile bancare, deschiderea conturilor, ridicarea cardurilor, efectuarea de calcule pentru credite si semnarea documentatiei aferente.”

Raiffeisen mai mentioneaza ca “sugestiile primite de la propriii angajati, prin intermediul platformei online „Vocea Ta” (18.419 sugestii înregistrate pâna la sfârsitul anului 2015), lansata în 2012, au contribuit semnificativ la simplificarea si adaptarea serviciilor oferite clientilor, dar si a proceselor interne ale bancii.”

Raiffeisen si-a sporit calitatea serviciilor prin exinderea accesului gratuit la internet prin wi-fi in intreaga retea teritoriala compusa din 510 agentii, cu 19 mai putine decat in 2014, cand erau 529.

Vezi in CLUBUL BANCHERILOR alte informatii despre Raiffeisen Bank

Taguri: curs BNR  Easy Credit  Raiffeisen Bank  Reclamatiibanci.ro  

Comentarii

cosming
mda
ce lipsește este intradevar concurența! si exista si un mod foarte simplu de a o stimula: portabilitatea conturilor bancare curente după modelul numerelor de telefon!

Alex
rbz
Nu credeam ca o sa depasesaca cineva BRD la acest capitol



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Ce dobanzi au bancile la creditele de nevoi personale?

Dobanzile practicate de cele mai multe banci pentru creditele de nevoi personale destinate consumului nu mai sunt stabilite la niveluri standard ci sunt personalizate, in functie de mai multi factori, precum incasarea veniturilor in contul bancii sau istoricul de detalii

Topul creditelor ipotecare cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3-10 ani

Dobanzile fixe in primii 3-10 ani pentru un credit ipotecar variaza intre 5,75% si 9,90%, in functie de banca si de perioada cu dobanda nemodificata, conform ofertelor celor mai importante 10 banci. Dobanzile luate in calcul sunt cele standard, fara alte detalii

Cum raspunde ANPC la o reclamatie despre o frauda online: cu cuvintele bancii

Clientul unei banci (Unicredit) a fost fraudat online cu 25.000 de lei cu o asa-zisa investitie in actiuni pe site-ul Rominvest. (Atentie! Acest site functioneaza si in prezent, la acest link, https://dimensionaldreamscape.cam, dupa mai bine de o luna de la detalii

Dobanzile la creditele online ale IFN-urilor, plafonate prin lege la 365% pe an, fata de 70.000% cat erau pana acum

Parlamentul a adoptat o lege prin care dobanzile (DAE) la creditele online acordate de IFN-uri (Institutii Financiare Nebancare) sunt plafonate la 1% pe zi (365% pe an) in cazul imprumuturilor de maxim 5.000 de lei, 0,8% pe zi (292% pe an) la cele de pana la 10.000 de lei si 0,6% pe detalii

 



 

Ultimele Comentarii