www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



La cumparaturi online de 1 miliard de euro, platile cu cardul reprezinta doar 130 milioane euro

Autor: Bancherul.ro
2011-09-12 17:21
Catalin Cretu, general manager Romania la Visa Europe, a prezentat astazi, in cadrul unei conferinte de presa, strategia Visa si a bancilor partenere in ceea ce priveste dezvoltarea platilor cu cardul pe internet.

Catalin Cretu: Cumparaturile pe internet au cunoscut un ritm de crestere foarte puternic in ultimii doi ani, pentru ca preturile sunt mai mici, intrucat costurile comerciale sunt mai reduse decat in cazul prezentei fizice, iar accesul la internet e tot mai raspandit. De asemenea, pe internet ofertele de produse si servicii sunt mult mai bogate.

Cu toate acestea, plata cu cardul pe internet este inca limitata. Este greu de gasit cifre, pentru ca practic ne raportam la comertul facilitat de internet. In momentul de fata, modul in care internetul este folosit la scara larga este in primul rand de a face un research pentru a vedea care este gama de produse disponibile in magazine. Achizitia si plata produselor se face insa in cea mai mare parte in sistem ramburs, cu accent foarte mare pe vederea, pe pipairea produsului, pentru a vedea daca nu suntem inselati intr-un fel sau altul.

La cumparaturi online de 1 miliard de euro, plati cu cardul de doar 130 milioane euro

Credem ca acest comert facilitat de internet se ridica la o valoare de 1 miliarde de euro, iar din aceste achizitii, platile cu cardul au insumat in jur de 130 de milioane de euro, deci foarte putin, conform datelor Romcard de la finalul lui 2010.

Potentialul pietei a devenit insa destul de mare nu numai in privinta valorii vanzarilor prin internet dar si al capabilitatilor tehnice, cu acces tot mai larg la internet, precum si pregatirea in utilizarea internetului.

In ce consta campania Visa

Motiv pentru care Visa a inceput o campanie de sustinere a platilor pe internet, care a inceput astazi pana la finalul lunii octombrie, si care are doua componente. Prima are doua axe, prima de comunicare marketing si alta de comunicare PR. Marketing vom face online, evident, pentru ca acolo sunt cei care au carduri dar nu cumpara cu cardul, insa se simt confortabil in mediul online. Aceasta este prima categorie vizata de campanie. Urmeaza apoi cei care nu sunt pe internet dar au carduri.

In perioada octombrie-noiembrie va avea loc si o componenta de PR, in perioada octombrie-noiembrie.

Vrem sa facem aceasta campanie acum pentru ca vrem sa pregatim sezonul de cumparaturi ce urmeaza in decembrie. In general, prima zi de luni din decembrie se numeste Mega Monday, cand in Europa se inregistreaza cele mai mari plati cu cardul pe internet.