www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum contribuie RBS Bank la educatia financiara a tinerilor, clientilor si familiilor defavorizate

Autor: Bancherul.ro
2011-06-06 11:43
RBS Romania a prezentat recent rezultatele programului de educatie financiara in scoli derulat în acest an şcolar, care a constat în educarea financiară a peste 5.100 de elevi şi 200 de studenţi beneficiari ai cursurilor şi workshop-urilor facilitate de RBS România

Marijana Vasilescu (foto), Director de Comunicare şi Marketing RBS România, a prezentat rezultatele programului in cadrul unei conferinte organizate la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr, liceul absolvit de ea:

"Acest program cu elevii din licee este doar o componenta a activitatilor de educatie financiara desfasurate de noi. Vreau sa enumar ceea ce mai facem noi in cadrul Programului MoneySense. Este vorba de Programul de la ASE, cred ca este cel mai vechi program pe care-l avem, integrat in programul Money Sense, ce consta in cursul de cultura si etica bancara, aflat deja la a 6-a editie, fiind bine cunoscut in piata.

Mai sunt diverse seminarii MoneySense pe care le organizam in facultati cu profil non-economic. Studentii au ocazia sa discute cu specialisti din domeniul lor si sa auda impresii ale acestora despre cum isi desfasoara activitatea si cum sunt i-au ajutat in desfasurarea business-ului cunostintele economice pe care le capata.

De asemenea, avem programe desfasurate impreuna cu organizatiile non-guvernamentale (ONG) unde ajutam persoane, familii cu situatii mai dificile, familii defavorizate. Am avut un program de cursuri pentru cei care lucreaza in ONG, acestia transmitand mai departe detaliile programului si i-au ajutat cu diverse sfaturi pe cei cu care lucreaza.

MoneySense se desfasoara si in sucursalele RBS. O echipa dedicata de consilieri MoneySense se intalnesc cu publicul larg, practic cu oricine intra in banca si are nevoie de sprijin, care sunt sfatuiti, trec printr-o serie de chestionare.

Acesti consilieri nu are nicio legatura cu vanzarile, sunt oameni care lucreaza doar in consiliere, nu au tinte de vanzare, astfel ca ne asiguram ca sfaturile lor nu vor avea nicio componenta mercantila.

Beneficiarii MoneySense la finalul celei de-a doua ediţii: "Vrem să învăţăm cum să avem grijă de banii noştri"

În anul şcolar 2010-2011 peste 5.100 de elevi au beneficiat de lecţii de educaţie financiară prin intermediul MoneySense, programul de educaţie financiară al Grupului RBS, a anuntat banca intr-un comunicat de presa.

Componenta pentru liceu a programului s-a derulat în parteneriat cu Fundaţia CREDE şi cu AIESEC România şi s-a adresat tinerilor din licee prin intermediul sistemului formal de învăţământ, în cadrul orelor de clasă, cât şi prin intermediul educaţiei non-formale, prin seminarii şi workshop-uri interactive susţinute de studenţi internaţionali. Obiectivul este acela de a-i ajuta pe elevi să-şi dezvolte cunoştinţele şi abilităţile financiare, precum şi competenţele în ceea ce priveşte gestionarea propriilor resurse financiare şi să le încurajeze simţul responsabilităţii.

„Vrem să învăţăm cum să avem grijă de banii noştri. Cu toţii avem părinţi sau cunoştinţe cu probleme financiare, care au împrumutat bani de la bănci şi la un moment dat au avut greutăţi în a returna datoriile... Cred că programul MoneySense ne învaţă exact cum să evităm acest lucru, ceea ce va trebui noi să facem atunci cand vom fi independenţi financiar, adică să alegem varianta care ne va avantaja cel mai mult” a declarat unul dintre elevii participanţi la program de la Colegiul Naţional „Spiru Haret” din Bucureşti.

Rezultatele programului derulat în acest an şcolar constau în educarea financiară a peste 5.100 de elevi şi 200 de studenţi beneficiari ai cursurilor şi workshop-urilor facilitate de RBS România. Aflat la a doua ediţie, programul s-a adresat elevilor din 101 licee din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea, Ploieşti, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş şi Timişoara. 63 de profesori, 18 studenţi internaţionali şi 40 de voluntari RBS au facilitat acest proces de învăţare a aspectelor referitoare la bugetul personal şi produsele bancare. Astfel, elevii beneficiari ai programului au avut posibilitatea de a interacţiona cu tineri din alte ţări europene ca Bulgaria, Grecia, Polonia, Estonia, Lituania, Ucraina, dar şi din ţări mai îndepărtate, Filipine, Hong Kong, India şi Singapore.

40 de echipe de elevi s-au înscris la concursul MoneySense, competiţie prin care aceştia au avut posibilitatea să-şi extindă cunoştinţele financiare şi să le pună în practică. Probele de concurs au fost: prezentarea echipei, „Ambasadorii MoneySense”, planul de afaceri şi eseul cu tema “Planuri de viitor”.

Câştigătorii concursului sunt: echipa “Smart Solutions” de la Liceul Teoretic Lucian Blaga, Bucureşti, profesor coordonator Marieta Iordan – premiul I, echipa “Promega” de la Liceul Teoretic Ana Ipătescu, Gherla, jud. Cluj, profesor coordonator Corina Iftinca Anamaria - premiul II, echipa “Digital Playground” din Oradea, jud. Bihor, coordonator AIESEC George Pintea – premiul III. O menţiune a fost acordată echipei “Teanking” de la Şcoala Superioară Comercială Nicolae Kretzulescu, profesor coordonator Teodora Chiac.

Membrii echipelor câştigătoare vor primi drept premii produse şi gadget-uri IT.

MoneySense se adresează şi studenţilor printr-un curs acreditat desfăşurat la Facultatea de Relaţii Internaţionale – „Cultură şi etică bancară”, cât şi prin workshop-uri susţinute de vorbitori specialişti in domeniu şi desfăşurate la facultăţi cu profil ne-economic.

Pentru publicul larg, MoneySense oferă acces la asistenţă şi educaţie financiară gratuită şi imparţială în sucursalele RBS, cât şi online prin punerea la dispoziţie de resurse gratuite, ca de exemplu ghidul financiar MoneySense, în cadrul site-ului programului, www.rbsmoneysense.ro. De la lansarea proiectului, în mai anul trecut, peste 68.000 de vizitatori unici au accesat site-ul proiectului, reprezentând 2,9 milioane de afişări pe www.rbsmoneysense.ro.

„Ne bucurăm că recent am primit o recunoaştere foarte importantă pentru succesul şi valoarea MoneySense, programul obţinând distincţia de "Cel mai bun program comunitar" la cea de-a 8-a ediţie a Galei Oameni pentru Oameni organizată de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare şi Camera de Comerţ Americană din România. De asemenea, expertiza noastră în educaţie financiară a fost recent recunoscută şi prin invitaţia primită de a face parte din Grupul de lucru care elaborează Strategia Naţională de Educaţie Financiară” a declarat Marijana Vasilescu, Director de Comunicare şi Marketing RBS România.