www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Campania de responsabilitate sociala "Dreptul de a Citi", dezvoltata de OTP Bank si Nicola Porter Novelli, cea mai buna din Balcani

Autor: Bancherul.ro
2011-06-03 09:52
Campania de responsabilitate socială „Dreptul de a Citi”, dezvolată de OTP Bank România şi Nicola Porter Novelli, a fost premiata cu cu aur la EMEA Sabre Awards 2011 (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence), fiind desemnata „Cea mai bună campanie din Balcani”. In competitia s-au inscris 2000 de campanii, cu o medie de 20 de înscrieri pentru fiecare categorie, anunta banca.

Cum a început povestea

OTP Bank România sprijină în mod constant programe de responsabilitate socială corporatistă la nivel local, însă nu îşi asumase încă un proiect de responsabilitate socială la nivel naţional. În 2010, echipa OTP Bank România, împreună cu agenţia de PR Nicola Porter Novelli a dezvoltat un proiect de CSR pe termen lung, menit să aibă un impact major asupra generaţiilor viitoare.

Echipa a venit cu ideea unei campanii care să contribuie la dezvoltarea copiilor, oferindu-le acestora acces la lectură şi astfel a luat naştere „Dreptul de a Citi”. Scopul campaniei a fost acela de a dona cărţi către şcoli generale din zonele rurale dezavantajate din România. Studiile subliniază faptul că elevii din zonele rurale nu au acces la lectură, numărul bibliotecilor fiind foarte mic la sate. Astfel, nu numai că au apărut semnale despre „stingerea” obiceiului de a citi, dar copiii sunt cu adevărat privaţi de un element crucial în dezvoltarea şi educarea lor.

OTP Bank România a decis să doneze direct, până la sfârşitul anului 2010, peste 10.000 de cărţi atent selectate, precum şi mobilierul necesar amenajării de biblioteci în 20 de şcoli din mediul rural, recomandate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. În acelaşi timp, OTP Bank a încurajat publicul să doneze cărţi, astfel încât să colecteze în plus un număr de cel puţin 15.000 de volume, pe parcursul anului 2010, care să permită amenajarea a minim 15 biblioteci suplimentare.

„Copiii sunt viitorul de mâine. Să le redăm Dreptul de a Citi!”

„Lectura oferă o educaţie sănătoasă generaţiilor viitoare – donează o carte!”

otp-bank_campanie-responsabilitate-sociala-dreptul-dea-citi
Puncte de colectare a cărţilor au fost amenajate în toate sucursalele OTP Bank din România, precum şi în librăriile Humanitas. Alţi parteneri au găzduit şi ei puncte de colectare şi au donat cărţi.

Echipa a lansat o pagină de Facebook - Dreptul de a Citi, un website dedicat activităţilor de CSR, www.estedreptulmeu.ro şi canale pe YouTube şi Flickr. Au fost încheiate parteneriate media cu posturile TV, mediile print şi online. Cunoscuţi bloggeri români au fost implicaţi în campanie şi au scris despre cartea copilăriei lor şi importanţa cititului.

Rezultate

Campania Dreptul de a Citi s-a dovedit a fi un succes, astfel că rezultatele în 2010 au depăşit orice obiectiv iniţial:
peste 30.000 de cărţi au fost donate până la finele anului 2010, unui număr de 11.000 de copii din 53 de şcoli.

Într-un timp relativ scurt, echipa a reuşit să expună unui număr impresionant de oameni problema copiilor dezavantajaţi din zonele rurale ale României.

Românii au rezonat cu obiectivele campaniei, astfel că începând cu Martie 2010 şi până în Mai 2011, au fost donate de către susţinătorii campaniei peste 40.000 de cărţi. Astfel, peste 12.500 de copii din 72 de şcoli din mediul rural beneficiază în prezent de cărţi. Campania s-a dovedit a fi atât de eficientă, încât multe organizaţii, edituri şi celebrităţi şi-au oferit benevol ajutorul.

Pagina de Facebook dedicată campaniei are în prezent aproximativ 17.000 de fani, care au contribuit şi prin recomandarea a peste 20 de şcoli dintre cele în care campania a ajuns, în vreme ce filmele încărcate pe YouTube au fost vizualizate de mai mult de 1.200 de ori.

Marcela Grigoriu, directorul Şcolii Coropceni, una din beneficiarele campaniei, spunea: „Cei 198 de elevi ai noştri au fost mai mult decât fericiţi că vor avea propria bibliotecă şcolară şi nu vor mai fi nevoiţi să meargă pe jos cinci kilometri până la biblioteca comunitară, pentru a împrumuta cărţile de care au nevoie. Vă mulţumim din inimă pentru acest dar minunat pe care ni l-aţi făcut şi vă dorim ca noul an să vă aducă lumină în suflete la fel cum cele 500 de volume le luminează acestor copii calea către orizonturi complet noi.”

EMEA Sabre Awards 2011

Cu astfel de rezultate, înscrierea la una dintre cele mai prestigioase competiţii dedicate industriei de PR a venit natural. Vestea că proiectul Dreptul de a Citi este finalist la EMEA Sabre (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence) Awards 2011 a venit ca o recunoaştere a meritelor campaniei de CSR. Campania Dreptul de a Citi a fost aleasă finalistă în Categoria „Geographic, The Balkans”, împreună cu alte 4 programe: OMV Move and Help – Moving on with reading (OMV); Live Actively! (Nestlé, Bulgaria); Talents on Board (Coca-Cola) and Cross on Safe (Postbank).

Aurul primit pentru „Cea mai bună campanie din Balcani” subliniază impactul pe care Dreptul de a Citi îl are asupra comunităţilor locale.

Festivitatea de decernare a premiilor a avut loc pe 18 Mai 2011, la Castelul din Praga.

Şi povestea merge mai departe...

Campania continuă cu succes şi în 2011!